Conferinţă de presă la MApN – 17 iulie 2003. Scandal CSA vs. SC FCSB SA

de | mai 19, 2016
Nota Redacției: În 3 ianuarie 2016 am publicat articolul Vuvuzela de serviciu (3) în care am scris:
“Notă: Având acea convenție semnată în mână, Becali nu s-a prezentat la licitație acuzând prețul de pornire prea mare. Oficialii MApN au luat foc și după conferința de presă explicativă, l-au demis pe Laurențiu Roșu, semnatarul convenției. Toate astea reies din Conferința de presă sus-amintită (17 iulie 2003) și Comunicatele MApN prezentate în acest articol. Bălăcăreala din 2003 va fi si pentru inchirierea mărcii din 2014. De fapt a început de acum câteva luni, exact ca un copy/ paste din acele vremuri.”Tema conferinţei (17.07. 2003): Licitaţia organizată de MApN pentru închirierea stadionului de fotbal Ghencea şi a spaţiilor aferente.Motiv: La prima ședință de licitație SC FCSB SA (Becali) a refuzat să se prezinte și MApN a amânat licitația.

Vă prezentăm stenograma Conferinţei de presă  MApN,  din 17 iulie 2003, așa cum apare pe site-ul MApN, însă paginată de noi astfel încât să poată fi ușor de parcurs la citire. 

Tema principală este licitaţia organizată de MApN pentru închirierea stadionului de fotbal Ghencea, dar în cuprinsul ei sunt dezvăluite multe informații despre trecerea de la CSA la Asociația FC și relația CSA cu SC FCSB SA, care era tensionată încă de pe atunci. Este un document important pentru ceața care bântuie lumea stelistă din 2015 încoace. Am vrut să o publicăm imediat după articolul menționat, dar evenimentele au făcut loc altor priorități.

Citare:

“Clubul Steaua. Conferinţă de presă la MApN, 17 iulie 2003, ora 11:00, durata 50 minute

Participă:
– Domnul colonel Laurenţiu Roşu, Comandantul clubului „Steaua” Bucureşti.
– Domnul colonel Cătălin Zisu, Locţiitorul şefului Direcţiei Administrative şi Servicii.

Colonel Cătălin Zisu: După cum aţi aflat tema conferinţei este legată de licitaţia organizată de MApN pentru închirierea stadionului de fotbal Ghencea şi a spaţiilor aferente.Pentru corecta informare a opiniei publice am ţinut să facem unele precizări legate de acest subiect cu scopul de a lămuri lucrurile definitiv. Reprezentăm o instituţie serioasă, guvernată pe lângă regulamente interne de aceleaşi legi ale statului care sunt valabile pentru toţi de aceea, nu înţelem rostul şi sensul unor atacuri care încearcă să ne împingă spre nerespectarea legalităţii.

După cum ştiţi activitatea de închiriere a Stadionului Steaua se bazează pe prevederile hotărârii Guvernului nr.373 din 2003, prin care MApN este împuternicit să închirieze în condiţiile legii Stadionul Ghencea Licitaţia se impune şi prin faptul că echipa de fotbal Steaua este reprezentată de o societate cu caracter privat respectiv Societatea Comercială Fotbal Steaua SA. Aceasta este diferenţa fundamentală, faţă de situaţia cluburilor Rapid şi Dinamo. Conform legilor în vigoare închirierea unor bunuri precum stadionul Steaua şi spaţiile aferente aflate în administrarea MApN, se face printr-o licitaţie deschisă la care poate participa orice persoană juridică dintre cele care îndeplinesc condiţiile specificate. Aceata este singura modalitate legală prin care se poate benefiacia de aceste bunuri. Toate aceste tulburări şi presiuni create în jurul licitaţiei organizate astăzi de către MApN care au încercat să inducă ideea că cineva ar trebui să primească gratuit aceste bunuri în folosinţă, nu reprezintă altceva decât o încercare de a ocoli legea. Fără discuţie acest lucru este imposibil nici una din legile care fac referire la astfel de imobile nedînd posibilitatea unui altfel de demers. Conform articolului 17 din legea nr.213 din anul 1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia, Statul Român poate da imobile din patrimoniul acesteia în folosinţă gratuită pe termen limitat, persoanelor  juridice  fără scop lucrativ care desfăşoară  activităţi de binefacere sau de utilitate publică, ori servicii publice. Societatea Comercială înfinţată de către domnul Gigi Becali, căci despre aceasta este vorba, nu face parte din categoria persoanelor juridice fără scop lucrativ pentru a putea beneficia de gratuitate în ceea ce priveşte folosinţa stadionului Ghencea . Conform articolului 30 din legea 69 pe 2000, Legea Educaţiei Fizice şi Sportului pot primi spre administrare sau în folosinţă  gratuită imobile care deservesc activitatea sportivă, baze şi instalaţii sportive, numai cluburile de drept public, care sunt personae juridice infiinţate ca instituţii publice în subordinea organelor administraţiei de stat. Asta spune legea după cum vedeţi şi oricâte valuri ar face domnul Gigi Becali, ea tot nu poate fi ocolită.

FC Steaua SA nu este nici persoană juridică fără scop lucrativ nici serviciu public nici instituţie publică. Deci nu poate primi acest patrimoniu în mod gratuit sub nici o formă. Am adus aceste argumente pentru ca opinia publică să înţeleagă clar faptul că noi nu avem decât un singur scop, de a respecta legea şi de a nu şicana pe cineva cu rea intenţie, aşa cum s-a încercat să se inducă. De asemenea ar trebui să se înţeleagă de către domnul Gigi Becali mai ales, că dacă predecesorii noştrii care ne-au lăsat aceste probleme încurcate drept moştenire au greşit, e bine, nu vom face a doua oară greşala de atunci din 1998. Ce anume blamează domnul Gigi Becali: faptul că ţinem la respectarea legii, ca o instituţie serioasă ce suntem? Ce ar trebui să facem? După dânsul ar trebui să încălcăm toate aceste legi , ar trebui să comitem ilegalităţi pentru a-l favoriza. Să fie clar, nu. Nu putem face aceste lucruri şi nici acest lucru şi nici nu-l vom face.

S-a încercat a se crea o diversiune prin exemplul cluburilor Rapid şi Dinamo, problema e simplă. Nu poate fi la fel atâta vreme cât aceste două cluburi sunt organizate ca societăţi non-profit, iar FC Steaua SA este organizată ca societate comercială.

În atacurile din ultima perioadă s-a mai încercat şi acreditarea ideii că Ministrul Apărării Naţionale, domnul Ioan Mircea Paşcu, nu ar fi informat sau mai grav că ar fi dezinformat în legătură cu toată această situaţie. Este copilăreşte să crezi că într-o instituţie militară unde guvernează ordinea şi disciplina care funcţionează prin ordin şi pe baza unei ierarhii clare, reprezentantul nr.1 al instituţiei, să nu fie informat corect şi în cel mai scurt timp de către subordonaţii săi în legătură cu absolut orice fel de problemă. Mai mult vreau să vă informez că însuşi domnul Ministru al Apărării Naţionale, domnul Ioan Mircea Paşcu, m-a mandat să mă ocup de această problemă, şi chiar a cerut două lucruri: Problemele să fie rezolvate legal şi pe de altă parte Steaua să fie sprijinită. Iată deci că nu există nici urmă de rea voinţă, dimpotrivă, dorinţa de a sprijini de a ajuta dar, nu putem împinge acest ajutor dincolo de limitele legale.

