10-03-13 Reality checkBun, ne-am râs, ne-am glumit, ne-am umflat artificial muşchii, am evadat – acum hai să revenim la realitate.Steaua lui Becali, MM, Regheton a câştigat cu 1-0 meciul-tur disputat în Europa League împotriva lui Chelsea Londra, o epavă de echipă. Deci: Primo: Chelsea e o echipă slabă pe fond, aflată, aşa slabă cum e, şi într-o formă proastă şi într-o situaţiede criză. Secundo: Aşa oricum slabi şi aflaţi în formă proastă şi într-o situaţie tensionată, au mai şi tratat meciul cu dezinteres, ca pe unul amical – nu-i interesează nici competiţia (pe fond considerând o ruşine şi o corvadă numai că sunt obligaţi s-o joace), fiind cu gândul la ale lor, şi nu-i interesează nici Steaua în particular. Cam ăsta e contextul real – adevăratele premise la care trebuie să ne raportăm. Nişte slabi, întâmplător ajunşi cîştigători ChL, aflaţi în criză şi absolut dezinteresaţi de meci, în faţa cărora, datorită unei uriaşe sforţări de energii am repurtat o victorie (lăudabilă şi meritorie, judecată izolat, dar oricum nu la dimensiunile astea obeze), deocamdată fără nicio valoare, într-o competiţie uşa-din-dos a continentului. Nu „victorie istorică”, nu „triumf epocal”, nu „izbândă glorioasă”. Isteria asta encomiastică trădează, şi ea, atât o mentalitate periferică, minoritară, cât şi o atât de mare lipsă de aderenţă la realitate, încât transformă reacţiile în mărci psiho-comportamentale fidele. Ca şi rrapizii, care transformă o bară în motiv de sărbătoarea seculară, pentru că, în afară de acel minor simbol, nu au la ce altceva să se raporteze (şi sunt obligaţi să-şi redimensioneze aşteptările şi anvergura), aşa şi aşa-zişii stelişti care au ieşit pe străzi aclamând Dumnezeu ştie ce, şi-au redimensionat aşteptările – de la performanţă adevărată (adică prezenţe constante în grupele ChL şi ieşiri de acolo după prestaţii bune), la bacşişuri aruncate pe jos de un destin care are un bizar simţ al umorului. Unde-i performanţa aia mare, că io n-o văd? Sau o să ajungem să aclamăm şi când o să scadă întreţinerea de 7 milioane la 5 milioane jumate pe decembrie, sau litrul de motorină de la 6 la 5 ron? Meciul cu West Ham, spre exemplu, a fost unul net mai greu decât cel cu Chelsea – o echipă motivată, tot de mijlocul-superior al clasamentului (adică de aceiaşi valoare), dar care îşi juca meciul cu cuţitul între dinţi. Atunci nu-mi amintesc să fi ieşit careva pe străzi – după calificare –, deşi situaţiile sunt cel puţin comparabile ... Azi, Chelsea este pe locul 4, la 2 puncte de locul 3, la 7 puncte de locul 2, la 19 puncte de primul loc. Are un sezon dezastruos şi se luptă pentru un loc de Champions League, acesta fiind principalul obiectiv. Mai mult, antrenorul va pleca, vestiarul e tensionat, nu se ştie ce se va întâmpla, suporterii nu susţin echipa. Anul trecut, când a devenit cea mai meschină şi, probabil, nemeritată câştigătoare a ChL, „Regina Europei” a terminat campionatul pe locul 6. Asta e adevărata ei valoare – locurile 4-6 în Anglia. Şi nu mai revin la modul în care au tratat competiţia şi meciul-tur cu Steaua, ca să ne dăm seama – dacă avem un minim bun-simţ, şi dacă ştim cine suntem – cât de istorică sau neistorică e această victorie, şi unde a fost obţinută. Deci, mai uşor cu vrăjeli de gen „Regina Europei” referitor la o echipă care nu e nici în primele 20 din lume. Sau o dăm iar pe ţigăneşte, ca rrapizii, care tot prezentau niste clasamente dubioase în care erau pe locul 7 în lume? Se consolidează din ce în ce mai pregnant un univers paralel – hrănit din perfuzii cu iluzii şi din lapte cu praf de somnifer. Altfel, o eventuală calificare, în meciul retur, ar însemna încă o lopată de pământ pe mormântul unui club glorios care, azi, face din când impresia de bine, ca să poată face mereu certitudinea de rău. Filip Pindean FCSTEAUA.RO este un site deschis, facut de suporteri, pentru suporteri. Asteptam articolele scrise de voi, daca aveti ceva de spus si credeti ca o puteti face intr-un articol, nu ezitati!
