[Film] Trailerul “Steaua suntem Noi”. Lecția unei seri de primăvară

de | mai 2, 2018

Trailerul unei seri de primăvară, trăită la maxim de 30.000 de steliști! (Fără să fie un derby cu Dinamo sau Rapid!)

VIDEO. Un “eseu” în imagini cu suporteri, jucători și club, artizanii serii din 29 aprilie 2018!

O lecție de civilizație predată pe Arena Națională de suporterii FC Steaua și galeria Peluza Roș-Albastră. Criticații pe forumuri (Alibec, Budescu, Tănase…) au primit aplauze la scenă deschisă, cu toate că jocul lor a fost tot undeva în zona gri. Antrenorul Dică, tăvălitul online,  este  idolul tribunelor, deși jocul echipei nu are consistența dorită de noi. Clujul conducea din minutul 76, Steaua era sub presiunea scorului, jucătorii mai greșeau pase, însă nimeni nu a fluierat, nu a înjurat! Toți au încurajat!

Nimeni nu a strigat împotriva CSA sau a echipei de fotbal CSA Steaua. Steliștii au cântat și aplaudat până la fluierul final! Nu doar Peluza Roș-Albastră, ci întreg stadionul!  Până și neprietenul Stelei, Ionuț Angheluță, a fost impresionat de numărul steliștilor prezenți și atmosfera de pe Arena Națională, deși era o mini-vacanță oficială prilejuită de ziua de 1 Mai. Regăsim în clip și spusele lui pe un alt nivel de sonor.

Un surprinzător semn bun l-a dat și clubul printr-un mesaj emoționat, publicat de FCSB TV după meci. Este un nou bun-început pentru oficialii Stelei în abordarea unei relații afective cu suporterii echipei. Nu s-a mai limitat la 2-3 vorbe pe site, ci a venit direct spre inima suporterului!

Da, a fost doar un egal, prea puțin pentru pedigriul “de Steaua”, însă la ce s-a întâmplat duminică, 29 aprilie 2018, pe Arena Națională, scorul nu mai contează. Indiferent dacă va lua titlul sau nu, FC Steaua București a arătat încă o dată lumii cine e!

Laurii de campion depind și de șansă, însă relația echipă-suporteri depinde numai de inimă! Echipa FC Steaua are alături o inimă puternică, cu sânge proaspăt, și se pare că are și un nou cap cu un suflu modern.

Da, jocul nu a inspirat încrederea Steaua că va bate tot în ultimele 3 etape. Se poate întâmpla orice. Însă relația echipă – suporteri, club – suporteri și semnele de aer proaspăt care înconjoară Steaua, venite dinspre Baza sportivă FCSB, sunt pe drumul cel bun. Asta mă face mai fericit decât un titlu. Înseamnă că sunt premize pentru o reconstrucție trainică. Un club și o echipă europeană în pas cu secolul 21.

STEAUA suntem NOI înseamnă FCSB = FC STEAUA BUCUREȘTI = STEAUA 1947!

Forza Steaua!

  • Notă. Le mulțumesc celor care au postat pe youtube clipuri filmate din tribune și lui OmBun pentru poze.

X Ray

Bonus. Cântecul Peluzei Ros-Albastre, Ardeam de nerăbdare, când mergeam la stadion

Ardeam de nerăbdare, când mergeam la stadion
Doar pentru tine Steaua, am renunțat la tot
Și după ani de zile, ca un drog pt mine
Ești Steaua București, tu ma innebunesti
Ale, ale, ale.

33 de comentarii la „[Film] Trailerul “Steaua suntem Noi”. Lecția unei seri de primăvară

  1. vasglo

    Frumos, mai putin “tristetea” din final. Era mai potrivit :…”după o așa seară, sunt mai increzator ca Steaua nu pierde titlul.” …-:)
    Daca trecem de meciul de la Iasi cu o victorie, indraznesc sa zic ca nu mai putem pierde titlul. De ce? Nu cred ca CFR-ul va defila la Giurgiu. Vor avea un meci la fel de greu precum al nostru la Craiova! Iar, in ultima etapa, pe National, sper sa vedem ADEVARATUL SPECTACOL!….-:)

    1. xray Autor articol

      @vasglo
      Altceva am vrut să scot în evidență! Că indiferent dacă ia titlul sau nu, FC Steaua a arătat lumii cine e!

