home
27-02-12

Ce mai e de scris despre Steaua?

Cel mai la îndemână răspuns, care nu e nici departe de adevăr, e nimic. Totul s-a spus, s-a scris, s-a televizat. Petrica, Gigi, Tătărușanu, Teia, Giovani Cap-one, “Iliesta”, „Dodel”, toți sunt au fost, sunt, și vor fi prezenți în conștiința imediată a unui nefericit microbist sau ziarist. De aceea găsesc mai greu cuvinte care să justifice un alt editorial despre Steaua. Și, totuși, altfel nu se poate, decât, poate, tocând gândurile și sentimentele pe care le trezește echipa în mulți români, până când ori ea se va fi curățat, ori fanii vor fi devenit nepăsători.

S-o luăm bătrânește, pentru că tot nu pleacă cine e de plecat de acolo. Avem timp, din păcate. După douăzeci de ani de văzut fotbal pot trage următoarea concluzie. A fost o vreme când eram tehnici, dar nu puteam alerga ca ei, apoi perioada în care și știam cu mingea și stăteam bine și fizic, a urmat căderea în care nu mai driblam, și picam la orice duel mai aprig, iar acum, putem depune un efort considerabil, dar lipsa de orice orizont tehnico-tactic ne ucide. Steaua a jucat la București cu Nikolic (1.93 cm) în atac, pasându-i acestuia numai la picior, cât mai departe de poarta adversă, iar acum, la Enschede, a avut doi fotbaliști scunzi în atac, Tatu (1.73 cm) și Rusescu (1.78 cm), și în prima repriză tactica a fost creată cu mingi lungi, pe sus ?! Cred că nici jucătorii lui Twente n-au înțeles mare lucru. Decât că se califică.

Tătărușanu, cel care e ca și dat afară de la Steaua, a costat 1,5 milioane €. Doar 50% din Mihai Costea, cvasi-invizibil la Steaua, 1,4 milioane €. Toată lumea trebuie să înțeleagă că jucătorii care știu cine e patron la echipă vin doar cu gândul la a pleca. Roș-albaștrii au devenit numai o stație măruntă în carierele tuturor. Pe vremuri era un nod feroviar în Ghencea. Totul s-a dus. Fotbaliștii vin pentru bani și pentru a se lansa, de exemplu, în China. Până și acolo sunt bani mai mulți. Despre respect nu mai vorbesc.

Totul e putred la Steaua, vorba marelui Will. Sau, românește, asta e pofta ce a poftit un individ. Cu „f”, nu cu “h”, pentru că Mihai Viteazu nu poate fi imitat. Indiferent de conturile din bănci. Din dubla asta cu Twente, clubul nu rămâne cu înfrângerile de pe teren. Rămâne cu alta, una capitală, deși Steaua are din trei în trei luni câte o asemenea înfrângere. “Nu mă duc la Neşu, am şi eu o vârstă. Nu mai am răbdare să merg o oră cu maşina. Păi, iniţial trebuia să aterizez la 160 de kilometri de Enschede şi să platesc 2.000 € biletul la avion, dar ca să nu fac acest lucru am dat 20.000 € şi am închiriat un avion privat. Acum aterizez la 60 de kilometri, tată!”. Știu că știți ale cui sunt vorbele. Ale unui om care îi este dator lui Neșu 100.000 €.

De aceea, cred ca fanii hraniți și crescuți cu numele legendelor roș-albastre ar trebui ca în fiecare zi de 23 ianuarie, atunci când echipa a fost preluată de noul patron, să aprindă câte o lumânare la stadionul Ghencea. Pentru că Steaua moare în tăcere, cu cât strigă unii mai tare, cu atât ea moare, și nimeni nu ne-o va mai aduce înapoi. Decât în poze, decât prea târziu, decât în alb-negru. Așa a murit și Craiova Maxima. Doar că ea a preferat albastrul.

Cristian Munteanu(footballfabulous.com)

FCSTEAUA.RO este un site deschis, facut de suporteri, pentru suporteri. Asteptam articolele scrise de voi, daca aveti ceva de spus si credeti ca o puteti face intr-un articol, nu ezitati!
Tricouri si fulare "Primii 11 dupa 65" - lbj

Personalizeaza si trimite felicitari prietenilor tai:


Pentru alte melodii, cantece ale galeriei, imnuri etc, vitiati pagina cu player-ul mp3

Gigi Becali Football Club

moartea stelei Undeva mai spre vest, într-o lume puțin mai civilizată de a noastră, un mare club se îndreptă spre declinul final. Într-un oraș în care a luat naștere legenda lui Robin Hood, Nottingham

STEAUA - Dinamo: 1-0, din 5 mai 1991

Se vede altfel!FCSteaua.ro vă atenţionează că imaginile şi facsimilul de mai jos ar putea avea efecte nedorite, precum: nostalgie, dureri de inima, dureri de cap şi, pentru cei mai sensibili la alăturarea cuv