04-10-14 Fotbal artisticMi-ar fi plăcut ca să-i aud pe acei comentatori care s-au năpustit asupra lui Gîlcă, aseară, după meciul steliștilor de la Kiev, pentru a-i imputa orice, de la joc la scor, să aibă aceeași atitudine și după meciul cu Aalborg, în ciuda rezultatului excelent obținut pe teren propriu în confruntarea cu danezii. Din nefericire, acel rezultat mincinos din București ne-a deturnat de la ceea ce bănuiam cu toții: evoluții mediocre prin care Steaua a arătat faptul că este o echipă care practică un fotbal inconsistent. Această formă de lașitate în fața rezultatului manifestată de foștii fotbaliști și de tehnicienii din fotbalul autohton mă dezamăgește, iar reacțiile lor critice își pierd acum din consistență deoarece sunt întârziate și condiționate doar de rezultat.Realitatea este că echipa lui Gâlcă arată ca un boxeur fentos la culme care, într-o primă fază, îți creează senzația că ar putea să-și desființeze adversarul dar care se prăbușește la podea după primul pumn primit pentru a nu-mi mai reveni până la final. Așa cum scriam într-un articol precedent, Steaua crește antrenori și nu juniori, deoarece debutanții în ale antrenoratului sunt ieftini și dispuși să-și riște sănătatea pe bani puțini, fapt ce-i garantează creditorului echipei un soi de garanție concretizată printr-o implicare extremă a tehnicianului, una menită să acopere golurile apărute ca urmare a lipsei de investiții în fotbaliști de valoare. În momentul în care i-am citit declarația antrenorului Gâlcă cum că Steaua pasează mai mult în acest sezon, deci mai bine decât cum o făcea sub conducerea lui Reghecampf, am fost nedumerit. În primul rând nu am înțeles în ce mod s-ar putea reflecta acest aspect în jocul echipei și în al doilea rând, în rezultatele acesteia. Mai mult, văzând graba celor care roiesc în jurul băncii tehnice, în a întări ceea ce antrenorul stelist tocmai declarase, am realizat faptul că Reghecampf nu era foarte iubit, poate și datorită faptului că nu era atât de bleg pe cât și-ar fi dorit-o unii. Reîntorcându-mă la Măria Sa Rezultatul, pot să constat cu ușurință faptul că Steaua a avut câteva meciuri decisive în acest sezon sub comanda lui Gâlcă și toate s-au încheiat în defavoarea sa. Supercupa României a fost pierdută în fața Astrei, echipa a fost eliminată din cursa către grupele Champions League într-o dublă confruntare cu o echipă din Bulgaria, iar derby-ul cu Astra din campionat se putea termina rău pentru roș albaștri dacă giurgiuvenii ar fi reușit în prima repriză să înscrie măcar jumătate dintre ocaziile avute. Steaua nu a reușit să câștige nici împotriva Petrolului din Ploiești, rămas fără antrenor și fără jumătate din titulari, iar aseară, în derby-ul grupei J din Europa League a pierdut în fața lui Dinamo Kiev. Inclusiv măreața și mult trâmbițata victorie cu Aalborg părea imposibilă la un moment dat dacă este să ne gândim la ocaziile monumentale ratate de danezi în prima repriză (zâmbesc amar și imaginea lui Inzaghi îmi apare acum în fața ochilor, un fapt ce-mi dă și ceva fiori pe șina spinării – ce-ar fi fost dacă în locul naivilor atacanți danezi ar fi jucat italianul?). Câteva considerații despre meciul de aseară: Primirea primului gol ne-a arătat imaginea unei echipe mici. Un gol caraghios, marcat ca în curtea școlii și, simptom evident de echipă imatură, în urma unei faze fixe, la fel ca și în deplasarea din Bulgaria. Nu am priceput niciodată care sunt rolurile lui Keseru și Iancu în cadrul strategiei tactice a echipei roș-albastre, ce joacă unul și ce joacă celălalt. Am înțeles faptul că pe primul îl salvează golurile marcate, din nefericire prea puține în meciuri cu adevărat importante, dar pe Gabi Iancu îl văd tot mai debusolat și izolat, în ciuda celor trei reușite dintr-un banal meci de Cupa României. De altfel, când privesc jocul lui Stanciu, Iancu și Keseru, am senzația că jucătorii Stelei s-au văzut pentru prima dată în urmă cu o săptămână și că au făcut doar un singur antrenament împreună. Se pare că echipa joacă din amintiri, că depinde tot mai mult de imaginația lui Sânmărtean și incisivitatea lui Chipciu sau de jocul lui Varela, a lui Szukala și de intervențiile lui Arlauskis. Și cam atât. Cu toate acestea, dacă am lua în considerare faptul că în lot mai există un