Nu cred că cineva, opinia publică, suporterii, dv. ne poate acuza de rea intenţie atâta vreme cât am acceptat să sprijinim echipa pe perioada returului în campionat pe baza convenţiei pe care v-o prezint şi dv. sau în condiţiile în care numeroase dialoguri, întâlniri în care am căutat să găsim soluţii la problemele dânşilor.

Pe 2003 şi ţinând cont de perioada scurtă rămasă până la începerea returului campionatului  naţional de fotbal al diviziei A şi pentru a nu împiedica activitatea competiţională a echipei asociaţiei Fotbal Club Steaua Bucureşti s-a impus încheierea la data de 28 02 2003 a unei conveţii provizorii între Clubul Sportiv al Armatei Steaua Bucureşti şi Asociaţia Fotbal Club Steaua Bucureşti. Convenţia a avut ca obiect punerea la dispoziţie a Stadionului Ghencea de către Clubul Sportiv al Armatei Steaua, spre folosinţă temporară pe perioada returului campionatului de fotbal divizia A 2002-2003, asociaţiei Fotbal Club Steaua Bucureşti. Convenţia s-a încheiat pe o perioadă limitată de timp până la clarificarea situaţiei juridice dintre Asociaţia Fotbal Club Steaua Bucureşti şi Societatea nou înfiinţată de domnul Gigi Becali.

De asemenea, s-a avut în vedere încheierea convenţiei ca în acestă perioadă de timp să demareze procedurile în vederea încheierii unui contract ferm de închiriere a stadionului Ghencea. Având în vedere că echipa a trecut  la SCA al cărui patron domnul Gigi Becali este începând de la data 14. 05. 2003, s-a încheiat o nouă convenţie provizorie între Societatea FC Steaua Bucureşti şi noi. Aceasta a avut ca scop sprijinirea echipei de fotbal în noul campionat 2003 – 2004 şi pentru înscrierea echipei în Cupa UEFA, tocmai datorită faptului că acest stadion este omologat de UEFA. Conducerea Clubului Steaua şi domnul Gigi Becali, pentru al ajuta să poată înscrie echipa la UEFA, deci după cum bine vedeţi MApN a venit tot timpul în sprijinul acestei acţiuni. S-au bucurat de toate condiţiile oferite acolo şi asta nu mai datorită înţelegerii noastre. Nu este vorba doar de stadion, şi mai ales că ar trebui să ştiţi că la tribuna a doua există un hotel, există spaţii de cazare excelente, restaurant, condiţii de recuperare, piscină şi pe toate astea armata le-a făcut ca şi stadionul. Ei au stat acolo, în timp ce rugbyştii  noştrii de exemplu, sunt campioni naţionali, băteau de două ori drumul de la Săftica la stadion pe perioada cantonamentului ca să facă antrenamente.

Asta nu este o dovadă de înţelegere, nu este o dorinţă în adevăratul sens al cuvântului că vrem să ajutăm echipa Steaua şi performanţa şi valoarea? Las la latitudinea dv. şi a opiniei publice să judece acest lucru prin prisma celor prezentate până acum. Cred că atât opinia publică, cât şi suporterii înţeleg acest lucru cât şi faptul că afirmaţiile domnului Becali nu au nici un suport probabil pentru a obţine astfel de condiţii cât mai avantajoase numai şi numai acestea presepunând încălcarea legii.

Apreciem foarte mult faptul că domnul Gigi Becali vrea să investească în sport. Trebuie să o facă în mod legal, iar joaca asta de-a aruncatul cu pisica dintr-o parte în alta, schimbările bruşte de poetică,  opinii, declaraţii peste declaraţii reprezintă un joc care nu îi face cinste. Cu câtva timp în urmă declara că oferă 12.000 dolari pe lună chirie şi ştiţi că a făcut-o public,eu am ascultat-o pe posturile de televiziune şi în mass-media a apărut acest lucru, iar acum nu mai doreşte să dea nici un ban.

Colonel Cătălin Zisu: Să se hotărască: ori are bani, ori nu are. Ori vrea binele echipei, ori trece cu plugul peste teren, pe ce teren? mă rog aş întreba eu deci dacă e să facem chestia asta, iar de la 5-12 mii de euro sau dolari pe care dânsul i-a propus mai nou a trecut la 2-3 mii de dolari cât e ultimul preţ pe care-l oferă cu mărinimie cel puţin declarativ.

Domnilor acolo vorbim de un complex sportiv cu o mulţime de facilităţi de o uzină de o bijuterie. Fiecare bucată de teren de acolo scoate bani prin publicitate, prin închiriere şi aşa mai departe. Cum îşi poate închipui cineva că se poate lua aşa pe degeaba un astfel de lucru, când în străinătate aceleaşi facilităţi ar costa de zeci de ori mai mult şi reţineţi vă rog asta nu se întâmplă că nu vrea Zisu sau altcineva, poate că Zisu chiar ar vrea să ajute dar dacă legea nu poate permite mai mult.

Vă rog să reţineţi că misiunea noastră este de a ajuta Steaua să se întărească şi asta a reieşit şi până acum din cele prezentate, întăresc faptul că din discuţiile pe care le-am avut cu Ministrul Apărării Naţionale acest lucru a reieşit cât se poate de clar, conducerea actuală a ministerului a primit o moştenire cât se poate de grea în ceea ce priveşte Steaua dar misiunea nostră a celor care ne ocupăm de destinele ei este de a face să descurcăm aceste lucruri şi de a le face să fie cât mai clare rezolvate cât mai corect şi în mod logic şi legic.

Să nu uităm faptul că cei care au creat Steaua în 1947 nu ştiu dacă-şi imaginau la ce dimensiuni va ajunge fenomenul Steaua. Deci trebuie să ne aducem aminte că un şef, un cap al armatei care era pe vremea aceea un fost ministru al apărării împreună cu membrii care asigurau conducerea ministerului s-au gândit să zămislescă această mişcare sportivă care nici dânşii nu credeau că va ajunge la o asemenea performanţă. Ar fi cu totul şi cu totul culmea şi ieşit din comun ca un fenomen care-l naşte armata una din instituţiile de bază ale României să se întoarcă şi să-l trateze altfel decât cu foarte mare răspundere şi la fel las opiniei publice şi dumneavostră asemenea întrebări care să curgă şi răspunsurile să le găsim împreună.

Ne preocupă în egală măsură soarta fiecăreia dintre cele 22 de secţii ale clubului, secţiile olimpice, jocurile sportive pe care vrem să le dezvoltăm să le asigurăm condiţii pentru a obţine performanţă la nivel internaţional. Deci am pus această problemă în discuţie a restului clubului sportiv pentru că aşa cum bine ştim în 1998 fotbalul nu se putea crea dacă nu exista clubul Steaua în întregimea lui. Clubul Steaua în 1998 a pierdut fotbalul, a pierdut această ştiu eu valoare şi performanţă, asta nu înseamnă că activitatea ulterioară în domeniul performanţei şi al sportivităţii nu se poate desfăşura, dar hai să le vedem pe toate, avem 22 de secţii pe care trebuie să le facem să existe. Nimeni nu-şi va putea permite activitatea la clubul Steaua să o oprească, să o înceteze, aceste 22 de secţii nu scot campioni olimpici, au scos campioni mondiali, valori, performanţă, ambasadori ai României peste hotare.

