29-07-14 Liga lu’ Mitica al II-leaAm sperat ca dupa plecarea lui “Greu de pensionat” din fotbalul romanesc, “onorabilul” dom’ Mitica, lucrurile se vor aseza in matca normalului sub domnia mai scolitului musiu Iorgulescu. As! De unde! Nici gand! El Capo Ginollino continua opera lui Don Corleone de Balcesti, in totala lipsa de respect fata de iubitorii fotbalului din Romania. Evident, tot mana-n mana cu cluburile, care in foamea de bani voteaza orice, ca in Marea Adunare a Impuscatului.De ani de zile, LPF vinde drepturile de televizare ca gogosile la taraba, desi e vorba de un showbiz cu impact social. De ani de zile, pe modelul “fraier-clientul”, prostimea a fost plimbata de la un furnizor de TV prin cablu, la altul, dupa cum a dictat interesul televiziunii care a adjudecat aceste drepturi prin licitatii cu cantec. Drepturile TV au devenit arme(trafic de influenta si concurenta neloaiala) cu care televiziuni sportive, nascute peste noapte, baga sau scot clienti in/din firmele de transmisie TV prin cablu, pentru a le reconfigura pozitia pe piata, nu pentru a satisface clientii. Nu mi-am propus un rechizitoriu plictisitor cu date si nume sau un istoric cu drepturile TV. Stie toata lumea din presa. Vreau doar sa scot in evidenta ca acest lucru putea fi evitat, dar nu s-a vrut cu buna stiinta. Stiinta spagii! Ginollino putea sa vanda drepturile de televizare si la “Al Capone GoodLook TV”, daca in caietul de sarcini la licitatie, si apoi in contract, era stipulata clar o clauza: “Televiziunile trebuie sa faca dovada ca au dotarea conform standardelor UEFA, acoperire nationala si se obliga sa ofere meciurile in conditii identice tuturor furnizorilor de televiziune prin cablu.” Nu ma intereseaza in buzunarele cui se duc banii. Nu ma intereseaza lupta de a monopoliza segmentul de piata. Ma intereseaza sa pot vedea meciurile, chiar daca pentru asta trebuie sa platesc suplimentar, pe langa abonament, un pachet extra (optional). Nu sa ne oblige sa schimbam furnizorul de TV prin cablu, de fiecare data cand LPF vinde drepturile de televizare. Cum sa promovezi fotbalul, cum sa atragi fani la echipele din Liga 1, daca tu LPF nu te asiguri ca produsul tau, fotbalul, are vizibilitate prin TV de la Bucuresti la Cuca Macaii ? Maine poate veni un inavutit, da dublu la licitatie, castiga si distribuie Liga lu’ Iorgulica doar intr-un cartier rezidential din Primaverii sau Pipera. E corect? Ok, cluburile si LPF sunt societati de drept privat. Ii intereseaza banii si atat. E logic, dar exista FRF si Ministerul Sportului, care ar trebui sa fie interesate de promovarea in masa a fotbalului. Ele pot actiona in acest sens prin legi si regulamente. Si daca tot am vorbit de funia din casa spanzuratului, regulamentele, sa spun doua vorbe si de meteahna romaneasca de a crea ceva si abia apoi de a reglementa “ceva-ul” ala. Nea Mitica s-a gandit sa-si lege vesnica pomenire si de o competitie, Cupa a Ligii, pe langa cea de sediul LPF, cu care sa lauda ca l-a construit singur. FRF a aprobat Cupa Ligii si a transpus-o in fapt “pac-pac”! Numai ca in viteza lucrului facut "pe picior", nu a schimbat corespunzator si Regulamentul disciplinar, incluzand si noua competitie oficiala. Asa s-a ajuns ca suspendarile pentru cartonase rosii sa fie efectuate dupa ureche, nu dupa litera unui regulament in vigoare. E drept, in raport cu Cupa Ligii, regulamentul este depasit de evenimente. Este depasit si fata de Supercupa, la fel nementionata, dar bun/prost este in vigoare si trebuie respectat de toti. Steaua l-a respectat si Sanmartean a stat doua meciuri oficiale, conform articol 41 – “Executarea suspendărilor” : “1. Suspendarea persoanelor fizice, jucători sau oficiali (alta decât cea pentru cartonaşe galbene) se execută începând cu primul joc oficial, desfăşurat după luarea hotărârii, respectiv, după eliminarea din teren, în calcul intrând atât etapele de campionat, cât si cele din cadrul Cupei României …” Se vede limpede ca nu e scris nimic de Cupa Ligii si Supercupa Romaniei. Petrolul si Astra, dupa ce s-au consultat cu LPF(sustin ei), au procedat conform unui "regulament