Rusescu, un Adi Popa putem să ne gândim că, dacă nu avem față de Champions League, măcar cu Dinamo Kiev „s-o dăm parte în parte”. Golul al doilea primit de steliști a fost și mai ciudat, bineînțeles, din punctul nostru de vedere, deoarece pentru gazde a fost o realizare foarte frumoasă. O centrare in cross care a creat senzația că faza de atac se va încheia cu un balon ieșit în aut, o recentrare de undeva din partea dreaptă a careului mare a la Lăcătus și pac – gol Balint, mă scuzați Kraveț, din fața porții. Fotbal simplu, goluri ca la antrenament. Al treilea gol al gazdelor a însemnat consfințirea unei superiorități evidente în raport cu oaspeții. În debutul fazei nu am înțeles de ce s-au oprit unii dintre jucătorii noștri, optând pentru a urla la arbitrul întâlnirii solicitându-i astfel oprirea jocului. În ceea ce privește decizia arbitrului eu cred că acesta a greșit, chiar dacă a avut ca scuză faptul că mingea a sărit de aproape, deoarece jucătorul gazdelor și-a creat un avantaj, fapt ce l-a ajutat în a-i imprima balonului o direcție favorabilă, una care l-a adus în situația de a avansa pe fondul replierii noastre și de a pasa decisiv. În ceea ce-i privește pe jucătorii noștri nu poți decât să te minunezi de amatorismul acestora și chiar dacă hențul a fost vizibil nu poți să te oprești într-o astfel de fază. Scorul era 1-2, se putea întâmpla orice în ultimul minut, vulpoiul Rusescu stătea la pândă. Într-o astfel de situație, fie alergi ca să îndepărtezi pericolul și apoi poți apoi să-i spui arbitrului câte-n lună și-n stele, riscând un cartonaș galben, fie taci și încerci să-ți porți crucea până la final agățându-te de orice fază, așa cum o făceau pe vremuri jucătorii lui Galatasaray, pe când se chinuiau să construiască o mare echipă. Il Soldatino via asavoaeicatalin.wordpress.com FCSTEAUA.RO este un site deschis, facut de suporteri, pentru suporteri. Asteptam articolele scrise de voi, daca aveti ceva de spus si credeti ca o puteti face intr-un articol, nu ezitati!
|
Pentru alte melodii, cantece ale galeriei, imnuri etc, vitiati pagina cu player-ul mp3
[FOTO & VIDEO] Steaua - Otelul. Festivitatea de premiere pentru titlul 25STEAUA 25 from OMbun on Vimeo. OMbun1974.04.09_Stadionul-STEAUA- toc71cc |
xray 04.10.2014@15:20
Dar ... sunt aspecte cu care nu sunt de acord, nu atat ca evenimente cat ca tendinta de depreciere prin comparatie cu 2012-2014.
- In primul rand vreau sa fac o corectie la inadvertenta din text:"Steaua nu a reusit sa castige nici impotriva Petrolului din Ploiesti, ramas fara antrenor si fara jumatate din titulari..."
Gresit! Steaua a batut Petrolul la Ploiesti cu 3-2!!
- Obiective ratate:
Da, Galca a ratat cele 2 obiective: SuperCupa si grupele CL. De fapt, ambele le-au ratat la 11 m jucatorii, in loteria departajarii.
Cu cine?
Cu vice campioana Astra si campiona Bulgariei Ludogorets si in ce conditii de vanzoleala in lot si accidentari. Ce poate Ludogorets, a aratat si anul terecut in EL si acum in CL.
Dar ... tot in 2014, cu cateva luni in urma, Steaua, cu antrenorul de succes Reghecampf si trupa completa in vana, a pierdut Cupa tot in fata Astrei si tot la 11 m. Dupa ce in 2013 a pierdut acelasi obiectiv in fata Chiajnei tot la 11 m.
Si Reghe a fost la mustata sa nu dispute calificarea in grupele CL la 11 m cu Legia. Golul in deplasare a transat disputa. Ludogorets e peste Legia de atunci, care dupa play off-ul cu Steaua a fost ciuca batailor in grupa EL.
- Aparare si goluri ca in curtea scoli:
Sa ne amintim ce goluri de Guiness Book a luat Steaua in Liga 1 si ce batai crancene in EL si CL, cu Bourceanu, Pintilii & Co. in formula completa, energizata de neamt si cu Reghe la timona ?
1-5 cu Stuttgart(pe care Molde o batuse de 2 ori), 0-4 cu Chelsea(autogol ... alea, alea), 0-3 cu Schalke(cu un gol de Gaga) ... 2-5 cu Viitorul, 0-1 cu Valsui in destramare etc.
In 2012-2014, cea mai desculta Dinamo din istorie ne-a dat 1-2 goluri in fiecare meci. A mai scos si 2 remize! Una in Cupa si alta pe Ghencea in retur. Cand trebuia sa nu miroase careul stelist!
Cate goluri ca si facute nu a scos Tata??? Nenumarate!!
Prea repede si usor uitam toate astea din trecutul apropiat!
Echipa aia agresiva din 2012-2013 mai era doar poveste in 2013-2014. Exista o explicatie, dar nu mai mai lungesc.
