26-09-09 Curajul nu-i totuna cu inteligenta!O parte a suporterilor Stelei - cea activa, ultra (sau casual, sau hool, dupa cum prefera), cea care contesta, care ia atitudine, pe numele lor de cod "vagabonzii si drogatii" - se afla in fata unei incercari anevoioase: cum sa reactioneze la primul meci in Ghencea. Atmosfera fierbe, Becali si-a mai dat INCA O DATA arama pe fata, demiterea lui Bergodi s-a lasat cu spume la gura, dar nu s-a lasat asteptata, dupa cum unii de pe-aici, nici macar pesimisti, anticipau inca de asta vara. Din ce in ce mai multa lume intelege ca Becali e o variabila perpetua, mult prea necunoscuta pentru a putea oferi un viitor predictibil unei echipe ca Steaua. Nici "drogatii" nu sunt deloc niste sfinti, le au pe ale lor, dar deocamdata cu totii se uita la cioban si vad ca gluma se ingroasa. Steaua e in picaj, nu traieste decat prin imaginea omniprezenta a marelui ei Sef, care se labarteaza pe sticla din ce in ce mai murdara a televiziunilor "de sport" de pe la noi.Desigur, stim ca viteza cu care circula informatiile a creat cel putin un efect pervers: oamenii au o memorie din ce in ce mai scurta. Daca Steaua invinge la Brasov (desi ma indoiesc, dupa ce am vazut cum joaca ardelenii la Cluj) si mai bate si in Olanda (din nou, am dubii...), cel putin jumatate dintre suparatii de azi se vor potoli si-si vor aduce aminte ca nebunu' de Becali ne-a dus in Liga si cate si mai cate n-a facut. Sigur, pentru "drogati" va conta mai putin, dar sprijinul masiv sau nu de care se vor bucura in stadion va conta, poate decisiv, in lupta lor anti-Becali. Problema e: ce forma va lua aceasta lupta? Oamenii din peluze au parerile lor, pe care, intamplator, le mai aflu din cand in cand. Ele merg de la cele mai radicale (de tipul "sa bagam Steaua in B, ORICE, numai sa plece ciobanul"), pana la cele mai moderate (gen "sa-l contestam cat se poate de civilizat, pentru a atrage multi "neutri" de partea noastra"). Acestea fiind spuse, vin si lansez direct ideea acestui articol: solutiile radicale NU VOR AJUTA DELOC STEAUA! Nu in acest moment. Iata si de ce: Dupa ce in primele 2-3 zile presa s-a scandalizat pana si ea, inocenta, de cat de malefic e Becali, dupa ce focul s-a mai domolit, ciobanul a inceput sa-si activeze parghiile. Asa se face ca au aparut articole in care ni se arata "fata necunoscuta a lui Bergodi", din care noi (ma rog, nu noi, ci cei care chiar ar mai putea pune botu' la asa ceva) sa incepem sa ne indoim de justetea cauzei italianului. Tehnica veche de cand lume: nu e necesar sa demonstrezi ca tu esti bun, e suficient sa demonstrezi ca adversarul tau e la fel de rau ca tine. S-au gasit repede 2 mercenari care sa publice acest articol, strict "pe surse". Apoi, s-a trecut la pasul urmator: atat GSP cat si Prosport publica din nou, "pe surse", care sunt urmatoarele miscari ale suporterilor impotriva lui Becali: patrunderea pe gazon, mesaje rasiste, torte, scandari. (Ca fapt divers, sunt curios ce mesaje "rasiste" am putea compune impotriva Gloriei Bistrita sau a celor de alta rasa de la Fenerbahce...dar cine se incurca in astfel de detalii?) Nu conteaza daca e adevarat, tot ce conteaza este ca "neutrii" sa fie pusi in garda, sa le intre bine in cap ca "drogatii" vor din nou s-o comita, ca Steaua va avea de suferit, ca orbiti de ura fata de Becali sunt gata sa faca orice etc., etc. In aceste momente, presa actioneaza ca un aparator al lui Becali, pregatind terenul