19-11-09
Mai mult decat uraRomânii nu se revoltă atunci când sunt jucaţi în picioare, ei preferă să cadă la o înţelegere cu agresorul. Dovada? Boierii care trădau domnii români în favoarea oricărei puteri străine care le oferea privilegii, ori perioada fanariotă, de exemplu. O comparaţie cu popoarele iugoslave? Nu prea ne face cinste...Comunismul este un alt exemplu de atitudine tipic românească. Dacă, în epoca medievală, românii s-au refugiat în ortodoxie, după cel de-al doilea război mondial o groază de români au preferat să gireze sistemul comunist în mod activ, înscriindu-se într-un partid care a încercat să nimicească credinţa care ne-a păstrat latinitatea de atâtea secole, sau pârând la Securitate ce făcea ori ce spunea un confrate. Aşa încât nu ar trebui să ne mire atitudinea atâtor oameni în faţa unui personaj atât de primitiv ca Gigi Becali, devenit simbol al mitocăniei într-un timp revoltător de scurt. Interesant este că cei care urlă cu entuziasm trivialităţi la adresa echipei Dinamo, de exemplu, se simt dezgustaţi când sute de oameni îşi răcnesc din străfundul inimii sila faţă de emblema neruşinării din România! Jurnalişti care "nu au observat" ani de-a rândul scandările uluitoare, de pe Ştefan ce Mare sau Giuleşti, la adresa "şesarului" Naţionalei, au tendinţa de a poza în îngroziţi la auzul strigătelor de dezgust faţă de imaginea reprezentativă a nesimţitului din societatea românească. Iată că românii nu numai că nu se revoltă în faţa anormalităţii - în orice proporţii! - dar se simt şi inconfortabil când această senzaţie din viaţa lor riscă să dispară! Deratizarea Templului a avut un început de forţă! Ghencea a devenit, din simbolul fotbalului românesc, un loc care l-a îngrozit până şi pe simbolul bişniţei din România. Dacă, timp de ani de zile, protestele civilizate şi ignorarea respectivului nu au avut succes, iată că manifestările extreme au avut succes. Totuşi, deşi am atras atenţia tuturor, se pare că destinatarul "urărilor de bine" nu vrea să se dea plecatului. Un imens succes este însă faptul că marea majoritate a gloriilor roş-albastre - cu Seniorul Ilie Savu în frunte! - sunt de acord cu protestele! Nici nu se putea altfel... Mai mult, mass-media - nu-i băgăm în discuţie pe reporterii care ar fi gata să renunţe şi la telefonul mobil pentru a smulge o declaraţie de la nea Gigi - începe să-l privească mai degrabă critic pe Gigi Becali: Ovidiu Ioaniţoaia i-a oferit spaţiul din rubrica sa unui AISS-ist scuipat şi înjurat de Fane Dediu&comp., ziarele încep să se umple de interviuri cu foste glorii care îl critică pe bişniţar, AISS îşi spune părerea din ce în ce mai des, deşi, până în urmă cu un an, marea parte a presei nici nu ştia ce înseamnă acele litere, abuzurile conducerii din Ghencea sunt relatate pe larg tot mai des, jurnalişti precum Emil Grădinescu oferă sfaturi privitoare la modul în care ar trebui să se deruleze acţiunile de protest, deşi în urmă cu ceva timp, priveau protestele ca pe un soi de bombă anti-fotbal. Avem, iată, cu cine discuta! Nu credeţi că ar fi cazul să începem să vorbim şi să impunem noi direcţia dezbaterilor? Noi, adică cei care protestează pe stadion, care se implică direct, nu cei care stau pe margine şi aleg să facă orice altceva. Avem posibilitatea să urlăm pe stadion ce ne dorim: Ilie Savu, CCA, Anghel Iordănescu, Marcel Răducanu, Ladislau Boloni, Gabi Balint, Gică Hagi, Sevilla, Adrian Ilie. Avem posiblitatea să dăm profunzime acestui protest de o amploare fără precedent în ţara unde laşitatea este o virtute. Amintiţi-vă de scrisoarea lui Ladislau Boloni către nemernic! Nu merită acest protest mai mult decât ură, fie ea şi la adresa unui dintre cei mai oribili români? Amintiţi-vă de scrisoarea lui Gabi Balint la adresa celui care se crede un Mesia pentru fotbalul românesc. Nu merită acest protest mai mult decât ură, fie ea şi la adresa prostului cu bani din fotbalul românesc? Amintiţi-vă de vorbele legendarului Emerich Jenei referitoare la modul în care trebuie să continue protestele. NOI SUNTEM STEAUA! Haideţi să fim demni până la capăt de acest slogan! Ne-am creat atât de greu loc pe micile ecrane, în presă, în sufletul fostelor mari glorii. Haideţi să îi câştigăm definitiv de partea noastră! Lari |
nu cedam!
