19-12-11
Nationala de hochei a Romaniei trebuie desfiintataAcesta mi se pare singura masura inteleapta si proportionata fata de gesturile care ies la iveala in ultimele zile.Prin urmare, cetatenii romani de origine maghiara care populeaza nationala de hochei s-au dedat la tot felul de manifestari: cativa copii de 15 ani l-au batut in vestiar pe un coleg de-al lor, vinovat de-a fi fost roman de Ziua Nationala si, de fapt, de a se fi nimerit in singurele judete in care nu romanii sunt majoritari in aceasta tara. Apoi, niste colegi mai mari ai colegilor de 15 ani, jucand un amical cu (ce coincidenta!) Ungaria, au tacut malc la imnul nostru, iar cativa dintre ei au cantat puternic imnul Ungariei. Ungurii cetateni romani au cantat, prin urmare, imnul Ungariei, desi purtau tricolorul pe tricouri. In plus, gestul lor e in dispretul art. 54 din Constitutia Romaniei care prevede explicit la alineatul 1: "Fidelitatea fata de tara e sacra!". Problema e ca, la fel ca si-n economie, in probleme de dragoste si fidelitate Constitutia inseamna fix pix. Inseamna un fel de "ar fi bine sa fie bine!". Da, ar fi bine ca ungurii de la noi fie mandri ca sunt - nu romani! - ci cetateni romani! Dar ce te faci ca nu sunt? Simplu: n-ai timp acum, pe loc, sa faci o analiza ca sa descoperi secretul lui Polichinelle - de ce nu-s ungurii fericiti ca sunt cetateni romani. In schimb, poti - si trebuie - sa desfiintezi nationala de hochei a Romaniei. Pentru ca in mandra noastra tara, pe care noi, majoritarii, o iubim cu foc, singurii care se intampla sa iubeasca hocheiul sunt din pacate ungurii. Adica cetatenii romani de etnie maghiara. Regulile moderne nu interzic niciunui etnic maghiar sa joace pentru nationala Romaniei, insa bunul-simt interzice ca iubitorii de patrie si neam care NU se pricep la hochei sa joace in aceeasi nationala. Prin urmare, ca sa ajungi in nationala Romaniei de hochei trebuie sa-ti placa hocheiul si sa-l joci bine. Noua, romanilor, nu ne mai place hocheiul, iar pentru asta chiar nu ne trebuie nicio analiza. Se vede cu ochiul liber. Sunt in Romania niste cetateni carora le place insa hocheiul si sunt si buni la hochei (mai buni decat cei 30-40 de romani cu totii care-l mai practica). Acesti cetateni nu iubesc insa Romania. Ei pot juca in nationala, se califica din punct de vedere al meritului sportiv, dar nu merita sa joace intr-o nationala pentru care nu simt nimic. Ba mai rau - o dispretuiesc. Prin urmare, noi am vrea, dar n-avem cu cine. Ei au cu cine, dar le pute. De ce sa ne mai chinuim unii pe altii? Nationala de hochei a Romaniei nu mai are fundament in acest moment si ea trebuie desfiintata. Pana cand noi, romanii, vom incepe sa jucam si hochei. Ovidiu FCSTEAUA.RO este un site deschis, facut de suporteri, pentru suporteri. Asteptam articolele scrise de voi, daca aveti ceva de spus si credeti ca o puteti face intr-un articol, nu ezitati!
|
44 ani de la 22-12-1967 Ziua de nastere a lui Dan PetrescuA fost unul din cei mai buni fundasi dreapta ai Stelei de-a lungul timpului. A contribuit la campania '88-'89 a CCE (finalist al CCE), la castigarea campionatului editia '89 si a Cupei Romaniei '89. Cifrele sale la Steaua: 100 de jocuri - 24 de goluri.Pentru alte melodii, cantece ale galeriei, imnuri etc, vitiati pagina cu player-ul mp3
FULL VIDEO - A 21-A CUPA!STEAUA a cucerit cea de-a 21-a Cupa a Romaniei (a 22-a, daca e sa socotim manevrele lui Il Muce din '88!) si a saptea in fata celui mai mare simbol al frustrarii din fotbalul romanesc, Dinamo. DiFotografii OMbun - 15-12-2011- OMbunSteaua-AEK Larnaca, atmosfera 1- OMbun |
Mugur_Cornateanu 19.12.2011@13:43
Cu nationala de fotbal ce facem? Si acolo avem unii care dispretuiesc echipa aia mai mult decat maghiarii astia de la hochei. Astia cu tot asa zisul lor dispret, macar au castigat. Dar la fotabl, aia nici imnul nu il stiu, nici nu castiga in schimb canta manele mai cu foc decat au cantat hocheistii maghiari imnul Ungariei
Dar cu Steaua ce facem? Ca si cel mai mare stelist si idolul milioanelor de stelisti, ctitorul arenei Becali, duhul sfant etc. a purtat la gat fularul dusmanului si a dat ordin sa fie batuti si arestati suporterii propriei echipe in nenumarate randuri. Desfiintam si Steaua?