      Dacă ziceam ca tine, înseamnă că aș fi fost mulțumit de joc și încrezător că va bate tot. Ori nu am fost. Mai sunt 3 etape în care se poate întâmpla orice!

      Însă relația echipă-suporteri, club-suporteri și semnele de aer proaspăt care înconjoară Steaua, venite dinspre Baza FCSB, sunt pe drumul cel bun. Asta mă face mai fericit decât un titlu. Înseamnă că sunt premize pentru o reconstrucție trainică, în pas cu secolul 21.

      6
      1
      1. vasglo

        @xray

        Inteleg, a fost numai o gluma. Si eu vad jocul nostru cu inima stransa. Dar, pentru bucuria acestor minunati suporteri, tare as vrea sa jucam ultima etapa cu trofeul pe masa si sa vedem atunci “Spectacolul Tribunei”!!….

  2. xray Autor articol

    Update un bonus

    Cântecul Peluzei Ros-Albastre, Ardeam de nerăbdare, când mergeam la stadion

    Ardeam de nerăbdare, când mergeam la stadion
    Doar pentru tine Steaua, am renunțat la tot
    Și după ani de zile, ca un drog pt mine
    Ești Steaua București, tu ma innebunesti
    Ale, ale, ale.

    https://youtu.be/DhJoY238IUU

    5
    1
  3. vasglo

    Da, e cazul sa avem si noi un imn, unul oficial! Nu ca “Scooter-Maria” n-ar fi bun, mai ales ca ne-a insotit in cele mai frumoase momente daruite de echipa, dar parca ce simt baietii astia din PRA e unic, original si mai ales, vine din inimile lor. Daca “sefii” nu sunt in stare poate reusesc ei!….

    5
    1
  4. 7even

    @X-ray
    Îți admir entuziasmul, serios,dar suntem departe de o relație foarte apropiată cu clubul. Încă ne consideră niște cifre. O apropiere de fani ar însemna un departament de marketing, un ticketing mai dezvoltat și eficient, o organizare mai profesionistă a meciurilor în care simbioza echipă – fani să fie mai frumos conturată,o comunicare mai bună pe social media, șamd. Este nevoie de oameni profesioniști, departamente funcționale,nu cârdășie și nepotism.
    Așa cum ai subliniat, un lucru pozitiv este reprezentat de baza de pregătire.

    Deși nu prea îl mai am la inimă, să nu aducem aminte ce zicea Ogăraru de Ajax, că nu se mai terminau birourile de marketing.

    1
    2
    1. siegfried

      @7even
      Asta cu marketingul e un argument foarte trist, mai ales că e și de sorginte sudistă.
      Dacă te-ai fi uitat pe diversele decizii judecătorești ai fi văzut că de exemplu că Steaua și-a licențiat dreptul de utilizare a mărcii mai multor societăți de-a lungul anilor, spre exemplu către SC Durby Sports Bussiness SA în schimbul a 90% din câștiguri și către SC Ostrovit SA contract semnat în 1.02.2010 “pentru produse din clasa 33 băuturi alcoolice, cu excepția berii, pentru două soiuri de vin Merlot și Fetească albă, înregistrat la OSIM ca producând efecte din 26.07.2010.”
      Deci poți să ai 0 angajați la departamentul de marketing atât timp cât ți-ai externalizat activitatea. Ceea ce mi s-ar părea și firesc, Steaua, Ajax sunt până la urmă societăți sportive nu corporații cu zeci de departamente. Aș fi surprins dacă la Ajax sunt zeci sau sute de persoane angajate care n-au nicio treaba cu fotbalul, ci cu sondarea diferitelor piețe, de exemplu cea de vin.

      Ticketingul pare și el din aceeași categorie. Livrarea pentru cele online e externalizată, că doar n-ai vrea ca Steaua să aibă angajați poștași. În rest, ce nu e în regulă cu vânzarea biletelor? A vrut cineva să-și cumpere bilet și n-a fost lăsat? Sunt biletele scumpe?
      Și pe social media ce ai vrea să se întâmple, să îți trimită Steaua tot felul de notificări inepte pe facebook?