Diferenta defensiva dintre Steaua lui Reghe si a lui Galca este logica. Steaua nu mai are acum inchizatorii care sa mature zona din fata centralilor. De aici si mai multe situatii de poarta in careul nostru.
In rest, no comment. Felicitari!
think_again 04.10.2014@15:59
Maou 04.10.2014@16:46
xray 04.10.2014@17:34
Maou, fara suparare, tu cel care scrii putin, vad ca intelegi si mai putin din ce citesti. Adica, mai nimic.
Retine!
Nu eu l-am comparat pe Galca cu Reghe, ci Articolul.
Eu articolul l-am comentat, nu Moartea caprioarei! Am comentat cu exemple concrete, nu am transmis opinii abstracte.
In comentariu am aratat ca acele minusuri semnalate de autor in articol la Galca, au fost in mare parte prezente si la echipa lui Reghe:
- ratare obiective (Cupa si am dat exemple)
- slabiciuni defensive si goluri primite ca-n curtea scolii(am dat exemple de meciuri).
Atat! Nu filozofii cu scurte, lungi, medii, microscopice, active sau pasive!
Pricepusi acum?
Daca nu ai inteles nici acum e ok. Lasa-o asa neinteleasa! N-am timp de polemici pe pielea ursului din padure si nu moare nimeni de asta!
Maou 04.10.2014@17:58
@Soldatino : Ai dreptate in mare parte insa echipa joaca dupa chipul si asemanarea antrenorului, din pregatiri nu prea s-au schimbat multe lucruri, nu doar meciul asta e problema, Steaua a aratat slab in toate partidele. Felicitari pentru articol.
xray 04.10.2014@18:15
Vad ca nu ai inteles nici acum. Poate trebuia sa si colorez, ca bolditul nu te-a ajutat.
E la mintea cocosului ca atunci cand comentezi o comparatie facuta intr-un articol sa te referi la ea si cu exemple! Asta nu inseamna ca tu ai provocat comparatia.
PS
Ca ideile mele sunt slabe, iar alte tale grase e foarte bine! Nu sunt invidios. Nu toti s-au nascut destepti ca tine. Poti deveni un etalon al ideilor pe site, dar ai grija sa nu-ti devina obeze! Mai fa si sport cu ele.
Sa auzim numai de bine.
naiyba 04.10.2014@20:41
Autorul nu a urmarit deloc filmul evenimentelor care au adus Steaua in situatia care este acum. Ma refer de la inceputul inscaunarii lui Galca, de la lotul cu care acesta a inceput pregatirea de vara continuand cu schimbarile EXTREM de mari survenite pe parcurs si terminand cu accidentarea lui Dodel si a lui Popica.
Trebuie sa iei in consideratie toate aspectele cand faci asemenea acuzatii grave, nu se poate sa ne legam doar de prezent fara sa ne uitam in prezentul din trecut.
Eu unul prefer stilul lui Galca.
Adevarata(ul) buba, cancer, tumoare, eczema este la varf. Problema cea mai mare a Stelei nu este Galca ci faptul ca deciziile sunt luate de un puscarias fara educatie, fara cultura fotbalistica, fara nici o urma de profesinalism si fara constanta in deciziile luate.
De asemenea, este de-a dreptul ridicol, absurd si stanjenitor faptul ca asa zisul "patron", "managerul general" , si "liderul" galeriei clubului nostru iubit, sunt la puscarie pentru fapte extrem de grave, asta este o pata MARE PE BLAZONUL CLUBULUI NOSTRU.
Si noi il blamam pe Galca de ce o echipa carpita in cateva luni joaca de parca de abia s-au cunoscut.
Kekea 05.10.2014@18:30
articolul asta pare a fi scris la cald.
Autorul nu a urmarit deloc filmul evenimentelor care au adus Steaua in situatia care este acum. Ma refer de la inceputul inscaunarii lui Galca, de la lotul cu care acesta a inceput pregatirea de vara continuand cu schimbarile EXTREM de mari survenite pe parcurs si terminand cu accidentarea lui Dodel si a lui Popica.
Trebuie sa iei in consideratie toate aspectele cand faci asemenea acuzatii grave, nu se poate sa ne legam doar de prezent fara sa ne uitam in prezentul din trecut.
Eu unul prefer stilul lui Galca.
Adevarata(ul) buba, cancer, tumoare, eczema este la varf. Problema cea mai mare a Stelei nu este Galca ci faptul ca deciziile sunt luate de un puscarias fara educatie, fara cultura fotbalistica, fara nici o urma de profesinalism si fara constanta in deciziile luate.
De asemenea, este de-a dreptul ridicol, absurd si stanjenitor faptul ca asa zisul "patron", "managerul general" , si "liderul" galeriei clubului nostru iubit, sunt la puscarie pentru fapte extrem de grave, asta este o pata MARE PE BLAZONUL CLUBULUI NOSTRU.
Si noi il blamam pe Galca de ce o echipa carpita in cateva luni joaca de parca de abia s-au cunoscut.