https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/
Pentru alte melodii, cantece ale galeriei, imnuri etc, vitiati pagina cu player-ul mp3
|
Bormann 19.11.2009@01:41
vlad_steaua86 19.11.2009@02:18
un razboi nu se castiga intr`o zi, mai avem de luptat, dar balanta e inclinata in favoarea noastra. Steaua sunte NOI!
aditud 19.11.2009@07:12
Dar "înscriindu-se într-un partid care a încercat s%u0103 nimiceasc%u0103 credin%u0163a care ne-a p%u0103strat latinitatea de atâtea secole" ce inseamna? Credeam ca Ortodoxia ne-a impins spre slavoni sau/si greci, nu spre asa-numitii "latini". Nu ca ar avea cine stie ce impact asupra a ceea ce ai scris, dar as fi curios sa vad o justificare a acestei fraze.
lucyano 19.11.2009@09:04
Lari 19.11.2009@09:06
Asta ai inteles tu ca am sugerat? Sa avem incredere in presa?
Pacat ca nu multi inteleg faptul ca acest razboi este in primul rand unul mediatic, din perspectiva armelor folosite. Ori ne adaptam, ori sansele noastre scad pe zi ce trece.
Da, asa este. Ortodoxia ne-a impins spre slavi, insa, din punct de vedere al limbii si al comportamentului, suntem latini.
Ma rog, nu asta vroiam sa spun. Ideea e ca regimul comunist a vrut sa ne distruga identitatea, oricare ar fi ea, iar multi romani au girat acel sistem pentru diverse privilegii.
sabin1307 19.11.2009@10:03
Intr-o societate cu parametrei cat de cat normali lupta cu atata mizerie si cu masele acolite nu ar fi fost atat de anevoioasa si de lunga durata. Perceperea realitatii in care se incadreaza lupta noastra este frustranta. Imbucurator este ca voci mai mult decat autorizate sa vorbeasca imbratiseaza ideea noastra si nu neaga ceea ce ar trebui sa fie normal, logic. Vocea AISS este din ce in ce mai sonora si mai importanta, fiind un reper important. Cat despre noi, bineinteles ca nu vom renunta vreodata.
Becali incepe sa realizeze din ce in ce mai mult ca nu putea vasli impotriva curentului mult timp.
Un articol marca Lari. Bravo.
cobby 19.11.2009@10:42
armanovici 19.11.2009@10:47
Cat despre ortodoxie, e un subiect foarte delicat. Teren alunecos, intr-o tara unde preotii dicteaza cu cine sa votezi.
armanovici 19.11.2009@10:49
cobby 19.11.2009@10:58
Lari 19.11.2009@11:31
Marcel, prietene, eu spun cu totul altceva: pozitia presei si a fostelor mari glorii fata de protest s-a schimbat mult in bine si este cazul ca si noi sa-i ajutam.
Ce mai e de discutat cu Becali sau Argaseala? NIMIC! Ce e de discutat cu toti ceilalti? TOTUL!
Exact. Si propun sa mai facem un pas in fata. Cu multa grija, insa hai sa-l facem.
