05-09-14 Si cu banii luati si cu terenul suspendatComisia de Etica si Disciplina din cadrul UEFA a decis sa sanctioneze FC Steaua ca urmare a "incidentelor" si a scandarilor rasiste din timpul partidei Ludogorets-Steaua. Astfel, tinand cont ca suntem recidivisti, UEFA a considerat ca este cazul sa jucam cu portile inchise urmatorul meci din Europa League, acesta fiind contra celor de la Aalborg BK.Pentru cele mentionate anterior, aceeasi UEFA a dispus amendarea clubului cu suma de 50.000 euro. Pentru ca s-au aprins torte si fumigene, clubul a mai primit 10.000 Euro amenda. Siteul oficial al clubului noteaza: Este regretabil ca, din cauza comportamentului rasist al unei parti a suporterilor Stelei, toti iubitorii acestui club sunt privati de posibilitatea de a-si sustine favoritii intr-o partida contand pentru grupele unei competitii de prestigiu, acest aspect afectand, in mod egal, atat suporterii de buna credinta, cat si jucatorii nostri, care nu vor putea beneficia de aportul extraordinar al sustinatorilor. Speram ca aceasta decizie drastica si extrem de grava sa reprezinte un semnal de alarma pentru o anumita parte a suporterilor care, prin comportamentul nepotrivit pe care l-au avut la ultimele partide din cupele europene, au facut extrem de mult rau atat clubului, cat si intregii suflari ros-albastre! UEFA mafia ? Comunicatul oficial al UEFA: "Friday 5 September 2014 10.44CET The UEFA Control, Ethics and Disciplinary Body has taken the following decisions after incidents at the UEFA Champions League play-off second leg between PFC Ludogorets Razgrad and FC Steaua București on 27 August in Bulgaria. FC Steaua București: Incidents: Racist behaviour – Article 14 UEFA Disciplinary Regulations; Setting off and throwing of fireworks and missiles – Art. 16(2) DR; Improper conduct of the team (five cards and more) – Art. 15(4) DR Sanction: The UEFA Control, Ethics and Disciplinary Body has ordered Steaua to play their next UEFA competition match as host club behind closed doors and has fined the Romanian side €50,000 for the racist behaviour of their supporters. In addition, Steaua have also been fined €10,000 for the setting-off of fireworks and throwing of missiles and €4,500 for the improper conduct of the team. PFC Ludogorets Razgrad: Incidents: Racist behaviour – Art. 14 UEFA Disciplinary Regulations; Improper conduct of the team (five cards and more) – Art. 15(4) DR; Insufficient organisation – Art. 16(1) DR; Pitch invasion – Art. 16(2) DR Sanction: The UEFA Control, Ethics and Disciplinary Body has ordered the partial closure of Ludogorets's stadium during the next (one) UEFA competition match which they will play as host club, and in particular sector A of the stadium. The Bulgarian side have also been fined €6,000 for the improper conduct of the team, €5,000 for insufficient organisation and €5,000 for the pitch invasion. The fight against racism is a high priority for UEFA. The European governing body has a zero-tolerance policy towards racism and discrimination on the field and in the stands. All forms of racist behaviour are considered serious offences against the disciplinary regulations and are punished with the most severe sanctions. Following the entry into force of new disciplinary regulations in June 2013, the fight against racist conduct has been stepped up a level – resulting in stricter penalties to deter any such behaviour." Sursa: UEFA Disciplinary fcsteaua.ro FCSTEAUA.RO este un site deschis, facut de suporteri, pentru suporteri. Asteptam articolele scrise de voi, daca aveti ceva de spus si credeti ca o puteti face intr-un articol, nu ezitati!
|
Pentru alte melodii, cantece ale galeriei, imnuri etc, vitiati pagina cu player-ul mp3
[FOTO & VIDEO] Steaua - Otelul. Festivitatea de premiere pentru titlul 25STEAUA 25 from OMbun on Vimeo. OMbunFC STEAUA- FCSBValy |
besliud 11.09.2014@14:13
daaaaaa!!!
hai sa dam vina pe aia care sustin echipa asta peste tot, ca banii cheltuiti aiurea sunt cea mai mare problema. pai si lemnaru ce e pan' la urma? 400k dintr-un foc! dar nu te vad fiind atat de agresiv impotriva conducerii vitto, doar impotriva astora care-si pierd timpu'. banii si sanatatea pt echipa. aia baga banutu' la buzunar, dar tot suporterii sunt de vina pt tot.
Si inca odata! E civilizat peste tot in lume sa ai grija de suporterii tai si sa vrei sa-i fidelizezi! Fie e alba, fie e neagra!
Daca Steaua e societate comerciala si n-avem niciun cuvant de spus, ci doar trebuie s-o iubim, atunci trebuie sa fim tratati ca niste clienti si sa fim respectati.
