La mulți ani, Steaua!

de | iunie 7, 2016
Astăzi, 7 iunie, Steaua împlinște respectabila vârstă de 69 de ani!

Clubul Steaua București a fost înființat pe 7 iunie 1947, la initiativa mai multor ofițeri ai Casei Regale Române, printr-un decret semnat de generalul Mihail Lascăr, Comandant Suprem al Armatei Regale Române. Inițial a fost denumit „Asociația Sportiva a Armatei” (ASA) și avea șapte secții. Echipa de fotbal a participat prima dată la o competiție oficială în ediția 1947-1948 a Diviziei A, ocupând locul 14 și reușind să se mențină în primul eșalon numai după susținerea unui dificil baraj.

În 1948, pe 5 iunie, Steaua a devenit „CSCA„, adică „Clubul Sportiv Central al Armatei„, iar în 1950, pe 28 februarie, „CCA„, „Casa Centrala a Armatei„. Un an mai târziu, Steaua reușea să câstige primul său titlu de campioana, după ce în 1949 câstigase și primul trofeu, Cupa României. De altfel, în 1951 clubul militar a câștigat și Cupa, iar în următorii doi ani titlul de campioană. De altfel, in anii ’50 echipa Stelei coincidea cu echipa naționala de fotbal a României.

La sfârșitul anului 1961, CCA și-a schimbat numele în CSSteaua București„, după ce steaua rosie, de inspirație comunistă, de pe stema clubului a fost înlocuită de una galbenă, ce simboliza tricolorul românesc. La 9 aprilie 1974, actualul stadion al Stelei, Stadionul Ghencea, a fost inaugurat într-un meci amical cu OFK Belgrad, incheindu-se cristalizarea tuturor simbolurilor, ce definesc Steaua până în ziua de azi.

Apoi au urmat anii ’80, cea mai bună perioadă a Stelei și a unei echipe românesti în Europa. Sub conducerea lui Emerich Jenei și Anghel Iordănescu, Steaua a spulberat totul în campionatul 1984-1985, câstigându-l după o pauză de șase ani. A urmat 1986, când pe 7 mai, Steaua a câștigat Cupa Campionilor Europeni, trecând în finala disputată pe stadionul Ramon Sanchez Pizjuan din Sevilla, de campioana Spaniei, FC Barcelona. Steaua și-a trecut în palmares și Supercupa Europei, câștigand în 1987 finala cu Dinamo Kiev, printr-un gol marcat de Gheorghe Hagi. Steaua a rămas la cel mai înalt nivel în fotbalul european de la sfârșitul anilor ’80, jucând semifinala CCE în sezonul 1987-88, și finala aceleiași competitii în 1989, când a pierdut cu 4-0 în fața lui AC Milan.

După o perioadă mai dificilă, în care au plecat foarte mulți jucători, Steaua a revenit în prim-planul fotbalului românesc, câștigând campionatul de șase ori la rând, între sezoanele 1992-1993 si 1997-1998, egalând astfel performanța echipei Chinezul Timișoara, din anii ’20. Pe plan european, Steaua s-a calificat de trei ori la rând în Liga Campionilor, între 1994-1995 și 1996-1997, fiind singura echipa din România care a participat în această competiție.

În 1998, echipa de fotbal s-a separat de clubul mama Steaua, în AFC Steaua București, iar din 2003 a devenit club privat pe acțiuni FC Steaua București. În perioada 1999-2015 a mai câștigat 14 trofee din care 6 titluri de campioană în 2000-2001, 2004-2005, 2005-2006, 2012-2013, 2013-2014, 2014-2015.

În Europa, între 2003-2015, a continuat tradiția și s-a calificat de 4 ori în grupele Ligii Campionilor și de 6 ori în grupele Europa League, realizând o performanță unică în România și Europa cu 10 ani consecutivi în grupe CL/EL prin meciuri de calificare, nu direct. A ajuns și de 5 ori în primavara europeană, o dată până în optimile EL (2014) și a culminat cu semifinala de Cupă UEFA din 2006, fiind cea mai mare performanță românească de după 1989.

