31-08-11
Lectie de inteligenta
Nu stiu cat de bun antrenor poate fi Levi dar, judecand dupa atitudinea si actiunile lui, realizez faptul ca pe banca Stelei sta un individ inteligent si cu personalitate, un element contrastant cu ceea ce se intampla in general in curtea echipei de fotbal si cu siguranta pe banca tehnica.
Intransigenta, disciplina, organizare si fermitate, acestea sunt principalele elemente ce pot fi evidentiate, cel putin (fie si numai) in relatia cu jucatorii.
Faptul ca Levi face schimbari rapide demonstreaza inteligenta sa. In primul rand ii atentioneaza pe jucatori ca nu este dispus sa lase timpul sa treaca doar pentru a se incadra intr-un tipar perimat, unul in care au cazut 99% dintre tehnicienii fotbalului contemporan si anume acela de a face prima schimbare cel mai devreme dupa pauza.
Automat, fiecare jucator de pe teren este constient de faptul ca trebuie sa dea totul pe teren inca din primul minut fara a se simti la adapostul unui prime reprize de tatonari si tratament preferential ("daca il schimb acum demonstrez lumii ca m-am inselat atunci cand am format primul unsprezece" ar gandi mioriticii tehnicieni). In al doilea rand, la nivel mental toate rezervele vor ramane conectate la meci stiind ca in orice clipa pot fi introduse pe teren de catre „un nebun” care nu este dispus sa astepte.
Efectul in plan mental pentru jucatori este ca statutul de rezerva nu mai reprezinta o retrogradare in raport cu prima echipa ci o iminenta solutie, dar si un imbold serios pentru determinare si ambitie in timpul sedintelor de antrenament. Ideea ca oricine poate fi titular nu doar afirmata verbal, asa cum in mod ipocrit o afirma pe la colturile publicitare antrenorasi autohtoni specializati in matanii, ci prin fapte, reprezinta un factor motivator pe care putini tehnicieni l-au inteles.
Mai mult, faptul ca
o rezerva poate juca intr-un meci mai multe minute decat un fotbalist care a fost introdus titular este de o subtilitate extraordinara.
Aflu din presa ca Rusescu s-a suparat si a parasit vestiarul mai devreme. Rusescu are dreptate sa se supere dar trebuie sa vada vinovatul dincolo de antrenor. Adica sa se vada pe sine si sa fie suparat pe jocul propriu si pe cele trei kilograme pe care le are in plus.
Apoi sa inteleaga ca in istoria fotbalului au fost dese episoade cand au fost sacrificati inclusiv jucatori buni care dadusera randament pana in momentul schimbarii doar pentru a se urma un plan care a adus (sau nu) mari victorii.
Dupa care sa invete de la Nicolici. Sarbul a avut aceeasi reactie de nedumerire cand a fost inlocuit dupa ce abia se incaltase cu ghetele dar probabil ca acum are in memorie si faptul ca la meciul imediat urmator a fost introdus pe teren tot in urma unei schimbari neobisnuite. E o lectie de inteligenta, de fotbal si poate de viata.
"Noi scriem doar despre Steaua. Daca am face-o despre intreg sportul romanesc, probabil am fi cel mai bun site din Romania"
FCSTEAUA.RO este un site deschis, facut de suporteri, pentru suporteri.
Asteptam articolele scrise de voi, daca aveti ceva de spus si credeti ca o puteti face intr-un articol, nu ezitati!
tavyto miercuri la 11:02
leoc980 miercuri la 11:15
Pe de alta parte am vazut ca Levy a fost laudat de unu' care-si zice patron la Steaua. Si asta, se stie, e semn rau! Daca il prinde paltonul pleaca si el ca si Protasov, sub pretextul echipei din orasul natal.
red&blue_boy miercuri la 11:24
Cat despre inteligenta acestuia vom vedea in continuare, sezonul e abia la inceput. Am fost reticent fata de Levi, acum mi-am mai schimbat parerea fata de el. Daca e adevarat, mi-a placut ca nu se injoseste in fata lui MM, ca i-a tinut parte lui Narcis Raducan.
AndyQ miercuri la 11:30
E clar ca nu toti antrenorii stiu sa faca schimbari, iar daca vreti un exemplu il aveti pe Lacatus, care schimba cam la plesneala. La fel si Cartu.
Antrenorii astia care schimba in minutul 80-85, cand e 0-0, sau echipa e condusa, face schimbarea degeaba.
O schimbare de genul asta trebuie facuta in momentul in care vezi ca ceva nu merge, nu sa stai, poate-poate, si dupa aia, in al 12-lea ceas sa schimbi.
