Manchester City – Steaua 1-0! Punct și de la alt capăt, tot din urna a doua

de | august 23, 2016

Diferență mare față de partida tur. Man City a arătat ca o echipă mai de grabă “de bătut”, nu de speriat. Din păcate Steaua a pierdut meciul, dar nu și onoarea. O primă repriză bună pentru roș-albaștrii într-o formulă de rezerve. O a doua la fel, exceptând neatenția în defensivă la 3 minute după ce Reghe a schimbat liniile: Stanciu și Adi Popa i-au înlocuit pe Aganovic și Ov. Popescu. Cred că puteam scoate ceva mai mult din această dublă, dacă abordarea din tur avea altă strategie. Spun asta și după ce am revăzut, la rece, partida din tur. Steaua a greșit tactic și nu a beneficiat pe teren de intregul potențial  al lotului actual. Tactic s-a mers la extreme: mult prea ofensivi în tur și cam prea defensivi în retur.

  • NOTĂ: Celor care ar invoca lipsa de miză pentru Man City, le reamintesc că aceeași demotivare poate fi atribuită și Stelei după 0-5 din prima manșă. Totuși, jucătorii lui Guardiola trebuiau să-i demonstreze că se poate baza pe ei și ca titulari. Pep e antrenor nou și lupta pentru titularizare (sau a prinde lotul) este cruntă la Man City Și s-a văzut că au pus osul mai mult decât titularii din tur. “Cetățenii” au faultat de 17 ori, mai mult decât la București (14). Însă Steaua a făcut doar 8 faulturi aseară față de 13 în tur. O mostră de meci “amical” este și în imaginea de jos: K1  cu “rezerva” Yaya Toure .Jucătorii Stelei trebuiau să se gândească și la partida mult mai importantă cu Pandurii (duminică). Play off-ul era pierdut din tur și ei jucau meci de meci, din 3 în 3 zile de la începutul sezonului. Lipsa de omogenitate invocată drept scuză la echipa “cetățenilor” este valabilă din plin și la Steaua. Când vorbim de “rezervele” aliniate de Man City în seara asta, trebuie să nu uităm că acele rezerve valorează în euro mai mult decât toată Liga 1. WTF? Dacă una din rezervele ălea ar veni la Steaua, i-am pune posterul și pe Arcul de Triumf!

Momente memorabile din acest meci

Reacția steliștilor la intrarea decarului: ‘Stanciu! Stanciu! Stanciu!’ Momentul pe care il asteptau toți fanii Stelei la Manchester!

Fază de 5 stele a Stelei pe Etihad Stadium. De asta costa Stanciu 10 milioane £! Minge printre picioarele unui adversar, apoi pasă MINUNATĂ.

Caseta tehnică cu Statistica UEFA



Rezerve neutilizate Man City: 54. Angus Gunn — 7. Raheem Sterling, 10. Sergio Aguero, 21. David Silva.
Rezerve neutilizate Steaua: 1. Florin Niță — 2. Gabriel Simion, 16. Robert Vâlceanu, 24. Dan Popescu. 
Numai diferența băncilor te lasă fără cuvinte și realizezi cu cine a trebuit să te întreci.

Cronica pe scurtSuntem peste tot acasă!


Steaua s-a simțit ca acasă pe Etihad. Oficial, 500 de suporteri stelişti şi-au cumpărat bilete la Manchester City – Steaua. În realitate au fost prezenţi peste 1.000 de români care au dominat fondul sonor pe  Etihad Stadium. Steaua București”, “Luptă Steaua”, “Ro-mâ-nia, Ro-mâ-nia” … au răsunat timp de 90 minute.  Împresionat, mai ales că Steaua venea fără nicio șansă, după un 0-5, să dea piept cu “Goliath” în curtea lui.
Nu a fost pentru prima oară când fanii Stelei au dominat copios atmosfera pe un stadion din Anglia. Acum trei ani, în returul cu Chelsea, din optimile Europa League, aproape 4000 de români au făcut legea pe Stamford Bridge.

“JUSTICE FOR STEAUA” avea scris pe banner un fan din tribuna “cetățenilor” englezi.

Calificarea a fost decisă în prima manșă, câștigată cu 5-0 de Manchester City pe Arena Națională. Steaua a început fără cel mai valoros jucător al său, Nicolae Stanciu, lăsat pe banca de rezerve la odihnă, la fel ca Adrian Popa și portarul Florin Niță, cel mai bun fotbalist al steliștilor în tur. Dar și fără titularii accidentați Pintilii, Toșca și Golubovic.

Pep Guardiola a menajat și el mai mulți fotbaliști, printre care Sergio Aguero, autor al unei triple în tur, meci în care atacantul argentinian a ratat și două penalty-uri. Spre deosebire de abordarea tactică din tur, Steaua s-a închis bine, nu cu fundul în poartă, ci apărându-se în zona de 20-30 m. Practic englezii au reușit să pătrundă doar de vreo 2 ori în careu, fără să aibă vreo ocazie clară de gol. Cojocaru a șomat în prima repriză.

Prima ocazie a cetățenilor a venit abia în repriza a doua (’55), după ce Reghecampf a schimbat liniile, introducând doi jucători ofensivi, Stanciu și Popa (’53). Astfel, Cojocaru și-a salvat echipa în minutul 55, în fața lui Delph. Însă același Delph a deschis scorul în minutul 56, cu o lovitură de cap din careul mic, după o greșeală de marcaj a lui Enache. Până în minutul 53, fundaș dreapta a fost Aganovic, iar Enache aripă pe aceeași bandă. Cum l-a trecut pe fostul astral fundaș, cum a gafat… A fost singura eroare mare în defensiva roș-albaștrilor.

Muniru, recordmenul absolut al meciului la pase greșite, a fost schimbat cu Achim în minutul 62, să nu o comită și el decisiv. În minutul 70, Stanciu a trimis o ghiulea sub bară din lovitură liberă, dar Hart a respins. La cornerul ce a rezultat, a fost rândul lui Tudorie să fie periculos, Hart intervenind însă din nou. Tot Tudorie a fost la un vârf de gheată să intercepteze o verticalizare pe poziție viitoare, înaintea titularului din poarta naționalei Angliei,  aseară doar “rezerva” lui Guardiola.

La finalul meciului, singurul motiv satisfacție de miercuri pentru vicecampioana României a fost jocul decent care a făcut-o să părăsească cu fruntea sus stadionul, dar și Champions League cu un neverosimil 0-6 din cauza “accidentului” din tur. Raportată la jocul și lotul Stelei,  înfrângerea din retur  a fost pentru mine cât un egal.

  • Cele mai severe eliminări din istoria Stelei16/17, UCL, Steaua – Manchester City 0-6 (0-5 / 0-1)
    90/91, Cupa Cupelor, Montpellier – Steaua 8-0 (5-0 / 3-0)
    77/78, Cupa UEFA, FC Barcelona – Steaua 8-2 (5-1 / 3-1)
    70/71, PSV – Steaua 7-0 (4-0 / 3-0)

Eliminată din Liga Campionilor, Steaua va juca în grupele Europa League, urmând să-și afle vineri adversarele, de la ora 14:00.

Rezumate video

Felicitări băieților pentru jocul rezonabil!

Succes în Europa League!

Forza Steaua!

X Ray

Info dinainte de startul partidei

UPDATE 21:30

  • Oficial. Laurențiu Reghecampf va trimite în teren următoarea formulă de echipă:
    Cojocaru – Aganovic, Tamaș, Mitrea, Momcilovic – Bourceanu (cpt) – Enache, Sulley, Ovidiu Popescu, Hamroun – Tudorie.
    Rezerve: Niță – Simion, Stanciu, Vîlceanu, Achim, Dan Popescu, Popa

  • CITY XI | Hart, Maffeo, Stones, Kolarov, Clichy, Fernando, Toure, Delph, Nolito, Navas, Iheanacho . SUBS | Gunn, Adarabioyo, Angelino, Fernandinho, Aguero, Sterling, Silva

UPDATE 20:30
ECHIPELE PROBABILE.  Aganovici fundaș dreapta, titulari Ov. Popescu și Tudorie titulari,  Stanciu e doar rezervă. 

  • Manchester City: Joe Hart – Sagna, Denayer, Otamendi, Clichy – Fernando, Delph – Navas, Yaya Toure, Nolito – Iheanacho
  • Steaua:  Cojocaru – Aganovici, Tamaș, Mitrea, Momcilovici – Bourceanu (cpt) – Enache, Muniru, Ovidiu Popescu, Hamroun – Tudorie.
    Rezerve: Niță – Simion, Stanciu, Vîlceanu, Achim, Dan Popescu, Ad. Popa.