Dar cu neamul nostru de romani ramasi in tara care s-au tiganizat si manelizat la maxim si idolatrizeaza personaje gen Becali ce facem? Desfiintam Romania?
Ce va desgusta mai mult? Ungurii aia de la hochei sau astia? Cine face mai mult Romaniei?
http://www.youtube.com/watch?v=9lVTM0s1TGQ
http://www.youtube.com/watch?v=uGWJJF-2v9U
Ce mare inversunare pentru un rahat de problema superficiala si unde e aceasi inversunare la meciurile Stelei cand nu se aude nici urma de cantec de protest?
Azzido 19.12.2011@13:57
@Ovidiu nu stiu daca e o idee buna sa desfiintam o echipa nationala doar pt ca unii nu-si iubesc tara in care s-au nascut, dar pana la urma ai si tu dreptate cand spui ca hocheiul nu e un sport tocmai iubit de romani, deci adevarul e pe undeva la mijloc. Un lucru e sigur: nu o sa se desfiinteze nimic. Sunt interese prea mari, iar banul primeaza.
f234567k 19.12.2011@13:59
Noi n-avem cu cine pentru ca nu avem unde. Cum s-a terminat generatia Geru-Timaru&co au disparut si jucatorii romani din nationala.
axl 19.12.2011@14:18
Dar hai sa nu legam doua incidente cu semnificatii diferite. Bataia luata de pustiul respectiv nu poate fi pusa in carca Ungariei. Sunt niste copii de 15 ani si, printre altele pe care nu le enumar aici, asta fac copiii de 15 ani. Se grupeaza in gasti conform unui numitor comun si de data asta numitorul comun a fost etnia. Nu-mi spuneti ca niciodata gasca voastra din liceu n-a batut vreun coleg mai brunet doar de amorul artei.
1on 19.12.2011@14:20
DanStan 19.12.2011@15:04
Daca-i vorba de desfiintare, pai mai bine s-ar desfiinta nationala de fotbal. Ca si-asa a devenit un loc in care se aduna ca sa aiba de unde pleca tot felul de pile ale impresarilor, "vedete" siktirite si mari valori a caror principala preocupare e sa traga o bauta tzapana cu pretenarii din tara.
SSK 19.12.2011@15:27
Mihay86 19.12.2011@16:06
Alex 19.12.2011@16:08
Sa ii excluda pe toti aia din sport in Romania, PE VIATA, daca sunt asa buni sa se mute in Ungaria sa joace pt ei, daca nu, asta e ghinion.
Sa avem o nationala de romani, de divizia a -7 a mondiala, dar care sa cante imnul Romaniei, sau sa nu cante nimic, nu sa cante imnul altora.
@1on
Mi-ar displacea teribil sa cante romanii aia Desteapta-te Romane cu tricolorul ucrainean pe piept. Cand reprezinti o tara, inseamna ca ai decis ca te simti din tara aceea, sau o faci pentru bani, interes si din respect nu faci din astea.
Marius 19.12.2011@16:20
Daca-s romani crescuti, educati si formati in Romania, ar fi frumos. Daca-s niste cetateni ucraineni de nationalitate romana, nascuti in Ucraina, educati la scolile din Ucraina, pe banii contribuabilului din Ucraina, frumos ar fi sa se abtina sau sa se ceara in Romania.
razvani 19.12.2011@17:43
MoWeed 19.12.2011@18:39
Pai, din punctul meu de vedere, daca baietii respectivi ar simti romaneste si ar considera ca sunt romani, atunci nu ar juca pentru nationala unui stat care le ocupa pamantul romanesc abuziv.