PALMARESUL FC Steaua București între 1947 – 2016: 57 trofee 

1 trofeu – LIGA CAMPIONILOR: 1985-1986

1 trofeu – SUPERCUPA EUROPEI: 1986-1987

26 trofee – CAMPIONAT:  2014-2015, 2013-2014, 2012-2013, 2005-2006, 2004-2005, 2000-2001, 1997-1998, 1996-1997, 1995-1996, 1994-1995, 1993-1994, 1992-1993, 1988-1989, 1987-1988, 1986-1987, 1985-1986, 1984-1985, 1977-1978, 1975-1976, 1967-1968, 1960-1961, 1959-1960, 1956, 1953, 1952, 1951

22 trofee – CUPA ROMANIEI: 2014-2015, 2010-2011, 1998-1999, 1996-1997, 1995-1996, 1991-1992, 1988-1989, 1987-1988, 1986-1987, 1984-1985, 1978-1979, 1975-1976, 1970-1971, 1969-1970, 1968-1969, 1966-1967, 1961-1962, 1955, 1952, 1951, 1950, 1948-1949

6 trofee – SUPERCUPA ROMANIEI: 2012-2013, 2005-2006, 2000-2001, 1997-1998, 1994-1995, 1993-1994

1 trofeu – CUPA LIGII:  2014-2015

În cei 68 de ani de istorie, Steaua a avut 14 golgheteri ai campionatului: Ion Alecsandrescu (1956), Gheorghe Constantin (1960, 1961, 1962), Cornel Pavlovici (1964), Gheorghe Tataru II (1971), Anghel Iordănescu (1982), Victor Pițurcă (1988), Gavril Pele Balint (1990), Ilie Dumitrescu (1993), Jean Vladoiu (1996), Sabin Ilie (1997), Claudiu Răducanu (2003) și Raul Rusescu (2013).

Șapte steliști au fost desemnați cei mai buni jucători ai României: Liță Dumitru (1973), Ștefan Sameș (1979), Marcel Răducanu (1980), Helmuth Duckadam (1986), Gheorghe Hagi (1987), Nicolae Dică (2006) și Raul Rusescu (2012).

Recordul golurilor marcate este deținut de Anghel Iordănescu cu 146 de reușite, iar  recordmanul jocurilor în campionat este Tudorel Stoica cu 368 de partide în tricoul roș-albastru.

Pentru că Steaua nu înseamnă doar fotbal,  LA MULȚI ANI CSA Steaua și FC Steaua!

XRay

 

55 de comentarii la „La mulți ani, Steaua!

  1. saramago

    57 de trofee in 68 de ani arata un procentaj bun (0,83 trofee/an). Oricum, mult mai mult decat in cazul (sa le zicem) rivalelor: 33/67 (0,49 trofee/an) pentru Dinamo, respectiv 20/92 (0,21 trofee/an) pentru Rapid. Altfel spus, Steaua castiga, in medie, patru trofee in cinci ani, Dinamo un trofeu o data la doi ani, iar Rapid un trofeu o data la cinci ani.
    Daca luam in considerare doar titlurile de campioana, Steaua a strans 26 [26/68 (0,38 titluri/an)], Dinamo – 18 [18/67 (0,26 titluri/an)], iar Rapid – 3 [3/92 (0,03 titluri/an)]. Ca urmare, in limbajul sec al cifrelor, Steaua castiga, in medie, patru titluri de campioana intr-un deceniu, Dinamo se impune o data la patru ani, iar Rapid isi revendica statutul de cea mai buna echipa din Romania o data la o … generatie (statistic vorbind, o generatie inseamna 30 de ani).

    La multi ani, STEAUA !

  2. le-reseau-pansant

    saramago,

    esti unul dintre stelistii pe care ii citesc mereu cu placere. Esti foarte bine informat în ce priveste istoria echipei. Detii materiale importante despre istoria/meciurile Stelei? Te întreb asta pentru ca vreau sa propun (nu am vorbit cu nimeni nici nu stiu daca va fi acceptata) o rubrica pe sait unde sa fie tratata istoria echipe noastre.

    Sa fie trecute toate meciurile/competitiile in care am participat, echipa, etc. Inca lucrez la o interfata si un mod de a structura/ierarhiza informatii pentru un acces cât mai facil, dar cel mai imporant este sa fim o mâna de oameni care sa contribum la acea rubrica. Ori, din interventiile pe care le ai pe sait ai lasat impresia ca stapânesti bine trecutul ros-albastru.

    1. xray Autor articol

      @TiEMPO

      Nu e sigla mea, ci e cea înregistrată la OSIM, data la FRF și LPF și cu care joacă oficial acum FC Steaua București. Asta e realitatea juridică, oficială si istorica.