Daca Steaua e fenomen social, pai atunci avem ceva de spus!
Oricum vrei s-o intorci cu puscariasu' nu iese bine!
ATENTIE:
sustineti Steaua, foarte frumos, toti vrem asta..... dar sustineti-o asa cum va roaga echipa, cum isi doresc jucatorii, nu cum vreti VOI! altfel ajungem ca in gluma cu femeia fortata sa traverseze strada impotriva vointei ei!
eu ma uit de multa vreme la fotbal si am vazut tribune in multe locuri, si mai frumoase si mai urate (tribunele), asa ca ma pot pronunta! in Romania se canta inca putin si se traieste marginal, dar e multa prostie si golanie, multa lume care vine la stadion doar pentru a-si declama frustrarile! sa nu se interpreteze, asta nu este o acuza pentru cineva anume, ci doar o observatie generala! nimeni nu isi inchipuie ca la meciuri se uita doar sfintii, dar nici extrema excesiva nu trebuie incurajata si "admirata", mai ales cand exceleaza mai mult prin teribilism ieftin! pai ce vedem noi la meciuri: injuraturi la adresa aproape a oricui (inclusiv catre jucatori - vezi chipciu, tanase, adica fotbalisti exponentiali), bannere cu tot felul de background-uri mai mult sau mai putin oneste, grosolanie si mizerie la discretie, vesnice proteste (aproape ca s-a si uitat motivul real, important este sa protestam) si PREA PUTINE CANTECE pentru Steaua! MULT PREA PUTINE.......... pai daca vrem sa fim admirati (asa cum si noi ii admiram pe altii) haideti sa luptam pentru a crea o atmosfera memorabila, pentru a lasa in urma ceva, o amintire, pe care si "inamicii" cand o vad/aud sa inghita in sec, ceva pe care copii care vin pentru intaia oara la stadion sa-si aminteasca peste ani! cand o sa putem vorbi si la Steaua de corul suporterilor similar cu ce s-a intamplat pe anfield (the kop) cu FC porto in 2007, la belgrad in pionir hall la partizan (grobari) cu pao in 2010, sau la glasgow in 2012, cand green brigade a ridicat celtic park pana la cer!? unde suntem noi toti in acest top? daca o sa va ganditi la asta mai mult si daca o sa va doriti sa fim mai buni, poate ca lumea isi va aminti si altfel de suporterii echipei Steaua........ o speranta pentru Steaua!
Frate vorbesti si faci comparatii din ce ai trait\traiesti sau din ce ai vazut la TV? Daca ajungem sa facem comparatie intre Liverpol unde se canta You never walk alone la unison tot stadionul si Steaua unde tribunele se sesizeaza cand srtiga Sudul: "IN PICIOARE....!!!", da poti spune ca este o diferenta de mentalitate! Crede-ma ca avem cantece si noi si vechi, dar daca lumea vine sa vada meciul si 0 (zero) interes vis a vis de omul care da tonul in peluza..... Cum poti avea pretentia sa se faca 823832873 de cantece daca oamenii nu-si dau interesul sa le invete?
AndyQ 12.09.2014@05:26
vorba alora de la MasterCard: sa-l vezi pe vitto cum isi sustine cauza cu ardoare, desi n-are cu cine... de nepretuit.
Eu in locul tau oboseam de mult sa tot explic la infinit de ce, din ce cauza...
E dificil, daca nu imposibil, sa incerci sa faci puiu de gaina sa inteleaga ca nu e vultur, daca el, atunci cand se uita in oglinda, se vede ditamai condoru'.
Am renuntat din prima pagina de comentarii la articolul asta. Cred ca am mai putine fire albe decat as fi avut daca continuam sa-mi bat capul pana in pagina a 3-a. Unde nu este... nici Dumnezeu nu cere, ar fi trista concluzie la care am ajuns.
besliud 12.09.2014@08:44
vorba alora de la MasterCard: sa-l vezi pe vitto cum isi sustine cauza cu ardoare, desi n-are cu cine... de nepretuit.
Eu in locul tau oboseam de mult sa tot explic la infinit de ce, din ce cauza...
E dificil, daca nu imposibil, sa incerci sa faci puiu de gaina sa inteleaga ca nu e vultur, daca el, atunci cand se uita in oglinda, se vede ditamai condoru'.
Am renuntat din prima pagina de comentarii la articolul asta. Cred ca am mai putine fire albe decat as fi avut daca continuam sa-mi bat capul pana in pagina a 3-a. Unde nu este... nici Dumnezeu nu cere, ar fi trista concluzie la care am ajuns.