Ca si in cazul acestor unguri. Nu ma deranjeaza ca ei se considera maghiari; au tot dreptul sa isi pastreze identitatea etnica si nu am cum sa-i blamez pentru asta. Ma deranjeaza atitudinea asta cu 2 fete: adica ei se considera maghiari dar joaca la nationala Romaniei pentru a le servi intereselor lor personale. Daca se considera unguri atunci sa joace pentru nationala Ungariei.
@Dan Stan
Pai atunci hai sa facem si nationalele, la orice sport, formate din mercenari, la fel ca echipele de club. Sa ii plateasca pe cei mai buni si atunci, respectivii, isi vor da viata pe teren.
Nationala nu e ca o echipa de club. Acolo trebuie sa joace, in primul rand, cei care-si doresc sa fie acolo, cei care joaca pentru tara lor. Atat si nimic mai mult. Prefer oricand o nationala mai slaba formata din romani(indiferent de etnie), decat o campioana mondiala formata din oameni nascuti aici dar care nu se considera romani.
@Ovidiu
Nu trebuie desfiintata nationala, trebuie ca toti jucatorii implicati sa fie suspendati pe viata de la orice nationala a Romaniei, fie ca e vorba de cea de hochei fie ca se reprofileaza pe curling. Dar, tinand cont ca federatia e a lor, nu se va face nimic.
Problema este ca aceasta atitudine a lor nu e de azi, de ieri. Problema este ca aceasta atitudine le-a fost tolerata atata timp. Nu ar trebui sa li se permita sa cante imnul Tinutului Secuiesc inainte de meciuri si cluburile ar trebui suspendate pentru orice fel de atitudine anti-romaneasca, fie ca e vorba de jucatori, fie ca e vorba de fani. Indiferent de sport!
SSK 19.12.2011@19:40
Nu cred ca Mesut Ozil dispretuieste Germania (in mod cert n-o arata public) si nici maestrii de sah ex-sovietici nu cred ca se simt scarbiti de tara de adoptie. As zice, deci, ca situatia e cu totul alta la noi, in cazul descris.
@Dan Stan
Pot fi de acord cu tine. Problema e ca ajungi la fix acelasi rezultat. Nu vei gasi oameni cu care sa "faci" o nationala romana de hochei (adica pura etnci), nu la cat hochei mai fac romanii. Prin urmare, daca am desfiinta mai intai nationala, impactul pentru ungurii pricina ar fi acelasi: n-ar mai putea juca in ea.
1on 19.12.2011@20:19
Probabil o sa o si faca, mai ales daca guvernul de la Budapesta o sa le acorde cetatenie ungara tuturor maghiarilor din Ardeal pe modelul pe care le dam si noi basarabenilor. Dintre jucatorii din echipa Ungariei vreo 2 sunt nascuti la Miercurea Ciuc. Si Ungaria a venit mai mult cu selectionata B la turneul asta, pe care echipa Romaniei (formata din secui) a batut-o cu 4-1. Deci, dintre ungurii din echipa noastra ar putea fi destui care sa aibe valoare de nationala mare a Ungariei.
flavor flav 19.12.2011@22:14
Mai bine ma uit la patinaj artistic decat hochei jucat de o etnie care prinde pe zi ce trece tot mai mult tupeu.
Desteapta-te romane cum spune si imnu!!!!!!!!!!
greenyes 19.12.2011@22:23
De ce nu avem sporturi de iarna desi zapada si conditii sunt din plin?
Pai raspunsurile au legatura tot cu cei cocotati pe grumazul tarii.
La noi s-a facut un pationoar cu un pret de nu stiu cate ori mai mare ca altele indentice din alte tari, una dintre ele fiind chiar Ungaria.
Daca fotbalul nu ar fi fost un sport cu iamginea pe care o are s-ar fi ales praful si de acest sport.
Din pacate la noi pestele chiar de la cap se impute si pute asa de tare ca au inceput viermii sa iasa pe afara, dar sunt prea putini care se gandesc si la cauze nu numai la efecte, asa ca .....e de rau.
