Ce trebuia să facă MAPN cu bugetul secției de fotbal CSA

de | iunie 9, 2018

Bugetul secției de fotbal a CSA a fost 300 000 euro, bani publici.

Conform site-ului MAPN Romania are 969 de militari în diverse teatre de operații din care peste  600 în zone fierbinți (Afganistan, Kosovo, Somalia etc), link-ul mai jos.

Toți militarii ăștia au plecat cu niște puști amărâte, de 5.65, posibil ca multe din ele să fi fost fabricate mai devreme de anii 2000.

Un AR-15 (arma pe care o folosește Armata americană) echipat full (luneta, red dot, curea etc.)  costa în jur de 1500 de dolari. Aveți mai jos un link pentru asta

Desert Cameo Colt Expanse AR-15 .223/5.56mm SuperKit! Surefire Flashlight

Desert Cameo Colt Expanse AR-15 .223/5.56mm SuperKit! Micro Red Dot Sight

Vesta antiglonț în jur de 1000 de dolari iar casca în jur de 500

MilTac™

Sunt ferm convins că dacă MAPN făcea o cerere de ofertă scotea o echipare mai bună și un preț mult mai bun decât ăla pe care l-am găsit eu. Astea sunt preturi online și fără prea multe căutări.

Ca sa facem un rezumat un soldat echipat complet ar costa 3000 de dolari.

Oare nu era mai normal ca MAPN să echipeze 300 de soldați cu echipamente bune nu cu ciurucuri înainte să-i trimită în teatrele de operații. Sunt soldați profesioniști care își riscă viața pentru bani însă o fac pentru România și, după părerea mea, era mult mai important sa fie soldații ăștia echipați decent decât sa cheltuie banii pe meciuri din Liga a 4-a.

M-aș putea lega de multe dintre echipamentele pe care le au militarii noștri, dar am luat o parte din echipamentul de baza și care se putea rezolva relativ ușor, nu am luat în calcul alte nevoie ale armatei Române cu ar fi tancuri, avioane, etc.

Bodanel

19 comentarii la „Ce trebuia să facă MAPN cu bugetul secției de fotbal CSA

  1. sikander

    Mi se pare can in urma cu 1-2ani a fost o stire cum ca armata is trage uniforme noi. Erau prezentate modelele, cu detailii despre camuflaj, material, etc. Se pare ca a fost de ajuns 🙂

    5
    1
  2. bodanel

    Uniforme s-ar putea face si la noi, avem destule fabrici de textile capabile sa faca uniforme. Dar echipament de lupta gen pusti, pistoale, veste antiglont, munitie mai greu. Desi am avut fabrici pentru astea au avut grija burtosii sa le puna pe butuci.

    5
    1
  3. adrian0808

    Sa nu fim rai acum .
    Soldatii romani din Irak/ Afghanistan nu indeplinesc misiuni de cercetare si lupta. Nu ei vaneaza celulele teroriste sau pe militantii talibani .
    Ei asigura anumite obiective (aeroport, baze militare, spitale) , patruleaza in zone bine delimitate, instruiesc posibil militari bastinasi, asigura legatura intre autoritatile militare straine si populatia locala etc . Acestea sunt niste misiuni la fel de importante ca si cele de lupta si fara ele ar fi greu ca misiunile combatante sa reuseasca . Din ce am vazut in misiunile in afara bazelor sunt echipati f bine, au vehicole de la americani , nu mai patruleaza cu amaratele alea de tab-uri.
    E ok ca e bine sa ai armament modern, dar inamicii talibanii si aialalti de pe acolo sunt inarmati in special cu akm-uri , nu au elicoptere de atac, avioane de vanatoare si altele ….
    Peste o incarcatura exploziva, actionata de la distanta poti da fie ca esti american sau roman iar daca nu ai putin noroc poti suferi rani grave .

    Acum … nu poti renunta sa dai 300k euro la niste prapaditi pe an , ca oricum nu ai 300kkk sa te dotezi cu 100 aparate F22, sute de M1 ABRAHAMS, rachet TOMAHAWK, sau vreun portavion …
    Problema e daca cei 300k euro au asigurat reusita misiunii …. adica promovarea in liga 3 . Si uite ca nu , cu toate ca si adevaratii prin AS47 au contribuit cu ceva fonduri …. deci putem spune UM cesea fotbal talpana a ratat misiunea . Asta ar fi ca si cum am auzi zilnic la tv ca militarii romani din Irak si Afganistan se intorc …. pe scut… (doamne fereste).