Poti fii mai explicit te rog? Raspunsul tau pare mai mult default, tipic unor personaje ce au tropait multa vreme pe aici si nu de alta dar lasa loc de interpretari... Cine este gaina si care este condru? Daca ai potential calca-ti pe suflet si albeste-ti 2 fire argumentand cele spuse mai sus.
vitto 12.09.2014@09:22
vitto 12.09.2014@09:25
vitto 12.09.2014@09:34
sigur.... sudul striga "in picioare....." si cetatenii doar se uita..... DE CE? va puneti si aceasta intrebare?
explicatia cea mai comoda este ca "cetatenii sunt niste tarani prosti, samantari, care nu intelege ....." ?!
dar poate mai exista si alte explicatii? poate ca de prea multe ori sudul s-a folosit de meciurile Stelei pentru a transa rivalitati interne si frustrari fara de sfarsit, poate de prea multe ori golania a invins civilizatia, poate ca de prea multe ori s-a strigat "guie" si s-a protestat si de prea putine ori s-a cantat despre si pentru Steaua ..... poate unii au gresit, poate gresim cu totii, poate vom ma gresi .... dar poate nu vom mai uita asa usor pe Steaua, echipa sufletului nostru!
albanezul 12.09.2014@11:38
Frumos ar fi sa mai scrii inca 2 pagini de ideologii, sincer imi face placere sa le citesc, imi dau seama ca am de a face cu oameni inteligenti, dar in acelasi timp anunta-ma cand cobori de pe norisorul tau pufos ca sa putem avea o discutie bazata pe fapte reale.
Te salut!
besliud 12.09.2014@11:48
sigur.... sudul striga "in picioare....." si cetatenii doar se uita..... DE CE? va puneti si aceasta intrebare?
explicatia cea mai comoda este ca "cetatenii sunt niste tarani prosti, samantari, care nu intelege ....." ?!
dar poate mai exista si alte explicatii? poate ca de prea multe ori sudul s-a folosit de meciurile Stelei pentru a transa rivalitati interne si frustrari fara de sfarsit, poate de prea multe ori golania a invins civilizatia, poate ca de prea multe ori s-a strigat "guie" si de prea putine ori despre si pentru Steaua ..... poate unii au gresit, poate gresim cu totii, poate vom ma gresi .... dar poate nu vom mai uita asa usor pe Steaua, echipa sufletului nostru!
Rivalitati? Cu cine? Sudul este independent si daca Peluza Sud se autosesizeaza la lucruri pe care altii nu vor sa le vada, tu vezi ceva gresit in asta? Daca toata lumea ar veni la stadion precum oameni senili, sa inghita tot si sa se mearga pe premiza ca ceva se va schimba de la sine, te inseli amarnic! Oricum suntem off topic cu discutia si o dam din cola in fanta, dar avem si exemple destul de concrete (dinam0loz, crapid, craioltenii, Poli Timisoara) cluburi care s-au dus dracu din cauza managementului defectos, FRF/LPF si toti neavenitii care au supt aceste cluburi precum capusele! Mergem la stadion, ragusim, platim bilete.... crezi tu ca Peluza Sud trebuie sa stea drepti in fata oamenilor ce ne sfideaza?
vitto 12.09.2014@11:53
repet: aici este vorba daca va intereseaza mai mult Steaua, sau ego-ul personal! pana la urma intre multi din peluze care vin la meciuri pentru ca ei stiu ce trebuie facut, pentru ca ei sunt fani intre fani mandri si fara de pata, si cetatenii care isi fac selfie la tribuna si mananca nepasatori hot-dog, diferenta nu este in esenta, in mentalitate, ci doar in pretul biletului! ATAT! sigur asta este doar o teorie teoretica si cine mai are timp de astfel de consideratii ...... toti traim in realitati .... paralele!
albanezul 12.09.2014@12:05
Fiecare isi alege statutul de suporter. Eu am ales calea asta si fiind mai implicat, vad altfel lucrurile. Nu poti tu sau oricine altcineva sa imi judece actiunile atata timp cat sunt prezent peste tot si implicat in viata clubului, cu atat mai putin persoane care se ascund in spatele unui calculator si tasteaza nestingheriti.
Eu iti doresc sa te loveasca si pe tine realitatea asta intr-o zi, daca nu, ramai pe norisor si mirosi in continuare a zambile.
Cu respect,
Marcel.
vitto 12.09.2014@12:13
Rivalitati? Cu cine? Sudul este independent si daca Peluza Sud se autosesizeaza la lucruri pe care altii nu vor sa le vada, tu vezi ceva gresit in asta? Daca toata lumea ar veni la stadion precum oameni senili, sa inghita tot si sa se mearga pe premiza ca ceva se va schimba de la sine, te inseli amarnic! Oricum suntem off topic cu discutia si o dam din cola in fanta, dar avem si exemple destul de concrete (dinam0loz, crapid, craioltenii, Poli Timisoara) cluburi care s-au dus dracu din cauza managementului defectos, FRF/LPF si toti neavenitii care au supt aceste cluburi precum capusele! Mergem la stadion, ragusim, platim bilete.... crezi tu ca Peluza Sud trebuie sa stea drepti in fata oamenilor ce ne sfideaza?
