07-06-11
"Meme" Stoica il da afara pe Durbac
Pe principiul "daca tot suntem cea mai buna echipa, de ce mai avem nevoie de marketing", Cel mai buna manager din Romania se pregateste sa reia hegemonia Stelei prin desfiintarea departamentului de marketing al clubului, de departe cel mai competitiv din tara. Vor urma, desigur, tranferuri de milioane, Cupa Campionilor din nou in Ghencea, vom spulbera tot in campionat si in Europa si veti vedea noul stadion al Stelei, National Arena, plin de suporteri care vor veni pentru Steaua lui Gigi Becali!
Steaua este foarte aproape de a se debarasa de unul dintre oamenii care in sezonul trecut a generat peste jumatate din bugetul clubului, trei milioane de euro.
Lista disponibilizatilor din Ghencea nu se opreste doar la nivel de fotbalisti. Mihai Stoica este hotarat sa schimbe din temelii stafful administrativ al Stelei, iar primii vizati sunt directorul de marketing, Bobby Durbac, si vicepresedintele Iulian Gherghisor. Durbac este omul care a pus bazele multora dintre proiectele "ros-albastrilor" din ultimul timp, cum ar fi deschiderea muzeului, a sistemului de ticketing online, dar si a produselor marca FCSB. Anul trecut, clubul a inregistrat profituri de aproximativ trei milioane de euro datorita strategiei de marketing. Mihai Stoica ar prefera insa sa aiba oamenii sai in club pentru a putea controla mai usor tot ceea ce se intampla, mai ales ca este in conflict deschis cu un alt greu din conducere, Teia Sponte. Pentru moment, Becali ar fi dispus sa se debaraseze doar de Durbac, mai ales ca vrea sa scape de departamentul de marketing pentru a plati mai putin chirie la stadion. In schimb, pe Iulian Gherghisor ar vrea sa-l pastreze pentru a gestiona in continuare fondurile clubului.
cancan.roFCSTEAUA.RO este un site deschis, facut de suporteri, pentru suporteri.
Asteptam articolele scrise de voi, daca aveti ceva de spus si credeti ca o puteti face intr-un articol, nu ezitati!
puyol 07.06.2011@13:32
Kellerman 07.06.2011@13:35
CNCT 07.06.2011@13:38
ebonyc 07.06.2011@13:53
Kellerman 07.06.2011@14:29
hellas_verona 07.06.2011@14:41
Daca chiar este adevarat, atunci este clar ca viitorul suna si mai prost decat parea.
ebonyc 07.06.2011@14:48
E lasa ca mie nu mi se pare prea competent. Nu asta se ocupa si de echipamente ? ca astea din ultimii ani sunt absolut oribile.
Asta-i argumentul tau? Echipamentele pe care le face Nike sunt din vina lui Durbac? Stii ce inseamna marketing?
Azzido 07.06.2011@14:55
(are rost sa mai adaug ceva?)
robespierre 07.06.2011@15:01
1on 07.06.2011@15:01
Ma rog. URAAA!!!! Foarte bine, ne-ntoarcem cu 5 ani in urma, cand revista avea 36 de pagini din care 26 cu poze si-un editorial cica-ironic scris de MM.
Wicked.me 07.06.2011@15:09
Demersurile lui in materie de marketing sunt unice in Romania si normale in Europa civilizata. Aici ma refer la comercializarea multor produse cu numele clubului, precum si formarea unui brand popular, a unei mascote, a unui muzeu.
In Romania nimeni nu face lucrurile astea fiindca e prea multa incompetenta in conducerea cluburilor, care nu functioneaza ca niste companii profitabile, ci ca niste parghii pentru spalarea de bani si de popularizare a creditorilor. Potentialul era urias pentru Steaua, Timisoara, Craiova, Dinamo, Rapid, si noi eram singurii care incepeam sa facem o diferenta.
Daca se confirma vestea cu Durbac e clar... Mizta chiar e obsedata de putere, mai presus de interesele financiare ale clubului.
ebonyc 07.06.2011@15:12
dorinel97 07.06.2011@15:27
Aaaa, e din cancan articolul. Pai atunci nu-mi fac griji, e inventie ca popa.
Bine zici!
optarul 07.06.2011@16:54
y-jam 07.06.2011@17:08
makaveli2steaua 07.06.2011@17:09
Da-l naibii si pe asta. A facut destul de rusine brandul Steaua cu biciclete Steaua, bere Steaua si ce a mai inventat.
De unde ai aterizat ?
