Gazzetta dello Sport:
"Min.15: Molinaro il lanseaza pe Del Piero, aflat in offside, Ayroldi nu ridica steagul, Jankulovski loveste minge si pe Del Piero in careul de 16 metri. Rizzoli fluiera penalty si 1-0 pentru Juve".
Juventus "joaca" la fel ca si pana acum. Rusine
Citatul referitor la faza primului gol este trunchiat. Iata-l in intregime:
Al 15' Molinaro lancia e Del Piero è in fuorigioco, Ayroldi non sbandiera, Jankulovski da dietro prende Del Piero e pallone appena dentro l'area: Rizzoli aspetta via fono la conferma di Ayroldi sul fallo e dà il rigore dell'1-0: ok. Ma l'azione è viziata in partenza.
Asadar penalty-ul era cat se poate de justificat, pozitia de plecare a lui Del Piero nu era regulamentara, insa cine a vazut partida stie ca el nu se afla in afara din joc in mod evident in momentul pasei ci doar cu mai putin de jumatate de metru, venind din spate. Tusierul Ayroldi a gresit fara indoiala in aprecierea pozitiei lui Del Piero, insa eroarea este explicabila prin rapiditatea fazei, nu trebuie pusa neaparat pe seama relei-credinte: e suficient ca Ayroldi sa fi "fotografiat" mental scena un sfert de secunda inainte de momentul exact al plecarii pasei pentru ca pozitia lui Del Piero sa fi fost regulamentara.
Dealtfel Milan a egalat la 1, iar daca mai apoi a pierdut, a fost pe mana lor. In plus, acelasi tusier si centralul Rizzoli au trecut cu vederea peste o faza cel putin dubioasa, comentata in Gazzetta dello Sport astfel: "Al 29' Jankulovski salta e tocca Grygera: un arbitro fiscale potrebbe dare rigore per intervento scomposto."; jurnalistul s-a exprimat diplomatic, a fost o interventie de cartonas. Apoi in repriza a doua: "Nella ripresa al 20' Zambrotta entra su De Ceglie al limite dell'area: secondo giallo." (era de rosu direct), si mai ales "Sulla punizione di Del Piero, Seedorf fa un movimento del braccio verso il pallone e devia: rischia seriamente il rigore", insa penalty-ul nu a fost acordat. Asadar doua penalty-uri refuzate lui Juventus si o eliminare "blanda" cu doua galbene, in loc de galben + rosu direct. De partea cealalta, un offside nesanctionat si Sissoko "iertat" si el de galben pentru o interventie prea energica ("Sissoko rude su Pirlo, Rizzoli lascia correre"). Daca arbitrul ar fi fost pro-Juve, s-ar fi manifestat in alt mod. Oricum, in acest inceput de campionat, mai curand Milan a primit o gramada de favoruri sub forma de penalty-uri, nici Inter nu sta rau la faze "dubioase" transate de arbitri sistematic in favoarea lor.
In rest, Juventus chiar a jucat: "TORINO, 15 dicembre 2008 - La migliore Juventus della stagione ha messo al tappeto il Milan e conquistato il secondo posto solitario in classifica. Per il momento è lei l'anti-Inter. La chiave del successo è stato lo strapotere fisico dei bianconeri, che alzando il ritmo della gara hanno messo in cassaforte i tre punti." (articol Riccardo Pratesi).
... si ce zice Ancelotti: "Cosa ha fatto la differenza oggi? Siamo stati troppo vulnerabili dietro, abbiamo concesso loro troppe opportunità per concludere e darci fastidio. La differenza oggi l'ha fatta la fase difensiva: abbiamo preso gol con troppa facilità [...] Ci sono stati troppi episodi che hanno fatto diventare la partita in grande salita per noi. Siamo riusciti a riprenderla due volte, poi non più".
Nu arbitrul a castigat meciul pentru Juve ci diferenta de nivel de joc demonstrata pe teren ieri seara.