cred ca abordarea ta este prea personala. acum toti ne credem in mijlocul universului, toti ne inchipuim ca suntem sfidati voluntar, decisiv si iremediabil? totul chiar ni se adreseaza noua si se raporteaza numai si numai la persoana noastra, la asteptarile pe care le avem noi, la criteriile fiecaruia?! in lumea civilizata lumea a invatat sa se bucure, a inteles ca fotbalul este un fenomen social care ar trebui sa adune grupurile, nicidecum sa le dezbine! in Romania noi ramanem la stadiul in care venim pe stadion mai ales ca sa ne dezbracam de caracter! profitam de multime si ne aratam "cu bucurie" clona animala!
dar ca sa fac si o analiza pe textul tau: deci, spui tu, multe cluburi romanesti (ex.: Dinamo, Poli, rapid, Craiova, Arges, uta), cu oarece capital de simpatie si traditie sportiva, au clacat lamentabil din cauza managementului defectuos! bun si corect! atunci, pe cale de consecinta, daca Steaua nu a clacat, ba chiar din contra, desi conditiile specifice au fost mult mai nefavorabile (patron arestat, manager general arestat, lungi conflicte interne intre patronat si suporteri, intre diferite generatii, asalt permanent al unei medii potrivnice, criza economica, acces la o infrastructura modesta dar scumpa, cadru politic advers, etc), inseamna ca per total, managementul echipei a fost unul cat de cat decent si in limitele unui profesionism onorabil pentru meleagurile balcanice! daca este asa, cum se pot justifica azi cei care au protestat si clamat vehement dezastrul?! au facut o evaluare gresita nu-i asa? daca au gresit fata de Steaua, careia de multe ori i-au fost povara si nicidecum sprijin la greu, e rusinos sa accepti, sa-ti recunosti greseala? pana la urma, numai boul ramane consecvent si as zice ca nu e cazul in situatia de fata cand la discutie participa oameni cu o indiscutabila onorabilitate a sentimentelor!
AndyQ 12.09.2014@12:25
Ei, gaina, daca vrei, care se vede condor, ar fi oricare din suporterii care exclama "Steaua suntem noi", iar in numele acestei utopice idei, isi permit sa genereze bannere cu iz xenofob sau rasist, pe motiv ca ei au adus Steaua unde e, personaje fara de care echipa ros-albastra n-ar fi avut ditamai palmaresu, nemultumiti ca privilegiul de a fi stelist nu e perceput ca un drept dobandit, daca nu din nastere, macar de la prima prezenta pe stadion.
Faptul ca X sau Y au fost prezenti pe stadion, in ploaie, vant, soare sau ninsoare, nu le da niciun drept de a cere socoteala pt. rezultate slabe, sau sa-si inchipuie ca n-au facut nimic rau generand suspendari ale terenului, echipei sau amenzi, pe motiv ca ei sunt alfa si omega stelismului pana la moarte si dincolo de ea.
Suporterul merge la meci, plateste bilet, canta sau sta pe scaun din proprie initiativa. Nu l-a pus antrenoru' sa cante, sau echipa, "canta, ba, ca noi castigam, iar de nu o facem, sa dai jos haina de pe mine".
Ei, in momentul in care ajungi sa te vezi ditamai vulturu', sau condor, si s-ar schimba foaia, amenzi de ordinu zecilor de mii de lei sa fi fost indreptate catre suporteri, iti zic ca ar zice "stai, bre, ca eu defapt sunt gaina, doar m-am dat ditamai pasarea, vorba americanului: you ego is writing checks your body can not cash".
Asta era ideea simpla, dezvoltata in extrem, cum ca aia din tara X sunt suporteri marioneta, nu tu torte, nu tu rasiale, unde-i distractia si viata de ultras!? Ar fi bine sa si urmariti un meci pr stadioanele alea din vest, nu sa vedeti doar la TV cum stau aia cuminti in tribuna
Comform regulilor UEFA, televiziunile nu au voie sa dea imagini in direct cu batai din tribuna, banere cu iz rasist sau de alta natura ofensatoare, suporteri care intra pe teren, s.a.m.d
Daca nu le vezi la TV, urmarind un meci al lui Barca, Bayern, ManU sau Real Madrid, nu inseamna ca nu au si ei ultrasii lor. Ei exista, banere si conflicte intre ei si fortele de ordine sunt aproape la fiecare meci, doar ca nu sunt date la TV, mai ales pe streaming international, amenzile fiind uriase, atat pt. televiziune cat si pt. suporterii care le afiseaza.
La un meci de UCL a Barcelonei , jucat pe terenul catalanilor, niste suporteri care afisau un baner "Catalonia is not in Spain, freedom or else" au fost escortati de stewarzi spre postul mobil al garzii civile, respectiv organ de politie, citind intr-un ziar local, la 3 zile dupa meci, cum ca au primit amenzi de 5000 euro fiecare, plus ceva zile de munca in folosul comunitatii.
