FCSTEAUA.RO

Guvernul scoate la licitație marca Steaua. Prețul de pornire a fost stabilit sub forma unei taxe anuale.

Guvernul scoate la licitație marca Steaua, la un preț de pornire de 3,69 milioane euro/an, fără TVA. În luna februarie, brandul „Steaua București”, pe care patronul echipei de fotbal FCSB, Gigi Becali, încearcă să îl reobțină după ce l-a pierdut în instanță în fața Clubului Sportiv al Armatei, era anunțat ca fiind evaluat la nu mai puțin de 57,3 milioane de euro, cât brandul de la Fiorentina, Lazio, Corinthians, Sevilla la acel moment, potrivit calculelor Profit.ro.

Prin Decizie civilă pronunțată de Înalta Curte de Casație și Justiție în decembrie 2014, instanța a dispus anularea mărcii „STEAUA BUCUREȘTI”, folosită de Fotbal Club Steaua București SA, iar Clubul Sportiv al Armatei “STEAUA” București a primit certificatul de înregistrare a mărcii.

Conform Legii 84/1998 privind mărcile și indicațiile geografice, nefolosirea efectivă a mărcii „STEAUA BUCUREȘTI” pentru o perioadă neîntreruptă de 5 ani conferă dreptul oricărei persoane interesate să solicite instanței decăderea titularului din drepturile conferite de marcă.

Din acest motiv, Guvernul se grăbește acum să transfere dreptul asupra mărcii „STEAUA BUCUREȘTI”, prin licitație, stabilind prețul de pornire sub forma unei plăți anuale, de 3.694.220 euro fără TVA.

UPDATE ora 19.53. După publicarea informației Profit.ro, finanțatorul FC Steaua, Gigi Becali, a declarat, pentru News.ro, că licitația făcută de Guvern pentru marca Steaua este făcută corect și a precizat că nu este interesat să participe, dar că ar da simbolic 10.000-20.000 de euro pe an.

„Guvernul a scos la licitație pentru că așa se face. Să vedem acum cu cât se vinde. La primul pas cer 3,7 milioane pentru că au făcut o evaluare și așa spune legea. E corect ceea ce fac. Nu este mare suma, e corect făcută licitația pentru că ei de la Guvern vin și spun: De ce vă certați cu Becali? Scoateți marca la vânzare să vedem cât costă. Să vedem cu cât se vinde, dar procedura este corectă. Eu asta am și cerut când am fost la MApN și am vorbit cu doamna aceea secretar de stat. Dacă la prima licitație nu vine nimeni, apoi scade până la 50 la sută, apoi se face negociere directă. Eu nu sunt interesat nici la 50 la sută pentru că nu ai ce să produci de 1.850.000 pe an, deoarece trebuie să-ți mai rămână și ție un leu. Cineva care o ia nu produce banii ăștia, 3,7 milioane pe an„, a declarat Becali pentru News.ro

Întrebat unde ar fi dispus să intervină în această licitație, Gigi Becali a declarat că ar da simbolic 10.000-20.000 de euro pe an: „Din punctul meu de vedere, eu aș da pe an undeva la 10.000-20.000 de euro, așa simbolic. Pentru că marca asta nu produce nimic. Eu am avut experiența asta cu Departamentul de Marketing și pierdeam 10.000 de dolari pe lună cu fulare și materiale promoționale. Atunci am desființat serviciul de marketing și nu mai vând nimic. Sunt alte mărci, Riesling, misling, nu știu, nu mă pricep, care vând. Dar nu-i interesează pe oameni ciocolata Steaua. Singurele lucruri care merg sunt de îmbrăcăminte sport, dar și de-astea câte să vinzi ca să câștigi mai mult de 3,7 milioane pe an?”.

FC Steaua, patronat de Gigi Becali, a fost acționat în instanță în 2011 de Clubul Sportiv al Armatei Steaua București, care a cerut anularea mărcii înregistrate de gruparea din Liga I.

În aprilie 2012, Tribunalul București a respins cererea, decizie menținută de Curtea de Apel București. În decembrie 2013, ICCJ a dat dreptate, însă, clubului sportiv al armatei.

De atunci, cele două grupări nu au ajuns la un acord privind folosirea mărcii Steaua de către clubul patronat de Gigi Becali, iar echipa de fotbal este obligată să joace sub numele de FCSB și sub o altă emblemă.

Marți, CSA Steaua a depus o cerere de chemare în instanță a clubului deținut de Gigi Becali, Fotbal Club Steaua București, prin care solicită recuperarea prejudiciului de 36,8 milioane de euro din folosirea mărcii în perioada 2004-2014.

Preluare ad litteram de pe www.profit.ro

Nota Redacției:

Vă oferim documentul „Nota de fundamentare” pentru scoaterea la licitatie. Pentru mărirea imaginii dați un click pe ea.

Citiți cu atenție Nota de fundamentare si ce zice legea! „Marca” scoasă la licitație nu e veșnică, așa cum predică unii, ci la nefolosire timp de 5 ani se pierde și o poate înregistra oricine. Asta nu transmite palmares, loc în Liga 1 sau altele bazaconii. Deci nu este vorba de marca(brandul) „Steaua” pe care bate monedă Talpan. După 5 ani asta dispare, dar cea a CSA-ului rămâne (sigla) că e folosită. Este limpede și pentru mintea unui cocoș că este vorba o siglă și nu un brand.

Potrivit Notei de fundamentare, conform prevederilor Legii nr. 84/1998 privind mărcile şi indicaţiile geografice, republicată, cu modificările ulterioare, nefolosirea efectivă a mărcii STEAUA BUCUREŞTI pentru o perioadă neîntreruptă de 5 ani dă dreptul oricărei persoane interesate să solicite instanţei de judecată decăderea titularului din drepturile conferite de marcă.

Nota de fundamentare și Legea 84/1998 dovedesc o data în plus că „FCSB” este continuatoarea la fotbal Steaua București, iar în 2014 „FCSB” a pierdut doar o siglă!

Exit mobile version