25-08-14 Trecutul peste prezentExista tendinta de a transforma un club de fotbal intr-un concept filozofic puritan. Mental si imaginar trecutul se dezbraca de cele lumesti pana la sanctificare. Astfel devine o imagine angelica conturata numai din partile bune, ceeea ce nu este rau. Si biserica l-a sanctificat post mortem pe Stefan cel Mare, fara sa fi fost usa de biserica. I-a retinut doar faptele bune crestinesti si i-a "sters" din CV pe cele "lumesti".Dar ... este corect sa compari acea imagine a unui trecut "perfect", cu mai putin binele din prezent, pentru a emite judecati de valoare? Concret, nu-l poti acuza de preacurvie pe un X-ulescu contemporan, dandu-i exemplu faptele crestinesti care au facut din Stefan cel Mare un sfant. Se stie ca marele domnitor a fost si el un Don Juan autohton. Trebuie sa se compare doar fapte sau entitati in ipostaze echivalente. Orice club a avut in istoria lui si bune si rele. A progresat atunci cand a redus procentul de “rele” si a marit procentul din “bune” in “foarte bune”. Pentru progres trebuie sa existe un reper-etalon fata de care sa te raportezi periodic in evaluare. Problema este sa nu compari mere cu cozi de matura. De exemplu, mai nou, manelele si semintele au devenit si ele etaloane in discursul unor suporteri, prin care stabilesc kilogramele de stelism pe cap de suporter. Nimic mai fals! Manelele si semintele nu au nicio legatura cauzala sau functionala cu fotbalul si stelismul. Seminte sa sparg pe stadioane de cand s-a inventat fotbalul, nu Steaua. Doar pe ultrasi ii inteleg in adversitatea lor fata de "seminte". E logic. Cand spargi seminte nu poti sa canti. Dar asta e alta mancare de peste, nu un etalon in stelism. Stelismul a descins din Clubul Sportiv al Armatei(CSA) Steaua in toate disciplinele sportive administrate de clubul militar, nu doar in fotbal. Prin fotbal s-a raspandit exponential, avand cel mai mare impact la public. Unii comenteaza la fotbal despre stelism si club, dar nu mai au nici o strabatere emotionala fata de "FC Steaua". Declara ca FC Steaua fara CSA nu-i mai reprezinta. E dreptul lor, dar de 25 de ani nu mai apartine de CSA, leaganul stelismului. De facto si de jure, FC Steaua s-a desprins de CSA Steaua din 1999. Altii comenteaza, tot la fotbal, spunand ca doar clubul ii intereseaza, nu si echipa de fotbal sau palmaresul. Prin "club" se refera la tot la "CSA Steaua". Sunt stelisti, dar nu-i mai pasioneaza fotbalul, ci numai stelismul, ca fenomen si spirit. Au purificat mental totul si au facut dintr-o realitate laica, o oaza de curat absolut in care vor sa aduca si FC Steaua indiferent de costuri. Si mie, ca stelist, emotia mi-o da clubul Steaua(CSA Steaua). Pentru mine conteaza ca participa Steaua, chiar daca ar fi vorba de "tir cu prastia". Stelismul mi l-a injectat fotbalul, dar de acolo s-a extins la toate disciplinele in care Steaua era prezenta. Devenise un sentiment legat organic de Steaua, nu de o competitie anume. De Steaua, nu de generalii sau proprietarii care o controlau. Dupa '89, am asistat la declinul financiar - sportiv al CSA Steaua. Fiind club al statului, a saracit o data cu el. Conducerea bramburita a tarii post '89 s-a reflectat si la CSA. Sentimental, pentru mine FC Steaua a ramas aceeasi, indiferent de proprietarul ei. La fel si CSA Steaua. Intre CSA si FCS nu exista competitie, ci o descendenta “genealogica”. Conceptul club-echipa este ca "dualitatea unda-crepuscul" din mecanica cuantica. Nu pot fi disociate, pentru ca unul fara altul e un non sens in fenomenul fotbalistic. In realitatea sportiva nu exista club fara echipa si echipa fara club. Un club de fotbal este o organizatie sportiva cu sediu si sigla, care respira viata prin conducere si echipa. In spatiul public, un club traieste organic numai prin echipa. Lumea vine sa vada fotbal, nu cladirile, stadionul sau moacele conducatorilor. Din cei care vin se "nasc" viitorii suporterii fideli ai clubului. In general, atasamentul fata de club-echipa este generat de: 1) Spiritul de comunitate, daca echipa reprezinta o comunitate. 