      4
      1
      1. 7even

        Pe partea de marketing,ar trebui să existe un loc în primul rând de unde să-mi pot cumpăra orice cu brandul echipei. Și acel loc să nu fie la stadion înainte de meci. De asemenea, acel loc să aibă produse la prețuri rezonabile și să existe o diversificare, nu tricoul original la 500 de lei și o replică vai morți 120 de lei. De exemplu parcă era un pic mai bine înainte. Ușor, ușor s-ar educa și consumatorul.
        Pe partea de ticketing, să existe online la fiecare meci de exemplu și la meciurile important (vezi CFR) să scoată online tot stadionul să nu procedeze cum au făcut. Așa cum spunea și alt user să ai posibilitatea de e-ticket. Pe partea de comunicare, să existe mai multe campanii, concursuri, un canal de YouTube, o aplicație android mai serioasă, un loc de exemplu unde poți vedea rezumatele meciurilor sau chiar meciurile, poate contracost de ce nu?
        Am eu un fix, ca la meciurile importante să se împartă stegulețe, pentru atmosferă. Astea sunt câteva lucruri scrise în grabă. Dacă s-ar face o analiză și s-ar crea o strategie, ar câștiga mult pe termen lung clubul.

        1
        1
        1. siegfried

          Cred că îți dai că îți poți da un autogol de toată frumusețea cu vânzările de tricouri și alte produse dacă îți rămân mai multe în stoc decât vinzi.
          Becali a avut mai multe declarații pe tema asta:
          Eu am avut experiența asta cu Departamentul de Marketing și pierdeam 10.000 de dolari pe lună cu fulare și materiale promoționale.

          Atunci am desființat serviciul de marketing și nu mai vând nimic. Sunt alte mărci, Riesling, misling, nu știu, nu mă pricep, care se vând. Dar nu-i interesează pe oameni ciocolata Steaua

          Cu youtube, na ce să zic? sunt mai mulți useri care pun rezumate, fac transmise live sau postează în integralitate meciul. De ce să se angajeze clubul un om care să dubleze munca altora? Și cine ar da bani să vadă rezumatul pe aplicația clubului când îl pot vedea gratis pe youtube sau pe site-urile celor de la Digi șiTelekom?

          Cu vânzare de bilete oriunde în online, iarăși problema e evidentă. Una e, din perspectiva banilor cheltuiți cu stewarzii, să ai 6.000 de oameni (atâtea bilete s-au dat pe net pentru meciu cu CFR-ul) grupați în anumite sectoar, alta e să îi ai răsfirați prin tot stadionul.

          Cu stegulețele chiar e problema galeriei. Am văzut pe aici atâtea acuzații că unii sau alții au luat bani de la Becali, încât ultimul lucru pe care l-aș vrea e o coregrafie pe banii clubului.

      2. steauacornel

        @siegfried
        De exemplu, mie nu-mi convine sa platesc taxele in plus peste pretul biletelor.
        Nu inteleg de ce nu folosesc serviciul “print-at-home” precum FRF.
        E deranjant sa platesti mai mult pe “taxe” decat pe bilete.

        1
        1
        1. siegfried

          Nu știu de ce nu folosesc acel serviciu, dar sincer print-at-home nu îmi sună foarte safe. Dacă un bișnițar printează și vinde de 10 ori același bilet eventual sub prețul oficial cum îl oprești?
          Măcar biletele cumpărate de la case sau livrate par mai greu de reprodus.

    2. xray Autor articol

      @7even.

      M-ai înțeles greșit. Nu am scris nicăieri că e deja lapte și miere în relația club-suporteri!!!.

      Am scris că e un pas înainte. Acel emoționant mesaj e fără precedent!
      E o nouă bază solidă de plecare spre viitor!!!

      De fapt, așa cum am și scris, bucuria mea maximă a fost generată de relația echipă-suporteri și galerie.
      Trailerul l-am dedicat acestui aspect, însă și semnalul clubului a fost impresionant! Nu s-a mai limitat la 2-3 vorbe pe site și fb, ci a venit spre inima suporterului!

      4
      1
  5. Gosu

    @7even, cand o sa existe interes din partea consumatorului, o sa fie si marketing. Altfel sa nu uitam cu ce se imbraca romanul de pe stadioane. Pana la ce zicea Ogararu, sa ne aducem aminte ca Romania nu e Olanda.