Tocmai! Riscam sa fim lasati in off-side. Daca razboiul nostru se va rezuma la injuraturi ale peluzelor si la comunicate excelente din partea AISS, undeva se va rupe firul si noi vom fi cei care vom avea de pierdut. Tocmai de aceea trebuie sa gestionam cu mare atentie avantajele obtinute.
Discutia nu era despre ortodoxie, ci de modul in care s-au raportat multi romani la regimul comunist.
cata matei 19.11.2009@12:49
armanovici 19.11.2009@13:06
Si eu sunt de acord ca trebuie trecut la urmatorul pas.
Dar:
1. Care e urmatorul pas?
2. E AISS destul de puternica incat sa faca fata presiunii la care va fi supusa?
Protasov 19.11.2009@13:30
Am sa te intreb 2 lucruri: stii care este tara cu cea mai lunga rezistenta Armata anticomunista? Nu? Cuiburi de rezistenta Armata sunt atestate in Fagars pana in anii '60. Nu se cade ca acei oameni care au trait in conditii grele de imaginat astazi - peste 15 ani fugari, multi dintre ei ucisi dupa torturi groaznice in puscariile comuniste sau executati sumar pe acolo pe unde au fost gasiti. Toti, romani care s-au adunat in jurul unei idei, toti patrioti. Nu se cade sa-i uitam.
II pomenesti pe boierii din jurul domnitorului. Trebuie sa stii ca rolul fanariotilotr asta a fost - sa inlocuiasca clasa aristrocatica romaneasca. Boierii de care vorbesti tu erau tot fanarioti. Noi spre deosebire de Serbia sau Bulgaria nu am fost niciodata pasalac. De ce? Pt ca boierii romani au stat strans uniti in jurul domnitorului - dincolo de luptele intestine pt putere din familiile de vita nobila intalnite de-a lungul istoriei la orice neam nu numai aici. Inamicul era unul singur si toti stiau asta. Exemplele tale sunt nefericite. Singurul loc in care rezistenta romaneasca a fost invinsa sistematic de opresor a fost Ardealul unde miscarea romaneasca s-a coagulat greu sub oprimarea grofilor. Sa nu se inteleaga ca am ceva cu cei de nationalitate maghiara, am prieteni unguri pe care-i respect - insa vorbim de cu totul si cu totul alte vremuri. Pe de alta parte e bine sa ne respectam istoria asa cum a fost ea.
Mihai Somanescu 19.11.2009@14:03
Ortodoxia pastreaza cat mai aproape de adevar credinta crestina care a fost adoptata oficial de Imperiul Roman prin Constantin cel Mare. Faptul ca el s-a bazat foarte mult pe populatiile din zona noastra a facut ca noi sa nu trecem de partea catolicismului, de fapt o varianta proprie a unui papa despre crestinism. In plus, datorita lui Constantin cel Mare noi am fost primii crestini ai zonei, crestinandu-i inclusiv pe rusi. Cine vrea linkuri in acest sens, p.m.
Lari 19.11.2009@14:04
Cuvintele magice: injurat, Becali, AISS, huligani. De cine depinde in primul rand sa se schimbe situatia? Nu de noi?
Exact asta si spuneam: cum ar fi ca protestele sa nu mai contina injuraturi, ci scandari ale numelor fostelor mari glorii, de exemplu? Mai ales ale celor care s-au opus pe fata lui Becali!
Dar:
1. Care e urmatorul pas?
Asa cum stim amandoi, sa dam clubul in judecata si sa continuam protestele. Daca la primul chestie, AISS-istii stiu care e situatia, la cea de-a doua, am avea ce sa schimbam, in opinia mea.
Eu spun ca da. Ramane sa vedem, insa.
Nu stiam ca noi suntem tara care a avut cea mai lunga rezistenta anticomunista, deci nu vreau sa te contrazic. Dar nu cumva si acei Romani extraordinari au fost nitel tradati? Si pentru ce?
Nu ii vom uita, totusi! De altfel, eu am mai pomenit in articole de oameni care s-au opus sistemului, de Romani care au avut curajul sa se lupte contra unui sistem profund corupt.
Aici, articolul era despre altceva si imi pare rau ca discutiile deviaza.