Un singur jucator de la noi era capabil sa intre rapid in joc si sa decida soarta partidei in ultimele 10 minute: Kapetanos. In rest nu stiu un altul care sa fi avut calitatile lui.
Alex miercuri la 11:39
In mod normal as fi zis sa asteptam MACAR turul campionatului inainte sa decidem daca e competent, varza si alte categorisiri.
Dar avand in vedere managementul curent pot spune cu mana pe inima ca nu ma intereseaza aceste atribute care oricum nu ii vor folosi avand in vedere ca cici vrea 3-4 jucatori in echipa iar MM alti 3-4. Am ajuns ca Astra/Petrolul dupa fuzionare cand Bercea vroia ceva si Nicolae altceva.
Il Soldatino miercuri la 11:45
Nu mi se pare foarte inteligent. Este acceptabil ca antrenor, dar nu de o inteligenta mare. Un antrenor inteligent 1) nu ar veni la Steaua si 2) nu l-ar baga pe Nicolita titular. De aici reiese ca toti antrenorii care au fost la Steaua in ultimul timp nu au personalitate si nici inteligenta de a se impune in fata unora din conducere. Oricum imi place de el ca antrenor si sunt sigur ca daca ar avea alta conducere ar fi un antrenor si mai bun.
Poate ai dreptate, argumentele sunt bune dar gandeste-te ca Levi nu si-ar permite conflicte pe mai multe directii. Or', dupa lupta pe care o da cu MM in prezent, a nu-l introduce pe Nicolita ar reprezenta o stare de fapt destul de incomoda (presiunea presei, apa la moara lui MM, sensibilitatea lui Becali pentru Banel). Mi se pare tot o forma de inteligenta si de RABDARE (la urma urmelor, Nicolita s-a trasferat, nu?).
Zurix miercuri la 13:37
Zi-i asta si lu Gardos.
red&blue_boy miercuri la 13:55
Se spune ca nu e influentat de MM, ca nu asculta de el, etc, dar tocmai aici mi se pare o mica infuenta MMesciana, Galamaz i-a luat fata.
E pacat, chiar daca n-a jucat asa bine in primul meci, tinandu-l atat timp pe tusa e un risc mare asumat. Gardos are nevoie sa joace, asa e posibil ca incet-incet sa se stinga...
Protasov miercuri la 14:02
Mie, insa mi s-a parut, atat cat am vazut, ca echipa sta rasfirata pe tot terenul. Este cea mai "lunga" echipa pe care am vazut-o in ultimii ani,
A47V miercuri la 14:03
A47V miercuri la 14:04
AndyQ miercuri la 14:25
La amandoua echipele antrenorii nu reprezinta vioara principala, si cam aici se termina similitudinea. Sa ma explic:
La Barcelona ultimilor 7-8 ani sa zicem antenorii au primit un foarte mare ajutor din partea jucatorilor, a caror calitate era si este incontestabila. Si aici vine clubul din spate cu centrul de juniori, vezi cazul lui Mesii sau Puyol, Xavi, Iniesta, Tiago, Bojan, etc.
Fie ca vorbim de Rijkard sau de Guardiola, ei au fost transformati in mari antrenori de cate jucatorii Barcelonei si doar la Barcelona, pentru ca dupa cum a patit si Rijkard, plecat in Turcia, n-a mai avut rezultate.
Sunt convins ca si Pep, in momentul in care preia o alta echipa, sa spunem una medie, de genul lui Fener, Zenit, PSG, etc. nu va mai pupa performanta, din cauza lipsei de super valori. Principala lor problema fiind sa tina jucatorii in priza, poate acolo o tactica, dar nu prea multa ca aia joaca de mici is acelasi sitem, pregatirea fizica... si cam atat.
La si la Steaua, antrenorul trebuie sa se gandeasca doar la pregatirea fizica a jucatorilor, acolo putina tactica, lucrat putin la pshic si cam atat.
De ce?! Pentru ca de restu' se ocupa patronul: primul 11, tactica, care unde joaca, etc. Bineinteles sfatuit de mari oameni de fotbal gen Michelle.
Din pacate la Steaua ultimilor 7-8 ani, cu mici exceptii, antrenorii aveau aceleasi griji cu cele ale omologilor sai de la Barcelona, doar ca exact pe dos, adica lipsa de profesionalism, lipsa a centrului de copii, lipsa de absolut orice, si bineinteles diferenta de numar, Barcelona a avut 2 antrenori din 2003 pana in prezent iar Steaua, uhhh!!! 15 cred :) daca-l includem si pe Edi Iordanescu, dintre care Olaroiu de doua ori si Lacatus de 3. In total... 18-19 schimbari de antrenor in 8 ani
Il Soldatino miercuri la 14:43
"In al doilea rand, la nivel mental toate rezervele vor ramane conectate la meci stiind ca in orice clipa pot fi introduse pe teren de catre %u201Eun nebun%u201D care nu este dispus sa astepte. "
Zi-i asta si lu Gardos.