Foarte corect. Doar ca el are vina de a se baga in rahat pana la gat visand ca va fi noul Reghecampf. Steaua nu e o platforma de lansare doar pentru jucatori. Avand in vedere ca restu personajelor sunt disparute din peisaj, toata lumea isi varsa frustrarea pe el. Nu cred ca nu se astepta la asta. Cel mai fericit acum probabil este Argaseala. Toata lumea a uitat de el
SSK 05.10.2014@19:18
Mai ales ca este profund gresit sa compari rezultatele unui antrenor care a antrenat 2 ani cu ale unuia care a antrenat 2 luni. Chiar nu se poate face o comparatie valida in acest moment. Sunt convins ca 99% dintre stelisti nu-si mai aduc aminte cum arata Steaua lui Reghe dupa primele 2 luni.
xray 05.10.2014@20:25
Corect!
Deci nu i se poate reprosa vehement lui Galca ratarea Super Cupei dupa o luna de antrenorat la Steaua, cand a pierdut in acelasi mod, in acelasi an, cu aceeasi Astra si Reghe, dupa 2 ani si cu un lot mai omogen si mai bun.
Mai mult, cu 3 infrangeri, 3 egaluri si 15 victorii in 21 de meciuri, este comparabil cu ce a realizat Reghe in primele luni. Lunile alea de care 99% dintre stelisti nu-si mai aduc aminte cum arata Steaua lui Reghe.
Si Galca a preluat si inceput cu un lot "risipit", nu ca Reghe.
Evident, Galca trebuie sa confirme constanta pana la vara, ca Reghe, si sa ia titlul. Altfel, ce a facut pana acum nu valoreaza mai nimic.
Empyro 05.10.2014@20:31
Intr-adevar, nu este normal sa faci mereu comparatii intre prezent si trecut. Dar, nu trebuie omis faptul ca intotdeauna succesorul unei situatii pozitive trebuie sa depaseasca sau sa mentina respectiva situatie - voi reveni putin mai tarziu cu niste consideratii pe tema antrenorul Costel Galca.
Cineva mai sus, vorbeste de Argaseala si de faptul ca acestuia nu i sunt imputate anumite lucruri. Pai in realitate, nici nu ar avea de ce. Acest individ s-a achitat de sarcinile lui, cele administrative si a facut-o destul de bine pana in prezent. Niciodata nu am auzit la Steaua de lipsa de comunicare cu organismele de disciplina (in cazul jucatorilor suspendati ori a altor sanctiuni si niciodata s-a produs o situatie in care clubul sa aiba de suferit de pe urma incompetentei administrative a staff-ului (si aici avem exemple prin Romania si chiar mai recent, la "case mari" cazul Legiei). Acum, daca slugarnicul functionar s-a trezit si cu atributii de management general (sportiv/economic) este cu totul si cu totul alta poveste. Strict pe departamentul lui, acest om si-a facut treaba de la bine spre foarte bine.
Altcineva vorbeste despre "cancerul de la varf" si despre actualul lot ca fiind unul "carpit". Din punctul meu de vedere este o opinie eronata. Am mai spus si am mai aratat faptul ca Steaua 2014 este net superioara celei din 2013 si la anumite aspecte chiar peste cea din 2012 (de ex. compartimentul ofensiv). Relatiile de joc ar trebui sa fie excelente, in special intre linia de fund alcatuita din (Varela, Szukala, Latovlevici), Prepelita si Filip/Sanmartean si atacul cu Adi Popa, Chipciu, Rusescu, Tanase, Keseru, Stanciu si Iancu, toti jucatori care au cel putin un an impreuna. Pe aceeasi linie de idei, trebuie spus ca Steaua este net mai valoroasa fata de toti adversarii interni si peste Razgrade si multe alte echipe de prin zona. Cu toate acestea Ludogorets te-a eliminat (desi fata adevarata a bulgarilor s-a vazut in meciul tur de la Bucuresti, joc in care au fost nuli) si CFR Cluj (o echipa incapabila sa treaca de Dinamo Minsk - echipa de doi lei) iti sta ca sula in coasta.
In atare conditii si coroborat cu jocul neconvingator, primul vinovat este antrenorul.
De la inceput a afirmat ca antrenamentele sale nu vor fi fizice ci integrate si ca va lucra foarte mult cu mingea. Drept urmare, Steaua impresioneaza cateodata prin jocul rapid de pase (specific scolii spaniole) si pare ca si-a "rafinat" atacul (evident ajutata si de valorea jucatorilor). Din pacate deseori posesia de acest gen s-a dovedit a fi inutila si chiar sterila. La capitolul agresivitate, putem spune ca nu exista cat timp mingea nu se afla in posesia noastra. Mijlocasii defensivi, n-au sarcini defensive prin pressing controlat si din pacate, bag de seama ca nu au sarcini deloc. In meciul cu Otelul de astazi cei doi mijlocasi defensivi au reusit undeva intre zero si doua interceptari (prin plasament si/sau deposedare). De aici pleaca si ocaziile pe care adversarii pe care i-am intalnit, oricat de slab-valoric au fost si-au creat ocazii. In ciuda faptului ca aparent carentele defensivei noastre sunt pe benzi, mai inainte de toate mijlocul si agresivitatea echipei reprezinta cheia. Asa ne-am obisnuit doi ani, asa ne-am luat la tranta cu Stuttgart, Chelsea sau Ajax) si culmea pe batavi i-am presat cu un mijloc compus din Tanase si Prepelita (schimbat cu Filip dupa pauza).