Asemenea întrebări le pun în continuare şi haideţi să stăm foarte intens la o asemenea masă să gândim în mod pozitiv şi constructiv şi dacă vom face lucrurile, şi le vom gândi şi le vom discuta ăn acest fel eu cred că vom ajunge şi la înţelegerea acestui fenomen. Eu cam asta am vrut să prezint legat de această temă şi am făcut aceste precizări scurte, vă mulţumesc pentru faptul că m-aţi ascultat acum accept şi întrebări din partea dumneavoastră dar să fie legate cât mai bine de temă, întrebările să fie constructive şi cu ce mă pricep şi cu ce eu  vă pot sta la dispoziţie eu vă răspund şi atunci mai lămurim în aşa fel încat dumneavoastră presa care aveţi un rol nu important poate cel mai important în a reliefa această chestiune, noi aţi văzut armata în general, Ministerul Apărării este o institiţie care nu iese la rampă foarte des sau foarte repede pentru orice fel de problemă dar nici aşa nu este corect pentru că acest reproş pe care mi l-au făcut anumiţi colegi ai dumneavoastră că nu am spus anumite lucruri şi nu le-am prezentat asta nu înseamnă că exista o stare de vinovăţie din partea noastră.

Am prezentat foarte clar în materiale că Ministerul Apărării Naţionale, conducerea ministerului, întreaga oştire pot să spun aşa este legată de acest fenomen şi vrea să facă bine Stelei. Nu trebuie să uităm cum v-am spus că în 1947 conducerea a zămislit acestă mişcare oştirea, fiecare camarad al meu, înaintaş al meu a contribuit prin diferit sprijin la creearea acestei mişcări şi haide-ţi să nu ne uităm trecutul şi istoria pentru că nu am fi fost nici unul de aici în această sală dacă nu ar fi fost părinţii noştri.

Şi atunci eu sunt de acord, respect ceea ce vrea să facă domnul Gigi Becali putem îmbina foarte clar elementul de prezent şi viitor pe care dânsul vrea să-l producă, nimeni nu va face, şi eu vă garantez acest lucru, că Steaua nu va pleca să joace (n.r.-în altă parte) şi a-ţi văzut şi în ziarul de ieri Evenimentul că nu-şi permite nimeni să dea Steaua afară, dar probabil că domnul Gigi Becali face foarte multă tevatură de genul ăsta şi mizează pe bunul simţ al Ministerului Apărării Naţionale, […]  şi vreau să vă asigur de faptul că s-a înţeles în mod obiectiv şi dacă de partea noastră ar fi apărut eu ştiu neclarităţi, incoerenţe, treburi rău voitoare să ştiţi că le-aş fi sancţionat, m-aş fi dus imediat la Ministrul Apărării Naţionale sau la domnul Popescu şeful SMG cu care am relaţii foarte strânse în ceea ce priveşte această chestiune.

Și domnul general Popescu şi domnul ministru Ioan Mircea Paşcu s-au aplecat foarte atent asupra acestui fenomen, dar haide-ţi împreună să desluşim iţele acestei chestii care este foarte simplă şi pe care eu nu mai reuşesc să o înţeleg şi nu poate contesta domnul Becali, pentru că eu sunt de acord  vrea să bage banii în sport respect ceea ce vrea să facă dar haide-ţi să mergem pe culoarul legii şi împreună vom găsi soluţiile. Eu ştiu rezultatul final, va fi cel aşteptat şi de dumneavoastră, pentru că e normal să fie aşa şi presa trebuie să fie atentă şi la bune şi la rele şi trebuie să prezinte abil în toate domeniile şi în toate planurile, pentru că societatea fără dumneavoastră ar avea suficiente probleme şi atunci eu nu văd de ce lucrurile nu merg într-o direcţie foarte clară, nu spun cuvintele, să nu credeţi că spun una şi gândesc alta.

Eu am un mare defect ceea ce gândesc aia şi spun, poate că un procent două la sută, dacă 99% gândesc, spun 98%, deci vă spun cu foarte mult sentiment şi cu foarte multă demnitate şi cu foarte mult ataşament pentru că totuşi mă simt bine în prezenţa dumneavoastră, e prima dată când ies la rampă într-un asemenea anturaj vă mulţumesc şi sunt onorat de chestia asta şi acum aştept întrebările şi provocările dumneavoastră […].

Eu l-aş întreba şi o să-l întreb când o să mă întâlnesc cu domnia sa (n.r.-cu G.B) că nu-l înţeleg. Deci nu-i corect,  eu v-aş întreba pe dumneavoastră, eu n-aş pronunţa asemenea chestiuni pentru că un om care vrea să facă şi care vrea să ducă pe culmi aşa cum vrea să creeze în lumea sportului? Și eu îl apreciez să fie foarte clar şi apreciez faptul că banii pe care i-a câştigat el, probabil că-şi ia de la familie îşi ia din conturile lui şi duce la mişcarea sportivă şi face ceva pentru sport şi pentru noi e un lucru bun, dar de aici să te întorci ulterior şi să spui cu o răutate fantastică că eşti în stare să arzi datorită faptului că ţi-a luat cineva biberonul mi se pare un pic deplasat şi nu înţeleg chestiunea.

Dacă nu plăteşte ce să vă spun, probabil că dânsul pe aceasta mizează, are şi o anumită tactică, nu ştiu dacă-l învaţă cineva dar dacă-l sfătuieşte cineva bag seama că nu-l învaţă şi nu-l sfătuieşte aşa cum trebuie. Noi am avut nenumărate discuţii cu dânsul şi vreau să vă spun că acum stabileam o anumită chestiune şi eu nu o stabileam de unul singur să fie clar. Am oameni maturi în jurul meu, oameni cu funcţii şi răspundere  pe fiecare atribut pe care-l au şi atunci ne-am întâlnit de câteva ori în această sală si stabileam foarte clar domnul Becali facem aşa, Gigi facem aşa, da e foarte bine. Pleca repede cu materialele, se ducea se sfătuia cu eu ştiu cu cine, după care se întorcea rapid că nu ştiu ce a găsit într-un cuvânt. Eu i-am spus, domnule, eu sunt militar sunt un tip care sunt mandatat să fac o chestiune. De multe ori îmi reproşa că, vă spun în sensul de a afla cât mai multe, mă acuza că nu vreau eu să fac.

Eu nu am nici o treabă, eu sunt un element mic într-un mare sistem, sunt un trecător care trec prin acest peisaj dar în acest timp trecător cât sunt în această funcţie şi cât sunt mandatat să coordonez activitatea clubului Steaua şi sunt indreptuit să coordonez această speţă să-i spunem trebuie să o fac cât mai bine şi de aia vreau să vă spun dacă nu plăteşte nici eu nu ştiu şi vă întreb pe dumneavoastră nu a spus şi-n  prin presă şi peste tot că dânsul plăteşte.