UPDATE 19:30

Sunt 40.000 de bilete vandute pentru ManCity – Steaua. Stelistii au cumparat 300 din cele rezervate.

  • Încurajări de la câinele Cosmin Moti, cel care o elimina pe Steaua cu Ludogorets acum 2 ani chiar in aceasta faza a competitiei, a spus pentru ProTV: “Capul sus! Nu cred ca noi am face mai mult cu cei de la Manchester City!” Ludogorets a reusit din nou sa se califice in grupele Ligii Campionilor dupa 2-2 cu Viktoria Plzen dupa 2-0 in tur.

 

Programul meciului pe twitter oficial Man City



(click pe imagini)

Reportaj digisport

Conferinta de presa a Stelei, inaintea returului cu City

  • Reghecampf: “Nu se mai pune problema echipei calificate // Avem un lot destul de puternic pentru UEL”
    Adi Popa: “Viitorul meu e la Steaua, voi juca in ros-albastru in grupele UEL”

Avancronica Manchester City – Steaua

Runda a doua din play off-ul de Champions League dintre Manchester City și Steaua București se va disputa miercuri, 24 august, de la ora 21:45, pe Etihad Stadium din Manchester.

UEFA a anunțat numele arbitrilor care vor conduce partida. Polonezul Pawel Gil va conduce la centru, ajutat la cele două linii de Piotr Sadczuk și Marcin Borkowski. Adiționali vor fi polonezii Bartosz Frankowski și Krzysztof Jakubik, la fel ca și arbitru de rezervă, Konrad Sapela. Pentru meciul de miercuri, delegat UEFA va fi olandezul Martin Sturkenboom, în timp ce observator va fi austriacul Horst Brummeier.

  • Pawel Gil, 40 de ani, este arbitru FIFA din anul 2009. În cariera sa a arbitrat și două echipe românești, pe Dinamo, în anul 2012, în meciul pierdut cu Metalist Kharkiv, scor 0-2, din play-off-ul Europa League, dar și pe CFR Cluj, în meciul cu Inter Milano, încheiat cu înfrângerea ardelenilor, scor 0-3.

Steaua a pierdut prima manșă de la București, scor 0-5, și în mod logic nu se mai pune problema calificării în grupele Champions League, ci bifarea meciului retur cu respect pentru blazonul unei foste câștigătoare a competiției în 1986, deși au trecut 30 de ani.

Man City este în formă excelentă la debutul acestui sezon. În Premier League, cetățenii au spulberat-o și pe Stoke City, în deplasare, câștigând cu 4-1. După hat-trick-ul în poarta lui Niță, Kun Aguero a reușit o dublă și în meciul de duminică. Celelalte două goluri au fost reușite de Nolito. După această victorie, Guardiola se gândea la returul cu Steaua, de la Manchester.

”A fost o săptămână frumoasă pentru noi, cu victoriile cu Sunderland, cu cea de azi și în special, dat fiind că toată atenția acestui început de sezon a fost pe Champions League, în special cu victoria de la București. Cred că jucătorii aceștia merită să joace împotriva celor mai bune echipe din Europa. Suntem aproape acolo, suntem în grupe. Bineînțeles că trebuie să avem respect pentru Steaua București în retur, dar e cam gata! A fost o săptămână bună pentru noi”, a spus Pep Guardiola la finalul partidei de la Stoke.

Presa engleză susține că Pep Guardiola il va titulariza miercuri pe Yaya Toure. Ivorianul nici măcar n-a făcut deplasarea la București. Alături de el, vor fi titulari Delph, Clichy, Fernando și Iheanacho, cu totii aflați pe bancă la prima manșă cu Steaua. Hart, care tocmai a primit o oferta din partea lui Everton, va fi din nou rezervă, scrie Mirror. Portarul naționalei Angliei are o relatie tensionată cu Guardiola și e pe lista de transferuri alături de Bony, Mangala și Toure.

La Steaua sunt jucători care au văzut și jumătatea plină a paharului după 0-5 cu City. Sulley Muniru a postat pe contul său de twitter următorul mesaj: Dacă vrei să fii cel mai bun, trebuie să joci cu cei mai buni. Sunt mândru de mine și de colegii mei. Vreau să vă mulțumesc tuturor pentru mesaje. O să lucrăm din greu pentru a vă face mândri de noi. Forța Steaua!”. Din păcate, Muniru încă mai are bucurii juvenile despre întâlniri cu granzii și nu decepții și critici despre propriul joc, pentru că mijlocașul nu a crescut deloc față de perioada CFR. Nici în joc, nici în mentalitate. Cu toate că e un tânăr de 23 ani, nu cred că va mai avea timp și resurse să o facă la Steaua.

  • Notă: Deși e în pragul falimentului, CFR-ul are acum un mijloc trăznet. Davide Petrucci (24 ani , de la Manchester Utd.) și Filipe Nascimento (21 ani, crescut la Benfica), sunt cu două clase peste Muniru. Ambi au fost aduși prin “free transfer”. Cum găsesc insolvenții perle moka, iar Becali ia pe bani grei doar gioarse de la ei, e greu de explicat și digerat. Ok, l-a luat astă-vară pe Muniru, dar de ce l-a mai ținut în lot și l-a dat afară pe Khardja sau pe Breeveld, dacă tot nu vrea să mai aducă un închizător ca lumea? Cu Breeveld a luat totuși 3 trofee (2014-15) etc. Muniru pare copia lui Tade la scara postului de mijlocaș.

Spre deosebire de preafericitul Muniru, Reghecampf a fost negru de supărare după meci, în primul rând pe maniera în care Steaua a pierdut la scor, astfel că de data și-a trasat un obiectiv de bun-simț: “să nu ne (N.R.– mai) facem de râs”.

”Rezultatul din primul meci e clar că nu mai putem să-l întoarcem, dar nici nu vreau să mergem să ne facem de râs. Cu siguranță în această partidă vor apărea fotbaliști care n-au jucat până acum, trebuie să le dăm și lor șansa să joace. Cu toate acestea, îmi doresc un rezultat pozitiv de la acest meci din Champions League.

Avem jucători cu foarte multe calități, o să creștem de la meci la meci și o să ne descurcăm în Europa League. Sunt încrezător și sper ca Pintilii să revină într-o lună alături de noi”, a spus Reghecampf.

Totuși, pentru  Pintilii cred că s-a încheìat anul competițional 2016 și postul de închizător nu va putea fi acoperit la același nivel de nimeni din loťul actual.  În aceeași situație de “neacoperit valorìc” mai sunt încă trei posturi (două în axul central): fundaș dreapta, fundaș central și vârf de atac, oricât ar încerca să le acopere cu vorbe Reghecampf. Lotul este prost croit și nici nu se mișcă pentru a rezolva posturile deficitare. Doar vorbe…

Pentru obiectivul “să nu ne facem de râs” miercuri, Reghecampf nu prea are loc de întors cu lotul eligibil și valid rămas la dispoziție. Echipa probabilă a Stelei la Manchester, în raport cu obiectivul, poate fi:

  • Niță – Enache, Tamaș, Mitrea, Momcilovic –  Achim, Bourceanu, Ovidiu Popescu(Muniru), – Popa, Stanciu, Hamroun.

Mai rămân disponibili pentru acest meci Muniru, Aganovic și Dan Popescu. În rest puștime. Te doare capul!

În partida Manchester City – Steaua, specialiştii nu mai anticipează o nouă umilire, deși englezii sunt văzuţi favoriţi şi în retur. Nici bookmakerii, care o văd și ei pe Man City mare favorită, cotă 1,18, nu anticipează un nou scor fluviu. Cel mai probabil scor este cel de 3-0, cotă 6, iar o repetare a scorului de 5-0 este cvasi-improbabilă, cotă 16.

Tot în viziunea bookmaker-ilor, Steaua nu are vreo şansă la victorie nici dacă Man City ar alinia echipa de rezerve, aşa cum se anticipează. O victorie a roş-albaştrilor pe Etihad e cotată la 19, în timp ce calificarea ţine de domeniul SF: cotă 1000!!! Cele mai multe case nici măcar nu oferă cote pentru acest pariu, considerându-l imposibil. Înteresant este că o victorie a lui City cu 8-0 este cotată la fel ca un succes al Stelei cu 2-0: cotă 100!

Am apelat la specialiști și bookmakeri pentru că subiectivismul și resemnarea mă împiedică să fac vreo prognoză. Singurul lucru pe care mi-l doresc este ca Steaua să iasă cu fruntea sus, ca joc, de pe Etihad Stadium,  și fără niciun accidentat. Însă m-aș mulțumi și să fie doar un meci “fără accidentați”, dat fiind subțirimea lotului, încărcarea actuală a infirmeriei și a titularilor din 3 în 3 zile. În fond ce pretenții să ai? Steaua doarme cum și-a așternut.