In momentul de fata rezultatele inca sunt de partea lui Costel, dar nu si jocul. Si cum zice cineva mai sus, unii isi mai aduc aminte de ce juca Steaua in octombrie 2012 si cu siguranta era altceva, decat ce joaca acum. Aveai siguranta ca orice adversar poate fi urcat pe "porti". Reghecampf a fost de multe ori redus ca tactician si preamarit pentru pregatirea fizica, dar indicatiile privitoare la pressing si schimbarile rapide efectuate atunci cand un jucator nu dadea randament, nu erau facute de Tommy Neubert. Stiu, nu e sanatos sa facem comparatii, dar diferenta din pacate exact in aceste comparatii rezida. In vreme ce numirea lui Reghe s-a facut prin prisma rezultatelor pe care le inregistrase la Chiajna (cu un lot slab), la Costel a fost cu totul si cu totul altceva, o stare de necesitate, acesta din urma neavand niciun fel de experienta relevanta in profesia de antrenor. Stiind ca este o palarie mare, a acceptat sa preia echipa si din acest motiv poate fi calau sau "demon".
Pe de alta parte, Costel Galca a venit la Steaua intr-un moment dificil. In primul rand fiindca a inlocuit un antrenor longeviv (2 ani) care a castigat trofee si in astfel de situatii stacheta este foarte sus. In al doilea rand, in lipsa unei voci care sa-si mai asume din raspundere (in speta manager in intelesul mioritic - MM Stoica), Galca este lovit din toate partile, de la presiunea mediatica, pana la pretentiile jucatorilor. As vrea sa ne intelegem de la inceput, Costel este curajos, independent si sufletist. Nu cred doar in teoria rampei de lansare, ci si in faptul ca a ales cu inima si nu cu capul (si spre deosebire de predecesorul sau, probabil ca nu ar antrena niciodata Dinamo). Doar pentru asta putem spune despre el ca e "inger". Si daca veti studia atent trairile lui, veti vedea cat este de apasat de ceea ce se intampla in teren ; La ora actuala numai in locul sau n-as vrea sa fiu !
Acestea fiind spuse putem spune ca in momentul de fata, antrenorul este si "inger" si "demon". Vom vedea ce va fi pe viitor !
Si nu mai putin adevarat este ca pe langa lipsa jucatorilor de valoare, Liga 1 se confrunta si cu o lipsa a antrenorilor de valoare, motiv pentru care numirea lui Galca n-a surprins pe nimeni si nici alti contracandidati seriosi nu au existat (a se vedea Teja, Dulca, Lienen, etc.).
Empyro 05.10.2014@20:48
Deci nu i se poate reprosa vehement lui Galca ratarea Super Cupei dupa o luna de antrenorat la Steaua, cand a pierdut in acelasi mod, in acelasi an, cu aceeasi Astra si Reghe, dupa 2 ani si cu un lot mai omogen si mai bun.
Mai mult, cu 3 infrangeri, 3 egaluri si 15 victorii in 21 de meciuri, este comparabil cu ce a realizat Reghe in primele luni. Lunile alea de care 99% dintre stelisti nu-si mai aduc aminte cum arata Steaua lui Reghe.
Si Galca a preluat si inceput cu un lot "risipit", nu ca Reghe.
Evident, Galca trebuie sa confirme constanta pana la vara, ca Reghe, si sa ia titlul. Altfel, ce a facut pana acum nu valoreaza mai nimic.
Supercupa nu poate fi luata in serios de niciun fan cu mintea la cap. Este o competitie infima cu traditie precara in Romania, nimeni nu poate reprosa unui antrenor asa ceva. Finala cupei stim cu totii de ce a fost pierduta, in momentul in care antrenorul si capitanul stau cu gandul la Al Hilal, iar ceilalti cu speranta ca poate-poate prind si ei un contract pe-afara, managerul la inchisoare, neplatiti, fara prime, incertitudine, e cam firesc deznodamantul, nu ?
In 2012-2013 (primele doua luni), Steaua lui Reghecampf arata foarte bine, agresiva, dintr-o bucata si pusa pe treaba, cu presing organizat si "benzina" pana in minutul 95. La o comparatie tete a tete in campionat, fix pe aceeasi data in urma cu doi ani, aveam o infrangere (cu Vaslui) si un egal (cu Gaz Metan), si toate derbiurile si "mini-derbiurile" castigate (cu Astra, Petrolul, Rapid si CFR), in contextul in care Rapidul si CFR-ul nu erau "loazele" din ziua de azi. In Europa League (grupe) vedeam dupa un egal in deplasare 2-2 la Stutgart si o victorie acasa cu FC Copenhaga.