2) Natura profesiei, daca este echipa departamentala (militarii-stelisti, militienii-dinamovisti, CFR-istii- rapidisti etc.). 3) Performante, palmares, brand, traditie si istorie. 4) Transmitere familiala din generatie in generatie. FC Steaua nu este o echipa comunitara, iar din 1999 Steaua nu mai este asociata unei profesii. Din 1999, singura cale de "recrutare" a noilor suporteri a fost conform punctelor 3) si 4). Stelismul este un efect, nu o cauza. Cauza a fost echipa, performanta si palmaresul! Ele au generat valorile si spiritul stelist. Nu o cladire si un stadion pe care scria Steaua, ci oamenii care de-a lungul timpului au populat acea cladire si gazonul. Oamenii au generat brandul Steaua si tiparul "e de Steaua". Performantele echipei si valorile au propulsat clubul de fotbal in elita si au diseminat stelismul in toata Romania. Atat timp cat ne vom cantona stelismul fotbalistic doar intr-un curent filozofic, plutind eteric si utopic peste Ghencea, vom trai fotbalul numai din imaginatia idilica a unui trecut “perfect”. Rupti prin indiferenta de realitatea sportiva a celor din prezent. Cand vom intelege ca antrenorii si jucatorii sunt fotbalisti si nu studenti la Oxford University sau calugari, nu le vom mai cauta virgulele pentru a-i pune la punct ca-n tabloide si nu-i vom mai refuza ca noi idoli cu care sa ne traim prezentul. Altfel, mereu vom vedea la ei numai ce ceea a fost trecut sub presul uitarii la predecesori. Trebuie sa avem reperele valorice ale excelentei generate la CSA Steaua, dar sa adaptam asteptarile la realitatile si posibilitatile vremurilor de acum. Trebuie intai sa schimbam in bine realitatea si posibilitatile, daca vrem sa ne marim asteptarile. Nimeni nu mai poate intoarce timpul si oamenii disparuti! Doar traind imaginar ca in SF-ul lui H. G. Wells, The Time Machine. XRay FCSTEAUA.RO este un site deschis, facut de suporteri, pentru suporteri. Asteptam articolele scrise de voi, daca aveti ceva de spus si credeti ca o puteti face intr-un articol, nu ezitati!
|
Pentru alte melodii, cantece ale galeriei, imnuri etc, vitiati pagina cu player-ul mp3
[FOTO & VIDEO] Steaua - Otelul. Festivitatea de premiere pentru titlul 25STEAUA 25 from OMbun on Vimeo. OMbunFC STEAUA- FCSBValy |
AndyQ miercuri la 11:47
Daca erai pe aici in 2006-2007, vedeai ca discutam doar tehnico-tactic, site-ul asta avand o calitate a userilor net superioara zilei de azi. Odata cu ruptura cioban-suporteri lumea si-a bagat napolitana in fotbal si a inceput sa discute despre ceea ce durea la momentul respectiv, asa s-au nascut si protestele vremii, nu pt
ca nu mai puteau de bine suporterii.
Aia cu Armata e atat de lunga incat imi termin bateria la telefon daca-ti raspund.
Numai bine, profesionistule... Zic eu, amatorul.
vitto miercuri la 11:57
un singur lucru conteza ,viitor la Steaua cu ciobanul nu exista ,samantzariii sa-si schimbe optica Jiji e doar un profitor de pe urma Stelei ,ajungem ca cfrul; in ritmul asta sau mai rau ca Dinamo,repet Steaua finanteza pe cioban ,nu ciobanul pe Steaua,sa-si ia banii sa vanda si sa se duca drakuluii
deci daca becali NU, atunci cu cine exista viitor la Steaua? eu asta nu prea inteleg in unele mesaje..... exista asa o propaganda insidioasa cum ca gata: nu se mai poate cu Gigi!.... si......? mai departe, care este continuarea? pentru cine se pregateste terenul? pentru oprea, pentru sebi.....? mai sa fie, pai astia dupa ce ca sunt cu politica pana in gati, imi par si mai putin stelisti decat actualul si mult prea ahtiati dupa castiguri usoare! cadem din lac in put.......
am impresia ca unii de pe aici cam sunteti propagandisti!