Eu fiind pe stadion am vazut momentul, frate-miu urmarind la TV meciul, a aflat de la mine, dupa ce i-am trimis pozele facute, evenimentul desfasurandu-se cu 6-7 randuri de scaune mai sus de unde stateam eu. La TV nu s-a aratat nimic si nu s-a comentat nimic.
Vesticu' nu s-a civilizat pt. ca are gena civilizatiei in adn, ci pt. ca a fost pus sa aleaga intre a face ce vrea si a raspunde pt. ceea ce face, platind amenzi, sau a se civiliza si sa isi cheltuie banii pe altceva decat plata amenzilor. E atat de simplu. Un prieten neamt mi-a zis asta. Daca nu si-ar lua ditamai amenzile pt. mancat seminte pe strada, ar manca doua pungi in statie asteptand trenu, altfel spus, si civilizatia se intretine cu un cost. Bineinteles, in timp n-a mai fost nevoie de atatea amenzi, reflexul de a face pe marele "cine mi-s eu, condoru, fac ce vrea muschii mei, ca-i democratie" disparand usor, usor.
Nu ne obliga nimeni sa ne civilizam, dar n-ar trebui sa ne supere amenzile luate de la aia mai civilizati decat noi, atunci cand stam cu ei la masa.
vitto 12.09.2014@12:25
Zici tu ca nu e diferenta de mentalitate? Zici tu ca diferenta se regaseste in pret? Ai fost vreodata la Medias in deplasare sa platesti biletul la meci 75 de lei, doar ca asa vrea Horoba? Ai fost in deplasare la Oradea, meci de asemenea suspendat si mutat acolo, considerat "acasa" pentru Steaua, si sa faci dus intors 3 zile cu trenul?
Fiecare isi alege statutul de suporter. Eu am ales calea asta si fiind mai implicat, vad altfel lucrurile. Nu poti tu sau oricine altcineva sa imi judece actiunile atata timp cat sunt prezent peste tot si implicat in viata clubului, cu atat mai putin persoane care se ascund in spatele unui calculator si tasteaza nestingheriti.
Eu iti doresc sa te loveasca si pe tine realitatea asta intr-o zi, daca nu, ramai pe norisor si mirosi in continuare a zambile.
Cu respect,
Marcel.
de medias ma intrebi...... pai eu am fost si la Oradea la meci ..... chiar la acel 3-2 celebru, despre care unii doar ati citit ....... ce meci a fost, ce labagii de ultima speta alde sorcoiu, gatu, mateianu (Dumnezeu sa-l ierte, caci de morti numai de bine!), musznaj si compania! am fost la un pas atunci sa ne luam o teapa funesta!
vitto 12.09.2014@12:34
Besliud, animalele alese de mine sunt pur intamplatoare, puteam sa pun magaru' care se crede armasar pursange, sau gasca de curte care isi doreste sa zboare si ea spre tarile calde, precum in fictiunea scrisa de Selma Lagerlof, Nils Holgersson. Parca era si un serial animat pe tema asta.
Ei, gaina, daca vrei, care se vede condor, ar fi oricare din suporterii care exclama "Steaua suntem noi", iar in numele acestei utopice idei, isi permit sa genereze bannere cu iz xenofob sau rasist, pe motiv ca ei au adus Steaua unde e, personaje fara de care echipa ros-albastra n-ar fi avut ditamai palmaresu, nemultumiti ca privilegiul de a fi stelist nu e perceput ca un drept dobandit, daca nu din nastere, macar de la prima prezenta pe stadion.
Faptul ca X sau Y au fost prezenti pe stadion, in ploaie, vant, soare sau ninsoare, nu le da niciun drept de a cere socoteala pt. rezultate slabe, sau sa-si inchipuie ca n-au facut nimic rau generand suspendari ale terenului, echipei sau amenzi, pe motiv ca ei sunt alfa si omega stelismului pana la moarte si dincolo de ea.
Suporterul merge la meci, plateste bilet, canta sau sta pe scaun din proprie initiativa. Nu l-a pus antrenoru' sa cante, sau echipa, "canta, ba, ca noi castigam, iar de nu o facem, sa dai jos haina de pe mine".
Ei, in momentul in care ajungi sa te vezi ditamai vulturu', sau condor, si s-ar schimba foaia, amenzi de ordinu zecilor de mii de lei sa fi fost indreptate catre suporteri, iti zic ca ar zice "stai, bre, ca eu defapt sunt gaina, doar m-am dat ditamai pasarea, vorba americanului: you ego is writing checks your body can not cash".
