Pentru informarea opiniei publice, a iubitorilor de sport și a suporterilor, Clubul Sportiv al Armatei ”Steaua București” face următoarele precizări:
Toate măsurile şi demersurile CSA „Steaua Bucureşti”, inclusiv constatările şi concluziile la care ajunge Comisia special constituită în decembrie 2015 la nivelul decizional al structurilor cu atribuţii ale MApN, vor fi aduse transparent şi prompt la cunoştinţa publicului. Nu a fost, astfel, luată vreo decizie care să implice schimbarea situaţiei actuale la nivelul fotbalului profesionist.
Două sunt obiectivele majore aflate în atenţia prioritară a Ministerului Apărării Naționale şi a CSA ”Steaua București”: crearea condiţiilor optime pentru performanţa fotbalistică stelistă şi respectarea riguroasă a exigenţelor impuse de legislaţia în vigoare.
Măsurile pentru susţinerea primului obiectiv menţionat implică parcurgerea unor proceduri legale şi administrative deloc puţine şi uşoare. De îndată ce se vor materializa primele rezultate, acestea vor fi anunţate în acelaşi spirit de transparenţă urmat până acum.
Așa cum a evidenţiat în mai multe rânduri prin comunicate și informări de presă, Clubul Sportiv al Armatei ”Steaua București” este obligat de lege, ca titular al mărcii ”Steaua București” – bun aflat în patrimoniul public – , să facă toate demersurile de punere în valoare a mărcii, inclusiv prin evaluarea brandului. Astfel, până la acest moment, au fost încheiate următoarele proceduri, derulate de evaluatorul independent, competitiv selecţionat:
• brand-ul ”Steaua București” a fost evaluat la suma de 57.306.150 euro;
• taxa de licență pentru fotbal a fost stabilită la valoarea de 3.694.220 euro/an fără TVA;
• prejudiciul pentru folosirea mărcii fără acceptul CSA ”Steaua București” a fost stabilit la valoarea de 36.826.310 euro.
În prezent, Clubul Sportiv al Armatei ”Steaua București” derulează o serie de activități pentru valorificarea mărcii ”Steaua București”, conform evaluărilor prezentate.
Prin urmare, măsurile promovate pentru susţinerea optimă a fotbalului stelist se derulează în paralel cu demersurile de valorificare a patrimoniului propriu, pe care CSA ”Steaua București” e obligat prin lege şi hotărârile judecătoreşti pronunţate să le întreprindă. Prin dialog, comunicare şi bunăcredinţă a tuturor celor interesaţi, cele două piste de lucru ar trebui să conducă la soluţii durabile şi corecte, în interesul sportului.
Biroul de presă
Preluare de pe csasteaua.ro
Nota Redacției
Articol tematic publicat anterior pe fcsteaua: CSA cere 37 de milioane de euro pentru ca s-a folosit brandul „Steaua București”!
Scenariile optimiste care dădeau posibilă o colaborare între Clubul Sportiv al Armatei Steaua şi echipa FC Steaua Bucuresti au fost spulberate definitiv de ultima decizie a celor din CSA. În comunicatul remis azi, pe lângă prejudiciu, se vorbește și despre o „taxă de licență” de de 3,7 milioane de euro/an fără TVA (4,5 milioane euro/an cu TVA), pe care ar trebui să o plătească anual echipa care ar dori să aibă utilizeze cu chirie marca „Steaua”.
Update: Reacţia lui Becali la anunţul făcut de CSA nu s-a lăsat aşteptată. În exclusivitate pentru Digi Sport, patronul roş-albaştrilor a exclus posbilitatea de a plăti suma de bani cerută de Armată.
„Ei au înregistrat marca în 2014, cum să ceri bani pentru ceva ce ai înregistrat în 2014 şi să ceri bani din urmă? Dar chiar dacă ar fi avut-o de atunci, ei ar fi trebuit să îmi dea mie bani, pentru că le-am făcut publicitate.
Acum trebuie să o scoată la vânzare să vedem cine plăteşte, pentru că preţul corect este cât poate cineva să dea, nu cât ceri tu. Nu mai punem la socoteală că plăteşti banii pentru ceva ce nu devine al tău.
Normal că nu sunt interesat să plătesc. Ca să pot eu să platesc banii ăştia trebuie să am profit, dar eu sunt pe pierdere. Trebuie să produc 7-8 milioane de euro ca să pot să dau 4 milioane de euro”, a declarat Becali.