Ioane, gresesti cand compari modul in care Romania da vize romanilor rupti de tara dupa 45 si ungurii de la noi. Astia au venit pese noi ca intrusi cu ganduri razboinice, de cuceritorii masei.
Romanii din Basarabia, Bucovina de Nord, Tinutul Hertei si Sudul Basarabiei care acum e tot la ucrainieni (constantienscu si restul tradatoriilor care au facut posibila aceasta crima impotrva tarii o sa-si ia pedeapsa in cer) au fost pe aceste meleaguri de cand ne-a lsat Dumenzeu pe pamant.
Situatia de la noi nu se comapra. Turcii se nasc in Germania pentru ca au emigrat acolo nu pentru ca Turcia a avut vreun razboi cu Germania si s-a lasat cu o minoritate prin Germania.
MoWeed 19.12.2011@22:39
Probabil o sa o si faca, mai ales daca guvernul de la Budapesta o sa le acorde cetatenie ungara tuturor maghiarilor din Ardeal pe modelul pe care le dam si noi basarabenilor. Dintre jucatorii din echipa Ungariei vreo 2 sunt nascuti la Miercurea Ciuc. Si Ungaria a venit mai mult cu selectionata B la turneul asta, pe care echipa Romaniei (formata din secui) a batut-o cu 4-1. Deci, dintre ungurii din echipa noastra ar putea fi destui care sa aibe valoare de nationala mare a Ungariei.
Si este dreptul lor sa o faca. Dar atata timp cat joaca pentru nationala Romaniei, sa-i arate respectul cuvenit. In fond si la urma urmei, educatia lor si formarea lor ca sportivi se bazeaza pe infrastructura educationala si sportiva a Romaniei.
razvani marţi la 00:32
kramer1270 marţi la 04:12
Conducerea Federatiei Romane de Hochei pe Gheata este 90% maghiara. Toate cluburile puternice din Romania sunt in Secuime. Mai toti jucatorii din nationala Romaniei sunt maghiari. E clar, maghiarilor din Romania le place mai mult hocheiul decat romanilor. Si asta e OK.
Federatia Romana de Hochei pe Gheata este finantzata de la buget. Ministerul Sportului ar putea impune FRGH-ului niste criterii pe care sa le indeplineasca pentru a primi in continuare finantzarea. Intre astea ar putea fi si ceva legat de intonarea imnului Romaniei la meciurile Nationalei de hochei. Li s-ar putea sugera sa infiintzeze o echipa a Secuilor care sa joace meciuri internationale, asa cum si bascii au echipa lor (nerecunoscuta de FIFA). E drept, Spania e stat federal, Romania inca nu. Daca si dupa eliminarea finantzarii FRGH-ul continua cu aceeasi atitudine, FRGH-ul trebuie lasat in pace, sa se descurce fara banii contribuabililor. Romanii pot sa faca altceva: sa infiintzeze alta federatie de hochei. Legea permite asocierea oricui in orice scop. La inceput nu va fi recunoscuta de Federatia internationala, dar daca cluburi precum Steaua i se vor alatura, ar putea avea sanse.
Foarte interesante comentariile, idei mai bune decat in articol. E bine ca se discuta cu calm si fara isterie despre un asemenea subiect.
Mugur_Cornateanu marţi la 05:40
De ce aducem discutia despre cioban la fiecare articol? Pai Azzido, sa iti explic: cand iti cade tavanul la casa, tu dai de ceasul mortii ca e praf pe mobila, ca ceasul de pe perete nu mai merge sau ca pe mocheta sunt firimituri? Te apuci si stergi praful, repari ceasul si aspiri carpeta? Sau te apuci dracu si pui tavanu la loc? In legutura cu articolele voi posta orice comentariu simt eu ca e nevoie, si din pacate cam toate frustrarile duc la cioban. Nu voi posta comentarii despre jeg la articole gen cel cu proiectul de caritate a lui Ogararu, insa de murdarit acele articole se ocupa Bogdan cu ironiile lui fine de santier.
Asa e situatia la Steaua acum. Totul este spurcat, totul este imputit si compromis si din ce in ce mai multi se fac ca ploua. Ba dau vina pe jucatori, ba pe media, ba pe sud...numai al dracu cioban nu e vazut de nimeni. Pai asta ar trebui sa fie cea mai mare problema. Cand il rezolvam pe asta, atunci sa ne ocupam de ungurii de la hochei sai alte chestiuni minore.