      Ce vrei? Să mistificăm istoria cu ce ne place, sa o cosmetizam, că de istorie e vorba în articol?
      Ce facem? O ștergem și pe trofeele din 2015 sau nu le mai recunoaștem că au sigla urâtă?? C’mon! 🙂
      Vrem nu vrem, acea sigla va ramane in istorie, fiind inregistrata oficial si purtata in competitii, chiar daca o va schimba maine cu cea veche sau cu alta.

      Articolul este istoria oficiala pe documente, nu o poveste romanțată cu floricele!
      Istoria ti-o asumi cum este, cu bune si rele. Povestile le poti cosmetiza si albi.

      Nu te lua după trollul de Ronnie. El are altă misiune trasată de feisbuciucul lor.

      PS
      Și cea din 2003-2014 este tot creația FC Steaua, nu CSA, și numai FC Steaua a purtat-o în cei 68 de istorie fotbalistică.

  3. ronnie

    Asa, ba. Mintiti si cenzurati. Ca va doare la patina de deciziile judecatoresti. Doar pentru voi oierul a fost bagat la puscarie nevinovat.

    „Mai mult, chiar dacă s-ar considera că marca supusă anulării pentru rea credinţă în cauză a fost folosită pentru a identifica doar echipa de fotbal, NU SE POATE AJUNGE LA CONCLUZIA că prin transferarea activităţii secţiei de fotbal s-a transferat automat şi această marcă, odată cu creanţele şi debitele, având în vedere că potrivit art. 40 alin. 3 din Legea nr. 84/1998 teza finală, forma în vigoare la data încheierii protocolului, transmiterea unor elemente din patrimoniul titularului nu afectează calitatea de titular al dreptului la marcă. DOAR în cazul în care patrimoniul titularului mărcii este transmis în totalitatea sa, această transmitere are ca efect şi transferul drepturilor cu privire la marcă. Or, prin protocolul încheiat, în 1999, Asociaţia nonprofit a primit, în esenţă, dreptul de a folosi gratuit anumite spaţii, au fost detaşaţi la aceasta angajaţii fostei secţii de fotbal profesionist , au fost transferate datoriile şi creanţele contractate înainte de 8 iulie 1998 în legătură cu această secţie de fotbal, nefiind vorba despre transferul patrimoniului reclamantului la Asociaţia nonprofit”.

    1. xray Autor articol

      Ronnie, ai rabdare sa va raspunda DNA, MAPN, Haga, ONU … si unde ati mai trimis depeșa aia open.

      Pana atunci realitatea oficiala este cea din articol, de la FRF, LPF si UEFA, nu din spusele unui nobody!

      Nu mai spama topicul cu baliverne, ca aici nu este niciuna din instantele la care v-ati adresat si nici birou de consultanta juridica. Acolo rupe-te-n pledoarie.
      Poti continua pe tema marcii aici unde ai inceput:
      http://www.fcsteaua.ro/o-singura-echipa

  4. tiempo

    @XRay,
    nu am zis sa stergem trofeele din 2015, si sunt de acord cu tine ca istoria ti-o asumi cu bune si cu rele.

    Insa, trebuie sa admiti tu, si toti oamenii, ca incepand de la sigla asta a inceput o noua era. De-aia am zis ca ar da mai bine daca ar fi pusa intr-un alt rand de sigle, nu in continuarea celorlalte.

    Nu m-am luat dupa ronnie niciodata, doar i-am sustinut acest punct de vedere.

    1. xray Autor articol

      @TiEMPO
      In opinia nu a inceput nici o era noua, cum nu a inceput nici cand a mai fost schimbata de 6 ori până acum în cei 68 ani.
      Echipa joacă in aceleași tricouri care au imbracat aceeasi jucatori si titlurile au ajuns tot la FC Steaua.

      A inceput o noua era de scandal. Da, cu asta sunt de acord. 🙂

      Nea Imi povestea ca atunci cand s-a trecut de la CCA la Steaua, în ’61, au fost frământări, scandal și supărări mai mari decat acum.
      Multi nu voiau sa recunoasca Steaua ca fiind CCA si nu au mai venit la meciuri, desi juca aceeasi echipa.
      Multa vreme, in discutii libere i s-a spus CCA, si nu Steaua. In fine … reticenta la schimbare este fireasca, dar la multi e reflexa.