Rezultatele nu difera prea mult (daca facem abstractie de infrangerea cu Kiev si ratarea calificarii in grupele UCL), dar nu asta trebuie sa ne sperie, ci jocul !
In 2012, n-am avut nicio emotie la derbiul cu Dinamo din noiembrie, nici macar atunci cand eram condusi, stiam/simteam ca-i vom "urca pe garduri". Ei stiti ce ? Acum nu mai am acel sentiment si stiu sigur ca nici voi nu-l veti avea.
xray 06.10.2014@03:22
Rezultatele nu difera prea mult (daca facem abstractie de infrangerea cu Kiev si ratarea calificarii in grupele UCL), dar nu asta trebuie sa ne sperie, ci jocul !
In 2012, n-am avut nicio emotie la derbiul cu Dinamo din noiembrie, nici macar atunci cand eram condusi, stiam/simteam ca-i vom "urca pe garduri". Ei stiti ce ? Acum nu mai am acel sentiment si stiu sigur ca nici voi nu-l veti avea.
In 2012 arata asa pt ca i-a adus la 100% de la inceput, avand meciuri decisive de calificare. Restul echipelor din Liga 1 au aratat in prima etapa ca la primul meci oficial. Asta s-a intamplat si in 2013. In supercupa cu Petrolul, Steaua a zburdat, aia nu stateau in ghete. In campionat si-au revenit fizic si nu i-a mai batut(1-1, etapa 16).
Da, dupa 10 etape este asemanator:
Liga 1
-In 2012, in primele 10 etape a jucat si batut doar pe Astra, Petrolul si Rapid(min. 97) si a luat bataie de la Vaslui. Cu CFR si Dinamo a jucat in etapa 11, respectiv 14.
Clasament: 25 pct- 10 meciuri, 8 vict, 1 egal, 1 infrangere, golaveraj 23-10, plus 13!
-In 2014 a batut Rapid, CFR, Petrolul si a facut egal cu Astra. A mai ramas Dinamo. E drept ca Rapidul e altul, dar a scos egal la Petrolul cu "shit happens". Si Steaua, in retur 2012/2013, abia a scos 1-1 cu un Rapid in descompunere.
Clasament: 25 pct- 10 meciuri, 8 vict, 1 egal, 1 infrangere, golaveraj 23-6, plus 17!
EL/CL
-In 2012, a debutat cu o infrangere in calificari, 0-1 cu Spartak Trnava. A jucat doar tur 3 si play off cu Ekranas. In grupe, 2-2 si 1-0 cum ai spus!
Total: 6 meciuri, 4 victorii, 1 egal, 1 infrangere, golaveraj 8-3, plus 5
Puncte UEFA 6
-In 2014 a avut o serie de 6 meciuri, nu 4 ca in 2012, cu cele mai tari posibile: campioanele din Norvegia, Kazahstan si Bulgaria. In grupe 2 meciuri.
Total: 8 meciuri, 5 victorii, 1 egal, 2 infrangeri, golaveraj 13-6, plus 7
Puncte UEFA 6.5
Pentru mine si Reghe si Galca sunt la fel de dragi si nu doresc sa-i compar depreciativ.
Vreau doar sa-l apar pe Galca de acuze nefondate, care il judeca prin comparatie cu prestatia echipei lui Reghe in 2012-2014. Dar se pun doar minusurile de la Galca versus plusurile de la Reghe. Minusurile de la Reghe s-au uitat.
Lumea mai uita si ca Reghe a avut "2 tractoare" care arau terenul. Bourceanu si Pintilii. Ei dateau senzatia de forta si agresivitate pentru ca functionau ca un piston intre cele 2 careuri. Ei impingeau echipa in fata si tot ei rupeau jocul adversarilor la mijloc. Cand lipsea unul (sau amandoi) se simtea imediat si se zicea ca s-a jucat cu rezervele. De asta echipa lui Reghe in 2012 parea mai solida si agresiva.
In 2012, "norocul" lui Reghe se numea Tata, cei 2 inchizatori si Raul in mare vana. Acum, norocul lui Galca este numai Arla si atacantii. Intre ei se casca golul lasat de Bourceanu si Pintilii.
Nu pot fi comparati 2 antrenori care au avut 2 loturi diferite. Joci cu ce ai, nu cu ce iti imaginezi.
Galca a obtinut rezultate excelente, in conditiile schimbarii lotului. Sunt jucatori buni adusi, dar necesita timp sa ajunga la simbioza lotului din 2012.
Ma refer la mijlocul terenului(Breveeld) si noutatile folosite pe benzi(Tosca, Papp, Luchin).
Per global, echipa joaca rezonabil spre bine si foarte bine in atac in ciuda sincopelor defensive.
Chiar si asa, a luat doar 6 goluri in Liga 1, pe cand "betonul armat": Tata-Szukala,Chiriches-Bourceanu, Pintilii a luat 10 in 10 etape.