După 0-5, o altă înfrângere la scor în fața miliardarilor lui Pep Guardiola nu ar mai mira pe nimeni, mai ales când se știe că Steaua are și un lot “șvaițer”. În  plus, 4 titulari sunt out medical (Pintilii, Toșca, Golubovic, Filip) și cele 3 “vedete” fără drept de joc (Boldrin, De Amorim și Tănase). Șapte! Aproape o echipă.

Succes băieți și să vă întoarceți sănătoși!

La final, răspunsuri la caterica unora și coregrafia altora (din tur)

Lui Șumudică i-a răspuns deja soarta duminică, când a luat în freză trenul de la Cluj. N-a știut ce l-a lovit. Nu, nu “City” de Manchester, ci “InterCity” de Cluj. De fapt, l-a lovit pe la spate și “Rapidul Săpunaru”. Dacă în sezonul în care ASA s-a luptat la titlu cu Steaua, șlagărul era “Avioane de hârtie”, după prestația din acest sezon a Astrei – deținătoarea titlului din ediția 2015-16, hit-ul trebuie să fie “Campioană de hârtie”.  E drept, nu este nici prima și poate nici ultima.

În partida cu CFR -ul, Șumudică, nefiind profet la Astra lui să știe ce mai urmează după 1-1, a ieșit în pauză pe sticlă la digisport, umflându-și pieptul și mușchii: „Respectati-ne, băi, suntem campioana țării!box

Sigur l-au auzit și cheferiștii insolvenți ai lui Mureșan, că i-au răspuns politicos (pe teren):
– “Campeoane”, se poate? Tocmai pe mătăluță? Noi te respectăm și îți dăm atenția cuvenită.  fuckoff1 (1)

Băieți de gașcă, frânarii din Gruia. I-au dat și manita, i-au dat și scorul criptat pe degete în “codul Șumi” să-l înțeleagă că a fost de 5 la 1. fuckoff2

Câinilor cu covrigi în coadă (coada făcută covrig):
“Mereu Steaua” joacă miercuri, un play off de Champions League!
“Doar Dinamo… ” linge-n coadă, gaura de la covrig!

Mereu Steaua! Forza Steaua!

X Ray

64 de comentarii la „Manchester City – Steaua 1-0! Punct și de la alt capăt, tot din urna a doua

  1. naiyba

    Ar fi bine sa joace in 4-3-3-ul acela, insa cred ca Tudorie va juca iar Stanciu va ramane pe banca, nu poti sa risti o accidentare, e vorba de 11,5 milioane in joc.
    Eu nu l-as risca, plus ca acum i-as incerca pe toti cei care cred ca pot juca la Steaua, sansa lor sa o demonstreze. Exemplu: Nita a luat 5 goluri si a fost votat omul meciului pt Steaua, pt daruire si ambitie, a facut tot ce a depins de el, l-a speriat pana si pe Aguero la un moment dat, de s-a suparat ghiolbanu in rep a2a. Unu din-acesta n-avem si noi….unul cu atitudine, pt ca atutidinea nu costa nimic si toti ne nastem cu ea.
    Am vazut ceva atitudine la Popica in meciul acela, ce nu am mai vazut la el cu dinamo

  2. naiyba

    Eu daca eram in locul lui H.I.M le dadeam invitatiile la meciul cu Man shitty si public le multumeam ca au venit si dupa care tot public, ii invitam la meciurile viitoare, iar daca nu veneau de abia atunci ii intepam un pic.

    El tre sa atraga pe cineva de partea lui, iar fostii jucatori care au dus glorie nationala si europeana clubului, sunt cel mai bun asset in cazul de fata pt ca daca ei, cei care au castigat pe teren cel mai important trofeu european, vin la meciurile tale este un pas in fata pt reconciliere.

    1. xray Autor articol

      @naiyba
      Ai dreptate în principiu, dar… Uită-te la Năstase. Omul poate vedea orice meci tare din lume în orice weekend, însă este prezent la toate meciurile Stelei, indiferent de competiție, acasă și în deplasare, frig, ploaie etc. Este stelist, o mare glorie a României, dar nu și a echipei de fotbal. Și totuși vine meci de meci.

      Ok, nu zice nimeni să fii ca Năstase, dar fostele glorii de la orice club, prin prezența lor constantă, dau un semn suporterilor să vină la meciuri. Prezența lor constantă la meciuri dau și imaginea de familie a clubului respectiv. Ori în România, nici la Steaua, nici la Dinamo, nici la Rapid, nici la Craiova etc. nu a fost așa ceva, ci mai de grabă un fripturism mioritic. Ca și Steaua, și Dinamo are și ea alocat spațiu pentru fostele glorii, dar meci de meci bate vântul pe acolo. Păi dacă nu joacă în Europa. 🙂

      1. naiyba

        @xray

        Eu inteleg ce zici si din pacate exact asta se intampla acum.
        Eu ii recomand ciobanului sa ingroape securea, cine ridica sabia de sabie va pieri, spune o vorba, iar el asta face acum, ridica sabia in loc sa isi vada interesul.

        E altceva cand esti vazut la TV cu toti jucatorii care au facut glorie la Steaua, sustinand echipa, nu?

        Nastase este suporter asa ca nu poti face comparatia cu fostii jucatori, el urmareste mai multe meciuri de fotbal decat meciuri de tenis. Ma bucura ca vine. Insa si h.I.m il accepta pt ca Nastase vine pt Steaua nu si pt alte lucruri.

        Intr-adevar ei vin pt ca vor si fripturici, normal pe undeva, in primul rand pt ca unii dintre ei chiar o duc greu, insa cel mai important este pt ca ei au pus greu umarul la brand-ul Steaua, au fost primii care au aratat Europei de Est ca se poate, plus ca, daca tot sustii sus si tare si te mandresti ca tu detii palmaresul sectiei de fotbal, demonstraz-o, ei sunt parte din acel palmares nu?pt ca daca iei CCE, Supercupa europei, iei titlurile si cupele cu, ce ramai? Zic eu ca ramai cu o formatie cu, cativa suporteri si cativa simpatizanti, gen CFR, Astra, s.a., si de aceea zic eu ca au si ei dreptatea lor asa cum si h.I.m are dreptatea lui cand spune ca performantele acelea au fost obtinute sub obladuirea armatei si ca ei ar fi trebuit sa aiba grija de ei. Deci ne invartim dupa coada.

        Eu zic altceva, puneti-va la masa si vedeti cum monetizati toata treaba asta, marketing, media, emisiuni, canal Steaua tv sau youtube, sa semneze tricouri, poze. Dar serios nu harfe de snecher de cartier si vocabular de mahala.

        Ca o idee.
        Mie mi se pare ca ne-am blocat, ca modalitati de a genera profit, numai la vanzari de jucatori si mila de la uefa. Asa vad eu lucrurile, pot sa gresesc.

        1. xray Autor articol

          @ naiyba

          Rectificare la invitații

          Nu greșești. Ti-am spus că în principiu ai dreptate. Însă discutăm despre o minciună aruncată de presa. Nu s-au retras invitațiile permanente pentru fostele glorii!

          Aseară l-am auzit cu urechile mele pe Becali care a spus în direct la sport.ro că e o minciună faza cu invitațiile. El nu a oprit invitațiile pentru fostele glorii. “Învitațiile sunt permanente, așa cum s-a stabilit, numai că fostele glorii trebuie doar să le solicite de la Duckadam”, a precizat Becali.

          Duckadam, cel care se ocupă de relația cu fostele glorii și invitații, a spus ieri în aeroport, fiind întrebat de presă: “Dacă gloriile vor invitații la meciul cu City, atunci să vină și la meciul cu Chiajna”. Pentru că trăim în România, mai mult ca sigur unii au cerut multe invitații suplimentare (pentru rude, prieteni, obligații…) față de câte era stabilite pentru o glorie și cred că Duckadam i-a refuzat. De aici și răspunsul lui Duckadam și bomba în presă cu măgăreța pe cioban. 🙂 Știu că jucătorii Stelei au primit câte 10 invitații fiecare. Din câte rețin, cam 150 de locuri sunt rezervate permanent pe AN pentru fostele glorii. E scris undeva și aici pe site.

          Pentru restul discuției…
          FC Steaua este în litigiu cu CSA pe brand. Dintre fostele glorii, unele au fost împlicate sau martore la transferul CSA ->AFC în ’98, apoi în SC FC în 2003, însă tac, sau mai aruncă câteo declarație prin presă. Unii pro FCSB, alții pro CSA.