Ce are berea ? Singurul defect in opinia mea e ambalajul prost facut . Dar totusi... ce nu e bine la bere ? E printre cele mai vandute produse din tara . 'Zeci' de milioane de hectolitri anual, piata de sute de milioane de euro anual. Cauta si tu ce inseamna vanzarile de bere in Romania . Suntem aproape pe primul loc in Europa.
Ce nu e bine la un produs ce se vinde foarte bine, genereaza profit si pe deasupra are si o legautra cu fotbalul ( indirecta ) foarte mare.
Ce nu e bine in biciclete pentru copii ? Unde a fost gresit ? Sa incercat sa fie prezenta pe toate categoriile de varsta : copii, adulti, batranei. Am destui nepoti incat sa cunosc faptul ca ei se bucura si daca le dai guma Steaua .. mai ales la o bicicleta personalizata.
Echipamentul de joc nu are absolut nici`o treaba cu Bobby D.
Era printr singuri competenti in acel culb ... si cu siguranta singurul departament din club ce isi facea foarte bine treaba .
Apropo... ce voiai tu ? Galerii de arta ? picturi murale, sculpturi, statui si concerte la Opereta marca "FCSB". Mp3-playere si LcD- uri ?
Costi 07.06.2011@18:01
Totusi, vanzarile la bere in Romania se situeaza la 17 milioane hectolitri iar consumul de bere pe cap de locuitor la 78 de litri, ceea ce situeaza Romania undeva in primele 15 tari din Europa in ceea ce priveste consumul. Daca tot e sa ne dam experti, macar sa furnizam date corecte.
In rest, ideea bicicletei mi se pare tare, ca de altfel si ideea unor alte produse care nu fac parte din categoria bunurilor de larg consum (de exemplu cola si berea). raman la parerea ca nu poti sa-ti arunci marca pe orice produs care-ti iese in fata, fara sa iei in calcul mai multe aspecte.
Echipamentul de joc are treaba probabil cu Meme, ca de altfel si restul activitatilor care vor avea loc in cazul in care cei de la marketing vor pleca, asa cum sunt amenintati in fiecare an, desi realizeaza o treaba buna overall (chiar daca nu am fost de acord cu unele aspecte ale activitatii lor).
Kellerman 07.06.2011@18:32
Oricum, nu echipamentul e cea mai mare problema acum, nici pe departe, eu doar enumeram niste chestii care nu mi-au placut. Marketing ca si marketing, dar nu lipesti emblema clublui de fotbal Steaua pe toate produsele care se vand in Romania. Si lasa ca berea aia e oribila la gust... nu stiu ce producator este de fapt, dar e oribila. Cola n-am gustat, dar nu i-as da multe sanse.
Azzido 07.06.2011@18:42
@Azzido: Uita-te si la redactor. :)
Acum un an jumate eram cu el in statia de metrou Stefan cel Mare (ce ironie) si imi zicea, referitor la ce se scrie in cancan: "pai cat sa mai minta ma si astia...?". Evident, era vorba de lipsa de subiecte din perioada respectiva (era iarna), iar cancanul facea ce stia cel mai bine:manca rahat si inventa subiecte.
...va urma!
Costi 07.06.2011@18:51
CNCT 07.06.2011@18:51
Prietene fara suparare da esti batlan rau.
Kellerman 07.06.2011@19:06
Ronnie 07.06.2011@19:26
Joga Bonito 07.06.2011@19:44
Le reseau pansant 07.06.2011@20:08
vreau sa va vad cum va bucurati si cum orgasmati de bucurie ca se duce dracul tot departamentul de marketing ca pana acuma cand scotea cate un produs (indiferent care, indiferent cum) incepeati sa injurati ca iarasi ii baga bani ciobanului,veneati cu glume gen: cand scoate si branza Steaua, la 3 sticle de cola primesti un kil de branza, prezervativele Steaua cand le scoate?
acum sa va vad ranjetul de fericire
Costi 07.06.2011@20:09
Joga Bonito 07.06.2011@20:51
lrp, sa inteleg ca tu baiat simtit, bun de sacrificiu cu gastrita ta ai cumparat cola Steaua?
makaveli2steaua 07.06.2011@21:26
Nu vreau sa intru intr-o polemica cu tine in ceea ce priveste produsul Berea Steaua sau activitatea de marketing de la clubul Steaua pentr ca iar nu mi-ar ajunge un articol in care sa-mi scriu toate opiniile...
Totusi, vanzarile la bere in Romania se situeaza la 17 milioane hectolitri iar consumul de bere pe cap de locuitor la 78 de litri, ceea ce situeaza Romania undeva in primele 15 tari din Europa in ceea ce priveste consumul. Daca tot e sa ne dam experti, macar sa furnizam date corecte.