      Dar vezi tu problema romanului? Ca si pe 7 mai, si pe 7 iunie in loc sa se bucure ca e aniversarea Stelei(indiferent pe care o considera el) sta pe malul șanțului și cârcoteste, bârfindu-i pe aia puțini care se bucura. De ce se bucura, cum se bucura, cum se imbraca, cum mananca si bea, cum se bese … ca tzatele. 🙂

      De asta in Romania nu a mai ramas nimic neterfelit si nebatjocorit, de la elitele stiintei si culturii, la personalitati ale istorie, la istorie … si pana la marile realizari, ca au fost si d’astea. In loc sa fie asumate cu bune si rele, tot timpul s-au gasit radicali care sa vopseasca totul in alb si alta tabara care sa vopseasca totul in negru. La Steaua este exact acelasi lucru!(ma refer la fani)

      PS
      Indiferent ce sigla as fi pus pt 2015, rezultatul era acelasi. Daca o puneam pe cea veche, era impostura pe buna dreptate si abia asteptau unii la cotitura. Daca am pus-o pe cea legala … de ce am pus-o?, ca trebuia pusa undeva pe 1 mm2 sa nu se vada nici cu lupa etc. 🙂

      Eu am un principiu, care ma face neutru fara dubii.
      Nu pun ce cred, ci pun numai ceea ce este recunoscut oficial, nu de pe marginea sanțului.
      Daca oficial ar fi fost FCSB, nu FC Steaua Bucuresti, dar continuatoarea, nu aveam nicio strabaterea sa scriu numai FCSB.
      Daca era doar o oarecare FCSB, fara palmares, fara culori etc. nici nu mai scriam ceva de ea pe site.
      Sunt multe legi care nu-mi plac, pot comenta critic, dar trebuie sa le respect daca nu reusesc sa le schimb prin vot.

      Neutralitatea si obiectivitatea nu este comoda, este o provocare. Tot timpul te va injura una din tabere, care nu se regaseste in ce spui. In loc sa ai dusmani numai dintr-o tabara, ai din doua.:)

    2. vitto

      tiempo,
      folosesti termeni prea bombastici si ma confuzezi: „……incepand de la sigla asta a inceput o noua era ……”, adica te referi la noul IceAge5: Collision Course ?

      azi tineretul isi inchipuie ca exacerbarea dorintelor duce automat la rezolvarea lor?! FALS ….. iar rezultatul unui astfel de demers este IRATIONALITATEA! va inflacarati la ideea unor dorinte aparute din neantul gandirii de grup si le ridicati la rang de obiective absolute pe care TREBUIE sa le atingeti, va atasati de ele la modul extrem si astfel, pana la urma esuati in catastrofa!
      parerea mea……..

  5. empyro

    Bai ma lasati cu erele si prostiile. Cum necum, urata, oribila asta e actuala sigla a echipei Steaua Bucuresti.
    N-am inteles e mai frumoasa aia a CCA-ului cu steaua-n covrig ?
    Bai Korado, ce scrie ma pe siglele alea ? Eu vad un „A” si un „CCA”. Cum dreacu de ne permitem sa ne asumam si palmaresul echipelor care evoluau cu cele doua marci.
    Ba da’ stii ce ? In primul sezon nici macar n-am avut logo. Tare nu ?
    Doar in Romania puteai sa vezi asa ceva, nivelul asta de cultura sportiva. Auzi palmaresul tine de marca. Sapte cruci sa va faceti inainte sa spuneti o asemenea blasfemie sportiva.
    Si daca ne-am fi schimbat pe bune numele sau colorile, tot aceeasi echipa era, faptic. Moral, e alta poveste…

  6. mq-messi

    Si va mai intrebati de ce nu recunoaste lumea echipa idolului din pipera. Pai mai poti sa faci ceva in situatia de fata? Ori recunosti echipa asta de circari si accepti ca istoria a fost patata( lucru de neimaginat pentru mine si altii ca mine) ori te agati de motivare si de faptul ca e limpede pentru toata lumea cum a luat ciobanul echipa( ilegal […]. .. cautati declaratii de pe la inceputul lui 2000- interesante cele 2 ore ale lui Hagi, care daca il intrebi acum ceva, nu-si aminteste).
    E de neconceput ca o istorie veche de 68 de ani sa fie murdarita de un cioban albanez care a transformat echipa asta in jucaria lui.
    PS: mereu m-am intrebat de ce stema din 2003 are culorile alea asa aprinse. sincer nu mi-a placut niciodata. […]

    1. xray Autor articol

      Aici nu este nimeni procuror sa-l ancheteze pe albanez. Da la DNA sa caute clipul si sa-l bage la zdup pe cioban, daca ce a declarat in 2002 Hagi mai sustine in 2015. Care-i problema?