nescris" si i-au folosit pe Pecanha si Alibec, desi in litera articolului 41 din regulamentul in vigoare, nu aveau drept de joc. E ca si cum tu stai la stop, iar altul trece nestingherit pe rosu pentru ca invoca un viitor cod rutier, care inca nu a fost elaborat, aprobat si publicat in Monitorul Oficial. Stransa cu usa de reclamatia facuta de FC Brasov, ca parte vatamata in meciul cu Petrolul, LPF a pasat pisica la FRF. FRF a aruncat-o repede in curte la Comisii, aratand cu degetul acuzator la LPF. LPF i-a raspuns, ca in avatarul articolului, printr-un comunicat acid. Dupa modelul deja brevetat “made in Mitica’s League”, si acest litigiu se va stinge numai la “Inalta Poarta”. Adica la TAS. Este semnul ca disolutia autoritatii forurilor tutelare FRF si LPF, inceputa cu Nasu'-Mitica, continua imperturbabila si cu noul val Burleanu-Iorgulescu. Aceeasi palarie cu alta curva Marie. Si a trecut abia o etapa … ! In ambele cazuri, nu este vorba de “greaua mostenire”, de greseli din trecut necorectate inca. Nu! E vorba de continuitate in a cladi un viitor luminos pe berbeciile prezentului. In ritmul asta, luminita de la capatul tunelului va fi un tren, care va matura si ultimii optimisti care mai spera la un salt calitativ in administrarea fotbalului romanesc. XRay FCSTEAUA.RO este un site deschis, facut de suporteri, pentru suporteri. Asteptam articolele scrise de voi, daca aveti ceva de spus si credeti ca o puteti face intr-un articol, nu ezitati!
|
Pentru alte melodii, cantece ale galeriei, imnuri etc, vitiati pagina cu player-ul mp3
[FOTO & VIDEO] Steaua - Otelul. Festivitatea de premiere pentru titlul 25STEAUA 25 from OMbun on Vimeo. OMbunFC STEAUA- FCSBValy |
leoc980 marţi la 17:03
De exemplu, daca obligi posturile sa fie retransmise de orice cablist, cel care le detine pote sa ceara o suma exorbitanta si atunci nu le mai preia nimeni in afara de firma agreata de televiziune - firma lui proprie de cablu, ca sa zic asa. Aici nici macar UEFA sau FIFA nu au reusit mare lucru, cu amanuntul ca exista obligatia ca 1 meci pe etapa sa fie transmis la liber.
Acum, exista 2 directii pentru o televiziune transmisa doar de o sigura companie de cablu:
1) fie televiziunea care are drepturile are o baza mare de abonati si scoate bani destui, fara a mari pretul abonamentelor - si a fost cazul fericit DIGI;
2) fie - cazul curent - descopera ca produsul cumparat nu are nici o cautare, nu vrea nimeni sa schimbe operatorul si sa mai dea si o caruta de bani pentru un fotbal mai sarac decat oricand, si atunci incearca sa creasca pretul abonamentelor din pix, sa mai vanda pe la un provider de net - ma intreb ce calitate are imaginea!, sa mai dea si cablistilor mici si cu care nu se afla in concurenta directa.
Dupa vreo 10 etape cu incasari pe minus or sa le iasa din cap piticii si vor trece la reclame cu oferte la jumatate din pret, vor bate rusinati si la poarta concurentei sa-i intrebe daca nu ar vrea si ei niste meciuri, ca lor le dau banii pe afara din incasarile din publicitate.
RCS-Digi cred ca stia bine de ce renunta la Liga 1, probabil audientele au scazut rau. Daca audienta ar fi fost macar decenta la rapid-Steaua cred ca aflam deja, dar e posibil ca LookTV sa-si fi dat seama ca au cumparat nimic si vom ramane si cu meciurile netelevizate.
Dar nu va e dor de un "Fotbal minut cu minut" ?
xray marţi la 18:21
Nu obliga nimeni pe nimeni. Televiziunea care a cumparat drepturile TV, sa se ofere spre difuzare tuturor cablistilor interesati. Daca furnizorul meu de TV prin cablu nu e interesat, inseamna ca nu vine in intampinarea dorintelor mele de client si reziliez contractul cu el. Simplu. Nu sa-mi spuna ca "Smook si Sfarc TV" nu-i da difuzare.
Retine! RDS&RCS a avut Look TV si Transilvania Look in grila de programe pana la povestea cu meciurile!
Cum a castigat licitatia, cum s-a retras si a ramas doar la UPC!!!
Referitor la restul. Sunt 2 variante pentru cablisti:
1) Cumparator.
Ca pe orice canal TV, cumpara si dreptul de transmitere meciuri. Apoi fac pachete extra pe care le pun la dispozitie abonatilor (inclus sau optional).
2) Distribuitor.