Vad ca spalarea pe creier creata de semi analfabetii vanduti de la nord cu "sa ignoram ciobanul" si totul va fi bine a prins din pacate. Exact cum au mers diversiunile la Revolutie gen "teroristii ataca televiziunea, veniti sa o aparati" sau " descoperiti-va, stati in geneunchi si spuneti Tatal Nostru".
Ciobanu trebuie atacat peste tot, mai ales aici, in ultimul loc cat de cat nefavorabil lui. In media, pe strada, la stadion...peste tot. Dar este tipic romanesc sa nu facem nimic si sa asteptam sa ne rezolve problemele Dumnezeu, vrajitoarele sau alte forte reale si ireale.
Southern Justice marţi la 14:03
desfintarea nu e ideala, jucatorii de etnie maghiara care sunt in halul in care sunt sa fie expulzati, sa li se ia pasaportul si cetatenia romana, sa-si gaseasca adapost in mongolia,ungaria,tarkigstan...
FRGH sa ii se schimbe presedintele si sa fie pus un roman, cu un vice-presedinte maghiar. secretar-general roman, director tehnic maghiar si aia e... steagul Romaniei sa apara si pe Vakar Lajos d la Miercurea-Ciuc sa apara si la Gheorgheni si la Sf Gheorghe si la Tg-Secuiesc si la Odorhei si am rezolvat problema...
Garrincha marţi la 14:59
P.S. nu vad de ce am pedepsi sportul ,prin desfintarea nationalei
RaDoooI ieri la 12:44
Sunt de acord in totalitate, ba chiar mai radical.
E incredibil cum stam si ne uitam la ei cum isi canta imnu' in culorile noastre. E incredibil cum unii le iau apararea zicand "eh, macar i-au batut pe unguri, i-au calcat pe cap".
Bun, si??? Cu ce ma incalzeste pe mine??? Cu ce ma incalzeste pe mine treaba asta cand aud ca un baiat a fost batut de unguri pentru ca-i roman?
Marius ieri la 13:20
Erai cumva mai incalzit daca nu auzeai?
Sau tu, in genialitatea ta, crezi ca juniorii aia de 14-15 ani au discernamant dupa ce au fost crescuti si educati in spirit antiromanesc?
Ca sa intelegi si tu, inveti un caine sa bea apa doar de la robinet si apoi te arati scandalizat ca face treaba asta?
Kellerman ieri la 13:34
P.S. nu vad de ce am pedepsi sportul ,prin desfintarea nationalei
Ce m-as mai bucura eu sa va cante turcii sau alt popor dinasta fost-invadator prin Bucuresti ca orasul e al lor de fapt, sa va ia cu penisul prin magazine intrebandu-va in alta limba, sa va fure locurile de munca pentru ca stiu vorbi 2 sau mai multe limbi la perfectie, asa cum se intampla in Transilvania.
Nu ai rezista in Tirgu Mures mai mult de 2 zile printre bozgori. Comentezi in necunostinta de cauza.
Marius ieri la 13:42
"Spectatorii au aplaudat imnul Romaniei"
Golgheterul din acest an al nationalei sustine ca pentru el, meciul cu Ungaria nu a reprezentat ceva special. "Ne-am pregatit pentru meciul cu Ungaria ca pentru orice alt meci. Sintem sportivi profesionisti si vrem să cîştigam fiecare meci. Pentru mine, din punct de vedere sportiv, nu a contat că jucam cu Ungaria, Polonia sau Ucraina. În contrast cu obiceiurile internationale din hochei, in care se intonează imnul doar la finalul partidei, si doar cel al echipei cîştigatoare, organizatorii au decis să fie intonate ambele imnuri inainte de startul partidei si după finalul partidei. Spectatorii au ascultat in liniste imnul Romaniei, nu au huiduit, nu au scandat trivialităţi, s-au purtat decent si chiar au aplaudat. Apoi, s-a intonat imnul Ungariei, pe care l-am cintat si noi impreună cu spectatorii. Apoi, asa cum sunt obiceiurile in zona Miercurea Ciuc-Gheorgheni, la finalul partidei, am cintat Imnul Secuiesc impreună cu spectatorii din sala Nu stiu de ce se face atita caz, s-a intimplat un lucru firesc, care se intimplă de ani buni la noi”, a declarat Becze.