          Ai auzit de vreo acțiune CSA de ajutorare a fostelor glorii din fotbal (1947-1998) care au contribuit la brandul cu care se laudă Talpan? Nu există! Mai toți au venit la FC Steaua și au fost ajutați (Majearu, Bălan, Turcu etc.).

          “Mihail Majearu a recunoscut public că Gigi Becali şi Victor Becali l-au ajutat: „Mi-am pierdut locuinţa în urmă cu cîţiva ani, iar Gigi Becali şi Victor Becali m-au ajutat să-mi construiesc o altă casă la 30 de kilometri de Bucureşti, spre Oltenița. Patronul Stelei mi-a dat 20.000 de euro, iar vărul său mi-a dat 10.000 de euro.
          Le mulţumesc pe această cale, dar nu vreau să îmi mai amintesc de problemele mari prin care am trecut în perioada respectivă. Eram disperat. Nu mai aveam nici de muncă şi nu ştiam încotro s-o mai apuc. Nu vreau să mă mai gîndesc la felul în care am fost evacuat din propria casă”

          – See more at: http://www.fanatik.ro/steaua-verii-becali-salvatorii-lui-miti-618797#sthash.H6nHZ3bd.dpuf

          Pe unii i-au ajutat chiar și suporterii. Boroi și Talpan nu!

          Chiar și puținele foste glorii care sunt “anti FCSB” în disputa pe fotbal cu CSA, când e vorba de bani, promovează (contra cost) în scop publicitar evenimente (de ex. Cupa României etc.) în care FCSB e prezentată Steaua Bucuresti. Asta după ce au spus public (înainte și după eveniment) că FCSB nu e Steaua, că nu mai are nimic (palmares etc.). Interesul poartă fesul. 🙂

          In fine. Ai auzit de vreo acțiune comună a fostelor glorii pentru a lămuri situația clubului de fotbal la care au scris istorie? Nu! Stau impasibile și asistă la circul CSA vs FCSB. Doar o parte din suporteri se mai agită, însă puțini și ăia fragmentați.

          Și în aceste condiții, FC Steaua are demult alocate locuri permanente la loje pe Arena Națională pentru toate fostele glorii. Duckadam și Argăseală se ocupă de dat/trimis invitațiile efectiv (hârtia), când sunt solicitate de fostele glorii.

          Referitor la marketing…
          Dinamo este clar peste Steaua la marketing. Negoiță este business man, nu bișniț man ca Becali, pentru că Negoiță este nevoit să strângă bani pentru Dinamo și din mărunțișuri. Becali e “en gross”-ist.

          Negoiță apelează la foste glorii și să vândă bilete în meciurile de Liga 1. Și ăia vin moka. Vezi tu vreo fostă glorie a Stelei făcând așa ceva? :)) În primul rând ar fi catalogată de “adevărați” drept gest de “sclavie față de cioban”. Orice glorie care a intrat în contact cu Becali și clubul a fost miștocărită ca “vândută”.

          La câini nu a fost așa ceva și nici nu este. Nici pe vremea lui Borcea & Co. Simbolul lor Dinu nu era făcut sclavete, lingău etc. că activa în club. Ei au avut treabă doar cu Borcea &Co. și acum cu Negoiță, nu cu gloriile. La Steaua au fost atacați mai toți care s-au perindat prin club sau au avut vreo opinie publică favorabilă pentru FC Steaua sau Becali!

          La Steaua e prea mult venin, de asta de ani buni se zbate în anormalitate. De ce este venin? Pentru că sunt bani, nu sărăcie ca la Dinamo. La Steaua sunt bani, dar și multă prostie, ipocrizie, invidie, intoleranță, populism și megalomanie fără suport real.

          Unii vocali trăiesc încă într-un vis etern cu o cupă de acum 30 de ani la care raportează totul. Pentru ei, prezentul nu mai există, ci doar trecutul din care au făcut aproape un curent filozofic. O cupă în jurul căreia au tras un gard pe care au scris “sistemul de valori” și “mereu superiori”. În exteriorul gardului (prezentul) pentru ei nu mai există nimic.

          Până și lupta dintre galeriile Steaua și Dinamo nu se mai duce demult pe prezent, ci numai pe trecut.

          1. ssk

            @ xray.
            E prea mult venin si pentru ca e unul foarte prost de gura care mereu vorbeste in numele Stelei.

          2. xray Autor articol

            @ssk
            Afirmația mea îi cuprindea pe toți, înclusiv pe ăla prost de gură.
            Din păcate nu e singurul prost de gură și nici singurul care vorbește în numele Stelei (mă rog, așa se vrea să pară).

          3. vitto

            atentie xray,
            la steaua bss este pur privat si de aceea coordonatele sunt altele, aproape “salbatice”, caci supravietuirea in jungla afacerilor, nevoia de a genera permanent profit nu sunt doar vorbe de claca si notiuni abstracte!

            la dinamo situatia este diferita dintotdeauna ….. la ei exista multa imagine si suport din partea statului (vezi accesul la baza de joc si pregatire, back-up generalilor din minister, biletele pe care le cumpara primaria sectorului 3 si pe care apoi le distribuie gratuit in scoli, suportul ofiterilor acoperiti din presa…..) si de aceea este mai usor sa mimezi o politica de bss …. repet SAMIMEZI, caci pana la urma nu uitati: dinamo a fost 3 ani in insolventa si i s-au “taiat” datorii de milioane la bugetul de stat …. pai daca asta este politica serioasa de marketing si management atunci si eu sunt popa?! ca sa nu mai zic ca in ciuda marketingului si managementului profesionist…..dinamo nu castiga NIMIC de 7 ani …… halal sa fie si la mai multi ani!

            daca becali ar fi bagat steaua in insolventa cred ca era acum acoperit de sudalme….. asa ramanem doar ironici si frustrati: cum este posibil ca un simplu “oier”, un om fara scoala, fara instruire generala, un caracter agresiv si coleric, un nativ ambitios si puternic mental, dar practic nesprijinit de institutiile statului……. cum este posibil sa reuseasca si sa supravietuiasca in acest fotbal atat de complicat ca bss?

            ehh, uite ca se poate ….. in simplitatea lui becali a intuit ca Steaua este un Curcubeu ….. si tuturor ne plac Curcubeele, caci in solitudinea noastra visam si alergam dupa ele!

            metaforic, eu cred ca gg este in esenta lui un realist pur si aspru, dar totusi foarte surprinzator “adresa” lui de identificare, IP-ul sentimental, este ziua de maine, privita cu ochelari roz!

        1. xray Autor articol

          @ssk

          Ar fi complet idioți să o facă.
          Nu sunt avocatul diavolului, dar nu-mi aduc aminte să se fi lăudat vreodată cineva cu o înfrângere. Dimpotrivă, la înfrângeri sau umiliri ciobanul a reacționat violent. Și după acest 5-0, Becali s-a luat de Reghe și tactica lui. Mai mult, după 1-1 la Praga, “Supremul” a spus public că echipa e praf, nonvalori pe teren…, și dacă era o echipă bună în locul Spartei, Steaua lua lejer 5-0. Parcă a cobit. 🙂

          Alte cazuri care îmi vin acum în minte:
          Steaua-Real Madrid 1-4 (2006, grupe UCL). Klemi Saban, Carlos dați afară și ciobanul a promis că returul va fi altul. Și a fost. Ne-a bătut Bănel. 🙂
          Steaua-Bayern 0-1 (2008, grupe UCL). L-a pus la index pe Arthuro.
          Steaua-Lyon 3-5 (2008, grupe UCL). Ciobanul a turbat la TV. Lăcătuș și-a dat demisia, Arthuro pe făraș.
          Steaua-Stuttgart 1-5 (2012, grupe UEL). L-a făcut praf pe Reghe la TV cu sistemul 3-4-3.
          Și exemplele pot continua.

          E tembel Becali, dar nu s-a lăudat niciodată cu înfrângeri. Cel puțin eu nu am citit sau auzit așa ceva.
          Dacă ar fi fost așa, clubul ăsta nu mai făcea performanță, aia câtă a fost, dar peste tot ceea ce au făcut alții în România la fotbal.

          PS
          Ultima declarație nu trădează nici aroganță, nici umilință, nici tembelism, ci o doză de realism. Când un poți învinge un adversar, accepți cu fair play că ești depășit prin valoare.

          Ma intereseaza sa iesim cu demnitate. Nici nu se pune rezultatul la coeficientul UEFA, iar rezultatul e imposibil de intors. E posibil sa joace cu patru jucatori care nu au mai jucat pana acum. Trebuie sa protejam jucatorii pentru meciul cu Lignitul.