|
Pentru alte melodii, cantece ale galeriei, imnuri etc, vitiati pagina cu player-ul mp3
DOVADA VIDEO ca Ala il sustine pe ReghecampfSe stie ca aia din trustu' Pro sunt niste tzatze, a caror singura ocupatie e sa intrebe: "Domnu' Becali, cum comentati?". Dar iata dovada ca si tzatza are rolu' ei, la un moment dat. Probabil oamenUn stadion prea mic pentru o iubire atât de marePriveam joi seară către suporterii englezi. Tăcuți, liniștiți, nemișcați. Din locul unde eram aveam senzația că privesc către niște statuete din plastic. Îngâmfare? Posibil, la urma uSteaua-Chelsea, atmosfera 2- OMbunSteaua-Chelsea, 1:0- OMbun |
fcsb4703 duminică la 21:27
mariusmihet duminică la 22:03
Am vrut sa ma "leg" doar de cat de distrusa si epava e Chelsea insa am renuntat, evident in favoarea indubitabilelor argumente folosite de autor in sustinerea ipotezei domniei sale.
Inca o data...scuze stimabili!
Lari duminică la 22:10
Dar o sa va rog sa incercati sa explicati si de ce, cat mai punctual, daca e posibil.
Andrei^ duminică la 22:47
axl duminică la 22:54
Pot doar sa-mi inchipui frustrarea acra a unuia care crede ceea ce eu nu cred. Si e de compatimit, pare un sentiment marasmic. Marasmic nu-i cuvant, dar e potrivit.
In alta ordine de idei, si-mi cer scuze lui LDS, dar trebuie s-o spun, mai tineti minte principalele argumente, combatute vehement, decisiv si lucid de stelisti, si poate chiar de autor, ale cainilor si subpodarilor in legatura cu traseul Stelei '86? Ba ca n-au jucat echipele din Anglia, ba ca Steaua a intalnit numai echipe de mana a doua, ba ca echipele de mana-ntai nu erau in forma?
...
Nu-s dramatic de felul meu dar puncte-punctele-alea erau necesare.
Georgik_Steaua duminică la 23:00
Azzido duminică la 23:10
fcsb4703 duminică la 23:12
mountytoma duminică la 23:28
meciul in care Steaua de azi a aratat ca o echipa mare este meciul castigat cu Ajax. dar de aici pana la a-i compara cu cei care au castigat CCE in 1986 e distanta ca de la IQul lui behaila si cel al lui oligofren, adica ani-lumina! (oligofrenul fiind ala mai istet...)
axl duminică la 23:35
Exista bineinteles posibilitatea ca Filip sa nu fi scris niciodata articolul respectiv si sa-mi joace mie feste memoria. Daca-i asa, vina-i a mea. Totusi, similitudinea din primul meu post ramane.
i0nutz83 duminică la 23:47
Tav duminică la 23:51
mountytoma duminică la 23:55
am ajuns sa ne entuziasmam de orice depaseste putin mediocritatea care ne-a napadit precum buruienile, uitand ca valoarea se demonstreaza prin constanta in joc si rezultate pe o durata de timp mult mai lunga. am avut atatia jucatori cu realizari de moment exceptionale, care ulterior s-au scufundat in mediocritate (Ciocoiu, a. Cristea). un jucator de valoare joaca bine si cand nu e in forma, o echipa de valoare castiga si cand joaca prost. degeaba incepi ceva bine daca nu continui exceptional.
noi romanii am ramas saraci fata de altii si pentru ca nu stim sa ducem lucrul bine inceput la bun sfarsit! intotdeauna se gaseste cel putin un prost care sa ne bage bete in roate, sau ne copleseste delasarea si automultumirea. cati dintre jucatorii romani plecati peste hotare au luptat cu ambitie sa devina titular meci de meci si sa creasca in valoare? cativa. cati s-au culcat pe-o ureche privindu-ne de sus, odata ce "s-au ajuns" si au salariu de nu stiu cat? pai aproape toti!
axl duminică la 23:58
Stiu asta, eu am vrut doar sa arat cu degetul dar sa para ca nu vreau sa arat cu degetul.
marius25 ieri la 00:01
Chelsea a avut evolutii oscilante in ultima perioada dar cred ca va aborda cu alta atitudine partida cu Steaua de pe teren propriu iar Steaua isi va arata si ea adevarata valoare.