      De ce acuzi pe alti de ceea ce nu esti in stare sa faci tu? Da-l in primire! Nu cred ca are NIMENI de pe site ceva impotriva!

      PS
      Abtine-te cu epitete aluzive de „oi” si „bolnavi” adresate userilor.

        1. empyro

          De ce ma , cu ce e diferit exemplul dat de mine ? Bun e o incarcatura morala in toata situatia asta, dar daca facem abstractie, chiar vorbim de lucruri diferite ?
          Eu cred ca nu. Si asta nu ati inteles voi. E usor sa etichetezi, e greu sa gasesti liantul. Nimeni nu contesta nici ce spuneti si voi si cu siguranta VREM ACELASI LUCRU, problema e CUM vrea/spera fiecare tabara sa obtina acel rezultat.

          Si din punctul meu de vedere asta cu lovitul si scuipatul in actualul club nu e solutia. Ma gandesc asa pur ipotetic ca maine, ca prin minune, se va obtine in Justitie o „repunere in situatia anterioara”. Asta inseamna ca si ceea ce s-a realizat pana in prezent va ajunge la aceeasi entitate – asa cum de altfel este si logic.

        2. empyro

          Pai cu ce e ma diferit exemplul dat de mine fata de ce ai scris tu ? Pai tu cu gura ta spui ca nu vrei sa accepti. Pai asta e o perceptie subiectiva. Hotaraste-te tu, ori asta e si a fost furata si „murdarita” ori nu e. Aici nu mai merge cu si, e cu „ori” si „sau”.

          1. mq-messi

            Era vorba ca indiferent de ce spun nu stiu ce regulamente sau daca se inteleg cu cei de la csa, nu voi tine cu echipa ciobanului. Daca vor decide unii ca aia e Steaua, foarte bine, eu nu voi gira clubul si imi voi folosi timpul si banii pentru a vedea meciuri unde spectacolul este in tribune si suporterii sunt respectati.
            Nu vreau sa accept poti sa il interpretezi drept un”ori la bal ori la spital”.
            PS: asta doar in cazul in care prin absurd, justitia nu isi face treaba, iar armata se vinde din nou.

          2. empyro

            Si uite cum „vorba dulce mult aduce”. Din punctul meu de vedere, strict personal, faptul ca ti-ai expus punctul de vedere intr-o maniera solemna, impune respect. OK, sunt sentimentele tale si trairile tale si nu le vor impartasi toti.Dar crede-ma, e mult mai important sa ti le expui decat sa te priveasca ce crede si cum vrea x sau y sa decurga diverse actiuni.
            Insa, cred ca asa cum am zis in comentariile anterioare, trebuie sa facem cumva, la un fel, sa ne axam pe lucrurile care ne unesc…

    2. gaby

      Ciobanul „pateaza istoria Stelei”? Hombre, Steaua este un club creat de sistemul comunist. Ce poate fi mai rau de atat? Asta e realitatea si uite, eu sunt suporterul acestui club creat de comunisti, desi urasc comunismul din toti rarunchii. Istoria este cum este, fiecare este liber sa iubeasca, sa urasca, sa ignore, etc.. Cred ca orice ar face ciobanul, nu poate fi mai rau decat acest rau originar, faptul ca Steaua este un club creat de sistemul comunist.

      Pana sa acuzi ciobanul ca a ajuns sa „pateze istoria”, gandeste-te ca MAPN a lasat intai sectia de fotbal de izbeliste. Si ca sa nu fie asta de ajuns, l-a gasit tocmai pe acest individ sa preia echipa. Acum ei vin si fac pe sfintii, dar ei sunt adevaratii vinovati: atat pentru ce s-a intamplat pentru ca echipa sa ajunga la Gigi, cat si pentru scandalul de acum, care nu poate, din pacate, sa aduca nimic bun: indeparteaza suporterii, da in cap echipei, indeparteaza sursele financiare.