Vitto, ma tem ca intri pe un teritoriu in care foarte multi oameni te vor injura, si mai mult decat atat. A ridica aici osanale ciobanasului este echivalent cu a umbla in Harlem cu o pancarta inscriptionata "I hate Niggers" (vezi Die Hard 3).
Va exista si viata fara ala. Pentru orice exista rezolvare. Inclusiv pentru alt investitor (sau un board of administration solid cine stie?). Va fi poate greu, dar fara ala va fi infinit mai bine. Pe mai multe paliere.
Vitto, noi am mai avut discutii...si m-ai cam jignit facandu-ma propagandist, comunist etc. Din delicatete si educatie, nu ti-am raspuns cu agresivitate. Te voi ruga frumos sa incetezi cu propaganda becaliana, pentru ca politica acestui site este anti...ala.
PS: nu am legaturi cu administratorii si moderatorii.
PS2: vreau normalitate la club. Care va incepe sa existe cand ala va disparea...
cred ca exagerezi cu jignirea pe care ti-am adus-o! poate am avut un dialog mai contondent metaforic, dar ma indoiesc ca am proferat insulte sau jigniri personale!
tu ai exprimat niste pareri, eu le-am comentat, sigur intr-un mod acid, dar nu as zice ca te-am jignit ca persoana! am facut o remarca legata de ceea ce ai exprimat, nicidecum despre ceea ce esti tu in realitate, caci nu te cunosc, deci nu te pot judeca ca persoana! sper ca am explicat corect nuanta (adica: daca eu comentez si zic ca o exprimare de a ta este o prostie, parerea mea, asta nu inseamna ca te-am facut pe tine prost la absolut si ca deci, tu esti indreptatit sa escaladezi)? vorbim despre vorbele noastre, nu despre noi ca indivizi.......
cat despre insultele unor unilaterali ce pot sa spun: fiecare se comporta dupa cata minte si educatie are! repet un sfat pentru toata lumea: incercati sa fiti obiectivi si sa va puneti si in pantofii celuilalt, caci viata nu are doar alb si negru..... exista atatea culori si nuante........?!
politica anti ..... baieti tineri cu mentalitati incarcate de frustrare ruginie ..... pacat ca nu promovati o politica mai adevarata si mai onesta, POLITICA DIALOGULUI SI A SCHIMBULUI DE IDEI (nu insulte), CHIAR SI IN CONTRADICTORIU!?
dar pana la urma nu este problema mea sa schimb mentalitatile, fiecare trebuie sa se gandeasca si sa decida pentru el. vorba cea veche este atat de valabila si azi:
Fericiti cei blânzi, ca aceia vor mosteni pamantul,
Fericiti cei ce plang, ca aceia se vor mângâia,
Fericiti cei ce flamanzesc si inseteaza de dreptate, ca aceia se vor satura,
Fericiti cei milostivi, ca aceia se vor milui,
Fericiti cei curati cu inima, ca aceia vor vedea pe Dumnezeu,
Fericiti facatorii de pace, ca aceia fiii lui Dumnezeu se vor chema,
Fericiti cei prigoniti pentru dreptate, ca a lor este imparatia cerurilor!.....
eu va urez sa puteti sa fiti fericiti si sa va bucurati mereu ...... pentru si alaturi de Steaua!
AndyQ miercuri la 12:02
Comunism sau nu, aia e istoria Stelei, rezultate, palmares. Sigur n-a umblat Valentin cu valiza dupa jucatorii lui Anderlecht, precum ciobanu, sigur nu s-a inrudit cu mai valorosii Stelei din interes, doar pt. a matura cu ei pe jos, mai tarziu. Vrei sa comparam cele doua perioade? Iti zic eu ca asta actuala iese pe minus, indiferent de domeniu.
Redondo, sau Lorimer, noi am pornit discutia de la faptul ca pe tine te deranjeaza ca nu-i mai dau gue lui migi, sau ca mi-am permis sa invoc istoria? Care-i problema ta defapt, ca nu inteleg de unde pana acum unde apucaturile tale de vreo 2 saptamani in directia mea. Iti sunt dator cu bani si nu stiu eu? Mi-ai pus tu in farfurie si n-am zis "multumesc frumos" cand am terminat? E asta site-ul familiei tale si ar trebui sa-mi cer voie cand vreau sa zic ceva, sa ne consiliem in ceea ce ar trebui sau nu sa zic.