Cred ca unii is doar fani si se pricep mai putin la fotbal sau poate le-a explicat NeNe cum sta treaba.
Cat despre o comparatie a acestei generatii cu cele care au scris istorie e blasfemie si cel care a lansat aceasta comparatie nu poate fi decat un mare idiot. Nici nu ar trebui pomenit un asemenea lucru..Chiar nu pot sa cred pana unde s-a ajuns!
i0nutz83 ieri la 00:05
cristian86 ieri la 00:10
Pana la urma Chelski e castigatoarea C.L., restul sunt detalii, asa pot si eu spune, ca in ziua "istorica", buburuzele au pariat pe Steaua.
marius25 ieri la 00:16
Nu ziceati mai sus ca pe Chelsea n-o intereseaza Europa League? acum o ardeti cu "alta atitudine"?
Cu siguranta o sa aiba alta atitudine in fata propriilor suporteri si un joc diferit pe un teren practicabil.
LDS ieri la 00:25
Oamenii sunt fericiti si se simt bine,
Sensu' vietii l-au gasit injurandu-te pe tine.
Asadar, "sarbatori fericite" si spor la injuraturi si chiote, intru celebrarea cator mai multe triumfuri la kilogram.
In alta ordine de idei:
mai tineti minte principalele argumente, combatute vehement, decisiv si lucid de stelisti, si poate chiar de autor, ale cainilor si subpodarilor in legatura cu traseul Stelei '86? Ba ca n-au jucat echipele din Anglia, ba ca Steaua a intalnit numai echipe de mana a doua, ba ca echipele de mana-ntai nu erau in forma?
...
Nu-s dramatic de felul meu dar puncte-punctele-alea erau necesare.
Si eu imi aduc aminte de anul 2009, cand Mucea-Flaimucea a castigat competitia asta de rahat. Florin Calinescu declara ritos: "In sfarsit, s-a transat si disputa aia idioata in ceea ce priveste cel mai mare antrenor roman al tuturor timpurilor, in sfarsit Mircea Lucescu i-a pus cu botul pe labe pe aia de la Steaua cu Ienei al lor si cu "cupa aia" castigata de Ceausescu!" Faptul ca a zis-o Calinescu, mai treaca - mearga, dar tin minte ca au fost si stelisti cu acte in regula care "l-au recunoscut" atunci pe Lucescu. O fi bine, e de rau ?
Asadar, haideti sa nu mai amestecam pe Becali 2013 cu Steaua'86, haideti sa nu punem pe acelasi calapod argumentele pertinente ridicate de autor cu delirul schizofrenic al frustratilor de la balamuc: Ceausescu - GRU - Securitatea - Vardinoyannis - FIFA - UEFA - Sevilia - Cupa Campionilor Europeni - Monte Carlo - Super Cupa Europei - Tokio - Cupa Intercontinentala...............................................................
......................................
Nici io nu-s dramatic, da' puncte - punctele astea chiar sunt necesare !
mariusmihet ieri la 00:27
Dar o sa va rog sa incercati sa explicati si de ce, cat mai punctual, daca e posibil.
Esti foarte spiritual nea....sa "indraznesti" sa comentezi punctual un articol al lui pindean mi se pare o prostie fara seaman, asta daca nu cumva iti vine pohta de scandal pe site.
Inutil....
ultramoro ieri la 00:36
@i0nutz83 @Tav
Bah baieti, aduvati-va diatribele sardonice si sarcasmele si incercati sa combateti ideile din articol cu argumente, in propozitii cu subiect si predicat in care spiritual sa fie adevarul, nu injuraturile si spumele la gura.
drvladyk ieri la 00:38
Lari ieri la 01:16
Inutil....