    3
    1
  6. xray Autor articol

    PS
    Referitor la ticketing.
    – Nu cred că se ocupă de distribuire angajații clubului, ci se face prin firme. Greșelile nu se fac din rea-voință sau nepăsare, ci le fac tot oamenii. Oricând va fi loc de mai bine.
    – Nu poate să scoată bilete în tot stadionul, ci numai în inelele pe care l-au închiriat. De fapt este o problemă, pt. că sunt fluctuații sensibile de la meci la meci. Mai mult, după 2015 a jucat pe unde a apucat pentru că Arena Națională a fost închisă o perioadă lungă.
    – Când se vor liniștii lucrurile, cred că va avea altă față.

    Referitor la marketing.
    – Marketingul va avea de suferit până la stingerea proceselor în curs cu CSA legate de nume etc. Asta e!
    De exemplu, nu toți dintre cei care țin fără niciun dubiu cu FC Steaua, asimilează și denumirea de FCSB. Alți nici sigla.
    Ai văzut. Au facut comandă de tricouri cu FC Steaua București și apoi au fost nevoiți să le retragă pentru că a schimbat numele.
    Aceeași nebuneală este și cu echipamentul echipei, documente, materiale promoționale etc.

    1
    1
  7. vasglo

    “De la generali la penali”……

    Un articol de toata isprava al Mariei Andries in care ni se vorbeste, printre alte lucruri deosebit de “interesante”, si despre originea numelui Steaua pentru echipa noastra!..

    “Iar explicaţia numelui de Steaua, în jurul căruia se desfăşoară atâtea bătălii juridice, retorice şi sentimentale, sună ironic. Ceauşescu n-a vrut, preciza Olteanu, ca lumea să strige pe stadioane „Uă, Armata!”, „considera că acest lucru ar aduce prejudicii onoarei Armatei. Zicea că „Uă, Steaua!” merge”. Steaua e un pseudonim, cum ar veni. Ia să le explici asta acum generalilor din MApN, care nu ştiu cum să lege mai strâns onoarea Armatei de meciurile din Liga a 4-a!”….:-)

    http://blogsport.gsp.ro/andries/2018/05/03/de-la-generali-la-penali/

    1. keyser-soze

      “Clubul Armatei are nevoie de liniştea promovării şi nu face mofturi. Va înfrunta Rapidul pe Dinamo. Nume mari, ghiveci bişniţăresc. Dar dacă Lăcătuş râde, totul e bine. Înseamnă că istoria se repetă, deşi la un nivel jenant. ” 🙁

      1. vasglo

        @keyser-soze

        Da, asta-i unul din lucrurile “foarte interesante”! Mai sunt si altele, cum ar fi:

        “Preşedintele Marian Lumânare îşi freacă mâinile după ce-a încasat toţi banii din drepturile TV la derby-ul CSA – Academia Rapid, de pe Arena Naţională. Clubul Armatei a adus atunci fanfara, dar a avut probleme cu firma de pază. O firmă insolventă, specializată în paza unităţilor militare.”

        Cum adica, Talpan nu a incasat nimic din drepturile TV si se mai pretinde “juristul armatei” ??!!…Aude/citeste/verifica cineva??!!..-:)

  8. killertits

    Sa vedem daca l@berii se mai lauda si cu Belodedici 🙂

    “”Fostul mare fundaș al ”roș-albaștrilor” o recunoaște pe FCSB drept continuatoarea echipei la care a evoluat în perioadele 82-88 și 98-01. ”Eu sunt și FCSB-ist, și cu CSA. Sunt și cu una și cu alta. Dacă privim așa… FCSB e continuatoarea Stelei. Și eu am participat la echipă până în 2001. Au avut rezultate și era Steaua, nu? Acum, după acest proces, și-a pierdut numele. Dar eu sunt și cu una, și cu alta”.””

    Sursa : GSP

    1. vasglo

      @siegfried

      Sper sa se intample NORMALITATEA, adica daca parintii – unul dintre ei fiind “AFC Steaua”, adica generalii si coloneii Armatei Romane – decid in fata preotului/notarului, ca numele copilului e “SC FC Steaua Bucuresti SA”, atunci asta e numele lui pe vecie, indiferent daca unul dintre parinti mai face si un alt copil….