Vezi-ti de ale tale, poate ai treaba si te retin.
Kekea miercuri la 12:15
Cand raspunzi usor acid nu promovezi schimbul de idei(ci de insulte). Incearca sa cobori de pe cal cand vorbesti cu plebea.
AndyQ miercuri la 12:28
Vitto, vezi! Eu ti-am zis sa nu-ti ei cal, ci bicicleta :)
Radem, glumim dar Kekea are dreptate. De multe ori ne maimutarim aici, care mai de care mai tare in copy/paste din wikipedia, in loc s-o luat usor: ideea nr.1 de ce da, de ce nu, ideea nr.2, s.a.m.d.
Era buna chestia cu dezbaterile, dar vad ca nu s-a mai facut nimic in directia asta, de ce... nu stiu!
aidf miercuri la 12:30
J. Houlding miercuri la 12:32
PS Datorezi scuze celor pe care ii luai la rost in trecut ca discutau despre aspecte despre care discuti tu acum.
vitto miercuri la 12:42
Vitto, banii facuti de Steaua sunt semi-personali :)
Daca erau personali... nu era strans legata obtinerea lor de un grup de oameni numiti suporteri. Sa ne amintim cum acum 4-5 ani Steaua era in rahat d.p.d.v. financiar, din cauza conflictului cu suporterii care nu prea veneau la meciuri.
Nu era vorba de banii din bilete, ci de aportul psihic, care s-a resimtit prin lipsa de rezultate.
Vezi tu, nu poti pune egal intre Steaua si orice alta societate comerciala, pt. ca nicio societate comerciala din Romania nu are aportul sau lipsa acestuia, din partea unui numar atat de mare de oameni.
Pana la urma e circ pt. gloata, nu? Ce rost are circul daca nu ai gloata? Iti zic eu, fara gloata banii aia personali se duc repede.
Hai sa fim sinceri, lucrurile sunt putin mai complicate decat in cadrul unei societati comerciale. Steaua de azi e intre extreme: comercial si "de stat". De aia cu "statu" s-a descotorosit usor... dar e foarte greu s-o duci in societate comerciala, in adevaratul sens.
Caz concret: americanii care cumparasera Liverpool acum ceva ani au crezut ca pot face ce.vor muschii lor cu societatea respectiva, ca asa-i in business. Ce-au patit ne poate spune J. Houlding, care sigur stie tot despre Liverpool, dupa nickname.
dupa comentariul tau, banii din orice afacere care are cat de cat un impact social sunt semi-personali!? gresesti profund ..... banii din "afacerile" lui becali, oricare ar fi ele, sunt ai lui becali, asa cum banii rezultati de la Urziceni au fost ai lui bucsaru (ma rog), banii de la CFR ai lui pasckany (ma rog), banii de la microsoft au fost ai lui bill gates, sau cei obtinuti din tranzactiile l.a. clippers s-au dus toti la familia sterling! daca nu se intelege asta vorbim discutii si inseamna ca rastalmaciti principiile canon ale economiei de piata!
sportul, fotbalul, are un impact social si de aceea si "afacerea sportiva" se desfasoara intr-un cadru mai special, dar niciodata in afara pietelor si a regulilor de fier ale competitiei si profitului patronal (sau al actionarilor). caracteristica sociala a fotbalului conduce automat la implicarea politicului, a autoritatilor centrale sau comunitare, care doresc sa se asocieze unei succes, unui brand, tocmai pentru ca simt si doresc sa exploateze dorinta si bucuria maselor. asa este peste tot in lume, marile cluburi au in spate nu doar niste privati care sunt patroni sau actionari, dar si un sprjin formidabil (fiscal, investitional, logistic, de comunicare) din partea statului (fie el central sau la nivel local).
voi toti va plangeti de limitarea actuala a Stelei si il acuzati pe becali, un privat, ca nu face mai mult?! din acest motiv ii cereti sa plece, fara sa va ganditi serios la ce punem in loc! teoretic identificati corect problema limitarii actuale a Stelei, dar solutia enuntata este gresita: nici un privat din Romania, sau din zona limitrofa, nici un patron normal din europa, indiferent de puterea afacerilor lui, nu poate sa sustina performanta continentala a unei echipe precum Steaua, care opereaza pe o piata marginala cum este Romania. economic nu exista conditii pentru o crestere directa a veniturilor! singura solutie, aplicata si in occident (europa sau america) este sustinerea masiva din partea statului, a autoritatilor locale, pentru brandurile sportive de mare impact, asa cum este Steaua in Romania (55% din masa suporterilor intersati)!