Nu a fost nici pe departe intentia mea de a crea scandal, ori de a "baga batu' prin gard". Au mai fost voci care au spus ca Chelsea a jucat extrem de slab la Bucuresti, fara a anula din meritele baietilor lui Reghecampf.
Daca pe site mai era activitatea din urma cu 4-5 ani, as fi postat pe prima pagina chiar comparatia facuta de Raducioiu dintre "dubla" lui Dinamo cu Everton si cea pe care o joaca acum Steaua. Dar, cum am pronosticat un val de injuraturi si atat, am renuntat la idee.
Suntem pe acest site sa discutam, sa schimbam pareri, sa vedem lucrurile din diferite perspective. Si am incredere ca marea majoritate a celor de aici sunt capabili sa poarte o discutie la un nivel mai ridicat decat genunchiul broastei - sau ca in peluza, ar spune unii rau-voitori.
De asta v-am rugat sa va argumentati parerile. Altfel, oricine poate posta niste interjectii.
De exemplu, mi-a placut mult ca i0nutz83, ori fcsb4703 (in al doilea sau raspuns) au ridicat unele probleme interesante.
@all
In perioada 2008-2010 existau numeroase postari de genu' "Nici daca o sa castige Steaua de 5 ori Liga Campionilor nu ma mai intereseaza", iar astfel de comentarii atrageau admiratia majoritatii de aici.
Unii dintre acestia nu si-au schimbat optica si nu simt mare lucru nici dupa meciul cu Chelsea, unii dintre acestia se pot bucura de astfel de victorii, fara a-si pierde, potrivit lor, perspectiva de ansamblu asupra problemei, unii se bucura cat se poate de sincer si sunt cat se poate de emotionati.
Am convingerea ca e loc pentru toti pe acest site, care nu este un loc de bataie: ala care pierde tre' sa se ascunda.
GRYG ieri la 10:32
SuperstaR18 ieri la 11:28
Nu stiu unde a disparut decenta din ambele tabere si cum s-a ajuns la o polarizare atat de evidenta.
Marius ieri la 12:32
plm, us24 si toate cele.
Bijoux ieri la 13:11
Cum poti sa spui:"Meciul cu West Ham, spre exemplu, a fost unul net mai greu dec�t cel cu Chelsea %u2013 o echipa motivata, tot de mijlocul-superior al clasamentului (adica de aceia%u015Fi valoare), dar care �%u015Fi juca meciul cu cu%u0163itul �ntre din%u0163i. Atunci nu-mi amintesc sa fi ie%u015Fit careva pe str%u0103zi %u2013 dupa calificare %u2013, de%u015Fi situa%u0163iile sunt cel pu%u0163in comparabile". Numai un neavenit sau poate unul dus cu capul poate face astfel de afirmatii. Ma opresc aici pentru n-are rost sa intru in polemica cu o persoana, in opinia mea, cu grave propleme de perceptie a tot ceea ce se intampla la Steaua. Sanatate si numai bine d-le Filip.
Adrian ieri la 13:16
Daca Steaua o ia cu 3 sau 4 la 0 la Londra, acest 1-0 o sa fie fix ....
Si asta e adevarul. Numai ca noua, romanilor, ne place sa exageram absolut tot si, mai ales, sa vedem doar ceea ce ne convine.
Calificarea nu e jucata insa unii vorbesc deja despre finale.
i0nutz83 ieri la 15:05
cotnari2 ieri la 16:32
DanStan ieri la 16:54
Azzido ieri la 17:02
Daca Steaua o ia cu 3 sau 4 la 0 la Londra, acest 1-0 o sa fie fix ....
Si asta e adevarul. Numai ca noua, romanilor, ne place sa exageram absolut tot si, mai ales, sa vedem doar ceea ce ne convine.
Calificarea nu e jucata insa unii vorbesc deja despre finale.
Fals. Noi romanii ne agatam de orice bucurie pt simplul fapt ca nu avem prea multe motive de a ne bucura. Daca Steaua nu se califica macar o face luptand pana in ultimul minut. Daca o victorie impotriva lui Chelsea este fix zero, te rog sa-mi spui cand a castigat Steaua ultima oara impotriva campioanei en-titre a Europei.