          O sa intre si cativa jucatori de baza, dar eu asa am inteles. Ce s-a intamplat la Bucuresti a fost un accident. E o echipa foarte valoarasa, nu ai cum sa-i invingi, au demonstrat si in campionat. Dar noi o sa jucam cu ei exact cum a jucat Dinamo cu noi. Ne aparam in 25 de metri. Nu au cum sa ne dea goluri multe. Probabil vom pierde cu 1-0, 2-0, ca sa le dam noi gol mai greu probabil.

          Reghe a avut dreptate in tur, a procedat bine cand a jucat pe atac. Mi-a zis ca sa trebuie sa creasca jucatorii tineri, cu fotbal spectacol.”, a declarat Becali la Sport.ro.

          1. vitto

            @xray.
            nu e tembel becali ….. e mai “smecher” decat intuiti……..

          2. xray Autor articol

            @vitto
            Știi că la mine ce-i în gură și-n căpușă. 🙂 Are momente când este tembel, nu șmecher. Atât în declarații, cât și în decizii. Faptul că apoi recunoaște singur când a greșit și încearcă să repare, înseamnă că mai învață și din greșeli.

            Apropo, diferența dintre un geniu și un nebun, este că deși se duc amândoi cu mintea la infinit, doar geniul mai are capacitatea de a se întoarce. 🙂
            În logica asta, Becali este și el un fel de geniu. Rudimentar și coleric, dar norocos și uneori sclipitor. Departe de a fi un prost. Altfel nu ar fi realizat atâtea în plan personal. Normal că are și o doză de prostie, ca orice om, dar are capacitatea de a-și recunoaște lui insuși greșeala, ceea ce nu toți o au. Când dă cu capul de un zid, nu dă ca boul până îl sparge. Caută altă cale. 🙂

  3. mq-messi

    Cum isi permit fostele glorii sa nu vina sa vanda bilete pentru becali? Pe la unii, fostii mari jucatori, au locuri de munca in cadrul clubului, un fel de continuitate.. cei vechi ii inspira pe cei noi, le pun la dispozitie experienta lor. Dar ai loc la fcsb? Din aia 10 angajati, toti sunt machidoni sau amici de ai ciobanului. Nu stiu cum imi permit sa insinuez ca becali ar putea lua de la gura fetelor sa dea pentru niste angajati “inutili”, care nu produc nimic. Cat i-a respectat becali, atat dau si ei inapoi.
    Daca unii mai sperati la chestii d astea “ale sufletului” la fcsb sunteti naivi. Stema era un desen, traditia e pentru fraieri, bosorogii aia de glorii sa caute fripturi in alta parte.

    1. vitto

      @mq-messi.
      tudorel stoica ar trebui angajat …… si alin ……. faceti o mare confuzie si promovati un idelal stramb: gloriile merita stima si apreciere ptr ceea ce au facut in sport ….. asta nu inseamna ca sunt competenti i a conduce o activitate sportiva!

      cand lucrezi pe banii tai este greu sa faci angajari la misto, plus ca domnii la care tot faceti trimitere, gen balint, basarab sau tudorel sunt nu doar acrii, ci si foarte plini de ei si cupizii, desi rezultatele profesionale din afara dreptunghiului verde NU II RECOMANDA! din acest motiv au si ramas fara de servici ……..

      gloriile la steaua au fost angajate, dar s-a dovedit ca intre bunele intentii si pricepere este o mare prapastie …… vreti sa readucem in discutie esecurile lacatus, ilie stan, galca, radoi sau dica, sau sa ne reamintim de masinatiunile vesnice ale lui piti, mereu cu gandul la comisioane si aranjamente financiare personale, la caracterul lui bumbescu, cel care a fugit pe furis la csa si apoi “ataca mana care l-a hranit” o vreme?!

      lumea trebuie sa inteleaga ca la patron criteriile de raportare sunt diferite decat la stat si ca pana la urma un privat nu te plateste doar ca sa tii coada pe sus si sa nu performezi! in plus cand esti angajat, s-a terminat cu obrazniciile si cu aroganta ieftina ……..

      1. mq-messi

        @vitto.

        Da, ca tudorel, balint si panduru sunt singurele glorii. Ca Ogararu nu se pricepe, ca Lacatus nu si ar gasi un loc prin club. Poti sa i gasesti locul fiecaruia, nu trebuie sa i pui pe toti antrenor principal.
        Mache e foarte competent ce i drept. La fel si argaseala. Hahaha, am trait s o aud si p asta.
        Oricum astea sunt discutii de anul 2008 2009. Nu ma sunt de actualitate… stim cu totii ce soarta are fechesebe ul

        1. xray Autor articol

          @mq-messi
          Ți-ai ales prost exemplele. Stii foarte bine că Ogăraru și Lăcă vor numai antrenori, nu funcții administrative.

          – Ai uitat că Ogăraru este antrenor la Ajax 2? Sper că într-o zi va antrena Steaua.
          – Ai uitat că în 12 octombrie 2005 Lăcătuș a fost numit Președinte executiv la Steaua? A plecat în mai 2006: “Nu e costumul de mine. Eu sunt om de iarbă. Asta e ce-mi place să fac”. S-a dus antrenor la UTA.
          – Ai uitat că pe Mache l-a dat afară Becali în 2010 când l-a adus pe Pițurcă? Tot atunci l-a trecut “pe parte economică” și pe Argăseală. I-a luat și mașina.
          – Ai uitat că Mache e un simplu executant? În funcția lui nu ia absolut nicio decizie administrativă sau sportivă. Plimbă hârtiile și asigură echipa cu ce îi cere antrenorul. Ce face el n-are nicio legătură cu știința fotbalui să poți vorbi de vreo competență, cum bați tu apropouri. Orice puțoi cu liceul, care habar nu are de fotbal, poate face treaba lui.
          – Ai uitat că și pe MM l-a trecut ciobanul pe linie moartă când a venit Ilie Stan în 2011, că așa a dorit Ilie.

          Nu ai uitat, dar ai mizat că au uitat alții și îți trebuiau exemple pentru a ajunge la finalul visat de tine, nu știut de “toți” cum speri. 🙂

          1. vitto

            atentiune:
            il luati la misto pe mache ptr o chestie legata de sex si net …… ma rog, mi se pare o copilarie si o intamplare can-can din alt palier de discutie!

            daca vorbim insa serios despre fotbal, poate nu stiti ca intre nepoti, mache a fost mereu privit ca un ciudat ….. era prea studios si lipsit de anvergura smechereasca a parvenitului! pana la urma, marius ianuli este un baiat care vorbeste 2 limbi straine si care a terminat pe bune ase-ul (la stat). sigur ca nu este un geniu, dar nici un idiot care sa fie subiect de caterinca al unor putoi ….. as spune ca mache este cu mult peste media celor care lucreaza in fotbalul romanesc!

          2. xray Autor articol

            @ vitto.
            Știu că este școlit și poliglot. I-a făcut odată Becali CV-ul la TV.
            Cei care dau în Mache, dau pervsa. De fapt pe Becali îl vizează.

          3. mq-messi

            Nu stiu de ce discut cu tine, imi dai mereu impresia ca nu gandesti.
            Era pur ipotetic ce spuneam. Pe ogararu l-am dat bine exemplu, deoarece chiar este un antrenor priceput si are ochi la fotbalisti. Ca ar veni la fcsb sa lucreze cu ciobanul… nicio sansa. Omul e din alt film, cauta profesionalism, nu circ si paine ca la fcsb.
            Lacatus a fost pus director sportiv in 2005, cand seful tau din pipera o luase razna. Ce e acum e mic copil fata de cum facea in vremurile alea. A fost pus marioneta acolo si a plecat repede, plus ca atunci inca mai avea tangente cu antrenoratul.
            Mache, meme, vali… ce e de spus despre 1 puscarias si 2 lachei? (3, ca dupa ce a terminat facultatea si meme e in lesa). Ce au demonstrat astia 3? In afara de a fi cainii ciobanului si de a face treburi care nu au legatura cu fotbalul?
            Data viitoare cand doresti sa te afirmi, casca ochii bine.

          4. xray Autor articol

            Mulțumesc că mi-ai dat ocazia să mă afirm cu ochii închiși, prea-adânc-gânditorule!
            Apropo de ticul tău verbal cu “șeful din Pipera”. Ai fost cumva abuzat sau la tine sindromul șefilor e congenital?