Asta era ideea simpla, dezvoltata in extrem, cum ca aia din tara X sunt suporteri marioneta, ju tu torte, nu tu rasiale, unde-i distractia si viata de ultras!? Ar fi bine sa si urmariti un meci pr stadioanele alea din vest, nu sa vedeti doar la TV cum stau aia cuminti in tribuna
Comform regulilor UEFA, televiziunile nu au voie sa dea imagini in direct cu batai din tribuna, banere cu iz rasist sau de alta natura ofensatoare, suporteri care intra pe teren, s.a.m.d
Daca nu le vezi la TV, urmarind un meci al lui Barca, Bayern, ManU sau Real Madrid, nu inseamna ca nu au si ei ultrasii lor. Ei exista, banere si conflicte intre ei si fortele de ordine sunt aproape la fiecare meci, doar ca nu sunt date la TV, mai ales pe streaming international, amenzile fiind uriase, atat pt. televiziune cat si pt. suporterii care le afiseaza.
La un meci de UCL a Barcelonei , jucat pe terenul catalanilor, niste suporteri care afisau un baner "Catalonia is not in Spain, freedom or else" au fost escortati de stewarzi spre postul mobil al garzii civile, respectiv organ de politie, citind intr-un ziar local, la 3 zile dupa meci, cum ca au primit amenzi de 5000 euro fiecare, plus ceva zile de munca in folosul comunitatii.
Eu fiind pe stadion am vazut momentul, frate-miu urmarind la TV meciul, a aflat de la mine, dupa ce i-am trimis pozele facute, evenimentul desfasurandu-se cu 6-7 randuri de scaune mai sus de unde stateam eu. La TV nu s-a aratat nimic si nu s-a comentat nimic.
Vesticu' nu s-a civilizat pt. ca are gena civilizatiei in adn, ci pt. ca a fost pus sa aleaga intre a face ce vrea si a raspunde pt. ceea ce face, platind amenzi, sau a se civiliza si sa isi cheltuie banii pe altceva decat plata amenzilor. E atat de simplu. Un prieten neamt mi-a zis asta. Daca nu si-ar lua ditamai amenzile pt. mancat seminte pe strada, ar manca doua pungi in statie asteptand trenu, altfel spus, si civilizatia se intretine cu un cost. Bineinteles, in timp n-s mai fost nevoie de atatea amenzi, reflexul deba face pe marele "cine mi-s eu, condoru, fac ce vrea muschii mei, ca-i democratie" disparand usor, usor.
Nu ne obliga nimeni sa ne civilizam, dar n-ar trebui sa ne supere amenzile luate de la aia mai civilizati decat noi, atunci cand stam cu ei la masa.
exceptional comentariul! (de aceea l-am si reluat in intregime)
Quod erat demonstrandum.......
vitto 12.09.2014@12:51
intr-un post anterior mi-ai reprosat amical cateva trimiteri la niste meciuri memorabile, din punctul meu de vedere, ca spectacol facut de suporteri pentru sustinerea echipei lor. ai spus atunci cum ca ma raportez la o realitate tip TV, o realitate ireala si de neaplicat in Romania cea eterna si fascinanta ..... bun, eu am fixat o referinta sa zicem internationala, dar spune-mi tu, sau oricine altcineva din peluzele de ieri si de azi, care este (sunt) jocul (jocurile) Stelei care au ramas memorabile prin efortul si spectacolul formidabil al fanilor?! care este referinta Stelei din acest punct de vedere? care sunt momentele pe care generatiile trebuie sa si le aminteasca cu nostalgie si bucurie in suflet, care sunt intamplarile "irepetabile" pe care dorim sa le reatingem si sa le depasim, fata de care sa fim mai buni ca suporteri?! poate au fost "minute spectaculoase" in unele meciuri, dar sa gasim jocuri in care fanii au fost mai mult decat echipa, imi pare greu! in schimb momente urate, aproape schizoide, intamplari pe care dorim sa le uitam, cat cuprinde si asta este problema!
de aceea eu mereu am spus ca suporterii trebuie sa-si vada intai si intai de "sarcinile" lor, de cum arata lumea asta a peluzelor si tribunelor, de ceea ce facem ca sa fim mai multi si mai buni, mai admirati si mai urati de inamici, si nicidecum de mascareala in public pe subiecte aparent importante pentru unii, dar prea mici daca ne raportam la magia Stelei!
Empyro 12.09.2014@13:19
Notiunile de civilizatie nu trebuie confundate cu interesele meschine ale fotbalului modern corporatist. Nu imi doresc :
1) Sa platesc pachet special suplimentar pentru a vedea la TV meciurile echipei favorite ;
2) Sa stau pe lista de asteptare pentru a prinde un bilet sau abonament ;
3) Sa cumpar orice articol de imbracaminte sau obiect de afisare a atasamentului fata de culor, numai si numai de la club, fara sa ma pot folosi de ceva artizanal.