Adrian ieri la 17:48
Fals. Noi romanii ne agatam de orice bucurie pt simplul fapt ca nu avem prea multe motive de a ne bucura. Daca Steaua nu se califica macar o face luptand pana in ultimul minut. Daca o victorie impotriva lui Chelsea este fix zero, te rog sa-mi spui cand a castigat Steaua ultima oara impotriva campioanei en-titre a Europei.
WTF dude? De unde ai scos asta?
Pai Romanii doar se bucura, toata ziua.
Vezi pe undeva oameni nemultumiti, revoltati? Nu. Daca ar fi nemultumiti ar refuza sa fie tratati ca niste sclavi. Dar romanii accepta.Asa cum il accepti tu pe becali si tot ce face el doar pentru ca Steaua castiga meciuri.
Va dau aia paine si circ si voi uitati de tot.
Celtic e o echipa cam de nivelul Stelei. A batut Barca.
Plzen a maturat pe jos cu Napoli.
Etc. Etc.
1-0 cu Chelsea e doar prima repriza.
Daca Steaua o ia la 3 sau 4 goluri diferenta la Londra atunci se va vedea clar ca Chelsea nu a vrut sa joace la Bucuresti, ca s-a pastrat pentru meciul cu ManUtd. Atunci ce te faci?Ce mai sarbatoresti?
Romanii inventeaza zilnic motive de bucurie. Ca asa le place lor. Avem distractia in sange. O manea, o bericica, tras chiulul de la munca si asa mai departe. Atata poate poporul asta. Mai mult nu.
Harald ieri la 23:08
SSK ieri la 23:24
Situatia premisa:
Chelsea este o echipa cu un lot NET mai valoros ca al Stelei, cu un prim 11 NET mai valoros, cu mijloace financiare INCALCULABIL mai mari si este, intamplator, campioana en-titre a cluburilor europene.
Acum, unii vin si spun ca (1) Chelsea nu e in forma, (2) Chelsea nu si-a dorit victoria, (3) Chelsea desconsidera competitia.
Pai, prin ipoteza, daca Chelsea ar fi super in forma, si-ar dori victoria si ar manca jar, Steaua nu ar avea ce sa faca (cu exceptia vreunei victorii "eroice", cu parjolit holdele, cum n-a fost cea de joi).
Este complet aberant, nerezonabil sa sustii ca victoria Stelei nu "s-ar pune" decat daca Chelsea ar fi fost super in forma, super motivata si eventual animata de o foame nebuna de victorii. NU - genul asta de atitudine nu putea sa caracterizeze decat Steaua, ca echipa mai mica, echipele mari precum Chelsea isi dozeaza altfel si forma, si forcingul si "foamea" de victorii.
Steaua a facut un joc foarte bun impotriva unei echipe NET superioare, asta e adevarul, oricum o dai. Ca Chelsea n-a fost la potentialul maxim al varfului ei de forma - e evident, daca ar fi fost, Steaua nu ar fi avut mari sanse.
Ca sa nu mai zic ca, desi suna a cliseu, adversarul mai joaca si ce-l lasi tu sa joace.
Adrian ieri la 23:34
Eu vorbesc doar din ce vad eu in jurul meu. Atat. Nu stiu cum e la tine. Poate la tine e cum zici tu. Insa din ce vad eu, oamenii din jurul meu cauta tot timpul calea cea mai usoara, cauta sa nu munceasca, cauta sa se distreze mai mult, etc.
Romanul e trist. Asta e clar. Ca nu are cum sa fie altcumva cand are lispuri. Insa in loc sa faca ceva ca sa rezolve problema, el prefera distractie.(de aici si alcoolismul ridicat)
i0nutz83 ieri la 23:58
Azzido astazi la 00:26
Fals. Noi romanii ne agatam de orice bucurie pt simplul fapt ca nu avem prea multe motive de a ne bucura. Daca Steaua nu se califica macar o face luptand pana in ultimul minut. Daca o victorie impotriva lui Chelsea este fix zero, te rog sa-mi spui cand a castigat Steaua ultima oara impotriva campioanei en-titre a Europei.