ce se intampla in realitate la noi? protestati vehement contra lui becali, cum ca nu investeste mai mult, dar in acest timp, onorabilul primar al bucurestiului arunca pe geam (metaforic vorbind, caci banii se duc in buzunare private si revin la sursa primara pe sistemul "para-ndarat") fonduri PUBLICE (din banii colectati de la bucuresteni - care multi sunt suporteri ai Stelei) 1 mln EURO pentru defuncta trupa de handbal OLTCHIM valcea (asta in trecutul apropiat), iar anul acesta mai trage din bugetul public 7 mln Euro (echivalent) alocatie pentru csm Bucuresti, clubul care nu exista si de care prea putini sunt interesati!? iar eu observ ca asta nu prea intereseaza pe nimeni dintre fanii Stelei ...... de ce nu sunt aceste fonduri directionate pentru o asociere clara si transparenta pentru sprijinirea celei mai iubite echipe de fotbal din Romania, care joaca in Bucuresti si plateste chirii exorbitante unor autoritati carora nu le pasa de social?! de ce este vinovat becali de "neputinta investitionala" si alde oprescu si acolitii lui sunt cautionati pentru ca nu aloca nici macar un leu pentru cel mai puternic brand social al Romaniei? (doar ca ex.: Real Madrid fara ajutorul primariei si al fiscului ar fi in faliment, iar Barcelona se sprijina in totalitate pe suportul neconditionat al guvernului catalunyiei; marile echipe ale lui bordeaux, cele mai vechi cu giresse si tigana, sau mai recente cu zidane si lizarazu, nu ar fi fost posibile fara implicarea financiara masiva a primariei conduse de chaban delmas)
cine vrea performanta sa o ceara, dar atentie la ce usa bateti si cine sunt marii profitori!
vitto miercuri la 12:47
)
Vitto, vezi! Eu ti-am zis sa nu-ti ei cal, ci bicicleta
Radem, glumim dar Kekea are dreptate. De multe ori ne maimutarim aici, care mai de care mai tare in copy/paste din wikipedia, in loc s-o luat usor: ideea nr.1 de ce da, de ce nu, ideea nr.2, s.a.m.d.
Era buna chestia cu dezbaterile, dar vad ca nu s-a mai facut nimic in directia asta, de ce... nu stiu!
kekea este intr-o lupta continua, vrea sa ne elibereze, vrea sa ne treaca strada cu forta! scrie mult, dar zic eu ca nu "citeste" (nu vrea, nu mai poate..... imi e greu sa ma pronunt?!)! stie el la ce ma refer!
vitto miercuri la 13:21
@ vitto
Cand raspunzi usor acid nu promovezi schimbul de idei(ci de insulte). Incearca sa cobori de pe cal cand vorbesti cu plebea.
iau comentariul tau ca un semn de apreciere cavalereasca si sunt usor magulit! recunosc ca trimiterea ta are un pronuntat caracter vizual, un adevarat cadru cinematografic: ma simt ca in "Dracula - the Untold....."
AndyQ miercuri la 13:41
Cat despre fostii colegi; nu mi-au placut niciodata extremele, si tot timpul am incercat sa gandesc intre extreme, motiv pt. care am avut discutii mai mult decat aprinse cu Adrian sau Tupac, care erau intr-o extrema, sau cu Joga care era in cealalta. Drept urmare, extremele s-au autoeliminat de pe fcsteaua.ro
Eu ma uit pe site-ul asta din 2005, iar de cand am user am ramas fidel site-ului, indiferent de oamenii care s-au perindat pe aici, si-au fost multi. Diferenta a facut-o faptul ca eu sunt adeptul ideii, a principiului, nu a singularitatii, a subiectivismului.
Culmea, oamenii de mijloc(parerea mea) gen daffy, Miaus, Alex, Lari, SSK, Soldatino... n-aveau dificultati in a dialoga cu mine, ba chiar ne-am inteles de minune atunci cand faceam parte din "redactie"!
In momentele in care combateam vehement situatia Stelei, pe cioban inplicit, o faceam pt. a contracara cealalta extrema, cu elvetienii(ca tot i-am botezat asa, deci de la mine a plecat asta cu Elvetia), care vedeau doar mierea si laptele.