Impreuna cu televiziunea, functie de numarul de abonati, stabilesc pachete extra optionale. Din incasari cablistii opresc comision de transmitere, iar restul il da televiziunii furnizoare.
Ori pana acum cum s-a procedat? Sa luam pe scurt doar ultimele cazuri:
- Intact si RDS au scos de pe piata TV-urile sportive si cablisti. Intact a facut GSPTV-urile, trecand pe linie moarta concurenta, fie direct fie prin neincluderea in grila RDS.
- Apoi Intact s-a certat cu RDS&RCS, iar RDS&RCS s-a aliat cu alta televiziune, DIGI, si au scos de pe piata Intactul (GSPTV-urile) si restul. RDS a refuzat sa introduca GSPTV-urile chiar amendat si amenintat de CNA. Intr-un final a introdus unul, dar pe digitala, GPSTV se vedea ca pe analogica din anii '50. E limpede de ce.
- Dupa ce Digi s-a dotat cu de toate, a venit o televiziune de nisa Look TV care s-a asociat cu UPC sa scoata de pe piata, Digi-urile si RDS-ul. Exact cu am facut si ele anterior cu Intact si GSPTV-urile.
In februarie 2014, preventiv, UPC a iesit din Asociatia de Comunicatii prin Cablu. Link
Cu Liga 1 in buzunar, UPC are o campanie agresiva de a lua clientii RDS&RCS. Nu doar pe TV. Si nu o spun din ziare, ci din nr de telefoane primite, oferte peste oferte, prin corespondenta, door-to-door etc. Dar asta numai ca avea exclusivitate la Liga1.
Din date oficiale, piata TV prin satelit este controlata in proportie de peste 90% de trei mari companii: RCS&RDS - Digi, Romtelecom - Dolce si UPC - Focus Sat.
Raportandu-ne strict la numarul de abonati, RCS&RDS a depasit binisor pragul de 3 milioane de clienti. Acest "peste 90%" demonstreaza ca ceea ce au calculat specialistii pietei este real: RCS&RDS a trecut pragul de 50%, in conditiile in care ceilalti doi operatori au impreuna maximum 40%.(!!!)
Deci ...
Nu o mai lungesc. La licitatie TV-urile trebuie sa vina cu negocierile de principiu facute, nu dupa ce obtin drepturile si incepe campionatul! Orice business plan e zero barat fara piata pe care te bazezi si sursele potentiale de venit.
Pe LPF a durut-o in palarie daca prostimea mai vede sau nu meciurile. A interesat-o doar sa ia banii!
leoc980 marţi la 20:45
Cu Liga 1 in buzunar, UPC are o campanie agresiva de a lua clientii RDS&RCS. Nu doar pe TV. [/b]
Pai asta vor toti, si pana la urma e visul oricarei firme: monopol pe piata de desfacere! Partea proasta e ca nu te poti abona la o televiziune, iar televiziunea nu scoate de la cablisti bani atat de multi cum(se pare) ca ies de la abonmamente 3 in 1, unde ii poti lega de antena pe oameni 2 ani de zile.
Ca si eu as vrea sa platesc doar cele 10 meciuri pe care le vad pe sezon
xray ieri la 00:56
Cu Liga 1 in buzunar, UPC are o campanie agresiva de a lua clientii RDS&RCS. Nu doar pe TV. [/b]
Pai asta vor toti, si pana la urma e visul oricarei firme: monopol pe piata de desfacere!
Asta am spus si eu, e dreptul lor, dar sa fie monopol prin produse/serviciile proprii si calitate, nu folosind ca arma drepturile TV din Liga1, in dauna iubitorilor de fotbal.
Eu sa pot opta intre RDS&RCS si UPC pe baza pret/servicilor oferite, nu pentru ca unul a fost mai smecher-spaga, a pus mana pe drepturile TV de la Gino si apoi ma obliga sa-l aleg pe el pentru fotbal, chiar daca are preturi si servicii mai proaste.
Ori LPF-ul, in absenta unor clauze, pune in mana lor astfel de arma unfair, cu care muta clientii ca pe gaini cu graunte.
Microsoft a platit sute de milioane de dolari penalitati cand a incercat sa lege end-userii de Windows, ca pe taran de glie.
choli ieri la 02:56
rds mai are multi ani in spate pana sa ajunga upc-ul la TV multi ani...
xray ieri la 03:51
Stii bine ca "de gustibus non est disputandum".
"Ani multi in spate"(sau in fata), decide fiecare client pt sine, functie de nevoi si standardul lui de confort.
De aceea abordarea a fost pe principiile care trebuie sa guverneze selectia/optiunea si relatia prestator de servicii-client in secolul 21, indiferent de numele clientului sau brand-ul prestatorului.
ADRIAN0808 ieri la 05:58
Liga lui mitica-ginolica este prea sarmana sa merite a fi urmarita cel putin in acest sezon.