Nu se poate, îi recunoaştem toate îmbunătăţirile pe care le-a adus, dar uitaţi-vă dacă legea în România este făcută. Legea nu-i făcută pentru o speţă sau alta, legea vrea să acopere cât mai multe speţe, dar fiecare speţă la un moment dat are particularitatea ei.  În loc speţa să o dăm după lege şi să stăm la discuţii să vedem cum o facem noi,  vrem legea să o dăm după. Nu se poate aşa ceva. Ăsta este statul de drept şi mai este o altă chestiune, vedeţi că domnul Becali, când a cerut, cu câtă ardoare susţine anumite chestii, dar când dânsul trebuie să dea la stat, sau să facă, nu se mai poate. Deci principiul acţiunii şi reacţiunii, doamnelor şi domnilor, este foarte important, în orice societate, în orice loc, în orice domeniu. Nu, tu primeşti şi nu dai nimic, pentru că statul trebuie să trăiască prin noi, şi dumneavoastră.

Publicaţiile dumneavoastră probabil că dau impozite, dau bani, acuma se fac tot felul de speculaţii, am văzut la televiziuni şi în presă referitor la impozite, la salarii, nici eu nu ştiu ce să mai înţeleg, eu am mai spus-o foarte clar, în numele valorii, în numele performanţei, în numele nu ştiu cui, nu avem voie să ocolim legea. Indiferent cine este, păstrăm legea. Că eu nu mai înţeleg, în Adevărul, sau unde scrie că nimeni nu e mai presus de lege. Încă o dătă, eu tot timpul când mă uit, vă rog să mă credeţi şi vă spun cu mâna pe inimă şi cu foarte multă răspundere, când deschid şi când văd chestiunea aia, deja dacă am făcut ceva în ziua respectivă, zic: ce se întâmplă cu chestia asta? Nu ştiu, eu cred că trebuie să gândim mult mai profound şi mult mai complex, efectiv.

Nu prea ştiu ce să mai cred, el (n.r.- GB) nu trebuia să provoace o asemenea discuţie a faptului că azi plăteşe, mâine nu plăteşte, pentru că tot dânsul a spus că are milioane de dolari, că însăşi Steaua nu-i poate secătui o parte din aceşti bani pe care el ar fi dat pentru închirierea clubului şi a acestor facilităţi.

Atenţie da, pentru că eu vreau să vă spun că întotdeauna în momentul în care analizezi o anumită speţă de acest gen în lege există o limită minimă şi o limită maximă, dar să fiţi foarte convinşi de faptul că în momentul în care noi am analizat această treabă, am analizat-o prin faptul că  Steaua a fost creată de către armată, de către oştire, de către camarazii mei, de către înaintaşii mei, să fie foarte clar, da, noi nu putem să ne dezbarăm de acest fenomen, faptul că turnura evenimentelor în 2003 s-a întâmplat aşa e foarte clar, Gigi Becali este acum, dar ce facem Steaua dacă nu va mai fi peste zece ani domnul Gigi Becali. 

Domne, Steaua, Rapid, Dinamo, ţara, valorile, pământul asta dăinuiesc, să fie foarte clar, ori toţi trebuie să avem grijă de chestia asta. Eu am făcut această incursiune ca să provoc aceste întrebări şi aceste adâncuri ale discuţiei să vedem unde ajungem să fie foarte clar. Eu sunt cel mai interesat şi vă spun foarte clar, aveam foarte multă treabă, am ţinut astăzi, avem o activitate foarte importantă la nivelul Ministerului Apărării Naţionale, pe data de 25 la care probabil foarte multă lume de aici va participa sau colegi de-ai dumneavoastră. Am renunţat la acea activitate să mă întâlnesc cu dumneavoastră, I-am raportat domnului ministru Paşcu că e nevoie să ne întâlnim, să clarificăm aceste lucruri şi încă o dată, în ceea ce prezint eu dumneavoastră să întrebaţi, scuze că am lungit discuţia, însă nu ştiu efectiv ce se întâmplă.  

Reporter: Nu s-a ajuns la nici o înţelegere?  
Colonel Cătălin Zisu
:. Ce se întâmplă, astăzi a fost prima etapă a licitaţiei şi nu s-a prezentat nimeni, deşi i-am spus domnului Gigi Becali în nenumărate rânduri şi l-am asigurat  de faptul că eu gândesc cu sufletul pentru Steaua, şi nu-i corect ceea ce fac ,dar trebuie să o spun pentru că ar fi culmea că, noi ne-am adunat să fim sinceri şi corecţi şi atunci, eu dacă pot să ajut undeva pe marginea legii în sensul în care v-am spus dacă legea ne permite să aibe o limită minimă sau o limită maximă.

Păi eu mă duc până la limita maximă, este vorba de Steaua, eu am fost în Consiliul de Administraţie, sunt stelist, în birou la mine există un drapel, există o emblemă, adică nu le-am luat ca să le ţin sau să  coordonez , am spus-o cu foarte multă onoare zilele trecute şi la un moment dat cineva a răstălmăcit-o în mod necorect, eram ofiţer la Brigada de Gardă şi măturam pe aleile clubului Steaua fiind locotenent cu soldaţii .Iată că la câţiva ani de zile am ajuns să coordonez într-un fel activitatea clubului Steaua neintitulându-mă conducătorul acesteia, am spus peste 2 sau 3 ani de zile când clubul Steaua va ieşi un pic din anonimat şi va face ceva performanţă şi rezultate atunci pot să spun şi eu, domne aţi văzut de când am luat eu clubul Steaua . Deci, încă o dată, eu sunt un tip care gândesc foarte profund şi îmi place ceea ce fac, nu înţeleg totuşi, că discuţiile mele  pe care le-am avut cu domnul Gigi Becali  mandatat de Ministerul Apărării Naţionale să ajungem la o concluzie ne-au adus în acest impas, nu-i corect, nici pentru dumneavoastră, nici pentru oameni, nici pentru suporteri şi nici pentru asta, nu-i corect ca un individ care este în stare să moară pentru Steaua să fie spectator la tot felul de elemente care apar în presă, la televizor, neadevăruri, vă spun eu, adevărul trebuie să învingă, dar văd că trebuie să lupţi un pic mai mult ca să ajungi la treaba asta.  