8 stelisti sunt convocati la primul lot ...
In concluzie, sugerez sa nu se mai traga in Galca cu tunul. Sa lasam timpul sa curga.
Sa vedem cum vor sta lucrurile cand revine Bourceanu. Abia atunci putem face evaluari cat de cat corecte.
Empyro 06.10.2014@10:45
Asta nu este in totalitate adevarat. Imi aduc foarte bine aminte ce si cum. Diferentele fizice au inceput sa se vada in momentul in care si celelalte echipa jucau din 3 in 3 zile (unde Rapid fusese in Europa League si CFR in Champions League), dar asta ceva mai tarziu, dupa etapa a 4/5-a. La inceput si noi am avut "fizice" cu Chiajna, Trnava sau Vaslui (de ex.). Dar, ca si joc cum am zis, Steaua arata siguranta.
Am pus etapa a 11-a, meciul cu CFR-ul din turul acelui sezon, fiindca s-a jucat in aceeasi perioada in care suntem acum. Dar cum bine ai remarcat rapidul ala nu era pe butuci, CFR-ul era mult mai valoroasa, iar Astra si Petrolul incepeau sa emita pretentii. Chiar si in retur, Rapidul ala pe butuci (cu Pecanha, Abrudan, Grigore x2, Ionita x2, Herea, Roman sau E. Dica), era peste Dinamo de azi.
Vreau doar sa-l apar pe Galca de acuze nefondate, care il judeca prin comparatie cu prestatia echipei lui Reghe in 2012-2014. Dar se pun doar minusurile de la Galca versus plusurile de la Reghe. Minusurile de la Reghe s-au uitat.
Singurul lucru de care este acuzat si care nu este nici pe departe nefondat este lipsa de consistenta a jocului. Daca ar fi sa ma gandesc la un singur joc din sezonul asta in care am avut o oarecare constanta pe toata durata partidei ar fi victoria (3-2) cu Petrolul. Atat si nimic mai mult. Nu inteleg de ce ar fi o rusine sa recunoastem ca nu are experienta si ca nu prea ii "iese" jocul ?
In alta ordine de idei, acum vad ca ai venit si tu cu teoria valorii lotului. Pintilii niciodata nu a fost un jucator de travaliu, ci mai degraba de plasament (unde experienta il ajuta). Inainte de venirea lui Reghe il aveam pe Bourceanu si atunci intrebarea se pune, de unde metamorfoza lui ? Aici intervine antrenorul, care da sarcini de compartiment sau individuale. Chiar tu ai remarcat jocul de travaliu facut in partida cu Ajax de niste jucatori care acum par ca nu sunt in stare de travaliu (Prepelita - Tanase / Filip). Vei vedea ca si cu revenirea lui Alex Bourceanu in primul 11, Steaua nu va juca diferit de cum o face acum.
Nu pot fi comparati 2 antrenori care au avut 2 loturi diferite. Joci cu ce ai, nu cu ce iti imaginezi.
Galca a obtinut rezultate excelente, in conditiile schimbarii lotului. Sunt jucatori buni adusi, dar necesita timp sa ajunga la simbioza lotului din 2012.
Norocul lui Galca s-a numit noroc si Arlauskis. Stromsgodset putea sa ne taxeze (rau de tot), Aktobe la fel, Aalborg, Pandurii , Astra, etc. Aproape toate echipele si-au creat ocazii si cu asta am spus totul.
Loturi diferite ? In proportie de 80% vorbim de acelasi lot. Diferente : Gardos, Chiriches, Pintilii, Bourceanu (revenit), Tatarusanu. II bagam si pe Georgievski, Adi Rocha, Tatu si Nikolic ?
Sa vedem cum vor sta lucrurile cand revine Bourceanu. Abia atunci putem face evaluari cat de cat corecte.
Nu trage nimeni cu tunul. Mai sus ai un comentariu care arata si meritele lui Costel. Evaluarile sunt corecte, jocul nu da semne de imbunatatire nici cu Rusescu si n-o va face nici cu Bourceanu in teren. Degeaba ai inchizatori valorosi pe teren daca-i pui sa alerge de-a latul. Singurul lucru pe care l-am cerut a fost corectitudine si obiectivitate, in aprecierea jocului echipei, nu doar a rezultatelor (care sunt in grafic momentan). Revin cu intrebarea pe care am pus-o mai sus. In perspectiva derbiului cu Dinamo, veti avea emotii sau nu ?
xray 06.10.2014@14:26
Eu am emotii si cand Steaua joaca si un amical.
Am avut emotii si cu Avantul Barsana si cu ... Chelsea. Cu Dinamo parca a inceput sa nu mai aiba semnificatia initiala. A ramas mai mult lupta dintre tribune/suporteri decat cea din teren.
Intensitatea emotiei atinge cote maxime, daca este un meci decisiv, si esecul anuleaza un sezon. De exemplu, cum a fost dubla cu norvegienii de la Stromsgodset. Daca o zbarcea nu intra nici in grupele EL. Ar fi fost un sezon negru, complet ratat! Orice s-ar spune, pentru mine, sarea si piperul este participarea in competitiile UEFA. Sincer, atunci am tremurat la propriu si la figurat!