In definitiv lista e mult, mult prea lunga pentru a o dezbate aici si cu asta atrag atentia amatorilor de fotbal modern, fotbal care incet, incet vine si peste noi si nu degeaba vesticii au si ei problemele lor interne, probleme care trebuie expuse si in anumite cazuri demascate. Ca tot a venit vorba de Barcelona, imi aduc aminte de o familie catalana (din tata-n fiu) care isi pierduse statutul prioritar la achizitionarea de bilete, abomanente, in fata unor coreeni care platisera mai mult.
Chiar ne facem ca nu observam abruptul intre ceea ce era permis la stadion acum 30-40 de ani si ceea avem in zilele noastre ?
Mi-aduc aminte de comentatorul TVR, privitor la meciurile de la CM de anul asta, in care a criticat preturile exagerate ale biletelor si politica organizatorilor privitoare la introducerea produselor alimentare (in speta chips-uri) si non-alimentare (esarfe, steaguri artizanale).
In legatura cu ultrasii, nu a spus nimeni ca au un drept natural de veto in ceea ce priveste destinul echipei, dar importanta lor este capitala. Sunt bune tortele si efervescenta lor vocala , cand ne trantim poze sau clipuri promotionale ori ca aport moral in deplasari, dar nu ne convine factura ?!
Sa plateasca individual spuneti voi ? Pai platesc individual tot, de la materiale, pana la riscurile de natura penala pe care si le asuma.
A dat cineva un exemplu mai sus si anume meciul cu ACS Timisoara de anul trecut de pe Arena. A fost o lectie, pentru cine a avut ochi sau urechi sa o observe. Puteai sa auzi firul ierbii cum creste si n-ai fi zis ca echipa Steaua e pe gazon, ci doua divizionare secunde.
Cat despre razboiul cu UEFA, nu sunt de acord cu autovictimizarea exagerata a romanilor care sunt mereu persecutati ori dezavantajati de acest organism, dar nici nu voi uita vreodata hotiile de la Copenhaga cu Danemarca si de la Oslo cu Norvegia (hent comis de Carew, pedepsit Chivu !!) din preliminariile CE 2004, turneu final la care nu am fost doriti.
Lista e lunga si pacatele multe, iar "procesul de civilizare" demarat de aceste organisme (piloane de etica si moralitate), are mult mai multe laturi ascunse, nici pe departe scopul declarat (starpirea rasismului, siguranta, etc.).
AndyQ 12.09.2014@13:24
Fiecare cotizeaza la fondurile UEFA. E matematica simpla: X numar de spectatori/telespectatori genereaza Y numar de posibili cumparatori, iar adunate X cu Y ne da Z. Z asta e pretul platit de sponsori, in functie de interesul pe parte de marketing.
Cam cum se da MUIA asta catre UEFA, daca tot voi cotizati la bunastarea institutiei respective!?
Altfel spus, pastrand tonul banerului, cine e adevaratul receptor al MUEI!? Eu cred ca nu UEFA...
Empyro, acum 30-40 de ani multe erau altfel, inclusiv societatea luata cu totul. Pai de ce nu ne intoarcem la anii '70-'80, cu tot si toate!?
Ce-i cu lafaiala asta in societate!? Unde-s cozile de la paine de altadata?! Unde sunt ororile fostului regim!? De ce nu ne mai baga nimeni pumnu's gura!? La o masa de 3 insi, de ce nu mai exista turnatorul la regim din aia 3!? De ce asta, de ce cealalta?!
Democratia si civilizatia asta vin cu un pachet intreg de schimbari, nu doar alea care le vrem noi. Inclusiv dreptul de a te muta in Coreea de Nord, daca ti-e dor de comunism si te simti asuprit de regimul actual. Toate variantele sunt plauzibile.
Pai!? Cum!? Ne-am f_Te dar sa nu dam din cur...
Empyro 12.09.2014@13:38
Vitto, in cate sute de meciuri indemnul "Lupta Steaua !" cu echipa condusa pe tabela, i-a transfigurat pe jucatori in "mancatori de jar" ?
De cate ori in urma unor infrangeri jucatorii au primit aplauze din peluze si huiduieli din tribuna ? De sute de ori !
Sa spun cateva momente memorabile, le voi lua ca borna de referinta fiindca au fost internationale, iar cele din competitiile interne sunt prea multe si prea dese.
La o prima vedere o sa incep cu Valencia, apoi cu Villareal (si cel disputat, dar mai ales cel nedisputat), apoi episodul Middlesbrough in semifinala de pe 23, Galatasaray, Larnaca sau Ajax.
Empyro 12.09.2014@13:47
Contextul din trecut la care m-am referit este cel international. Nu are treaba cu comunismul din Romania, ci cu felul in care era perceput acest sport la vremea respectiva, o afacere mai putin intruziva in viata individului, cu romantism si povesti de spus nepotilor.
Stii bine la ce m-am referit, fiindca am fost destul de explicit.