Prezentator: Domnule Colonel, legea …că trebuie să plătească douăsprezece mii de dolari ….  
Colonel Cătălin Zisu:
 Nu, nu excelenţă, legea nu spune aşa, legea spune în felul următor, deci noi ca să provocăm această licitaţie, elementul tehnic şi algoritmul ştiinţific al acestei operaţiuni se face printre altele şi printr-un caiet de sarcini, în caietul de sarcini este o adunare de elemente tehnice care spune celui care este interesat să vină să relaţioneze cu acea speţă cum este Stadionul Steaua, în speţă domnul Becali cu noi, acolo găseşte toate problemele. Noi, am ajuns la nişte preţuri , haideţi să nu vă dau toate elementele din respect pentru a ne lăsa să ne facem treaba corect , dar eu vă spun cât se poate şi veţi înţelege fără să vă dau datele clare pentru că licitaţia este în curs şi nu-i corect să vă dau caietul de sarcini, nu ar fi nici un fel de problemă pentru că este aşa de publică chestia asta şi aşa de interesantă încât nu aş face-o dar nu vreau să mă acuze cineva că la un moment dat Zisu .. .,eu vreau să-mi păstrez calmul, echilibrul şi mersul înainte pe culoarul legii. Noi avem nişte norme, nu eu le-am făcut, pentru că domnul Becali m-a acuzat pe mine, eu sunt conducătorul unei instituţii, care, instituţie este condusă prin nişte ajutoare, eu nu sunt specialist, eu, în structura mea sunt vreo şapte domenii pe care le coordonez, eu nu sunt specialist în nici unul, specialiştii mei sunt în stânga, în dreapta, în capătul mesei, eu sunt cel care hotărăsc şi pe baza elementului de maturitate, de cultură  filozfică, socială  ce am învăţat până acuma îmi dă posibilitatea să hotărăsc şi atunci această licitaţie aşa s-a creat. Domne, am făcut caietul de sarcini, caiet de sarcini care cumuleaza elementele tehnice, elemente tehnice care sunt luate din cărţi, din legi şi pe care le-au adunat şapte, opt, zece inşi, o comisie. Dar domnul Becali este un tip care vrea să facă repede totul. Nu se poate, nu este ca la operaţie când omul trebuie tăiat că l-a dus urgent cu ambulanţa. Aici respectăm acest algoritm. Asta este hiba de care văd că se tot ţine domnul Becali, acest neastâmpăr să nu aibă timp să discutăm şi să parcurgem aceste etape. Eu l-am asigurat de atâtea ori: “domnule, Steaua va juca aici. Va fi bine”. Dar vă întreb pe dumneavoastră: aţi spune că acum dă 12.000 de dolari şi acum că nu mai dă nimic, că nu vrea dânsul? Mie mi se pare altfel. Şi nu mi se pare corect, pentru că noi reprezentăm o instituţie, Armata este unul dintre stâlpii societăţii. Haideţi să nu facem o luptă şi o vendetă din chestia asta, că domnul Becali se luptă cu un siste sau cu nu ştiu ce treabă. Deci fiecare să ne păstrăm echilibrul. Caietul de sarcini s-a făcut în baza unor măsurători şi elemente tehnice. Şi l-am făcut cu sufletul pentru echipa Steaua, cu sufletul pentru suporteri, cu sufletul pentru camarazi şi cei care ţin la această chestiune. Vă spun foarte, foarte sincer: dacă aţi avea un aparat să mi-o măsuraţi, aţi vedea că aşa este. …
Vrea altfel, nu să aştepte să îl invităm noi, poate dăm noi bani, poate îi facem nişte chestii. Atunci cred că aşa va încerca dânsul să facă. Şi eu vă întreb pe dumneavoastră: dacă dânsul venea astăzi la licitaţie, lucrurile se tranşau extraordinar de bine şi de frumos. Şi culmea, se tranşau în favoarea dânsului, dar nu dânsului, noi vorbim de Steaua. Dar nu ştiu ce vrea să demonstreze, ce vrea să facă, ce vrea să reprezinte, mă rog. ….. Dumneavoastră ce vreţi să facem? Da, există acest risc. Dar domnul Becali ce vrea?  

Reporter: Ce părere va avea Ministerul Apărării dacă va veni să spunem Unirea Urziceni şi va licita în condiţii foarte bune?  
Colonel Cătălin Zisu:
 Dar este liber oricine să vină. Licitaţia este deschisă, anunţată, e foarte clar. Nu eu doresc să încurc lucrurile. Dumneavoastră nu vedeţi că suntem puşi în măsura de a schimba o lege care asta se face în Parlament. Eu nu pot să schimb legea în România. Şi vorbind în numele instituţiei. Ministerul Apărării Naţionale vrea să facă tot ceea ce înseamnă în legătură cu Steaua. Pentru că eu m-am săturat de faptul că domnul Gigi Becali a creat tot felul de diversiuni, inclusiv în discuţia cu mine: că domnul Copos vine… Nu e adevărat. N-a venit nici un domnu Copos, nici…. fiecare îşi vede de treaba dânsului, dar aceste diversiuni sunt create pentru a găsi condiţii cât mai avantajoase pentru a-şi atinge un scop care poate fi găsit aşa cum mă întrebaţi dumneavoastră: Domne de ce nu vă înţelegeţi că şi asta nu…păi cum să mă înţeleg, eu nu mă înţeleg. Noi aplicăm legea, pe culoarul legii ne înţelegem dar pe altă temă nu.

Reporter: Deci domnule colonel să ne înţelegem, dacă Steaua nu plăteşte şi vine o altă echipă şi dă banii va juca acea echipă în Ghencea deci este posibil ca Steaua să nu mai joace în Ghencea dacă nu plăteşte.
Colonel Cătălin Zisu: Păi dacă noi stabilim o ordine de zi, dânsul o schimbă, ţipă, se manifestă în fel şi chip, atunci eu ce să înţeleg de la treaba asta? Păi ce ar fi însemnat acum eu să mă întâlnesc cu dumneavoastră şi să am o atitudine din asta. Nu avem voie. Suntem tributari locului pe care îl îndriptuim sub aspectul faptului că în urma muncii pe care o prestăm luăm un salariu de la Stat, de la societate. Asta a fost divergenţa mea cu domnul Becali. Şi îi spuneam: „domnule, nu te mai grăbi, lasă lucrurile să curgă normal şi firesc”. Păi de ce el a vrut să facă? El tot la rezultatul acela a ajuns. Dar de ce să nu meargă pe lege, păstrând algoritmul celor şapte etape? De ce el vrea să se eludeze sau să sară peste cele trei?

Reporter: De ce schimbarea asta? Ce speră?  
Colonel Cătălin Zisu:
 Păi el trebuie să spună. Eu nu am putut să intru în capul dânsului să-mi dau seama ce gândeşte.  

Reporter: Nu v-a dat explicaţii?  
Colonel Cătălin Zisu:
 Eu vă întreb pe dumneavoastră: un om care gestionează o asemenea speţă, o asemenea chestiune, să se mute ca centru de exprimare de dorinţă dintr-o parte în alta, vi se pare normal? Noi nu i-am dat nici un motiv. Am prezentat acest material.
Domnul Roşu are locul dânsului, domnul Zisu este aici la microfon. Domnul Scrieciu, care este locţiitor este în partea dreaptă. Dânsul nu are voie să facă ce fac eu, pentru că nu e apărat de lege. Dar dacă domnul Becali lua semnătura şi ştampila şi zicea „nu contează dacă o pun eu”.