De la Neagoe Basarab citire, un domnitor trebuia sa aiba grija de modul in care gestioneaza relatia cu boierii, pentru ca, altfel, risca sa fie vandut puterilor straine. Si acesta este doar un exemplu.
Nu mai pomenesc de modul in care Mihai Viteazu a ales sa se debaraseze de boierii prin intermediul carora Poarta controla Tara Romaneasca. Sau de Vlad Tepes. In fine...
Da, au fost si boieri patrioti, care sunt, din pacat, prea putini cunoscuti. Ai perfecta dreptate.
Problema e ca foarte multi au vandut Moldova, Tara Romanesca si Ardealul intr-o veselie cui oferea cele mai misto avantaje si chiar in momente deosebit de dificile. Un exemplu, doar? Ioan Voda cel Cumplit...
Asta incerc sa fac.
Problema ridicata de mine era alta: romanii prefera sa se adapteze, decat sa lupte. Traditia noastra e una a adaptarii, nu a luptei pana la unu. Si, in numele acestei adaptari, ne-am tradat deseori semenii.
Cam ca acum, cu Becali...
cyclon 19.11.2009@14:45
otto skorzeny 19.11.2009@15:26
Cred ca singura solutie este o miscare terorista! Glumesc, sper ca va dati seama, dar, pana la urma ce solutii sunt intr-o tara ca asta!!!!!
Ideea e ca nu prea mai sunt pasi care sa rezolve ceva. Eu sper sa fiu prost si sa nu vad solutia salvatoare, dar trebuie vazuta lumea in care traim...
aditud 19.11.2009@17:59
@aiud
Ortodoxia pastreaza cat mai aproape de adevar credinta crestina care a fost adoptata oficial de Imperiul Roman prin Constantin cel Mare. Faptul ca el s-a bazat foarte mult pe populatiile din zona noastra a facut ca noi sa nu trecem de partea catolicismului, de fapt o varianta proprie a unui papa despre crestinism. In plus, datorita lui Constantin cel Mare noi am fost primii crestini ai zonei, crestinandu-i inclusiv pe rusi. Cine vrea linkuri in acest sens, p.m.
Ce legatura are asta cu "credin%u0163a care ne-a p%u0103strat latinitatea de at�tea secole"? Cuvantul cheie aici fiind "latinitatea". Imi mentin parerea ca-i o formulare nefericita.
Am inteles explicatia lui Lari: "Ma rog, nu asta vroiam sa spun. Ideea e ca regimul comunist a vrut sa ne distruga identitatea, oricare ar fi ea, iar multi romani au girat acel sistem pentru diverse privilegii." Dar nu asta spune fraza din articol.
aditud 19.11.2009@18:24
Cat despre ortodoxie, e un subiect foarte delicat. Teren alunecos, intr-o tara unde preotii dicteaza cu cine sa votezi.
Ti-as putea spune eu o poveste despre un popa de tara care indeamna credinciosii sa voteze pentru anumite persoane sau partide. Face asta chiar si in cazul alegerilor locale, cu toate ca nici macar nu are domiciliul in comuna
Tragismul situatiei vine din faptul ca persoana sustinuta pe plan local a castigat, deci padurile si zavoaiele din zona vor disparea (primarul e pe mana cu indivizi din mafia lemnului). Dar, ma rog, primaria a ajutat cu varuitul gradului bisericii
Lari are dreptate cu referire la duplicitatea noastra morala.
Sa va zic ceva trait de mine. Vara trecuta, in vacanta, le aratam oamenilor poze si filmulete cu defrisarile necontrolate si ilegale, in multe cazuri din propriile lor bucati de padure. Dadeau din cap in semn de oroare dar nu-si puteau ascunde zambetul de: "Da' ce mai vrea si asta, care-i interesul lui? Am destule probleme, ce-mi pasa mie de padure...chiar daca-i a mea, ce, o pot lua acasa, in curte?!" Si l-au votat tot pe hot. Deh, e om din popor, e de-al lor. Unde mai pui ca era si "interesul lor economic" la mijloc: "vezi matale, hotii mi-aduc un trepied de lemne mai ieftin decat daca l-as lua cu acte-n regula. Azi taie de la vecinu', maine de la mine, etc. si toata lumea e multumita."