Meciurile Stelei voi incerca sa le vad pe stadion cele de acasa ... pentru restul... am vazut ca exista o smecherie pe net ... platesti ceva euroi si le poti vedea pe calc/laptop ....
Prefer sa vad campionatele Spaniei/Italiei/Frantei la digi ..
xray ieri la 06:26
Liga lui mitica-ginolica este prea sarmana sa merite a fi urmarita cel putin in acest sezon.
Meciurile Stelei voi incerca sa le vad pe stadion cele de acasa ... pentru restul... am vazut ca exista o smecherie pe net ... platesti ceva euroi si le poti vedea pe calc/laptop ....
Si eu am vazut meciurile pe net, plus am aranjat si voi lua numai TV de la UPC, daca RCS nu va rezolva, dar nu pentru mine am scris acest articol.
Tu si cei din Bucuresti vedeti meciurile de acasa pe stadion, dar si acasa si in deplasare sunt locuri limitate. Dar cei din provincie? Totusi ... in tara sunt peste 4 milioane de stelisti! Ei ce fac? Apoi restul microbistilor?
La ei m-am gandit cand am scris, dar si revoltat de modul haiducesc in care se opereaza cu piata TV sub palaria LPF-ului.
AndyQ ieri la 09:15
Idem si la cluburi: de aia nu mai pot ei dormi noaptea, ca drepturile se schimba tot la 2-3 ani intre anumite trusturi de televiziune. Pe ei ii intereseaza doar cati bani ies din toata afacerea si cam atat.
Eu, stelist din provincie, abonat RDS, sunt afectat de schimbare, dar in acelasi timp... pot trai si fara, am mai facut-o. Meciurile Stelei le vad pe net, iar foamea de fotbal mi-o astampar cu campionate de genu' Spania si Anglia.
Cine are de pierdut cel mai mult!? Pai tot fotbalul de la noi. Pe termen scurt se imbogatesc niste baieti destepti, dar pe termen mediu... banii vor fi tot mai putini, interesul tot mai scazut, avand in vedere ca cel mai important sport de la noi nu are acoperire nationala de cand cu plimbarea asta a drepturilor TV.
Cand era la RDS aveau probleme cei abonati la alt provider, acum au astia cu RDS. Nu retin cand am avut un campionat cu acoperire nationala, dar sigur a fost demult.
Incompetentii astia de la Liga/Federatie au uitat ca fotbalul a ajuns un fenomen in momentul in care a inceput sa fie televizat si vazut de cat mai multi oameni, nu invers.
Cluburile o sa si-o ia in nas in cativa ani, daca nu se rezolva problema asta a televizarii, pe efect de bumerang. Atunci sa vezi criza in fotbalul romanesc si faliment peste faliment, nu acum.
Daca se merge pe drumul asta, urmatoarea vanzare a drepturilor de televizare se face la jumatate de pret sau mai putin. Atunci sa vezi disperare...
Baietii astia de la RDS nu-s chiar fraieri. O sa cumpere drept de redifuzare la jumatate de pret, in maxim 1-2 luni, cand cei care detin drepturile vor vedea ca audienta e nasoala si publicitatea nu se mai poate vinde asa de bine. Una e sa ai 100.000 de vizualizari/meci... alta e sa ai 1.000.000.
robertsud ieri la 12:30
xray astazi la 03:19
Anunţ oficial » Investigatie asupra vinzarii drepturilor TV din Liga 1: "Vizam comportamentul membrilor LPF"
"Liga a vindut drepturile de televizare ale meciurilor din Liga 1 companiei Intel Sky Broadcast LTD, pentru o perioadă de 5 ani, iar compania a decis să le valorifice prin intermediul a două posturi de televiziune in regim cu plata
Investigatia nu vizează modalitatea in care compania Intel Sky Broadcast LTD valorifică drepturi de televizare cumparate, ci comportamentul membrilor LPF", anunţă cei de la Consiliul Concurentei.
Consiliul Concurentei a mai investigat in trecut si vinzarea de catre LPF a drepturilor de difuzare pentru perioada 2008-2011 catre Consortiul format din SC TV Antena 1 SA si SC RCS&RDS SA. Investigatia s-a finalizat in 2011 prin acceptarea unor angajamente asumate de LPF, se mai precizează in comunicat.
Potrivit aceluiasi comunicat, Consiliul Concurentei este interesat in obtinerea de informatii si opinii referitoare la această investigatie de la agentii economici terti, inclusiv concurenti si clienti ai partilor implicate.
RCS&RDS a anuntat la finele lunii mai că a depus plingere impotriva LPF la Consiliul Concurentei acuzind că: "vinzarea drepturilor de difuzare a meciurilor din Liga 1 s-a facut cu incalcarea legislatiei concurentei".
Andreea 31.07.2014@05:00