pentru orice reactie a acestuia la actiunile "drogatilor". Prin urmare, daca suporterii care-l contesta pe Becali vor alege masurile radicale, vor esua LAMENTABIL in aceasta lupta. Nu pentru ca n-ar avea dreptate (ce mai conteaza dreptatea si - oricum - cine decide cine are dreptate?), ci pentru ca vor lichida din fasa protestele anti-Becali. Sa ne gandim logic: prioritatea ZERO in acest moment e ca Becali sa dispara din Ghencea. Acesta e obiectivul. Pentru a-l atinge, ai nevoie de mijloace: adica de posibilitatea de a protesta si de a face ca tot mai multi oameni sa-ti urmeze exemplul. In concluzie, orice torta, intrare pe gazon a vreunui zapauc sau mesaj injurios va fi PRETEXTUL PERFECT pentru ca Steaua sa joace cu portile inchise atatea meciuri cate are nevoie Becali pentru ca iuresul sa treaca. Interesul nostru e sa putem sa-l contestam pe Becali, nu sa-i oferim sansa sa scape! Daca vom face acele cateva gesturi extreme care-i vor permite sa beneficieze de o suspendare, vom fi nu doar imaturi, ci PARTASI la succesul lui. Daca, dimpotriva, il vom contesta puternic de tot FARA a incalca acele reguli care i-ar permite sa opreasca protestul, ABIA asta il va scoate din minti si mai tare. In plus, ar putea trece la masuri irationale (inchiderea peluzelor etc.), care i-ar dauna lui si ne-ar ajuta pe noi. Si, intr-un final, pe Steaua. Tocmai de aceea, sper ca inteligenta celor care il vor contesta pe Becali va avea prioritate in fata curajului de a comite gesturi extreme, care nu-l vor ajuta decat pe el - marele inamic. Lupta cu Becali e complicata si nu va fi castigata daca ii oferim ciobanului sansa sa duca acest razboi dupa regulile lui. Trebuie sa fim UNITI si, mai presus de toate, INTELIGENTI. Becali, pleaca! Ovidiu |
31 ani de la 30-09-1978 Ziua de nastere a lui Robinson ZapataRobinson Zapata a venit la Steaua in vara 2007 de la Club Deportivo Union San Felipe
nu cedam!
Felicitarihttps://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/
Tricouri
Cantece
https://fcsteaua.ro:/https://fcsteaua.ro:/
Personalizare
Pentru alte melodii, cantece ale galeriei, imnuri etc, vitiati pagina cu player-ul mp3
https://fcsteaua.ro:/
https://fcsteaua.ro:/
https://fcsteaua.ro:/
https://fcsteaua.ro:/
https://fcsteaua.ro:/
https://fcsteaua.ro:/
https://fcsteaua.ro:/
https://fcsteaua.ro:/
https://fcsteaua.ro:/
https://fcsteaua.ro:/
https://fcsteaua.ro:/
https://fcsteaua.ro:/
https://fcsteaua.ro:/
https://fcsteaua.ro:/
https://fcsteaua.ro:/
https://fcsteaua.ro:/
https://fcsteaua.ro:/
https://fcsteaua.ro:/
https://fcsteaua.ro:/
https://fcsteaua.ro:/
https://fcsteaua.ro:/
https://fcsteaua.ro:/
https://fcsteaua.ro:/
https://fcsteaua.ro:/
https://fcsteaua.ro:/
https://fcsteaua.ro:/
https://fcsteaua.ro:/
https://fcsteaua.ro:/
https://fcsteaua.ro:/
|
LDS 28.09.2009@23:29
In ceea ce priveste retrogradarea echipei, da, acesta este un pret care merita platit, daca dorim cu adevarat sa scapam de Becali.
armanovici 29.09.2009@00:00
Ca si eu am inteles ca asta-i pretul pe care trebuie sa il platim pentru nepasare.
Da cum facem asta?
micodo 29.09.2009@00:58
Propun un an de proteste (vocale, materiale) vehemente la meciurile echipei. Pana in vara in orice meci al echipei trebuie renuntat total la incurajare si in rest cu toata puterea, ca la Brasov, trebuie contestat supremul. In tot acest timp se poate face si miting si toate formele de protest nonviolent: banere oriunde exista un stelist, etc.