        2. vitto

          @ mq-messi.
          o afacere personala se conduce cu “mana de fier” …… as vrea sa intelegi asta si sa nu bagatelizati formula ….. capitalismul este cu adevrat “salbatic” si nu e bine sa va amagiti ca drumul succesului in afaceri este pavat doar cu bune intentii!

          la fotbal, care se preteaza la o dezvoltare de tip afacere de familie, credinta, respectul si controlul permanent al patronului se pot asigura eficient si prin folosirea rudelor in anumite posturi, prin incurajarea unei supravegheri incrucisate (nu uitati ca se vehiculeaza multi bani, uneori chiar sume cash). incercati sa va puneti si in pantofii lui becali si atunci poate ati intelege anumite alegeri …….

          as vrea sa pun sub lupa cateva clisee clasice ale societatii romanesti. stim ca la noi majoritatea oamenilor sunt saraci, sau cel putin asa se declara …. cred ca nu neaga nimeni abordarea asta?!

          ce nu recunoastem este ca dincolo de scuzele obosite pentru care oamenii sunt saraci, este ascuns un adevar pe care se pare ca refuzam sa-l privim drept în ochi si anume: cantitatea de bani pe care o faci este pana la urma direct proportionala cu cat esti tu de dezvoltat ca persoana!

          de aceea cei care castiga la loto pierd banii in medie ponderata in aprox. 3-4 ani si ajung mai rau decat in situatia initiala. asta pentru ca ei ca persoane, ca indivizi, sunt mici, iar banii aceia veniti in scurt sunt multi si evident nemeritati. practic, adevaratii tembeli nu stiu si nici nu sunt pregatiti sa gestioneze o avere, un succes financiar neasteptat. asa ca mintea le cere sa revina la starea lor initială, la ceea ce merita in fapt ….. iar viata reala nu-i iarta!

          aici este un mare paradox aparent, caci dupa evaluarile voastre acum becali ar trebui sa fie un mare sarac …… cand colo, ce sa vezi …… becali face in continuare bani cu Steaua?! …. si asta dupa aproape 15 ani extrem de complicati si densi in evenimente! nu credeti ca totusi il evaluati gresit pe gg? nu credeti ca dincolo de misto-ul ieftin exista in aceasta intamplare si o lectie pe care viata ne-a predat-o in direct?!

  4. vitto

    dupa cei trei matadori actuali (stanciu, popa si jugurtha), muniru are profilul cel mai apropiat ptr “jucatorul de export”! gata, piata jucatorilor romani de valoare se epuizeaza si trebuie sa ne reorientam catre alte meleaguri mai “virile” …….

  5. steauacornel

    Cel mai bun ambasador in scandalul asta ar fi LACATUS. De ce nu i se propune o functie activa in club, gen director al centrului de copii si juniori (stiu ca nu prea exista) – unde copiii sa creasca in spiritul STELEI si educati de FIARA – bineinteles in GHENCEA, nu pe la Eliade sau nu mai stiu unde. Inainte, pe Ghencea, cand mai era invitat cate un fost jucator la meci, intra pe gazon, saluta galeria, acum nimic. Asa ar trebui apropiati fostii mari jucatori, inclusiv Tudorel. Toti (cu exceptia lui Tudorel) au sustinut ca actuala echipa este continuatoarea echipei la care si ei au jucat si prin ei ar trebui sa se faca acordul cu Armata.

  6. vitto

    xray follow-up:
    becali ….geniu sau nebun…..? cred ca fiecare om are cheia lui secreta. unii au pierdut-o definitiv, altii se amagesc ca au gasit-o, altii o cauta cu indarjire …… numai cel care a descoperit cheia, este constient ca a gasit-o si nu o mai pierde este cu adevarat intreg!

    unii sunt nebuni si nimeni nu stie…. sunt tacuti si nu fac nici un rau …… iar cand mor nimeni nu stie ca a murit un nebun?! altii nu sunt nebuni dar nu se stapanesc, isi afiseaza permanent exaltarea, o cresc si o poarta permanent asupra lor si incet, incet, lumea fascinata incepe sa se intrebe care este diferenta intre un geniu si un nebun? ….. altii sunt slabi si tristi in fata nebuniei lor interne si se lasa coplesiti ….. nebunia in ei este atotputernica si distrugatoare!

    oare prietenul nostru gg din ce categorie face parte? eu cred ca pana la urma diferenta dintre “geniu” si un “nebun” este facuta de succesul actiunilor pe care acestia le intreprind ……. daca ar fi sa rezum intr-o fraza, as zice ca suprarealismul lui becali se potriveste aproape perfect cu motto-ul lui dali:
    “singura diferenta dintre mine si un nebun este ca eu nu sunt nebun!”

  7. mq-messi

    Da, stim povestea. E parerea ta, oricum nu ti se pare ciudat, ca esti singurul care are asemenea sentimente fata de becali? Tu esti intelectualul neinteles si mi-as pierde vremea sa-ti contrazic parerile, o singura chestie doar. Mache nu e desteptul care nu numara bine cartonasele galbene? Ce face mai exact mache, ma refer la lucruri pe care nu le-ar putea face oricine? Oricum nu mache e problema, e un personaj irelevant si nu merita atentie. Ideea e simpla, nu-ti bagi DOAR familia si prietenii in afacere.
    Iti dau chiar si dreptate in unele privinte: becali are un talent aparte de a face bani, nu poate fi numit destept.. este doar o abilitate. Insa, e destept pentru el, ca face banii aia, pentru restul e cancer. Tu vezi partea plina ca face bani, eu o vad pe aia goala.. ca distruge tot. E o diferenta. Mereu am spus ca taranul de rand va tine mereu cu becali deoarece ii place povestea lui: oier ajuns milionar… parca, parca ii vine sa spere ca va fi el urmatorul.

    1. vitto

      draga messi,
      intelege ca nu am nici un sentiment anume si ca toate judecatile incerc sa le fac obiectiv si sa ma raportez permanent la interesul curent al Stelei ….. la situatia reala in care ne gasim: daca becali face bani inseamna ca Steaua traieste, este un “organism” Viu si Puternic, nicidecum o fosila care se raporteaza exclusiv la amintiri! stiu ca suna cinic, dar cinismul este atat medicamentul, cat si boala incurabila a timpurilor pe care le traim!

      uite, ca sa va dau “satisfactie” celor care ma cititi incruntat, voi incerca sa sumarizez intr-o forma condensata parerile si evaluarile mele despre becali:

      fara falsa modestie, eu zic ca l-am catalogat cu luciditate pe gg atunci cand am declarat ca la ora actuala este cel mai bun “produs patron” pe care il avem la dispozitie. becali si-a propus sa devina multimilionar si a reusit asta actionand mai mereu aproape cu o “furie paranoica”. nu stiu ce sa zic, dar probabil ca in simplitatea sa a realizat ca singura metoda de a nu te lasa cumparat cu bani este sa ii ai chiar tu?!

      mai apoi, in anii de inceput la Steaua, gg a inteles printre primii un lucru simplu si anume ca timpurile erau in schimbare, ca valva creata de aparitiile si declaratiile lui intempestive si arogant-spumoase ii aduceau mai multa notorietate decat orice alta activitate de marketing specializat si, prin urmare, mai multi bani! cu instinctul spectacolului pe care-l avea in sange, cu abilitatea sa incomparabila de a crea evenimente, expunere dar si scandal, el a devenit pionierul si maestrul absolut al manipularilor mediatice pe taram sportiv (la nivel national).

      cred ca observati si voi ca i-a placut si ii place sa fie prezent in mediile cele mai diverse, prezenta lui avand, aproape intotdeauna, macar un element socant. iar aceasta abilitate pe care becali a ridicat-o intuitiv la rang de arta personala, cu tipare clar definite, nu trebuie neglijata sau minimalizata! exagereaza rocambolesc si voit in toate, constient ca pana la urma exagerarea nu-i va prisosi niciodata omenirii. desi se declara public drept un om simplu si lipsit de veleitati, as zice ca in sinea lui este un mare snob, definind snobismul extrem de pragmatic, drept o posibilitatea de a te plasa intr-o poziţie inaccesibila celorlalti, ceea ce implicit ii impinge, ii obliga pe cei din jur la un sentiment de inferioritate nemultumita.

      vesnic avid dupa bani (vezi cunoscuta anagrama artistica ce i se potriveste perfect: “avida dollars”), becali s-a dovedit inepuizabil in capacitatea sa de a castiga bani din orice initiativa fotbalistica si ca patron al Stelei a devenit cunoscut si recunoscut ca un personaj unicat la nivel national …… surprinzator, daca il comparam cu alti imbogatiti ai vremii, sau mai degraba nu, daca ne raportam la caracterul “nebun” al lui gg, el nu s-a opus in nici un mod celebritatii sale, gustand-o chiar cu placerea rafinata a marilor gurmanzi.

      se lasa observat, fotografiat, se expune si se dezbraca nonsalant de caracter, isi prezinta cu o naturalete incredibila orice colt al fiintei si al trairilor sale, curiozitatile, fetisurile, tipicurile lui ….. si uite asa, pana la urma becali a devenit el insusi un “produs”, bine ambalat in imensul galantar al universului romanesc.

      acesta cred eu ca este gigi becali, patronul atat de special al celei mai bune echipe romanesti, Steaua …… la cata magie si vraja s-a adunat in visul ros-albastru, la cat de minunat de ciudati am fost si suntem Noi Stelistii, aproape ca este ceva normal in aparitia paranormala la timona a unui astfel de personaj unic si singular ….. Steaua a fost si ramane mereu Magica, dar si Enigmatica! ….. sa aveti mereu Credinta in Ea!

      amice adrian,
      te acuz de banal in exprimare si de simplism incoerent ……. pe cale de consecinta esti condamnat definitiv, fara drept de recurs …… la tacere!