Romanii inventeaza zilnic motive de bucurie. Ca asa le place lor. Avem distractia in sange. O manea, o bericica, tras chiulul de la munca si asa mai departe. Atata poate poporul asta. Mai mult nu.
E o mare diferenta intre a te distra si a te bucura. Eu pot sa ma imbat in fata calculatorului si sa ma distrez jucandu-ma un mmorpg, dar bucurie sigur nu e. Bucurie este cand vezi 40.000 de steaguri tricolore pe un stadion, cand afli ca o sa ai un copil sau cand iesi pe strada cu alte sute de mii de oameni sa celebrezi victoria echipei favorite sau a nationalei. Si exemplele pot continua.
@Ovidiu pt un comentariu realist.
Kreator astazi la 00:30
te rog sa-mi spui cand a castigat Steaua ultima oara impotriva campioanei en-titre a Europei.[/quote]
@Azzido
Pai nu avea cum sa castige vreodata impotriva campioanei en-titre a Europei deoarece este pentru prima data cand Steaua joaca .... impotriva unei campioane en-titre!!!!!
Premiera pentru Steaua: prima ciocnire cu o campioana europeana %u201Een titre%u201D
Steaua joaca contra celor de la Chelsea, �n premiera, un meci oficial interna%u0163ional �mpotriva unei de%u0163in%u0103toare la zi a titlului de campioana europeana a cluburilor
LDS astazi la 01:28
Situatia premisa:
Chelsea este o echipa cu un lot NET mai valoros ca al Stelei, cu un prim 11 NET mai valoros, cu mijloace financiare INCALCULABIL mai mari si este, intamplator, campioana en-titre a cluburilor europene.
Acum, unii vin si spun ca (1) Chelsea nu e in forma, (2) Chelsea nu si-a dorit victoria, (3) Chelsea desconsidera competitia.
Pai, prin ipoteza, daca Chelsea ar fi super in forma, si-ar dori victoria si ar manca jar, Steaua nu ar avea ce sa faca (cu exceptia vreunei victorii "eroice", cu parjolit holdele, cum n-a fost cea de joi).
Este complet aberant, nerezonabil sa sustii ca victoria Stelei nu "s-ar pune" decat daca Chelsea ar fi fost super in forma, super motivata si eventual animata de o foame nebuna de victorii. NU - genul asta de atitudine nu putea sa caracterizeze decat Steaua, ca echipa mai mica, echipele mari precum Chelsea isi dozeaza altfel si forma, si forcingul si "foamea" de victorii.
Steaua a facut un joc foarte bun impotriva unei echipe NET superioare, asta e adevarul, oricum o dai. Ca Chelsea n-a fost la potentialul maxim al varfului ei de forma - e evident, daca ar fi fost, Steaua nu ar fi avut mari sanse.
Ca sa nu mai zic ca, desi suna a cliseu, adversarul mai joaca si ce-l lasi tu sa joace.
Ca taran de la munte ce sunt, am sa dau exemplul ursului:
Competitia, in diversele ei forme, din lumea animala si pana la joaca inocenta a copiilor, cat si intrecerile sportive ale adultilor implica, pe langa "forma" si motivatie.
Exemplu din salbaticie: O ursoaica poate fi pusa pe fuga chiar si de un umil pechinez, insa o ursoaica cu pui se va lupta si cu un tanc, la nevoie.
Pe carari de munte, oamenii (cunoscatorii) trec fluierand la doi metri pe langa un urs satul, insa nu fac din asta un mare triumf... Asta pentru ca sunt cunoscatori... Teribilistii ar putea sa dea peste un urs flamand sau ranit si atunci altfel ar sta lucrurile. Proportional vorbind, ar fi un meci Steaua - Chelsea in Champions League.
DanStan astazi la 10:02
SSK astazi la 11:12
Si daca, capacitata la maximum de instinctul matern, ursoaica ar face praf tancul, am auzi argumente de genul: "tehnica era invechita", "soferul tancului nu era un profesionist", "tancul era dintr-o generatie de armament complet depasita, cu uzura morala mare"?
Sau am recunoaste sincer: OAU, o ursoaica a dat gata un TANC!!!
naiyba astazi la 11:30
RappaX astazi la 11:55
Andreea 12.03.2013@13:13