Indiferent de numele interlocutorului, daca ma ataci fara argumente, nu te astepta sa intorc obrazul, daca ai o problema cu mine, ignora-ma cum o fac si eu, si daca ai observat... eu nu ignor pe nimeni :)
*Toronto, tu, daca esti prost de mic, acum ca esti mare, numa' te joci.
vitto miercuri la 13:46
AndyQ miercuri la 13:48
Daca handbalul a rezistat cu dezinteresul pt. el, fotbalul o sa dea faliment atunci cand suporterii n-o sa mai mearga la stadion. Eu am fost la multe meciuri de handbal, chiar si la unele de acasa ale celor de la Oltchim. Ai sa ramai surprins sa vezi ca jucau de multe ori cu sala mai mult goala decat plina.
Cazul Becali e destul de clar. Iti garantez ca in momentul in care o sa vrea sa descalece de la Steaua, n-o sa fie nicio problema in a avea un alt sau alti investitori care s-o preia. Indiferent de numele echipei autohtone de istoria recenta, ce-au patit sau ce-au reusit, niciuna nu se poate compara cu Steaua. Pur si simplu nu e loc de comparatie.
Poate gandesc eu prea romantic, sau poate tu prea pragmatic. Adevarul e undeva la mijloc, sigur nu-i ca-n basme cum spun eu, dar nici ca-n S.R.L. cum o prezinti tu.
Chiar tu spuneai acum o saptamana ca Steaua are ceva magic, special. Ce?! Statutul de societate pe actiuni!?
Vezi ca oaia aia elvetiana era... vaca.
vitto miercuri la 14:08
vitto, comparam mere cu pere cand vorbim despre fotbalul la romani si orice alt sport, tot la romani. Pur si simplu nu se pupa, sunt sporturi care atrag fanii in mod si numar diferit.
Daca handbalul a rezistat cu dezinteresul pt. el, fotbalul o sa dea faliment atunci cand suporterii n-o sa mai mearga la stadion. Eu am fost la multe meciuri de handbal, chiar si la unele de acasa ale celor de la Oltchim. Ai sa ramai surprins sa vezi ca jucau de multe ori cu sala mai mult goala decat plina.
Cazul Becali e destul de clar. Iti garantez ca in momentul in care o sa vrea sa descalece de la Steaua, n-o sa fie nicio problema in a avea un alt sau alti investitori care s-o preia. Indiferent de numele echipei autohtone de istoria recenta, ce-au patit sau ce-au reusit, niciuna nu se poate compara cu Steaua. Pur si simplu nu e loc de comparatie.
Poate gandesc eu prea romantic, sau poate tu prea pragmatic. Adevarul e undeva la mijloc, sigur nu-i ca-n basme cum spun eu, dar nici ca-n S.R.L. cum o prezinti tu.
Chiar tu spuneai acum o saptamana ca Steaua are ceva magic, special. Ce?! Statutul de societate pe actiuni!?
Vezi ca oaia aia elvetiana era... vaca.
becali are oi, echipa mea este deci Steoaia, asa ca pe cale de consecinta si eu sunt tot o oaie..... elvetiana!
acum serios, citeste cu atentie tot ce am scris: cred ca dai dovada de naivitate daca iti inchipui ca "cel mai bun decat becali" va fi gasit cu asa mare usurinta! pana una alta, respectivul investitor interesat ar trebui sa dea mai des pe la meciurile Stelei, ori eu care ma uit cu mare atentie la chipurile din tabloruri (loje), nu prea il zaresc?! pe hartie tara e plina de investitori 'seriosi', dar drumul spre iad e pavat cu bune intentii! repet nu fiti naivi!
solutia sa ne ridicam ca nivel investitional este "asocierea" cu statul (local sau central). din pacate cu indivizi ca oprescu nu este nimic de facut, iar politicienii din fruntea tarii (gen ponta, basescu) au doar interese meschine si politiciniste: sa faca poze cu Steaua si cu becali, sa participe la chermeze cu echipa, sa bage like-uri pe facebook, dar uita cand trebuie sa ia si o decizie cu adevarat in sprijinul Stelei! poti de ex sa-i dai gratis stadionul lui becali (in concesiune) pentru folosinta exclusiva a Stelei, sa-ti asumi tu autoritate (comunitate) toate cheltuielile de organizare si intretinere, pe baza unui buget transparent si anuntat in avans, dar sa soliciti in contra-partida prin contract ca sumele astfel economisite de Steaua sa fie investite direct in transferuri.
dar astea sunt vise.... cui ii pasa cu adevarat de Steaua in tara asta unde golania sta cu regele la masa?