  8. adrian0808

    Mq-messi …. e mult spus ca becali are abilitate in a face bani cum zici tu … chiar prea mult spus ….
    Poate doar cel mult sa recunoasca o oportunitate si din conditia lui de intelect redus sa o exploateze pe moment ….. abilitate era daca acea oportunitate o exploata la maximum ….
    El are acum un jucator pe care x sau y ii spun ca ii dau 9 sau 12 mil euro …. si in inteligenta lui zice ca face bine ca-l vinde ….. dar daca ar tine jucatorul alaturi de ceilalti vanduti in anii precedenti poate ca profitul ar fi fost dublu sau triplu ….

    Dar berbecia din el ….

  9. xray Autor articol

    UPDATE 19:30
    Conferinta de presa a Stelei, inaintea returului cu City
    Reghecampf: “Nu se mai pune problema echipei calificate // Avem un lot destul de puternic pentru UEL”
    Adi Popa: “Viitorul meu e la Steaua, voi juca in ros-albastru in grupele UEL”

    Sunt 40.000 de bilete vandute pentru ManCity – Steaua. Stelistii au cumparat 300 din cele rezervate.
    Încurajări de la câinele Cosmin Moti, cel care o elimina pe Steaua cu Ludogorets acum 2 ani chiar in aceasta faza a competitiei, a spus pentru ProTV: “Capul sus!Nu cred ca noi am face mai mult cu cei de la Manchester City!” Ludogorets a reusit din nou sa se califice in grupele Ligii Campionilor dupa 2-2 cu Viktoria Plzen dupa 2-0 in tur.

    Programul meciului pe twitter oficial Man City



    (click pe imagini)

    UPDATE 20:30
    ECHIPELE PROBABILEAganovici fundaș dreapta, titulari Ov. Popescu și Tudorie titulari, Stanciu e doar rezervă.

    Manchester City: Joe Hart – Sagna, Denayer, Otamendi, Clichy – Fernando, Delph – Navas, Yaya Toure, Nolito – Iheanacho

    Steaua : Echipa de start a Stelei: Cojocaru – Aganovici, Tamaș, Mitrea, Momcilovici – Bourceanu (cpt) – Enache, Muniru, Ovidiu Popescu, Hamroun – Tudorie. (!!)
    Rezerve:
    Niță – Simion, Stanciu, Vîlceanu, Achim, Dan Popescu, Ad. Popa.

  10. naiyba

    Exact cum am anticipat, Stanciu este rezerva.

    Ce descriere i-ai facut lui Mache, parca l-ai cunoaste asa vorbesti de el. Mache este ochii si urechile lui h.I.m, imagineaza-ti un tap, Mache ar fi ochii si urechile :)).

    Orice ehipa din Romania paleste in fata Stelei.

  11. xray Autor articol

    UPDATE 21:30

    • Oficial. Laurențiu Reghecampf va trimite în teren următoarea formulă de echipă:
      Cojocaru – Aganovic, Tamaș, Mitrea, Momcilovic – Bourceanu (cpt) – Enache, Sulley, Ovidiu Popescu, Hamroun – Tudorie.
      Rezerve: Niță – Simion, Stanciu, Vîlceanu, Achim, Dan Popescu, Popa
    • CITY XI | Hart, Maffeo, Stones, Kolarov, Clichy, Fernando, Toure, Delph, Nolito, Navas, Iheanacho . SUBS | Gunn, Adarabioyo, Angelino, Fernandinho, Aguero, Sterling, Silva

  12. naiyba

    Ce frumos vorbesc comentatorii englezi despre Steaua, despre CCE, despre cei doi Ilie, Hagi, Petrescu insa in acelasi timp vorbesc si cu parere de rau ca acum se zbate in mediocritate, zic ei. Si eu cred ca au dreptate, pt ca ei gandesc la o scara mai mare. La o scara mica, locala, inchisa, noi suntem cei mari.

    Urmaresc meciul live pe un post local de televiziune.

    Sper sa il vad si pe Valceanu in acest meci, pe stanga in locul lui Hamroun, mana moarta.

      1. vitto

        porto i-a bagat in faliment pe roma….. iar cu ajax era o paine mare, mare de mancat intr-o astfel de dubla….. n-am prea avut noroc …. noi ne-am procopsit cu city, adica ne-a iesit in cale imposibilul?!

  13. maou

    Moment istoric, Reghe a inteles cum trebuie abordat un meci contra unei echipe mult superioare. Speram sa invete de la meciul cu nemtii, insa mai bine acum decat niciodata. Pacat ca l-a mutat din nou pe Enache Dinamita pe postul de fundas dreapta, unde a mai explodat odata.
    Un efort bun al echipei, cu mici retusuri si mai multe meciuri in picioare posibil sa incropim o echipa competenta pentru Europa League. Totusi, multi jucatori n-au “boase” in echipa asta, in afara de Popica, Tamas, Momcilovic, Muniru si Hamroun, restul sunt “copii”. Era sa-l uit pe Popescu, care a inceput timid insa a intrat in joc si a incercat cateva curse, din pacate de unul singur.
    Felicitari romanilor din Anglia, care, desi in numar mult mai mic, au facut o atmosfera placuta pe Emptyhad, comparativ cu “cetatenii” nostrii care vin sa faca poze pe NA.

    1. siegfried

      @maou.
      Hai prietene cum să compari meciul de la Bucureşti cu amicalul din seara asta cu 0 cartonaşe galbene?
      În primul meci City a jucat cu motoarele turate la maximum de Guardiola (care evident nu îţi permite un eşec). În seara asta au jucat cu rezervele.

      1. maou

        @siegfried.
        Daca noi abordam meciul la fel ca in tur ne bateau si rezervele la scor, la asta ma refeream. Am parcat autobuzul si le-am lasat mai putine spatii, asta i-a facut sa se precipite in ultima treime. Rezervele lor fac vreo 200m dar n-au omogenitate. In meciul tur au fost 2 jucatori noi, Nolito si Stones, in rest majoritatea joaca impreuna de cel putin un sezon.
        Cat despre cartonase, am vazut cel putin 3. 1 Kolarov, 2 la Fernandinho si unul la Popescu.

  14. xray Autor articol

    Notă: Celor care ar invoca lipsa de miză pentru Man City, le reamintesc că aceeași demotivare poate fi atribuită și Stelei după 0-5 din prima manșă. Totuși, jucătorii lui Guardiola trebuiau să-i demonstreze că se poate baza pe ei și ca titulari. Pep e antrenor nou și lupta pentru titularizare (sau a prinde lotul) este cruntă la Man City Și s-a văzut că au pus osul mai mult decât titularii din tur. “Cetățenii” au faultat de 17 ori, mai mult decât la București (14). Însă Steaua a făcut doar 8 faulturi aseară față de 13 în tur. O mostră de “amical” e în imaginea de jos: K1 “rezerva” Yaya Toure.

    Jucătorii Stelei trebuiau să se gândească și la partida mult mai importantă cu Pandurii, de sâmbătă, în condițiile în care Play off-ul era pierdut deja și ei jucau meci de meci, din 3 în 3 zile. Nu odihniți ca cetățenii.

    Lipsă de omogenitate invocată drept scuză la echipa “cetățenilor” este valabilă din plin și la Steaua. Când vorbim de “rezervele” aliniate de Man City în seara asta, trebuie să nu uităm că acele rezerve valorează în euro mai mult decât toată Liga 1. WTF? Dacă una din rezervele ălea ar veni la Steaua i-am pune poster și pe Arcul de Triumf!

    1. xray Autor articol

      @harald
      În care presă ai văzut și ți-a filat impresia? În presa ta privată de pe steaua liberă? :))
      Gata, l-ați asimilat și pe ăsta ca prozelit de-al vostru, nu? :))

      Tu știi să citești? În articol eu nu am comentat în nici un fel poza aia (cine e fanul, la ce justiție se referă etc.). Doar am spus că era alături de suporterii lui City.
      Dar dacă tot m-ai stârnit și te-ai băgat ca musca-n beznă, ia de aici lumină.