Reporter: Când?  
Colonel Cătălin Zisu:
 Cum când? Păi peste tot. Dar pe astea nu le ştiţi, scuzaţi-mă, deci astea probabil că sunt nişte chestii care…. Dar vă spun eu, că am trăit acolo fenomenul şi vă arăt documentele. Nu ştiau la un moment dat cine semnează. Când a trebuit să luăm clubul înapoi, prin hotărâre de guvern, că practic asta a fost baza prin care s-a creat această relaţionare în această speţă, alergam noi după dânşii: „hai domnule, nu ne semnaţi aici, nu vă dăm în primire, nu vă luăm?”. Deschidere mai mare decât a avut Ministerul Apărării Naţionale prin această echipă care a lucrat, mandatată de către conducerea ministerului… Şi vă mai spun o chestiune: eu nu îmi permit să mă joc cu mine şi cu locul pe care îl ocup. Eu nu îmi pot permite să mă prezint la ministrul meu să îi raportez o chestie frântă sau nu îi spun. Înainte de asta eu la dânsul. Şi i-am spus: „domnule ministru, vă raportez următoarele”. Înainte de a pleca dânsul la şedinţa de guvern. Mă duc după asta şi la fel îl informez. Domnul ministru Paşcu, de când a venit la conducerea ministerului şi mi-a dat o sarcină de genul ăsta, mi-a dat numai constructiv şi mi-a şi spus: „te rog frumos, relansează activitatea la Clubul Steaua”. De aceea am şi acceptat să ajung în subordinea dumitale. Păi ce vreţi mai multă onoare decât chestia asta? Pe mine mă onorează şi mă obligă să fiu foarte atent şi foarte matur în fiecare pas pe care îl fac. Haideţi să venim la jumătatea drumului să vedem cum le rezolvăm.  

Reporter: Chiria este mai mică pe stadionul Lia Manoliu?  
Colonel Cătălin Zisu:
 Eu v-am spus o chestie de suflet.
Noi mergem pe calculaţia ideală în orice sistem. Clubul Steaua este alcătuit şi cu fotbalul. Că fotbalul a plecat cum a plecat. Păi fotbal a rămas, nu ne-am gândit să completăm această schemă, că n-avem cu cine.
Eu nu vă pricep acum în exprimare. Adică de ce să nu joace Steaua acolo? Dacă domnul Gigi Becali, care este patronul Stelei, va hotărâ într-un fel, deci hotărăşte dânsul. Armata îi sprijină, îi ajută şi nu îi dă cu un pas mai încolo să facă altă mişcare. Eu asta nu înţeleg.
E o chestie de suflet, de tradiţie. Nu ştiu dacă şi dânsul îşi va putea permite să desrădăcineze echipa Steaua de aici pentru că vrea dânsul. Avem trecut, avem prezent şi trebuie să ne gândim la viitor. Deci dacă facem diversiuni, facem răfuieli şi dominăm în numele non-valorii, ajungem la ce spuneţi dumneavoastră. Eu nu îl înţeleg pe domnul Gigi Becali, încă o dată, de ce să îl ducă pe domnul director la Lia Manoliu, să dea acolo atenţie pe trei ore de joc, vă întreb eu acum pe dv. că văd că puneţi întrebări încuietoare, dar va fi greu să mă încuiaţi că nu aveţi cum. Eu merg numai pe linia legii şi a adevărului şi atunci, nu am cum să fiu corect. Problema este următoarea : dacă se duce pe Lia Manoliu nu trebuie să plătească acolo?

Bun, staţi domne plăteşte pentru trei ore  încă odată. Dv. nu v-am prezentat aici că stadionul Steaua este o uzină. Duceţi-vă să vedeţi ce condiţii există la hotel, unde se antrenează. Deci există un hotel, există un restaurant, păi duceţi-vă dv. în viaţa civilă, hotel care poate să fie  de trei stele, vă întreb eu pe dv., dar văd că vă uitaţi la aparat şi nu vreţi să-mi răspundeţi.

Haideţi să vă duceţi să vedeţi un astfel de complex, dv. v-aţi putea permite să faceţi o chestie ca asta, dacă nu respectaţi legea?  Şi ce contestaţi? Păi nu dar, dânsul spune că nu are bani şi că e prea mult, se duce pe Lia Manoliu să stea să plătească 2000 dolari pentru trei ore şi nu vrea să plătească aici 7000 dolari pentru 365 de zile, cu cantonament.

Domne, eu vă cer sprijinul, începând de la această dată şi de la această discuţie, să lămurim această treabă. Eu asta vă rog pe dv. haideţi să găsim o soluţie amiabilă între noi şi societatea dânsului iar dv. aveţi rolul meritoriu şi definitoriu…: Nu. Teoretic da, se poate, deci societatea care investeşte, poate să vină cineva, păi vă daţi seama vine cineva şi licitează ca la un tablou; vine şi câştigă, păi eu ce să fac.  

Reporter: Dacă singura persoană va fi Gigi Becali cu noua societate FC „Steaua”SA şi vine şi licitează şi s-a rezolvat problema şi nu mai vine altcineva care să liciteaze în momentul acela, cum se va face decalajul în momentul acela.
Colonel Cătălin Zisu: Mai formulaţi odată că n-am fost atent, deci dacă…

Reporter: Presupunând că nu se va prezenta nimeni la această licitaţie cu excepţia noi societăţi comerciale FC „Steaua” SA care va licita să spunem cu 500$/lună sau 100$/lună şi nefiind un contracandidat atunci înseamnă conform prevederilor legale MApN va ceda, va concesiona baza contra sumei licitate.  
Colonel Cătălin Zisu:
 Da. Exact. Nu, nu, nu, deci atenţie. Suma nu va coborâ, e suma de pornire care nu va coborâ da, deci sub această sumă nu. Problema nu contează, încă o dată, eu am spus suma este mică nu este mare.  

Reporter: …
Colonel Cătălin Zisu:
 Încă o dată, noi când am alcătuit această secvenţă şi această licitaţie, stadionul s-a împărţit. el mi-a spus aşa: stadionul are şapte elemente, dânsul a vrut numai patru elemente din chestiunea asta. Aceste patru elemente fac 7200 euro. Care-i problema? 7200 euro este o problemă la banii dânsului?  

Reporter: …
Colonel Cătălin Zisu:
 Vă întreb şi eu pe dv.  

Reporter: …
Colonel Cătălin Zisu: Dar nu-i problema noastră. Şi ce vreţi să fac să-i dăm noi doi?  

Reporter:…
Colonel Cătălin Zisu: Este o licitaţie deschisă.Nu m-aţi înţeles dv.Dacă dânsul declară că Steaua are bani şi că Steaua nu-i duce în fundul sacului şi că elementele care vi le-am spus mai devreme că dă 13 000 de dolari, 10 000 de dolari,dv. veniţi acum să…  

Reporter: …
Colonel Cătălin Zisu: Domnule director, mă bucur,chiar mă uimiţi cu asemenea întrebare. Domne, hai să terminăm cu dezbinările astea pe care vrea să le bage domnul Gigi Becali, între general şi ministru, n-au nici o relevanţă, MApN este o structură bine organizată. Problema Stelei este acum în curtea mea, a structurii pe care o comand şi o organizez şi trebuie să o organizez, ce trebuie să băgaţi generalii aici?  

Reporter: …
Colonel Cătălin Zisu: Domnilor v-am spus destul de clar ce treabă are generalul x sau y cu problema Stelei? De,ce sunt eu în faţa dv.? Şi cum adică să se îmbogăţească? vedeţi că nu sumnteţi corect în exprimare, haideţi să vă dau un alt exemplu. Vă spun foarte clar că nu are cum să îmbogăţească, ca să îmbogăţească pe cineva trebuie să dea bani cuiva să ajungă în buzunar, nu se poate face aşa ceva. Aceşti bani care ar rezulta în urma licitaţiei şi dânsul ar veni cu o sumă de 9000 de dolari şi o închiriază, jumătate din bani se duc la bugetul statului, pentru că statul trăieşte prin noi toţi, iar cealaltă jumătate se duce la la Clubul Steaua în buzunarul celor 22 de secţii. Vi se pare mult să ajungă 4000 de dolari la un club care are 22 de secţii şi care face performanţă la un asemenea nivel, şi aduce campioni olimpici, mondiali.  