    Daca era pe vremea romanilor Legiunea cesea talpana trebuia decimata pentru asa o infrangere rusinoasa .

    Nu mai discutam de proasta gestiune a fondurilor si a bazei din ghencea .
    Rugby face antrenament pe stadionul ghencea.
    Sala de handbal si alte sporturi de sala este la Chiajna.
    La derby-ul cu cacademicienii de pe AN sunt adusi ca stewarzi o firma obisnuita sa pazeasca utilaje agricole.
    Echipa de fotbal face cantonament intr-un hotel cu reputatie de bordel . Macar de vedeam ca au scos un cort din ala militar si ii puneau acolo pe Lacatus si compania sa doarma .
    Ultrasii se aduna prin parcari ca de e unitate militara ghencea …
    Ei nu stiu unde trebuiau sa dispute “batalia decisiva” cu cacademicienii si cica de-aia nu au fost ‘jdemii la stadion ….ca doar cativa au avut penis sa vina … aia 3000 …. asa povestea undeva pe site un ultras …
    Si cate astfel or mai fi pe care noi nu le stim …

    Astea sunt problemele adevarate …

    Club mai curat decat toate .
    Mandrieeee
    Gloriiileee
    Profesionalism
    Emblemeee

    Niste amarati si prapaditi la fel de incompetenti si prosti ca berbecali/ mm/ argaseala / mache/ lache si care mai sunt .
    Diferenta este ca unii nu reprezinta nimic si o fac pe banii lor , pe cand ceilalti reprezinta o institutie cum e ARMATA ROMANA .

    8
    1
  4. bodanel

    @adrian0808

    Cred ca nu esti bine informat. Avem unitati care executa misiuni de lupta. Nu stiu eu prea multe detalii dar de asta sunt sigur.
    Cat despre misiunile de paza. Pai daca tu stai si pazesti cu un pm din 1900 toamna si talibanul are un AKM bine reglat si intretinut ti-o cam furi.

    Uite aici si confirmarea ca astia ai nostri sunt cu pm-urile astea de 5.65, mitralierele alea vai steaua lor si merg cu TAB-uri.
    https://www.youtube.com/watch?v=dTMuryuZjR0

    Si sunt sigur ca filmul asta a fost facut cu sprijinul diviziei de PR a MAPN. Pai daca ei ii arata asa in realitate situatia este mult mai proasta. SI ca sa te lauzi ca ti-au dat americanii niste pusti si niste echipament cred ca iti dai seama ca e jenant.

    In rest sunt de acord cu tine.

    2
    1
  5. Gosu

    @bodanel , probabil multi se iau dupa ce vad la parada de 1 decembrie. 3 Humvee si o mana de soldati cu Kevlar si AR 15 pomana de la americani.
    @Adrian0808 Cat despre misiuni, s-au facut de toate tipurile, inclusiv genisti. Motivul pentru care nu sunt atat de multe pierderi si nu cunoastem atat de multe e fix numarul mic de trupe detasate. Cu dotarea din prezent la un numar mult mai mare victimele ar fi crescut probabil exponential.
    Si inca ceva, vezi ca razboiul asimetric e mai pacatos decat cel normal. Au simtit masiv americanii in Vietnam. De asta in ziua de azi in Orientul Mijlociu se cam merge pe drone si bombardamente.

    3
    1
  6. adrian0808

    @bodanel stai liniștit.
    Armata romana are în cel mai rău caz akm model 1947.
    Nu are 1900 toamna.

    Akm model 1947 este o arma fiabila, cea mai fabricata în lume. A fost folosita în toate războaiele începând cu 1950….
    Am făcut armata, știu ce e o akm 1947 (sic…. Anul înființării CCA) și este super fiabila… restul echipamentului militar sunt de acord ca poate fi îmbunătățit mult.