  9. trracus

    Am si eu o intrebare. Daca in procesul pe marca castigasem in primele 2 instante si apoi am pierdut la ICCJ, decizia aceea a fost definitiva si cu efect direct. Am inteles ca si daca am castiga azi, procesul s-ar relua. Cum vine asta? Nu e un caz similar ca in procesul pe marca, atunci de ce nu s a rejudecat? Sa faca cineva lumina.

    1. siegfried

      @trracus
      Procesul cu marca s-a desfășurat după vechiul cod de procedură civilă.
      În actualul cod de procedură e așa:

      Art. 496.

      (1) În cazul în care recursul a fost declarat admisibil în principiu [n.m. cazul nostru] , instanța, verificând toate motivele invocate și judecând recursul, îl poate admite, îl poate respinge sau anula ori poate constata perimarea lui.
      (2) În caz de admitere a recursului, hotărârea atacată poate fi casată, în tot sau în parte.

      art. 497.
      Înalta Curte de Casație și Justiție, în caz de casare, trimite cauza spre o nouă judecată instanței de apel care a pronunțat hotărârea casată ori, atunci când este cazul și sunt îndeplinite condițiile prevăzute la art. 480 alin. (3), primei instanțe, a cărei hotărâre este, de asemenea, casată. Atunci când interesele bunei administrări a justiției o cer, cauza va putea fi trimisă oricărei alte instanțe de același grad, cu excepția cazului casării pentru lipsă de competență, când cauza va fi trimisă instanței competente sau altui organ cu activitate jurisdicțională competent potrivit legii. În cazul în care casarea s-a făcut pentru că instanța a depășit atribuțiile puterii judecătorești sau când s-a încălcat autoritatea de lucru judecat, cererea se respinge ca inadmisibilă.

      În vechiul cod de procedură civilă era un pic diferit:
      Art. 313

      Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în caz de casare, trimite cauza spre o nouă judecată instanţei care a pronunţat hotărârea casată ori, atunci când interesele bunei administrări a justiţiei o cer, altei instanţe de acelaşi grad, cu excepţia cazului casării pentru lipsă de competenţă, când trimite cauza instanţei competente sau altui organ cu activitate jurisdicţională competent potrivit legii.
      Art. 314

      Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie hotărăşte asupra fondului pricinii în toate cazurile în care casează hotărârea atacată numai în scopul aplicării corecte a legii la împrejurări de fapt ce au fost deplin stabilite.

  10. trracus

    Multumesc mult pentru raspuns.

    Deci pe langa incompententa avocatilor lui Becali si delasarea celor din jurul clubului in ceea ce priveste primele procese, pe langa intruziunea indubitabila din punctul meu de vedere in actul de justitie a unor personaje sinistre (politic, servicii etc), inteleg ca nici contextul legal si momentele in care s-au judecat cazurile nu ne-au avantajat deloc.

    Un fel de ” la omul sarac nici boii nu trag”.

  11. trracus

    Inca o intrebare, sper sa nu par batut in cap.

    Referitor la partea:
    Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie hotărăşte asupra fondului pricinii în toate cazurile în care casează hotărârea atacată numai în scopul aplicării corecte a legii la împrejurări de fapt ce au fost deplin stabilite.

    Inteleg ca si atunci exista posibilitatea sa trimita spre o nouă judecată instanţei? Cu alte cuvinte nu era obligatoriu sa se pronunte asupra fondului?

    1. siegfried

      Nu ești bătut în cap. Aceeași întrebare și-a pus-o și clubul după soluția din recurs, a angajat alt avocat și a depus o contestație în anulare arătând că cele 3 cucoane care au judecat cauza la ÎCCJ au depășit limitele devolutive ale recursului și s-au apucat să reinterpreteze “împrejurări de fapt ce au fost deplin stabilite” la fond și apel contrar articolului de lege.
      Completul care a judecat contestația ne-a făcut teoria chibritului, a zis că de regulă ar fi trebuit să returneze cauza spre judecare, dar că totuși a fost bine și așa și ne-a respins acțiunea.

Lasă un răspuns