Daca nu se schimba situatia deloc, propun trecerea la urmatorul pas: boicotarea totala a meciurilor echipei, inclusiv la meciurile cu Dinamo si europene, pe o perioada de circa jumatate de an.
Daca nici asta nu da rezultate propun trecerea la ultimul pas: actiunile de forta, intrarile pe teren, suspendarea echipei, lunetistul si orice alta masura care poate sabota actiunile oierului.
LE: pentru ca si eu consider ca tribunele au nevoie de un impuls pentru a-l injura propun un baner afisat de peluze, nord si sud, cu o intrebare: ''sunteti de acord ca oierul sa plece? Atarati-o impreuna cu noi''
LDS 29.09.2009@01:54
Marturisesc ca niciodata nu mi s-a argumentat ATAT de temeinic si "cu creionul pe text" in sensul ca as manipula prin articolele mele smile.gif Iata o premiera! Evident, prin manipulare inteleg si eu ceea ce LDS a incercat sa transmita: nu simplul si neutrul fapt ca transmit o idee, ci faptul ca transmit o ideea nociva. Inselatoare.
Ca sa fiu sincer, ma astepam la un altfel de raspuns, un rapsuns in doi peri, ceva in genul "ba pe-a ma-tii". Chiar ma bucura ca se poate purta o polemica in termeni civilizati, fara ca interlocutorii sa-si arunce unul altuia invective si/sau atacuri gratuite la persoana. Avand in vedere ca interlocutorii cu care mai polemizez pe acest portal sunt persoane pe care nu le cunosc, nu le-am vazut si probabil nu le voi vedea niciodata, nu-mi pot permite sa le judec decat prin prisma a ceea ce ei "produc" aici, in spatiul virtual. De aceea eu nu am de unde sa stiu cine este X de fapt si ce hram poarta. Tin sa mentionez din capul locului ca intentia mea nu a fost sa aduc un "prejudiciu de imagine" autorului articolului, ci doar sa combat niste idei pe care le-am considerat eronate si oarecum rau intentionate, avand in vedere ca ele au fost expuse de catre o persoana inteligenta, lucru asupra caruia m-am edificat citind precedentele sale articole.
N-as avea rabdare sa iau fiecare argument in parte si sa-l demontez. Nici n-as putea, din moment ce cu unele argumente chiar sunt de acord.
Chiar m-as fi bucurat, de dragul polemicii. Pe de alta parte, avand in vedere ca aceste postari vor fi sterse intr-un viitor nu prea indepartat, inteleg ca aceste schimburi de argumente sunt inutile, proxima reconfigurare de soft a acestui portal va lasa acest articol gol, fara niciun comentariu, asa ca viitorimea nu va mai sti nimic din ceea ce am dezbatut noi aici...
Cu ceea ce NU sunt de acord e concluzia lui LDS, dar pana acolo, cateva scurte clarificari.
Ceea ce multi nu inteleg (si nici LDS) este ca eu, prin simplul fapt ca semnalez anumite lucruri, nu inseamna ca sunt de acord cu ele sau ca le consider bune. Dar nici nu pot sa ma prefac ca nu exista. Spre exemplu, pasajul despre presa: perfect adevarat. Este exact ceea ce s-a scris si este (probabil) ceea ce se va intampla. Presa (alimentata din plin si de polemicile noastre din ultimele zile, probabil) deja anunta marile grozavii si deja legitimeaza reactiile excesive care vor urma marilor grozavii. LDS: nu inseamna ca eu le consider grozavii, doar povestesc ce face presa. Presa fiind cea din care majoritatea suporterilor stelisti, inclusiv cei care vin pe stadion, isi iau informatiile. Iar asta chiar conteaza.
In cazul acesta ar trebui sa mentionezi aspectele cu care nu esti de acord. Nu era nevoie sa folosesti limba de lemn, sau stilul stahanovist, dar ai fi putut pune aceste aspecte cu care "nu esti de acord" sub aspectul unei negatii tehnice sau sub apanajul ironiei fine, astfel incat cititorul ar fi inteles din start continutul mesajului .