Oxford miercuri la 17:42
In articol li se cere stelistilor sa se multumeasca cu mediocritatea, un baiat vine si ne zice ca mai bine nu castiga Steaua nimic in 86, alt baiat ne spune ca il stie pe Ion Alecsandrescu si ca era mercenar, pentru ca era platit pentru munca lui, alt baiat ne spune ca am avut noroc in 86, altul ca nu am fi castigat nimic daca jucau englezii, altul ca e bine cu oierul, altul ca nu e voie cu straini la Steaua, iar in ultima faza ni se spune ca "echipa mea este deci Steoaia". Explicati-mi si mie ce se intampla aici! Daca asta e site de caini si ciori, eu n-am ce cauta aici. E fantastic. Nici pe gsp.ro nu isi bat aia asa de tare joc de Steaua ca aici.
J. Houlding miercuri la 18:14
AndyQ... uneori numai extremismele sunt solutii. Numai ca aia doreau distrugerea Stelei ca sa iasa ei in fata... E o diferenta. Da, stiu ca esti tip civilizat, dar atunci devenisei cam agresiv. Tu iti doreai discutii, ori aia nu...initial te jigneau si apoi te banau. Si tu erai cu ei.
Cand tu spuneai ca nu-ti mai pasa de nimic, stiai ca era un curent pe site care interzicea si discutiile astea strict fotbalistice...adica, ce? Steaua ciobanului poate sa joace fotbal? In mare parte jucatorii erau jigniti nu datorita valorii ci pt. "nesimtirea" de a semna cu echipa ciobanului. Numai Radoi ( o dilema a fratiei) care era idol desi nu-l avea pe cioban doar angajator ci si nas si coleg de loja...deh, vezi, aici se vedea falsul si demagogia. Jucatorii aia n-aveau nicio vina....daca acum vorbesti tehnico tactic, trebuia s-o faci si atunci. Dar ai preferat sa mergi pe mana curentului ca aveau aia niste metode de pana si Stasi ar fi fost invidiosi...mai bine erai cu ei decat suspect si ulterior banat, nu?
Apoi, am mai discutat noi asta. Tu apari si zici ca am reintrat in normalitate ca rezultate odata cu Reghecampf datorita incarcerarii lui Becali....nimic mai fals!
Ca Reghecampf sa castige doua titluri a fost nevoie SI de anumite conjuncturi. Rivalele traditionale au ajuns de nerecunoscut, in divizii inferioare sau in faliment, alte cluburi de calibru din perioada 2007-2011 azi nici nu mai sunt in prima Liga sau nu mai sunt deloc...Urziceni, Timisoara Iancului, Vaslui...Reghecampf a surprins placut in primul an cand Becali era in libertate....si in campionat si in Europa. In al doilea a mers mai mult din elan si a dezamagit in Europa (pt. ca echipele ela din preliminarii erau prea slabe ca sa nu fie eliminate, inclusiv Legia, pe care el n-a batut-o deloc in doua meciuri). O alta conjunctura favorabila a lui Reghjecampf a fost ca a mostenit un lot pe care Becali a dat bani frumosi, nu carpiturile din 2009 sau 2010.
Da, putem discuta in continuare daca o faci la subiect, fara mituri si falsuri. Daca eu spre ex. spun ca in 86 erau si echipe mai bune decat Steaua in lume, nu trebuie s-o iei altfel decat o simpla discutie fotbalistica. E o vreo nenorocire daca eu acum nu-i vad pe nemti ca fiind cei mai buni din lume?
Oxford miercuri la 18:25
J. Houlding miercuri la 18:40
Empyro ieri la 02:01
Nu e nevoie sa spun ca habar n-ai ! Notiunile tale despre fotbal se rezuma la idiotenile propovaduite de pastorul Adrian. Care, evident, habar nu are si habar nu a avut vreodata despre ceea ce a insemnat acea perioada in fotbalul international.
Din punctul meu de vedere esti o clona ieftina si nu le ajungi nici sub unghia degetului mic de la picior lui vitto si mai ales lui J. Houlding (aka Lorimer , aka Redondo).