Reporter: …
Colonel Cătălin Zisu: Nu caietul de sarcini nu se cumpără chiar aşa de uşor, că nu veniţi dv. să cumpăraţi…Preţul este 500 de mii  dar nu vine orice, adică nu veniţi dv. să-l cumpăraţi adică dv. trebuie să faceţi dovada faptului că vreţi să vă relaţionaţi foarte clar pe această speţă.  

Reporter: Domnule colonel, ieri am vorbit cu domnul Gigi Becali care a spus că dă în judecată MApN, pentru că înainte când a luat dânsul clubul, MApN avea o datorie de …la Bancorex a plătit acea datorie, vă dă în judecată şi stă pe Lia Manoliu 100 de ani.
Colonel Cătălin Zisu: creanţă şi-a trecut-o în dreptul dânsului, nu uitaţi că eu am fost în consiliul director, să ne dea în judecată nici o problemă.  

Reporter: …
Colonel Cătălin Zisu: Nu aţi fost atent în anul 1998 din Ministerul Apărării Naţionale şi Clubul Steaua s-a creat această aripă, societate non profit, da, societate care a trecut pe drumul până a ajuns la domnul Gigi Becali. Ce s-a întâmplat pe acest drum e mai complicat şi mai lung, n-am cum să va explic drumul acesta. Nu la lăsat nimeni, excelenţă, şi încă o dată, citiţi legea construcţiilor sau legile din România şi o să vedeţi aşa foarte clar. În situaţia lui domnul Gigi Becali, orice cui pe care-l bate domnia sa pe banii dânsului, în acel imobil, este al statului, atenţie, da?. A făcut-o, nu la obligat nimeni, a făcut-o că a dorit dânsul, da? Deci asta să reţineţi. Luaţi legea să vedeţi că am dreptate în ceea ce spun. Deci orice modificare, orice îmbunătăţire, orice investiţie, o face pe , încă o dată, o face pentru că aşa vrea dânsul. Apropo de ce mi-a zis dânsul.
E discutabilă, păi da, dânsul probabil că pe asta mizează, că va lua nocturna, că va ara, deci aici e chestiunea în care probabil cei de la Unirea, dacă vine , zice că numai am nocturnă, nu mai am asta, şi asta este o chestie foarte clară. Vă rog, vă rog frumos, nu am de ce să mă supăr…….
Dumneavoastră m-aţi înţeles iniţial, deci aceste lucruri le-a făcut ca şi cum dumneavoastră da-ţi un ban celui care vine să vă şteargă parbrizul la aşa , i-aţi dat dumneavoastră pentru că aşa a-ţi vrut dumneavoastră, aşa şi dânsul a făcut. Că şi arondă şi crează în faţa opiniei publice, că domnle, încă o dată, orice investiţie se face cu acordul administratorului. Nu avem nici un document şi nici o cerere de la domnul Becali, pe acest parcurs în care să ne spună că domnu Zisu, nu domnul Zisu ca reprezentant al ministerului, domnul Club Steaua sau Minister al Apărării, vedeţi că eu vreau să fac următoarea investiţie, m-aţi înţeles? Legea este clară, domnilor. Legea este foarte clară. Spune cum trebuie făcut. Dar dânsul probabil că nu, vrea să facă mai repede totul , şi de aici apar animozităţile.

Reporter: Mai am încă o întrebare. Dumneavoastră a-ti spus mai devreme, dacă nu mă înşel, că în 1998 în momentul în care s-a făcut acea trecere La FC Steaua, ar fi existat o greşeală din partea Ministerului, în legătură cu stadionul?  
Colonel Cătălin Zisu: Da, încă o dată. Noi nu mai stăm să analizăm ce-a fost acolo, a fost o chestie trecută, eu am zis că nu vreau să repetăm o astfel de greşeală, o speţă care a devenit aşa încurcată, da?. Deci ….Nu, greşelile sunt mai multe. Dumneavoastră puneţi aşa o întrebare la care ar fi greu să vă răspund, aş sta vreo trei zile numai cu dumneavoastră sau numai cu toată lumea să vă explic de-a fir a păru’, cu dosare, cu chestii, cu probleme, da…..Nu ştiu, deci nu mă întrebaţi pe mine. Fac şi eu ca domnul Gigi Becali. A-ţi văzut cum a zis dânsul, da, adică o preluat treaba, ce a fost la FC Steaua, nu-l mai interesează , da, dar Steaua a fost şi atunci şi am impresia că fiecare suntem datori , toţi trebuie să contribuim la întregul spectru, da. Deci atunci nu pot să analizez, m-aţi înţeles. Eu am date foarte clare de când sunt eu aicea. Ce am preluat e foarte clar că am preluat această speţă cam încurcată pe care o vedeţi şi dumneavoastră. Ca să vă dau răspunsul pe care mi l-aţi spus, n-am cum, greşesc şi nu vreau să greşesc faţă de camarazi, de nişte colegi de ai mei de care, probabil că nu au vrut să greşească.

Reporter: … 
Colonel Cătălin Zisu: Da, dar excelenţă, eu nu am avut divergenţe, atenţie, eu am purtat discuţii. Păi domnle s-a ajuns la demisii pentru că , ce se întâmplă, domnul Becali l-a un moment dat, încă o dată, eu v-aş pune pe fiecare de aceia să vă introduc în anumite stări de atmosferă şi o să vedeţi că nu vă conving toate. Păi dacă domnul Becali conduce o şedinţă cum vrea dânsul, normal că generalul Bădălan??? s-a ridicat în picioare, şi încă o dată, dumneavoastră nu ştiţi că sunt nişte legi şi nişte reguli? Noi criticăm pe alţii şi uităm de noi? Păi dacă domnul Gigi Becali, ne stabilim o ordine de zi, dânsul ne-o schimbă, ţipă, se manifestă în fel şi chip, atunci eu ce să înţeleg de la treaba asta? …”

Sursa oficială: site MApN, http://www.mapn.ro/briefing/030718/conferinta.htm

10 comentarii la „Conferinţă de presă la MApN – 17 iulie 2003. Scandal CSA vs. SC FCSB SA

  1. steauacornel

    in 2003, dinamo era societate pe actiuni (http://www.listafirme.ro/dinamo-1948-sa-13699971/) , dar beneficia de tratament diferit din partea organelor statului? In prezent, DINAMO 1948 SA plateste statului, prin ministerul de interne vreo taxa pentru utilizarea marcii. Plateste o chirie modica si din cand in cand utilitatile. Bonus, Clubul Sportiv dinamo ii va construi si un stadion nou pt meritele avute de a tepui statul roman prin neplata taxelor si impozitelor prin intrarea in insolventa.