Referitor la presa, intr-adevar, majoritatea suporterilor stelisti, inclusiv cei care vin pe stadion, isi iau informatiile prin intermediul acesteia. Intr-adevar, "asta chiar conteaza". Dar este acesta un argument pentru a face "pactul cu Diavolul" ? Putem folosi acest subterfugiu pentru a ne justifica propria noastra neputinta ?
Doi: si tu, ca multi alti suporteri inflacarati, folosesti cuvinte goale de continut. Boicotul si sabotajul, in speta, pe care eu le descurajez. Daca te intreb, nici tu nu stii ce inseamna boicot si sabotaj. Eu insa am observat un lucru: ca tot boicotul si sabotajul pe care-l pot organiza suporterii stelisti se localizeaza IN INTERIORUL stadionului Ghencea. Daca i-as vedea plantand mine anti-personal in fata la Palat sau fugarind Maybachul cu bolovani si grenade prin trafic, as crede altceva. Dar deocamdata singurele manifestari vizibile, cu ecou, ale suporterilor au avut loc IN STADION.
De unde eu am tras o concluzie simpla: ca sa-l poti contesta si protestul sa aiba ecou, ai nevoie de stadion. Iar pentru asta, trebuie ca meciurile sa se joace cu spectatori. DECI, trebuie sa te abtii de la ACELE gesturi care atrag suspendarea terenului. E ceva neclar aici?
Ba s-avem pardon. Cand vorbesc de boicot si de sabotaj, stiu foarte bine despre ce vorbesc, cunosc si care ar fi implicatiile unor astfel de actiuni, care fie vorba intre noi, sunt foarte putin probabile sa se intample, asta si datorita fibrei din care este facuta natia asta de romani. Cand spun sabotaj, ma refer la actiunile pe care suporterii ar trebui sa le ia impotriva inapoiatului din fruntea clubului. Este un proces dureros, dar necesar, sacrificarea catorva sezoane competitionale, intoarcerea publicului spectator (din peluze) impotriva propriei echipe, pentru a-l vaduvi pe cioban de laptele dulce al victoriei, performanta, de unde curge nectarul Ligii Campionilor si al "cupelor europene" aducatoare de bani la tescherea. Boicotul va decurge fortat din aceste actiuni de sabotaj, in sensul in care romanasii nostri nu sunt in stare sa se abtina si sa nu cedeze impulsului de a se duce la stadion. Singura solutie viabila pentru obtinerea acestui deziderat este sanctiunea dictata de catre forurile decizionale fotbalistice, sanctiunea stadionului gol fiind astfel la indemana pentru a se implini acest deziderat. Un stadion gol si la peluze, unde stau "drogatii", gol si la tribune, unde stau in marea lor majoritate aplaudacii frigigisti. E foarte probabil ca acum, pe termen scurt, acest modus vivendi sa-i convina ciobanului, insa pe termen lung il va scoate din minti, nemaipunand la socoteala si faptul ca-l va arde crancen si la buzunare.
In alta ordine de idei, nu cred ca ai vazut vreodata in vreo postare de a mea idei nastrusnice de genul "mine anti-personal in fata la Palat sau fugarind Maybachul cu bolovani si grenade prin trafic". Astea tin strict de imaginatia unor adolescenti mai mult sau mai putin intarziati.
Legat de faptul ca "singurele manifestari vizibile, cu ecou, ale suporterilor au avut loc IN STADION" cu acest lucru sunt de acord, cu mentiunea ca aceste sunt metode de protest sterile, ineficiente.
Ca o concluzie la acest paragraf voi sublinia ca sabotajul se poate face numai in interiorul stadionului, asa cum boicotul nu se poate face decat in afara acestuia. Nu poti face boicot de fata cu Gigi, la el pe stadion, "in casa lui".