Hai, s-aud ceva "mai tipic" mioritic!
@otto skorzeny
Sa stii ca m-am gandit si la terorism... Nu stiu ce ne-ar mai putea trezi din amortire.
w1tek 19.11.2009@19:45
De ce doar din interite mai vream sa fim langa Steaua , de ce nu putem retrai acele momente , cand eram sus pe garduri pentru echipa noastra.!
IUBIM Steaua!
cristi cosor 19.11.2009@20:11
Sa ii urezi multa "sanatate" ciobanului 90 min. a fost o experienta interesanta,placuta,necesara insa acel moment a trecut.Acum este timpul sa vedem si sa constientizam faptul ca toti cei care sunt de partea noastra afirma ca trivialitatile sunt deranjante.Si pentru ca trebuie sa ii avem de partea noastra este nevoie sa fim civilizati aftfel...oricum o dam si chiar daca nu recunostem suntem la fel ca cel pe care il contestam.
Personal cred ca civilizati trebuie sa fim,sa aratam ca putem fi si la noi acasa adica pe acest site.Un mesaj,un raspuns nu trebuie sa il scrii in 3 secunde,ai timp sa formulezi fraze decente,ai timp sa fii ceva mai putin superficial,ai timp sa gandesti.Altfel nu ne deosebim cu nimic de comentariile de pe siteurile de sport.
Hulkster 19.11.2009@20:36
gunoiul de Jiji incearca iara cu vorba buna sa ne duca cu vrajeala.
Nu mai poate fi cale de impacare.
Adevaratii suporteri sustin AISS.
Dumineca la vot fecali o sa aiba o"surpriza".
Bogdanos 19.11.2009@23:46
"62 ne vrem clubul inapoi" am fost 2000 m la urmatorul probabil o sa fimn mai multi , la urmatorul si mai multi , insa tata imi spune ca ceausescu nu a fost dat jos de popor ci de Armata . Eu unu consider inutile aceste proteste , cred ca ar trebui sa gasim alta solutioee , una mai ingenioasa .
Free Steaua!
Korado 20.11.2009@00:10
Pitzi_86 20.11.2009@01:08
draketoy 20.11.2009@10:57
https://fcsteaua.ro:/ juby 20.11.2009@16:52
De ce romanii stau si se iau de tot ce e insignifiant ? De ce despicam firul in atatea modalitati pentru 'n' motivem, cum numai un compatriot poate face.
Cand te uiti la un film bun, sau asculti o melodie care-ti place, sau citesti o carte (din ce in ce mai rar), ce retii ? FIX cuvintele folosite sau ideea transmisa ? Convingerile care ar trebui sa fie asimilate sau modalitatea prin care sunt expuse ?
Ideea articolului e pasul in fata care omitem sa-l facem. Nu ortodoxismul, nu numele mai marilor glorii ale Stelei. Mi-am adus aminte de filmul 'V for Vendetta'. Spus perfect. Numele sunt trecatoare, iar evenimentele sunt in timp uitate. Insa IDEEA ramane. Aia-i important.
Inca ceva, tot tipic romanesc. Gandim prea mult. De ce sa ne confruntam cu consecinte si concluzii la care inca nu am ajuns ? Nu trebuie mai intai sa actionam, sa vedem o reactie sau zece, iar abia apoi sa vedem ce urmeaza sa facem ? Singurul lucru la care trebuie sa ne gandim e pasul ce urmeaza .. mai bine zis: care-ar trebui sa urmeze.
Titlul mi se pare genial: 'Mai mult decat ura'. Ce e mai presus de ura si poate fi exprimat in cuvinte ? Nimic. Si totusi asta simtim.
Toate cele bune.
lucvald-1902 astazi@17:16
Vrem fapte..... !
Foarte electrizant si mobilizator articolul, felicitari Lari !
Andreea 21.11.2009@22:00