In rest, ideea bicicletei mi se pare tare, ca de altfel si ideea unor alte produse care nu fac parte din categoria bunurilor de larg consum (de exemplu cola si berea). raman la parerea ca nu poti sa-ti arunci marca pe orice produs care-ti iese in fata, fara sa iei in calcul mai multe aspecte.
Echipamentul de joc are treaba probabil cu Meme, ca de altfel si restul activitatilor care vor avea loc in cazul in care cei de la marketing vor pleca, asa cum sunt amenintati in fiecare an, desi realizeaza o treaba buna overall (chiar daca nu am fost de acord cu unele aspecte ale activitatii lor).
Sunt 15-17 mil hectolitri anual vanduti in Romania ( sincer, acum am vazut ca am scris "sute"... voiam sa zic "zeci" ).
In 2010 ... cand au fost puse bazele pentru berea Steaua, Romania a ajuns la nivelul maxim de 97 litri/locuitor. Mai mult decat Polonia (95 litri), Anglia (86), Rusia (81), etc. In acel an am fost in primele 6 tari din Europa ( doar in acest an , restul ceva mai slab ... dupa cum spuneai media fiind de 78 litri ).
Berea este produsa in Polonia si.. parerea mea e "asa si asa " ... pe cand aia fara alcool e geniala.
Ambalajul este foarte prost gandit ... Iar faptul ca a fost pusa sigla Mare pe cutie .. e rezultatul unui sondaj de opinie. Nu e asa " de florile marului ". Din cate stiu prima idee a fosst scrisul "fcsb", dar din rezultatul sondajului a iesit ca romanu` cumpara ce e arhicunoscut si e mare si pus la vedere. Astfel a fost aleasa sigla in schimbul "fcsb"
Cola Steaua... ingredientele din Germania ... iar ambalajul "imprumutat" de la AdriaCola si Frutti Fresh . Nu am baut nici`odata. Dar iarasi.. este un produs ce se cumpara.
Bicicletele ... sunt pentru copilasi. Sunt cei mai fericiti daca au asa ceva . Sunt facute pentru ei ... sa se bucure de ele . Nu pentru noi sa spunem daca e bine cu cosuletul in fata sau nu. Cei mici se bucura enorm ca au asa ceva . Iar faptul ca te poti duce cu o bicicleta "cadou" la unu` mic ... chiar e frumos, un cadou foarte frumos. E o bicileta ce inseamna miscare si sport. Ce o fi rau in asta , nu stiu.
Echipamentele de joc ... din ce am auzit ... e o mare mare mare spaga la mijloc. Sunt multe interese si multi bani la mijloc aici. Desi e un capitol unde nu pare ca sunt bani de facut. Norocul meu e ca am putut discuta cu "fostul" furnizor de echipamente si mi`a fost lasat de inteles ca la Steaua nu intri asa fara spaga in stanga si dreapta.
Marketingul e singurul departament ce ne`a aratat cum e " p`afara" . Cum a inceput sa genereze bani, cum a fost pus sef Teia Sponte peste marketing.
In concluzie ... berea e un lucru bun . Pana la urma asta e si ideea , nu ? Sa vinzi produse ce se cumpara, sa aduci bani in club.
Toti bem bere... dar acum ca a aparut berea Steaua facem misto`uri fine si glume. Dintr-o data suntem filozofi domne`. Bem Tuborg, Stela, Bergenbier fara nici`o greata ... nu ne gandim 2 sec la ambalaj, cine o vinde , cine o produce, cine e patronu`, etc. Acum ca e bere Steaua suntem cu toti aroganti.
Cel mai mare regret e ca aduce bani infectului de cioban branzar-sef spurcat.
Eu am renuntat sa mai cumpar de cand a fost pus jegu` de Teia la marketing... pana atunci se auto-finanta departamentul de Marketing.
Costi 07.06.2011@22:33
1. Datele pe care ti le-am furnizat mai devreme sunt din anul 2010, pentru ca pe anul 2011 nu exista date, logic. Daca a fost gandita in 2010 inseamna ca s-au folosit datele din 2009, iar previziunile erau nasoale pentru anii ce vor urma. Romania nu a avut niciodata 97 de litri(cel putin nu la nivel de analiza de piata), a atins un maxim istoric de 93 in 2008 si in 2009 s-au inregistrat 81 de litri. Berea fara alcool am gustat-o si eu, si pare ok, despre cea cu alcool nu ma pronunt.