In rest, discutam discutii. Eu, spre deosebire de tine care vorbesti, vag, despre boicot si sabotaj, am o idee destul de buna si despre CATE se pot face impotriva lui Becali, dar si despre CATE poate face Becali impotriva noastra. Tocmai de aceea indemn catre un razboi de uzura, care sa-l scoata din minti. Daca cineva prefera sa se ia direct la tranta cu "marele urs", pe principiul "sa vedem cine moare primul", mi-e teama ca n-o sa moara ursul. Si spun asta cu tristete, nu pentru ca-mi doresc sa se intample asa.
Cred ca am argumentat destul de clar la paragraful anterior ceea ce inteleg eu prin notiunile distincte de boicot si sabotaj. In cazul in care consideri ca nu, as fi foarte curios sa vad ceea ce intelegi tu prin aceste notiuni.
Inteleg ca esti un lider al suporterilor, asa ca te cred pe cuvant atunci cand spui ca stii "CATE se pot face impotriva lui Becali". Legat de reversul medaliei, acela "despre CATE poate face Becali impotriva noastra." ma tem ca te inseli. Becali nu este nici pe departe "marele urs", este o maimuta penibila udata de ploaie, speriata mai ales prin prisma lucrurilor extrem de neplacute care i s-au intamplat in aceasta primavara si ingrozit pana in maduva oaselor de ceea ce i s-ar putea intampla dupa alegerile prezidentiale din aceasta toamna. Acesta este si rationamentul pentru care eu consider ca tot ce trebuie este un bob de curaj si un dram de coloana vertebrala, nimic mai mult.
SSK 29.09.2009@09:57
- articolul nu era menit sa exprime parerea mea despre mistificarile din presa (am scris altele pe tema asta). Pur si simplu am relatat ce se intampla, ca sa descriu cadrul in care ne desfasuram. Si nici n-am propus un "pact cu Diavolul", ci doar am aratat ca, in mod obiectiv, presa nu ne sustine si ca trebuie sa avem in vedere lucrul asta cand ne pregatim sa facem mari vitejii.
- bine, sunt de acord cu definitiile de la boicot si sabotaj, nu sunt de acord cu faptul ca propui solutia unui stadion gol. Un stadion gol inseamna timp pentru Becali sa-si pregateasca masurile impotriva celor din peluze si inseamna tot timp in care multi suporteri "neutri" vor acumula frustrarea de a nu putea merge la meciuri, care se va transpune intr-o atitudine si mai anti-peluze decat pana acum.
- nu sunt niciun lider al suporterilor, insa am stat 7 ani in Nord si am fost 2 ani jumatate membru Glas (deci SUD), unde am inca multi prieteni. Asa ca mai aflu una, alta. In plus, am ochi si vad ce se poate face impotriva lui Becali si ce se face concret. Cat despre ce poate face el, te asigur ca il subestimezi profund. Am auzit multe povestioare (despre care am motive sa cred ca sunt destul de adevarate) care il descriu pe Becali intr-o lumina mult mai proasta decat cea de "maimuta penibila si ingrozita pana in maduva oaselor" in care il vezi tu. Omul a fost prietenul Camatarilor si si-a permis sa sechestreze el o banda de hoti de masini, care nu erau niste incepatori. As spune ca e in stare de destul de multe.
Dar asta nu inseamna ca nu se poate face nimic impotriva lui si nici ca va reactiona violent in orice circumstante. Problema e sa alegem circumstantele favorabile noua.
In fine, ne-am intins cam mult. Om trai si-om mai vedea.
madyfree1987 29.09.2009@10:03
Dar asta e ceea ce asteapta Becali , de aceea ne intarata la violenta , sa aiba motive sa scape de noi din stadion ... numai ca unii nu inteleg lucrul asta ... iar cei ce nu inteleg asta fac rau "planului" de indepartare al lui Becali.
Doresc ca mesajul tau , al meu , mesajele de genul asta sa ajunga si la urechile lui Bogdan , Mustata si sper ca si ei sa fie de acord cu noi.Sper ca alaturi de Sud , fiind un grup pe care ii respect , si Nordul sa fim uniti !!!
Andreea 30.09.2009@01:16