V-as spune sa puneti mana lopeti, baieti, dar in cazul vostru cred ca niste carti ar fi mai utile .
vitto ieri la 14:46
naiyba astazi la 03:58
@oxford probabil ca pe acest site sunt si ciori si javre care si-au facut cont insa cu siguranta sunt o gramada de fri jijishti, care acum incearca sa arunce pisica moarta din curtea pushcariashului si ii vezi cum dau vina pe Galca, pe jucatori, sau cum se vaita de mama focului ca Steaua nu s-a calificat in grupe de parca s-ar sfarsi lumea numai ca sa distraga atentia.....
Acest pushcarias nenorocit, care a distrus familii intregi (ca tot vad ca unii pe aici au dosarul complet al sfinxului dar pe al acestui dependent si traficant de cocaina, traficant de persoane, acest prieten fidel al Camatarilor,ca doar de la ei se imprumuta cand nu avea bani cash s.a., nu il au) TREBUIE SA DISPARA punct
Empyro astazi la 06:40
Si foarte bine face. Ai lot, iei din mers o echipa formata, nu-ti indeplinesti obiectivul e normal sa pleci.
Am mai spus-o, principalul vinovat este cel care a adus antrenor fara experienta sa-ti califice echipa in UCL. Asta nu inseamna totusi ca nu s-ar fi putut realiza si ca alt tehnician nu ar fi reusit chestia asta.
vitto astazi la 08:25
mie nu imi pare rau dar nici bine, sunt curios ce o sa se intample in continoare mai aleS ca din ce se vehiculeaza pe digisport.ro, puscariasul ar vrea sa-l inlocuiasca pe Galca cu Teja; Iar incepe circul, v-ati luat bilete?
@oxford probabil ca pe acest site sunt si ciori si javre care si-au facut cont insa cu siguranta sunt o gramada de fri jijishti, care acum incearca sa arunce pisica moarta din curtea pushcariashului si ii vezi cum dau vina pe Galca, pe jucatori, sau cum se vaita de mama focului ca Steaua nu s-a calificat in grupe de parca s-ar sfarsi lumea numai ca sa distraga atentia.....
Acest pushcarias nenorocit, care a distrus familii intregi (ca tot vad ca unii pe aici au dosarul complet al sfinxului dar pe al acestui dependent si traficant de cocaina, traficant de persoane, acest prieten fidel al Camatarilor,ca doar de la ei se imprumuta cand nu avea bani cash s.a., nu il au) TREBUIE SA DISPARA punct
iti scriu pentru ca tot faci trimiteri "subtile" la mine: amice esti cam vesnic agitat si consecvent doar in incoeranta! in acest context referirile la cocaina nu te avantajeaza......
vitto astazi la 08:29
Nu-mi vine sa cred ce vad pe aici. Asta e site stelist parodie? Chiar sunt curios cati dintre cei care au scris mesaje aici sunt stelisti. Eu cred ca sunt caini sau ciori sub acoperire.
In articol li se cere stelistilor sa se multumeasca cu mediocritatea, un baiat vine si ne zice ca mai bine nu castiga Steaua nimic in 86, alt baiat ne spune ca il stie pe Ion Alecsandrescu si ca era mercenar, pentru ca era platit pentru munca lui, alt baiat ne spune ca am avut noroc in 86, altul ca nu am fi castigat nimic daca jucau englezii, altul ca e bine cu oierul, altul ca nu e voie cu straini la Steaua, iar in ultima faza ni se spune ca "echipa mea este deci Steoaia". Explicati-mi si mie ce se intampla aici! Daca asta e site de caini si ciori, eu n-am ce cauta aici. E fantastic. Nici pe gsp.ro nu isi bat aia asa de tare joc de Steaua ca aici.
apendix:
baiatul care il "stia" pe Ion Alecsandrescu este in fapt un "domn". ca sa ne pastram intr-o anumita logica a ierarhiilor .....
Kekea astazi la 13:47
Pe internet nu ai varsta, sex si culoare a pielii. Pe internet ai idei si argumente. Asta e frumusetea
vitto astazi la 14:36
sigur, subscriu la cele ce ai scris. DAR, nici macar internetul nu te absolva de de regulile bunei cuviinte....... orice "debate" cat de cat serios, se circumscrie in civilizatia convietuirii! altfel nu avem decat dialogul surzilor.......
Andreea 29.08.2014@16:02