      Deci, mai usor cu „pateaza istoria” cand vorbim de Steaua. Ca nah, nu suntem niste sfinti.

      PS: la multi ani Steaua, dar nu prea imi place sa ma gandesc la momentul nasterii.

  7. xray Autor articol

    CSA in mesajul oficial de pe facebook marcheaza evenimentul festiv si mentioneaza: „De cine să amintești mai repede atunci când vorbești de performanța stelistă? De primul campion olimpic al României, Iosif Sârbu? … De fantastica echipă de fotbal, câștigătoare a Cupei Campionilor Europeni, în seara magică de 7 mai 1986?
    https://www.facebook.com/CSASTEAUA/posts/936383026403743

    Si FC Steaua in mesajul sau de pe site-ul oficial evoca sarbatoarea si publica integral palmaresul în fotbal, pentru că alte sporturi nu are:
    68 de ani de istorie mareata! 57 de trofee! De-a lungul istoriei, echipa noastra a cucerit 26 de titluri de campioana, 22 de Cupe ale Romaniei, o Cupa a Ligii si 6 Super Cupe ale Romaniei, toate acestea reprezentand recorduri ale fotbalului autohton.
    http://www.steauafc.com/ro/articol/aniversare_68ani/

  8. adrian0808

    Vad ca suntem tot la faza pe sigle ….

    E totusi un inceput cum nu se poate mai bun pentru noua sigla …. 3 trofee in 6 luni , cele mai importante in competitia interna . Spre disperarea unicilor si adevaratilor si a PN si PS .

    O sigla facuta de cioban la Poarta Alba sa castige 3 trofeee imediat ce a fost facuta si inregistrata …. pffff ….. e tare il ciobanete …. a cam dat clasa la toata floarea stelismului pur romanesc .

    Oricum chestia tare stiti care este ? Ca cele 3 trofee nu au nevoie de recunoasterea nemultumitilor ….. Ele sunt recunoscute de adversarii din competitie prin simplul fapt ca nu le-au castigat ei .

    Apropos …. la finala cupei in peluza au fost o multime din membrii PN …. Erau imbracati cu tricourile distincte si unii dintre ei chiar au incercat sa dea tonul la scandari …..

  9. adrians

    http://www.prosport.ro/video/alte-sporturi/alte-sporturi/video-csa-steaua-implineste-68-de-ani-de-la-iolanda-balas-soter-si-iosif-sarbu-la-campionii-de-azi-boroi-o-datorie-sufleteasca-de-a-imbogati-zestrea-de-medalii-14419420

    Macar astazi la ceas aniversar sa lasam patimile si discutiile pt mai tirziu.Astazi este ziua cind trebuie sa vorbim doar despre Iosif Sirbu,Doamna Ioli Balas,Dtru Pirvulescu,Viorica Viscopoleanu,Gh.Berceanu si Const.Alexandru, despre Murariu, Voinescu sau Profesorul Constantin,sa le multumim celor care sint inca in viata si sa ne rugam pt cei care nu mai sint printre noi decit cu spiritul stelist lasat in urma lor.
    Sa ne rugam pt ca bunul Dumnezeu sa-si intinda in continuare bagheta cea fermecata peste locurile unde speram ca vor aparea in continuare campionii care vor duce faima acestui popor.

  10. edmond-dantes

    Imi permit sa mentionez citeva din legendele steliste care mi-au imbogatit viata; e vorba despre performerii pe care am apucat sa-i vad pe viu: Vasile Stinga, Nicolae Munteanu, Cezar Draganita, Costel Cernat, Petrica Branisteanu, Gelu Lisac, Virgil Popisteanu, Laura Badea, Sorin Babii, Veronica Cochelea, Marioara Popescu, Dimitrie Popescu, Camelia Potec, Dragos Coman, Sandra Izbasa, Alina Dumitru si (favorita mea) Laura Badea. Va multumesc pentru clipele minunate pe care mi le-ati oferit.
    PS: povestea unei familii emblematice pentru spiritul Stelei: http://sportibus.ro/2010/08/19/o-familie-de-campioni/

    1. vitto

      nu vreau sa par carcotas, da’ cu ce palaria mea „v-au imbogatit viata” alde viorica cochelea, marioara popescu,dragos coman sau sorin babii ….. io inteleg ca au facut sport la steaua, da’ poate evitati textele din lumea lirismului schiop …….