Buna observatia doar ca articolul meu nu se refera la situatii de genul in care se afla Gardos ci la jocul in sine.
Din punctul meu de vedere Gardos face parte din nesfarsitul serial "jucatorii prinsi la mijloc intre interesele tertilor au de suferit" dar si in aceasta situatie consider ca Levi ar pleca in secunda 2 daca s-ar opune. E greu in curtea lui Becali cu MM in coasta si cu o multime de turnatori si slugi prin jur.
*Alecs* miercuri la 15:41
Ca fapt divers, care Mosilor ? E cam departe de stadion. Poate ai vrut sa zici Morarilor sau Muncii. La National Arena, Peluza Nord e cea dinspre Electroaparataj, Peluza Sud cea dinspre Basarabia. Si cand s-a jucat pe Lia(in Cupa UEFA, am uitat sa mentionez) tot asa s-a stat.
akebono miercuri la 16:17
este un antrenor care sta la Steaua pentru bani.Eu personal cred ca ciobi face echipa nu Levy.off-topic:Peluza Nord si-a anuntat prezenta la meciurile Stelei la peluza dinspre mosilor.La cum este pozitionat stadionul Peluza Nord va sta la Peluza Sud a arenei nationale.:)deci...
Care mosilor????
Stiu ca un capat e inspre Bvd Basarabia si altul inspre Electro-Aparataj - Pantelimon- Piere de Coubertin
Gresesc?
Cu Schalke cand s-or pune in vanzare biletele?
robespierre miercuri la 16:19
SSK miercuri la 17:13
Azazello miercuri la 17:30
Sper sa reziste presiunilor ciobanului si strambelor lui MM care e ahtiat dupa putere, dupa chipul si asemanarea celui ce-l hraneste.
ssinpadureacualune miercuri la 17:59
Ce mai e de spus...
EDW miercuri la 20:28
Pacat ca l-am pierdut.
red&blue_boy miercuri la 20:30
MM sucks !
tavyto miercuri la 22:27
Nu mi se pare foarte inteligent. Este acceptabil ca antrenor, dar nu de o inteligenta mare. Un antrenor inteligent 1) nu ar veni la Steaua si 2) nu l-ar baga pe Nicolita titular. De aici reiese ca toti antrenorii care au fost la Steaua in ultimul timp nu au personalitate si nici inteligenta de a se impune in fata unora din conducere. Oricum imi place de el ca antrenor si sunt sigur ca daca ar avea alta conducere ar fi un antrenor si mai bun.
Poate ai dreptate, argumentele sunt bune dar gandeste-te ca Levi nu si-ar permite conflicte pe mai multe directii. Or', dupa lupta pe care o da cu MM in prezent, a nu-l introduce pe Nicolita ar reprezenta o stare de fapt destul de incomoda (presiunea presei, apa la moara lui MM, sensibilitatea lui Becali pentru Banel). Mi se pare tot o forma de inteligenta si de RABDARE (la urma urmelor, Nicolita s-a trasferat, nu?).
Da, ai dreptate si zici bine cand vine vorba de sensibilitatea lui Becali pt Banel. E bine ca macar a plecat Banel...
l.marcoci ieri la 00:22
Si Dorinel Munteanu schimba repede jucatorii daca ii manca in anus, vezi cazul Semedo.
Pacat ca l-am pierdut.
Semedo era si el un fel de Banel 2.0
EDW ieri la 07:17
Pacat ca l-am pierdut pe Dorinel, nu pe circarul ala de Semedo.
snake 1988 ieri la 09:20
knabis29 ieri la 09:59
il_scorpio ieri la 13:05
Lari ieri la 13:14
Nu ti-a luat decat 5 ani s-o recunosti.
Da, bre, Cataline, da' poate fi interpretata si ca "Atat de papagal e Levi asta, incat a facut antrenamente toata saptamana cu el si-lschimba dupa nici juma' de repriza?"
Glumesc!
Si pe mine m-au impresionat placut detaliile la care ai facut referire, mai ales ca ele au venit contra "managerului care nu se baga niciodata in treburile antrenorului". Ramane de vazut cu vor decurge lucrurile in perioada urmatoare, mai ales ca Genunchiera Cartonel nu e strain de picurarea de venin in urechea jucatorilor pentru a-si urmari propriu interes...
A47V ieri la 15:49
Andreea 02.09.2011@21:26