    Dacă ai un akm și știi să-l folosești și să-l îngrijești, te descurci onorabil…

    @ gosu : Am uitat de misiunile de geniu (deminare)…. întâmplător am făcut armata la arma geniu…

    1
    1
  7. bodanel

    Adriane si eu am facut armata dar am pus mana si pe arme mai noi. Da, AKM este o arma fiabila dar asta nu inseamna ca restul sunt mai proaste. Ia sa te vad eu luand linia de ochire cu AKM la inaltator si eu cu AR 15 cu luneta si laser. Facem un pariu ca trag primul si te nimeresc pe orice distanta intre 1 si 300 m? Si sabia te poate taia rau, te poate ucide dar un amarat de pistol o face depasita. AKM este o arma de asalt depasita, exista AR 15, SIG 550 cu variantele ei. Daca vrei sa vorbim de AKM sa vorbim de AK15.
    Razboiul nu este despre onoare

    2
    1
  8. killertits

    Lăsați armele… Daca intră Ivan peste noi ne predam instant, jos chiloții si gata.
    In altă ordine de idei, adevărații iar și-o fură de la ăilalți adevărați de julesti :))
    E vreo 1000 de baeti care flutură steagurili in groapă… ??

    1
    1
  9. bogdand

    Inca astept un articol cu meciul CSA-ului.

    Unde sunt cei 40 de mii de suporteri? Unde sunt argumentele ca suntem multi, ca asta este steaua … ca daca era nu veneau 30 de mii de rapidisti 🙂 …

    S-a stins lumina dupa 3 meciuri. Pacat ca nu mai avem parte de inca un derbi cu Rapid pe Arena Nationala sa vedem cum bate vantul. La a 4-a infrangere se aduna 500 si dupa mai vine Talpan sa-si vada copilul jucand turca.

    Abia astept sezonul viitor.

  10. adrian0808

    3 infrangeri in 45 de zile cu aceasi echipa …

    Talpaneeee fmm ti-au manjit cacademicienii culorile, desenele si clubul …

    Oare cine e de vina pentru astea 3 rezultate ? Cumva si AS47 ? Ca doar au dat banii si sunt pe echipamentul de joc …
    Pleaca din ghencea AS47 Pleaca din ghenceaaa

    Din aia jdemii au ramas la sfarsitul razboiului 600 de ultrasi .
    Bvo lor ptr. devotament. Pacat ca au pus botul la mascarada lui talpana …. dar cine se aseamana se aduna ca doar : TALPAN E UNUL DINTRE NOI !

    Sigur sunt doar 3 meciuri pierdute si un sezon ratat . Sa speram ca se ineaca la mal gipsanii si o sa revedem la anul derbiurile cu cacademicienii !!!

    🙂

  11. xray Autor articol

    Lasă că din sezonul ăsta vin la teșchereaua lui Petrea 4 mil euro (cât zice produce numai marca pe an).
    Își face Lăcă trupă de Șampions Lig și sparge norii și ciorile.

    Păi, băi, hahalelor! Nu ne îvățau ăia adevărații că marca Steaua e vacă de muls bani și clubul se autofinanțtează cu ea? Marca joacă singură și rupe tot!!!

    A muls-o destul ciobanul pănă în 2014. Gata! De atunci a început nea Talpan să mulgă, dar boul! S-a umplut deja numai de la marcă și tickete, I-au mai dat și rapidiștii. :)))

  12. killertits

    Probabil nu au inteles inca ca nu marca, numele si galeriili fac performanta, o sa treaca ceva timp pana isi vor da seama adevaratii ca fara bani esti zero in ziua de azi…daca isi vor da seama vreodata.

  13. bogdand

    Faza este ca au si bani … au bani cat toate celellalte echipe la un loc … si nici asa!!!

    Cate comentarii … cati baieti liberi au fost pe aici dupa primul meci … s-a vazut fratilor … am fost atat de multi … am demonstrat … am dres … pacat ca ne-am batut putin …dar sutem multi multi 🙂 … ar fi vopsit si pasarile negre in ros albastru doar sa arate cat de multi sunt ….

    Ca ei saracii nu au loc pe stadioanele unde joaca acum … de asta se aduna 500-1000 … ar mai fi inca 3-4000 la fiecare meci dar nu au unde sa intre … nu ca la meciurile FCSB (alea de asta iarna, la ore infecte pe un frig de nu poti respira) … va aratam noi …

    Am vazut … si o sa mai vedem 🙂 … si drumul a ramas la fel de lung … as spune ca acum pare si mai complicat … la liga a 3-a mai sunt care stiu si fotbal 🙂 …

Lasă un răspuns