      Ai impresia că stewardul i-a cerut numărul de telefon al lui Talpan și el a scos alt banner “fcsb is not steaua” să-l amenințe? :))
      “Așa că…”, că…

      PS
      Auzi ce spune presa reală:“… în mijlocul suporterilor englezi, şi-a făcut apariţia un fan al roş-albaştrilor. Acesta a adus cu el un banner pe care era inscripţionat mesajul “Justice for Steaua” (Dreptate pentru Steaua). El a fost în scurt timp reperat de forţele de ordine, care i-au confiscat pânza.” Nu visele tale scrise în comentariu dictate de steaua liberă.

      Sursa: digisport

        1. xray Autor articol

          Bre, Harald! Ce legatura are asta cu ce am scris în articol despre poza cu bannerul pusă de mine?
          În loc să-ți dau flit, ți-am dat sursa de presă de unde am luat poza pusă în articol. Ce mai vrei?
          Tu acum îmi arăți o altă poză cu un alt banner și o juma de moacă deasupra lui. Ok, și care-i problema mea cu moaca aia? Clătește-ți liniștit ochi cu ea, cât poftești, că mi se rupse pixul de atenția ta la detalii.

          PS
          Off the record: Pe tipul ăla îl cunosc și eu din altă poză. E cuscru de cumătru vitreg cu Mache. I-a plătit puțopalmistul excursia la “perfide Albion” ca să-l bage pe Boroi în gură la NATO cu banner cu tot.
          Însă diurna și tot tacâmul le deconta în secret Talpan (din salariul șefului său, proaspăt antrenor olimpic de floretă la Rio) ca să-l dea în primire la “cetățeni” și UEFA pe interlopul albanez cu “clona” lui infiltrată-n șampions lig. În planul promo era și o coregrafie 3D. Tipul urma să apară falnic în peluza “cetățenilor” călare pe o oaie adevărată, dar i-a târnosit-o un câine cu sulă de măgar. Ceasul rău.

  15. naiyba

    Daca jucau titularii ne dadeau 3-0 la relanti.

    Ii dai atatea sanse lui Tudorie iar el de fiecare data, poate cu mici exceptii, demonstreaza ca este un molâu, un papã lapte. E sado-masochism deja.

    Muniru e imprastiat rau de tot, face cate o faza buna dupa care da cu mucii in fasole de te face sa te iei cu mana de par si sa te-ntrebi ce plmea cauta asta pe teren. Pt ca nu il ajuta bibilica greseste enorm de multe faze si pase pt pozitia in care joaca, unde daca dai mingea la adversar sau pierzi mingea aiurea, risti sa iei gol. Avem destui jucatori pe postul respectiv Achim, Boldrin, Pintilii cand isi revine, Popescu, Bourceanu, Tamas la nevoie, Muniru este in plus, dar asa este cand un jucator vine la recomandarea managerului general grima wormtongue.

    1. vitto

      va rog sa fiti atenti ptr ca altfel comentati in eroare si va mirati inutil:
      deci in romania, la nivel de liga I, functioneaza regula generala “4 + 4” (valabila de ex si in fotbalul italian) adica obligativitatea de a avea in lot 4 jucatori formati la nivel national (in romania) si alti 4 care au fost/sunt juniorii tai. in plus, adica peste regula (4 + 4), frf a impus ca fiecare echipa sa aibe permanent in teren un jucator pana in 22ani.

      cand se coroboreaza aceste obligativitati veti observa nevoia absoluta de a-i include in lotul de 25 jucatori pe cojocaru, valceanu, tudorie, enceanu, simion, tanase, o.popescu …… practic esti fortat sa ii fortezi pe alde tudorie sau cojocaru, ptr ca ei acopera toata plaja de cerinte (romani, sub 21 ani, juniorii tai).

    2. vitto

      muniru a fost adus la steaua in perioada radoi si a avut parte de un antrenor care nu stia el pe ce lume se afla?!

      apoi, in epoca reghe, muniru a jucat prea putin la steaua si aproape niciodata langa un jucator ordonat si experimentat, gen pintilii, pe langa care putea sa invete jocul si implicit sa creasca in valoare. el are calitati fizice foarte bune, dar mai mereu este introdus in situatii de criza sau in meciuri ori prea complicate, ori fara miza! mi s-a parut stupid ca in returul campionatului trecut master reghe l-a tinut pe banca o lunga perioada, preferandu-l pe alde bourceanu, un jucator de la care nu mai avem a astepta ceva!? poate ca muniru nici nu si-a ales impresarul care trebuie …. poate……?!

  16. xray Autor articol

    Cele mai severe eliminări din istoria Stelei

    16/17, UCL, Steaua – Manchester City 0-6 (0-5 / 0-1)
    90/91, Cupa Cupelor, Montpellier – Steaua 8-0 (5-0 / 3-0)
    77/78, Cupa UEFA, FC Barcelona – Steaua 8-2 (5-1 / 3-1)
    70/71, PSV – Steaua 7-0 (4-0 / 3-0)

  17. naiyba

    @ vitto eu stiu cand a venit muniru da ia vezi tu:
    MM Stoica contribuie din închisoare la campania de achiziții a Stelei: ”Gigi, cumpără-l!” (link)

    Ca sa inveti tre sa si poti, pe el nu il duce bibilica. Scuze putem gasi o mie insa ce ramane este ce demonstreaza el pe teren, adica mai nimic. Pr Radoi cine l-a pus antrenor, eu? Deci a cui e vina? Dar decat sa aratam cu degetul mai bine il lasam sa-si vada de cariera lui ca nu este de Steaua, poa sa vina si Mourinho.

    1. vitto

      repet: fotbalul modern nu exista in absenta fortei fizice! muniru are calitati de jucator occidental. ca sa creasca in valoare el trebuie sa joace, sa fie pus in teren corect si sa i se explice clar ce are de facut, caci nu este un cerebral. cum la noi bourceanu a jucat anul trecut titular inaintea lui muniru nu trebuie sa ne mai miramca steaua a pierdut campionatul in fata unei echipe, astra, care avea pe teren multi jucatori care se deplasau cu maxim 2 viteze: incet si incetisor!

      forta fizica nu este conditia suficienta, dar este o cerinta elementara si obligatorie ca sa existi! tu insa esti inca andocat la meridianele fotbalului dambovitean, unde jucatorii fac caterinca si se plimba ca balerinii, alergand doar atunci cand primesc mingea …. tie iti plac circarii placuti ochiului, dar fara substanta, gen sanmartean, barbut, elton……. fotbalul mare nu se realizeaza cu tot felul de caricaturi impotente fizic!

      muniru este un fotbalist pe care se pot scoate bani frumosi si care te poate ajuta, un jucator modern, cu fuleu bun, cu determinare, care nu se teme de adversar si intra fara frica la “bataie”. mai are insa mult de lucrat si mai ales TREBUIE SA JOACE CONSTANT! sa ne intelegem insa: el este un carator de pian ….. un jucator de forta, capabil sa scoata mingea din gramada!

  18. naiyba

    Si tu stii ca Muniru e praf dar asa iti place tie sa ii iei apararea lui wormtongue. Nu-i nimic.

    Ai vazut cum zambea fasolea la TV langa Thereau, “bah p-asta eu l-am descoperit”, parea ca zice, “dah mah stiu, bravo! Dar vezi ca au trecut 10 de ani de atunci, esti ca noi cu Sevilla 86”, Ziceam eu.

    Pe Grima ar trebui sa-l puna manager general la contul de facebook al Stelei, ca vad ca-i place si macar acolo se pricepe si poate sa dea si cu subsemnatul :).

    Reggae tre sa se duca la h.I.m si sa-i spuna in fata, stiu de ce i-ai pus p-astia pe langa mine, e ok, insa, in acelasi timp, poti sa aduci oameni care stiu ce tre sa faca si astia doar sa supervizeze?

    Frumoasa faza Astrei, Alibec trage omul dupa el, iar Teixeira la 36 de ani, dupa un sprint, inscrie. Mai ia plmea h.I.m daca Astra merge mai departe in grupe.

    1. vitto

      bine, bine ….. la tine comentariile nu sunt construite dupa logica realitati, ci sunt incarcate exclusiv de subiectivism si umori personale! orice s-ar intampla tu le ai pe ale tale si inamicii raman vesnic inamici indiferent ce ar face ….. foarte bine ….. dar daca te intereseaza parerea mea, gresesti in evaluari!

Lasă un răspuns