    1. siegfried

      @steauacornel.
      Lucrurile nu stau chiar aşa. O fi Dinamo 1948SA înffinţată în 2001, dar abia în 2005 societatea comercială s-a subrogat asociaţiei CS FC Dinamo.
      Uite aici un proces comun din 2004 intentat de Steaua, Dinamo şi Rapid împotriva LPF şi televiziunii Telesport.
      În dreptul reclamanţilor apar:” ASOCIATIA CLUBUL SPORTIV FOTBAL CLUB DINAMO BUCURESTI”, “ASOCIATIA FOTBAL CLUB RAPID BUCURESTI” şi “FOTBAL CLUB STEAUA BUCURESTI SA”.
      http://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000056789&id_inst=3

      1. xray Autor articol

        @siegfried
        Au coexistatat, ASOCIATIA CLUBUL SPORTIV FOTBAL CLUB DINAMO BUCURESTI fiind acționară la Dinamo 1948 SA. Exact ca AFC la SC FCSB SA.

        Câinii au făcut așa (ținut în “umbră”) din inginerii financiare, nu pe criterii sportive. Pentru a nu plati obligatiile catre stat, actionarii de la Dinamo, in complicitate cu sefii de la Ministerul de Interne si cei ai Federatiei Romane de Fotbal, au infiintat doua societati cu acelasi obiect de activitate. Din 2005, datoriile clubului sunt trecute in bilantul ACS FC Dinamo, in timp ce beneficiile pe Dinamo 1948.

        Aici sunt detalii foarte interesante despre istoria lor, cum s-au inființat, ce le-a dat în folosință Babiuc și ce s-a întâmplat mai apoi:Dinamo a pacalit Fiscul cu ajutorul Ministerului de Interne” (click)

        1. siegfried

          1. Da mă ştiu ! eu doar i-am răspuns lui steauacornel care se întreba de ce statul a trătat în 2003 diferit cele două cluburi făcând trimitere în mod evident la ce zicea ZIsu : “S-a încercat a se crea o diversiune prin exemplul cluburilor Rapid şi Dinamo, problema e simplă. Nu poate fi la fel atâta vreme cât aceste două cluburi sunt organizate ca societăţi non-profit, iar FC Steaua SA este organizată ca societate comercială. şi apoi a pus un link din care se vede că anul de înffinţare a SC Dinamo 1948 SA e 2001.
          I-am arătat că deşi societatea aia exista din 2001, până în 2005 clubul Dinamo a fost afiliat la FRF pe numele asociaţiei: ASOCIATIA CLUBUL SPORTIV FOTBAL CLUB DINAMO BUCURESTI şi de aia a putut primi gratuit în folosinţă stadionul.

          2. Da, ştiu că situaţia celor de la SC Dinamo 1948 SA e similară cu cea a SC Fotbal Club Steaua Bucureşti SA. Ambele au fost înffinţate în baza ordonaţei de Guvern nr. 26/2006. care prevedea că:
          art. 47 Asociaţiile şi fundaţiile pot înfiinţa societăţi comerciale. Dividendele obţinute de asociaţii şi fundaţii din activităţile acestor societăţi comerciale, dacă nu se reinvestesc în aceleaşi societăţi comerciale, se folosesc obligatoriu pentru realizarea scopului asociaţiei sau fundaţiei. .

          3. Citisem de ceva vremea articolul ăla :).
          Art 48. Asociaţiile şi fundaţiile pot desfăşura orice alte activităţi economice directe, dacă acestea au caracter accesoriu şi sunt în strânsă legătură cu scopul principal al persoanei juridice.

    1. xray Autor articol

      @alexandru-h

      Deh, nu toată lumea are birou de investigații și o retea de surse în teren ca tine. 🙂
      Tu tot ce scrii este numai din informația și creația neuronilor tăi. Nu ai citit nicăieri inainte, ci numai în codul tău genetic. Te-ai născut tobă de carte, o enciclopedie adusă în coicul berzei. Toată știința și cultura ta este o creație proprie. Nu ai învățat-o la scoală sau aiurea. Inclusiv pasajele alea în engleză puse de tine cu Abramovic. Ți le-a mărturisit rusul la o cafea pe iahtul lui, nu? 🙂

      Din păcate trebuie să te împaci cu disconfortul de a nu fi singur pe lume! Pe lângă un super deștept, updatat și informat numai din propriul coď genetic, mai trăim și noi “prostimea”.

    1. xray Autor articol

      @alexandru-h.
      Am înțeles. Tu ai mai citit și altceva decât ciripeli! Bravo!
      Eu am ciripit tot ce ai citit tu. :))

      PS
      În curând mă las de scris. Trec și eu doar la citit să “recuperez”.
      Din noul sezon nu o să mai scriu nimic. Mă refer pe site (articole, avancronici, cronici, “copy-paste” etc.)
      Scapi de mine! Mă rog, nu numai tu. E coada mare! :))

  2. redbabyseal

    … simpaticii de APV-isti!
    limba de lemn, incoerenta in exprimare, greseli ortografice….

    dar, cel mai simpatic, e cum recunosc ei: nu se poate repede, ca noi lucram “la stat”! Adica, la stat… degeaba! La stat… pe loc!

  3. redbabyseal

    … si, iar imi vine in minte analogia cu “fata maritata” si tatal “generos” si “protector”…

    zice tatal, nu-ti fa griji, fiica mea, in casa mea, care e ca un castel, tu ai un apartament asigurat, cu toate facilitatile!
    Nu trebuie decat sa participi la licitatia de inchiere, draga mea fiica, lumina ochilor mei!
    Si numai tu vei locui aici pe veci, scumpul meu copil, bineinteles daca vei plati pretul cerut pe chirie, si daca vei plati, evident, mai mult decat orice strain care are dreptul si poate veni la licitatie!
    Doar pentru tine e locuinta asta, daca dai mai mult decat oricine altcineva!
    Vei fi fiind tu fiica mea, sufletul meu, dar eu nu pot sa-ti dau locuinta gratis, doar sa ti-o inchiriez – ca si oricui alt cuiva – in conditiile legii!
    Nu-mi zice mie ca vecina Mariuca sta pe gratis in casa a lor ei, ba chiar ii cumpara si electrocasnice noi! Ea nu e ca tine, maritata cu un om de afaceri bogat, tipul care sta cu ea in casa alor ei e doar “prietenul’ si nu lucreaza nicaieri – e sarac lipit, poate de-aia le si bea banii si ii bate pe babalaci…
    Ce, poti spune tu ca-ti cer chirie mare? Da’ sotu’ ala al tau a zis ca-ti da si luna de pe cer, ce mare lucru chiria? pai eu mai am inca 10 copii, tre’ sa-i hranesc cu ceva…
    Cum sa zici ca stai mai ieftin la hotel?
    Da’ ce-o sa zica lumea, daca pleci din castelul parintesc?
    Nu ti-e rusine?
    Eu fac totul pentru tine, cu tot sufletul, numai ca nu mi-l poti masura, si tu nu vrei sa-mi platesti chirie?
    Nerecunoscatoareo!

    …. iar acum, dupa 13 ani:
    “Eu te iubesc din tot sufletul, si tu nu vrei sa-mi platesti 3,7 milioane de euro ca sa te recunosc de fiica mea? Pai, poti pune un pret pe iubirea parinteasca? E o suma modica, derizorie pentru iubirea mea de tata!
    Ingrato! Nu dai banii, nu esti fiica mea! Te reneg!”

Lasă un răspuns