  11. mq-messi

    Eu nu cred in asa ceva. Sa ajunga cei care sustin fcsb sa protesteze impotriva ciobanului? Nu s-a intamplat in 2009,2010 cand erau rezultate jalnice si transferuri penibile , dar acum cand spre norocul tampit al lui becali, domina cu 0 investitii de 2 ani. Sa ajung eu sau altii sa pupam unde am scuipat? Eu niciodata nu voi mai calca la un meci al fcsb actual sau Steaua daca se inteleg. Probabil vor fi cativa care vor reveni, dar personal nu cred ca sunt foarte multi care fac aceeasi greseala de 2 ori( ca tot ne arata xray filmulete cu „PN si PS” la meciuri).

    1. edmond-dantes

      Bun; multumim, ti-ai exprimat in cel mai larg mod posibil opinia, spamind toate topicurile. Ai injurat si jignit alti useri desi n-ai fost provocat. Ce trebuie sa se ma intimple ca sa dispari […] de pe acest site? Ai spus de mii de ori ca actuala Steaua nu te reprezinta; atunci ce drq mai cauti aici? de ce nu te duci oriunde gasesti niste prieteni in camasa de forta care sa adere la opiniile tale?

    2. vitto

      mestere,
      sa nu uiti ca mai exista niste filmulete extraordinare cu steaua egalandu-l pe tigan in min. 87, cu Steaua castigand epic cupa la penalty-uri in fata acelorasi tomberoane, mai exista niste scene cu valencia, cu ajax, cu chelsea, cu besiktas, cu standard, cu betis, cu galata niste 5 goluri cu dinamo pe national arena, un gol al lui bourceanu in min. 95 ……si inca multe altele ….. da’ ce treaba aveti voi cu Steaua?

  12. korado

    Singurul lucru care nu il inteleg cum pot unii sa bage totul sub pres si sa accepte ca FCSB = Steaua Bucuresti ?
    De ce nu lupta pentru echipa asta,s-au lasat condusi de curent spre faptul ca FCSB=Steaua.

    1. empyro

      Daca nu e asa, atunci totul a murit. Si nimic nu mai poate sa aduca la viata un cadavru. Daca vrei sa intelegi bine, daca nu, nu.
      Si aici ma refer din toate punctele de vedere : legal (cele dovedite sau prezumate) pana ora actuala, etic-sportiv (contiuitate) si oficial-sportiv (vezi LPF, FRF, UEFA). Moral nu stiu, poate ca ai dreptate, dar prea putine lucruri in viata asta se ghideaza dupa moralitate.

    2. fortuneteller

      @korado.
      Nu trebuie sa intelegi pe altii, sau ei pe tine. Trebuie doar sa iubesti Steaua, spiritul stelist. FCSB = F(otbal)C(lub) „Steaua” Bucuresti. CSA Steaua este „Steaua” la restul activitatilor sportive. Impreuna, CSA si FC, reprezinta spiritul stelist infiintat acum 69 de ani. S-au schimbat multe in acesti 69 de ani, nu numai proprietarul clubului de fotbal.

    3. vitto

      problema voastra este ca nu intelegeti fotbalul si automat nu are cum sa va placa …. mai mult Fenomenul Steaua nu-l cunoasteti, nu-l stapaniti si nu l-ati avut niciodata in adn! asta este fratilor…….. aveti o tara, o lipsa de suflet: nu puteti rezona si sunteti vesnic tristi!

    1. xray Autor articol

      @moromete

      Tu de ce nu ai scris un articol, ca nu era de „de fcsb si nea gigi”? Nu e si Steaua ta? Nu se umfla creativitatea nici in tine? E plina tara de mokangii. Cu munca e mai greu, cu gura sunt primii!

      Ce nou voiai? Istoria si datele sunt aceleași. Nu a intervenit absolut nimic nou!
      Voi „adevarații” pe steaua libera ati pus doar o poză cu sigla și „la mulți ani”. Atât!

    1. xray Autor articol

      @piece-of-mind
      Păi de ce? Steaua nu înseamnă numai fotbal, nu? „Steaua înseamnă CSA!” Asta nu a mai contat de ani buni la AISS?
      E o intrebare numai din curiozitate, nu din alte motive.

Lasă un răspuns