Ok. am vorbit numai in numele meu.
PS
Pentru restul nu ma mai intind ca e mult de discutat si tot nu am rezolva noi ceva. Vom elucida "voice".
Sper din suflet ca Galca sa confirme ca rezultatele de pana acum nu sunt intamplari si ca treptat echipa isi va gasi si cadenta, desi are un ritm infernal(meciuri din 3 in 3 zile, plus nationala.
Ai vazut Astra si Petrolul cum cad in nas? De fapt si CFR-ul cand era prin cupe ... In Liga 1 claca anul ala si schimba "n" antrenori.
Fata de programul draconic avut inca de la primul meci oficial, venit si peste bulversarile de la club si lot, Steaua(echipa si staff-ul) a intrecut toate asteptarile. Aminteste-ti de amicalele din pregatiri si bataile crunte luate pe acolo de la Liga a 2-a, si de prezicerile sumbre care batuiau si presa si site-ul.
Kekea 06.10.2014@21:56
Eu am emotii si cand Steaua joaca si un amical.
Am avut emotii si cu Avantul Barsana si cu ... Chelsea. :)
El a pus intrebarea cu sens de ingrijorare. Daca tu iti faci griji cand Steaua joaca cu Avantul Barsana, asta inseamna ca tu esti ingrijorat de starea echipei si implicit de ce face antrenorul. Cred ca ai vrut sa pari putin boem, dar nu a iesit cum vroiai tu
xray 07.10.2014@05:21
El a pus intrebarea cu sens de ingrijorare. Daca tu iti faci griji cand Steaua joaca cu Avantul Barsana, asta inseamna ca tu esti ingrijorat de starea echipei si implicit de ce face antrenorul. Cred ca ai vrut sa pari putin boem, dar nu a iesit cum vroiai tu
Cred ca ai vrut sa fi putin dr. Phil McGraw si nu ti-a iesit!
Sa-ti traduc mai explicit:
Logic, emotia implica si ingrijorarea fata de deznodamant, altfel nu ar mai fi emotie, dar la mine se manifesta indiferent de lot si de cine a stat pe banca Stelei antrenor . Pricepi?
In fotbal pot interveni multe, indiferent de adversar. De la accidentari teribile(vezi cazul nefericit al lui Nesu, si asta la un antrenament!) ... pana la un ghinion fantastic sau alti factori. Cateva exemple celebre:
-In '81 Ariesul Turda a scos Steaua din sferturile Cupei Romaniei, cu Gheorghe Constantin pe banca si Puiu Iodanescu in teren. Puiu, golgheterul Romaniei('81 - '82) chiar a ratat la penalty.
-Pe 7 mai '86 Steaua Suprema cu Nea Imi pe banca a luat CCE, dar in 28 mai a luat bataie de la caini in campionat (2-1) si pe 25 iunie '86 in finala Cupei Romaniei(1-0)! Motivele se stiu, dar uite ca s-a intamplat. Deci ...
Cand stiu ca are meci Steaua, atunci acel eveniment il astept cu bucurie si emotie, indiferent ca joaca cu Brsana sau Dinamo! Daca in aceeasi zi, la aceeasi ora se disputa finala CL/EL sau CM/CE, dar joaca si Steaua un amical cu FC Cuca Macaii, sa zicem, evident ca ma voi uita la meciul Stelei!
Eu NU sunt microbist, ci NUMAI stelist si roman(nationala)! Fotbalul pentru mine exista doar prin cele doua, Steaua si nationala, altfel nu m-ar pasiona. Evident, cat de cat sunt informat despre fotbal, dar numai pentru ca exista Steaua. Prin absurd, daca Steaua ar disparea din fotbal m-as mai uita numai la meciurile nationalei.
Nu mi-e teama ca Steaua ia bataie de la Barsana sau Dinamo sau ... Nu mi-a fot niciodata! In fond e un sport cu invinsi si invingatori
Am ingrijorare numai pentru modul in care echipa va onora culorile si istoria Stelei. Acest aspect depinde de echipa si staff, dar si de factori neprevazuti, care pot aparea in ajunul sau pe parcursul unui meci.
Daca ne-am stii viitorul ne-am sinucide de plictiseala.
La fotbal, aproape nici un meci nu e dinainte castigat. Daca ar fi asa nu s-ar uita decat cei dornici de "carnagii" fotbalistice, cand o echipa favorita marteleaza outsiderul.
Niciodata nu am mers "la sigur" pe Steaua, desi in subconstient era clar ca Steaua se va impune. Tot timpul am trait meciul secunda cu secunda, nu imaginar inainte de a se disputa. Nu imi fac iluzii avant la lettre!
Am explicitat numai ce simt eu, NU ce ar trebui sa simta si altii.
Sper ca acum am fost mai clar!
Andreea 15.10.2014@22:18