Dar în egală măsură fac rău şi tututor celorlalţi suporteri neimplicaţi direct şi deci afectează negativ starea de spirit în Templul Fotbalului Românesc. Sau, să fim serioşi, doar încearcă, că nu degeaba sîntem cine sîntem.
Greşeli există la toate părţile implicate şi înţelepciunea demonstrată de roş-albaştri în decursul istoriei ne întăreşte speranţa că totul se va încheia amiabil şi democratic.
1. Palmaresul 1947-prezent, culorile roşu-albastru precum şi „numele performanţei” aparţin de drept, definitiv şi irevocabil, entităţii juridice FC STEAUA BUCUREŞTI SA.
2. Esenţa conflictului constă într-o strategie de marketing considerată de mulţi jurişti drept un abuz procedural, neconstituţional care ar încălca dreptul comercial. În ce sens? CSA a avut dreptate cu SIGLA dar nu poate redobândi nici numele clubului, nici palmaresul şi nici culorile. Cel puţin nu se poate face asta cu acordul justiţiei. Numa în situaţii excepţionale de genul colectivizării din perioada comunistă. Nu crede nimeni că pierderea forţată a dreptului de proprietate este obiectivul vreunei instituţii de astăzi.
3. Posibilul ,,brand de marketing FCSB” nu exclude nici culorile clubului (roşu albastru pe vecie), nici numele (FC STEAUA BUCUREŞTI pe vecie) şi nici palmaresul (1947-prezent pe vecie). Poate exclude SIGLA care până acuma s-a schimbat de vreo 7 ori. Dacă va exista un model mai frumos cu atât mai minunat.
Sa analizăm două sigle ale unor renumite cluburi europene, AC Milan şi FC Barcelona. Pe sigla AC MILAN nu scrie AC Milan ci ACM. Pe sigla FC Barcelona nu scrie FC Barcelona ci FCB.
4. Interesul care stă la baza acestei confuzii este VENITUL DIN VÂNZAREA MATERIALELOR PROMOŢIONALE şi este din punct de vedere al principiului, de esenţa comunistă. Adică se doreşte COMUNIZAREA câştigurilor de la fotbal pentru a avantaja şi celelalte secţii sportive. Problema este că nu CSA i-a vândut pe Gardoş sau Chiricheş spre exemplu, pentru 15 milioane de euro. Nu CSA le-a achitat salarii de sute de mii de euro şi nu CSA a cheltuit alte milioane de euro cu celelalte salarii, având ca obiectiv stimularea performanţei jucătorilor stelişti, o performanţă datorită căreia suporterii vin în număr mai mare la stadion şi sînt mult mai dispuşi să cheltuie pentru achiziţia materialelor promoţionale pe deviza ,,Campionii Noştri Merită”. Fiecare secţie trebuie să aibă un ,,brand de marketing” separat cum ar fi FCSB (fotbal club steaua bucureşti), HCSB (handbal club steaua bucureşti), etc etc. Dacă un suporter cumpără o cană inscripţionată FC STEAUA, el este pasionat de fotbal. Nu este obligat să cheltuie şi pentru handbal la pachet. Este valabil şi invers. Un suporter de handbal nu este obligat să cheltuie la pachet şi pentru fotbal pentru materiale promoţionale destinate strict iubitorilor de handbal. De aceea este necesar şi drept ca fiecare secţie să-şi gestioneze separat imaginea comercială.
5. În altă ordine de idei nu este normal ca CSA să oblige prin lege plata unei chirii enorme de 10.000 euro (aşa scrie în presă) pe meci după care să se susţină că se doreşte a se sprijini echipa.Stadionul chiar dacă este în proprietatea CSA, trebuie pus GRATUIT la dispoziţia echipei de fotbal FC STEAUA BUCUREŞTI.
În acest sens clubul nostru merită să pornească un nou drum, acela al civilizaţiei sportive şi chiar al culturii sportive. Deşi acest sport minunat a fost inventat de către englezi şi noi avem resursele de a forma un model de conduită la nivelul suporterilor. Dacă noi reuşim asta în relaţie cu echipa şi cu exteriorul, mai departe îi priveşte pe ceilalţi responsabili, patroni, manageri, antrenori etc etc. Noi ne-am făcut datoria şi ne bucurăm în continuare pentru performanţele echipei iubite.
Deja foarte mulţi dintre componenţii echipei Steaua ’86 – ’88 au început să comunice. Nu ştie nimeni nimic dar poate ne pregatesc o surpriză…
Aşadar HAI STEAUA!
Echipa are nevoie de noi pentru titlul 26!!!
suportermic