Citeste si: Facebook aduce dovada: romanii au cintat imnul Ungariei la meciul de hochei!
"Imnul nostru este cel al Ţinutului Secuiesc"
Întrebat dacă i se pare normal ce s-a intimplat la Miercurea-Ciuc, Becze a raspuns: "Casa noastră este Ţinutul Secuiesc. Imnul nostru incepe asa: Ki tudja, merre, merre visz a végzet (Cine stie, incotro, incotro, ne duce destinul) si continuă asa: Maroknyi székely, porlik, mint a szikla (O mină de secui, se sfarimă precum stinca). Eu am dublă cetăţenie romano-maghiara Dacă noi am refuza, in bloc, convocarile la echipa nationala Romania nu ar fi in stare să alinieze o echipa care să nu ajungă ciuca batailor in Europa. Normal că de la Bucuresti, cazul pare foarte grav, insă nu e vina noastra noi avem constiinta curată”.
"Tatal lui Cosmin Marinescu a jignit parintii maghiari"
Despre cazul Marinescu, hocheistul agresat de colegi in vestiarul patinoarului Vakar Lajos, din Miercurea-Ciuc, Becze a precizat: "Din informatiile mele, tatal hocheistului i-a jignit constant pe parintii jucatorilor maghiari. Baiatul le-a cerut colegilor, in vestiar, să vorbească in romaneste, mai ales că era 1 decembrie, Ziua Natională a Romaniei. Atunci au aparut prosoapele ude. Eu nu am păţit niciodată ceva de genul acesta. Anul trecut am fost la Bucuresti să ne facem analizele medicale. Asistentele si medicul mi-au reprosat că nu inteleg ce vorbesc. Eu nu inteleg mai nimic din limba asta. Nu e de mirare, fiindcă mi-am petrecut copilaria la Budapesta. Oamenii din Ţinutul Secuiesc au aceeasi atitudine faţă de limba romana precum au avut-o faţă de limba rusă inainte de 1989”
Citeste si: Un hocheist roman, umilit in vestiar de colegii lui unguri, de Ziua Romaniei! CNCD s-a autosesizat
"Sunt mindru că sint secui si maghiar"
Tihamer Becze spune ca in ciuda aparentelor, nu ar renunta la nationala Romaniei. "Pentru dezvoltarea mea profesională este obligatoriu să particip la competitiile internationale. Am auzit că se va discuta in Parlamentul Romaniei, o initiativa prin care să ni se interzică dreptul la vot dacă avem dublă cetăţenie. Un lucru e sigur, daca după evenimentele de vineri, vom fi sanctionati in vreun fel, sau vor incerca să impună jucatori romani de slabă valoare in nationala noi nu vom ramane impasibili. Eu stiu că romanii nu ne inteleg si au impresia că vrem să ii provocam. Ca să inteleagă cineva situatia cu adevarat, ar trebui să traiască in Ardeal. Noi asa gindim si mă bucur că am avut ocazia să spun ce aveam pe suflet. Sint mindru că sint secui. Sint mindru că sint maghiar. Sint si mai mindru că sint un sportiv si un jucator de echipa care vrea să cîştige toate meciurile, indiferent ce scrie pe tricoul sau”, a incheiat Tihamer Becze.
MoWeed ieri la 14:00
Nu pentru Romania, nu pentru a-si reprezenta tara, ci pentru dezvoltarea lui profesionala. De aia trebuie sa zboare din nationala, el si toti care gandesc ca el.
Kellerman ieri la 15:04
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Flag_of_Budapest.png
BUDAPESTA, PAMANT ROMANESC
Vreti mai multe argumente ? pai ce cauta culorile tricolorului in steagul lor ? steagul nu poate fi mai vechi decat au fost dacii pe pamanturile astea. Deci, wassup ?
Garrincha ieri la 15:13
ps avatarul pe care-l ai un pumn (semn socialisto-anarhist) pus pe steagul Romaniei(simbol nationalist) imi arata cat de derutat esti
Kellerman ieri la 15:34
Sa vad atunci daca o sa iti pese.
Andreea 22.12.2011@11:10