2. Ideea despre marketing nu e sa vinzi produse care se cumpara si sa aduci bani in club. Sau ma rog, asta o fi fost conceptia despre marketing acum 50 de ani. Nu e suficient doar sa vinzi, trebuie sa vezi ce vinzi si cum vinzi, pentru ca niste chestii de detaliu iti pot dauna brandului si implicit afacerii. Un produs slab calitativ, care lasa o impresie nasoala (mai ales in sectorul bunurilor de larg consum, in special cel alimentar) iti poate afecta si celelalte produse.
In rest, da...marketingul la Steaua traieste, s-au facut multe lucruri bune, mai ales tinand cont cu ce sacrificii s-au facut si in ce situatie s-au facut. Marketingul la celelalte cluburi din Romania este 0 sau aproape de 0. Ar fi fost frumos sa vorbim despre activitatea de marketing intr-o situatie normala la club, poate si rezultatele lor ar fi parut altfel.
mymaya 07.06.2011@23:28
Costi, ce iti face lucrarea despre marketingul Steaua?
.
makaveli2steaua 07.06.2011@23:54
1.
Da, eu vorbeam de 2009 cand am ajuns la 97 de litri. Si 97 de litri au fost, fiindca au luat in calcul si berea la PET. Prin afara prea rar vezi asa ceva, pe cand noi suntem campioni. In acel an, 2009 ( asa am vrut sa spun si in celalalt comm ) am fost pe 6, plus sau minus un loc, nu retin exact.
2.
De acord cu tine . Dar nu a vandut nimeni de la Steaua hartie igienica, prezervative, otrava pentru sobolani sau condensatoare... astfel incat sa se faca de ras.
Produsele alimentare sunt alese dupa anumite cifre si sondaje, dupa cercetarea pietei. Ciocolata se vinde, Berea, Cola, Vinul ( un vin f bun ), vinul spumant. Sunt lucruri ce se vand bine si nu sunt ceva cu ce sa iti fie rusine .
Partea buna, zic eu, ca nici nu se gasesc in orice chiosc. Sunt mai greu de gasit... unele au fost serie limitata, etc.
Am vazut in Londra, la Arsenal sau Chelsea... pai vand aia din toate domeniile posibile. O varietate a produselor de zeci de ori mai vasta decat e la Steaua. Incomparabil fata de volum si varietate ... dar uite ca nici aia , nici Steaua nu a vandut prezervative sau condensatoare.
Costi miercuri la 05:32
e 99% gata. O sa ti-o prezint intr-un cadru restrans
makaveli2steaua miercuri la 08:05
@mymaya,
e 99% gata. O sa ti-o prezint intr-un cadru restrans
) Asta e asa ... cu cine m`am apucat eu sa ma contrazic ...
Kappon miercuri la 08:58
Apoi, Bolloni a dovedit neseriozitate cand a rupt contractul cu FRF. Asta a denotat ca este un oportunist pe care nu te poti baza. Hai sa fim seriosi, trebuie adusi jucatori de valoare si Grigoras sau Bergodi vor duce echipa departe.
Bogdan miercuri la 10:50
Azzido miercuri la 14:36
Bogdan miercuri la 15:29
ebonyc miercuri la 16:24
Da, dar pana acum si la lansarea echipamentului, ii vedeam mereu moaca lui Durbac asta. Parca e si ceva reprezentant nike daca nu ma insel. Oricum, la sugestia lui au fost majoritatea echipamentelor din ultima vreme.
Oricum, nu echipamentul e cea mai mare problema acum, nici pe departe, eu doar enumeram niste chestii care nu mi-au placut. Marketing ca si marketing, dar nu lipesti emblema clublui de fotbal Steaua pe toate produsele care se vand in Romania. Si lasa ca berea aia e oribila la gust... nu stiu ce producator este de fapt, dar e oribila. Cola n-am gustat, dar nu i-as da multe sanse.
Berea Steaua e peste toate berile romanesti. Am baut si eu vreo doua si nu au fost asa de proaste cum zice lumea. Si eu beau doar Budweiser, Krusovice si Pilsner Urquel. Dar probabil ca voi sunteti patrioti si beti doar Timisoreana, pe care nu mi-o accepta papilele. Nu zic ca e extraordinara. E sub Stella, Becks sau Tuborg, dar peste majoritatea brand-urilor romanesti de bere. Si sincer banuiesc ca e facuta de Tuborg, dupa gust.
Ronnie miercuri la 19:03
Ba da, facem, da' alea dureaza 7 ani si ni le predau parintii la inceput. Spre deosebire.
south-side ieri la 14:20
Eu personal consider o initiativa cam fara gust pentru un club ca Steaua. Dar oricum in nota fanilor lui ne-a gg.
Joga Bonito astazi la 00:57
Si ai facut-o la fara frecventa si tu?
Andreea 10.06.2011@16:29