ADRIAN0808 12.09.2014@13:48
Unii nu inteleg de ce vin la stadion.
Unii nu inteleg ca vremurile se schimba.
Unii nu respecta legile si regulile si le pasa numai de ei.
Unii nu stiu cine trebuie sa faca spectacol pe stadion si cred ca ei sunt aia care tre sa il faca .
Unii compara mere cu pere.
Si tot asa o ducem in razboaie interne si fiecare crede ca asa e cum zice el ...
Toti avem cate o parte buna / de adevar in idei ... Cand le vom pune laolalta vom realiza ceva !!!
vitto 12.09.2014@14:12
Vitto, in cate sute de meciuri indemnul "Lupta Steaua !" cu echipa condusa pe tabela, i-a transfigurat pe jucatori in "mancatori de jar" ?
De cate ori in urma unor infrangeri jucatorii au primit aplauze din peluze si huiduieli din tribuna ? De sute de ori !
Sa spun cateva momente memorabile, le voi lua ca borna de referinta fiindca au fost internationale, iar cele din competitiile interne sunt prea multe si prea dese.
La o prima vedere o sa incep cu Valencia, apoi cu Villareal (si cel disputat, dar mai ales cel nedisputat), apoi episodul Middlesbrough in semifinala de pe 23, Galatasaray, Larnaca sau Ajax.
empyro,
exemplele tale sunt mai degraba meciuri de vis ale Stelei, momente astrale asociate unor performante exceptionale ca prestatie a echipei, si doar colateral o amintire memorabila pentru spectacolul din tribune! aproape toate jocurile la care te referi au reprezentat o uriasa bucurie de scor la final si mai putin un efort dincolo de inchipuire al fanilor .... cand performanta atinsa depaseste cu mult orice asteptare, sigur ca reactia suporterilor este puternica, admirabila, frumoasa..... dar nu neaparat MEMORABILA! cand echipa joaca bine si noi toti suntem frumosi......
uite eu dau trei exemple de neuitat cand galeria, multimile, a (au) fost cel putin la nivelul echipei, daca nu si mai sus:
i) Steaua - Universitatea Craiova in Ghencea (decembrie 1984), 4-1, cand pentru prima oara s-a umplut Peluza Nord in Ghencea (pana atunci nu aveam mai mult de 2 sectoare) si atmosfera a fost ireala....
ii) rapid - Steaua 1-1 pe giulesti (aprilie 1998), cand pentru prima oara i-am coplesit pe tigani la ei acasa si am facut farame peluza dinspre teatru!
iii) Steaua - rapid 2-2, finala cupei din 1999, cand galeria a fost formata din 25.000 de fani si am ridicat Steaua pana la cer ... iar apoi am inchis orasul pentru tomberoane!
si jocurile cu besiktas la Bucuresti in Cupa UEFA si cu galata in UCL au fost spectaculoase in tribune......
totusi pentru suporteri cam putine referinte exceptionale si asta trebuie sa preocupe peluzele de azi, nicidecum etern interminabilele proteste!
Empyro 12.09.2014@14:36
A fost o rabufnire de orgoliu a suflarii steliste, care a luat cu asalt Ghencea ; Cand am ajuns la stadion nu am mai prins bilete, alaturi de probabil alti zece mii de stelisti care umplusera parcarea. S-a cantat necontenit in "templu" si in afara lui. Pentru mine a fost prima data cand mi-am dat seama ca in astfel de momente Steaua are nevoie de un stadion mai incapator.
Meciul a fost castigat in uralele publicului dezlantuit si iritat de blaturile javrelor, prin dubla lui Rica Neaga.
Cat priveste meciurile memorabile internationale, cu Larnaca nu am jucat stralucit, de aceea am remarcat reactia exemplare a suporterilor dupa golul egalizator al cipriotilor. Steaua a fost efectiv purtata pe valurile victorie de catre multimea insetata de performanta !
Aceeasi poveste si cu Maccabi, victorie in inferioritate numerica , publicul frenetic si inainte si dupa golul egalizator al israelienilor !
vitto 12.09.2014@14:55
besliud sâmbătă la 13:27
Baieti vorbim degeaba! Voi vorbiți din ce vedeți, noi vorbim din ce traim! Ce legatură are ca eu am calcat prima oara pe Ghencea in 85 și ca am mers prin deplasari acum 10-20 de ani, dacă eu m-am rupt de sistemul respectiv și nu mai cunosc ce se intamplă pe stadioane azi? Voi va spuneți parerea din concluziile jurnaliștilor, vorbiți de legi și de urmarile nerespectarii acestora, vorbiți mult și frumos, postați pomelnice de ma ia capul cand citesc, dar in final ramanem la aceleași diferențe de mentalitate și sunt ferm convins ca nu ne vom alinia niciodată opiniile atata timp cat vorbim din perspective diferite.
Andreea 15.09.2014@16:04